User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 5.10.2025 / 12:24
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > päivitystä koneeseen
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Päivitystä koneeseen
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
kirppuh
Junior Member
_
26. elokuuta 2006 @ 14:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli olisin tälläistä 1800+ xp athlonia päivittämässä. Tarvitsen ainoastaan, muistit, emolevyn, prosessorin ja näytönohjaimen. Budjetiksi olen ajatellut maksimissaan 500e

Tällaisia osia olen katsellut:

AMD Athlon 64 3800+ (Socket AM2) Boxed
2 x 512MB Kingston ValueRAM, CL4 533MHz DDR2, 240-pin DIMM

Näytönohjainta enkä emolevyä ole vielä valinnut, ehdotuksia?

Näytönohjaimessa ei ole oikeastaan muita vaatimuksia kuin; uusimmat pelit pyörii tällä hetkellä, ja korttiin on saatava kiinni 2 näyttöä.

Emolevyssä on taas sitten hieman enemmän vaatimuksia; ainakin 6 ubs:tä, 1 firewire-liitin, PCI-express x16 näytönojainpaikka, vähintään yksi PCI-paikka, digitaalinen äänen ulostulo, 1000Mbps verkkoliitin. Sli:tä en tule tarvitsemaan.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. elokuuta 2006 @ 14:20

Juroppi
Newbie
_
26. elokuuta 2006 @ 14:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
MSI S775 IP965 DDR2 SATA2 GBL 8CH HDA P965 NEO-F 116.00 1x

TWINMOS 512MB DDR2 667 PC5300 CL5.0 MT512DDRII667CL5 47.00 2x

INTEL CORE 2 E6300 1.86GHZ 1066/2M S775 BX80557E6300 190.00 1x

CLUB 3D GF 7600GT PCI-E 256M 2X DVI+HDTV CGNX-G766 173.00 1x
Staff Member

1 tuotearvio
_
26. elokuuta 2006 @ 14:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
P965 Neo-F:ssä ei ole FireWireä (käsittääkseni). P965 Neo-F Platiniumissa sitten jo onkin.
Senior Member

1 tuotearvio
_
26. elokuuta 2006 @ 14:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
joo osta toi juropin ehdotus.. rökittää ton sun oman laittamas prossun 100-0. ja jos se nyt menee muutaman kympin yli 500 niin kannattaa sijoittaa ku se että ostat prossun joka on nyt jo vanhaa kamaa..

a mon avis
Juroppi
Newbie
_
26. elokuuta 2006 @ 15:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä siinä on firewire, gnt tuoteselosteessa ainakin luki, tarkistin sen muistaakseni.
Staff Member

1 tuotearvio
_
26. elokuuta 2006 @ 15:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Katsoin äsken MSIn sivuilta mutta siellä ei omasta mielestä ollut mainintaa että firewire löytyisi. Voin tosin olla väärässä.
Juroppi
Newbie
_
26. elokuuta 2006 @ 15:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
http://www4.gnt.fi/scripts/DBMNet.dll?TuoteTiedotST?TUOTEKOODI=P9...

Kyllä siellä lukee,että firewireliitäntä olisi.
Staff Member

1 tuotearvio
_
26. elokuuta 2006 @ 15:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Uskon, uskon :) Ihmetyttää vain miksei MSIn sivuilla mainita.

Eli, tilaa tuo Juroppi:n ehdottama paketti.
Juroppi
Newbie
_
26. elokuuta 2006 @ 15:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
:) Huomasin myös, ettei siellä ole edes listattu kaikkia emolevyjä. Esim Neo-F, am2-kannalla ei ole listattu ollenkaan.
jorer
Member
_
26. elokuuta 2006 @ 15:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
http://www.hardwarezone.com/articles/view.php?cid=6&id=1987
Eip tuossa näyttänyt olevan. GNT:llä on niin paljon vehkeitä, että kyllä osan tiedoissa on pakko olla virheitä.

E6300 ; Biostar P965 Deluxe ; 7600GT ; 1GB 667 ; P150
Juroppi
Newbie
_
26. elokuuta 2006 @ 15:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olisiko näin? :O
No asiasta en tiedä, asiahan selviää varmasti vasta sitten kun näkee emolevyn.
jorer
Member
_
26. elokuuta 2006 @ 15:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
http://www.msi.com.tw/program/support/manual/mnu/spt_mnu_detail.p...
Lataa manuaali ja varmistu viimeisen päälle, itse en viitsi, kun 6MB on aika tuskallista Dial-Upille...

E6300 ; Biostar P965 Deluxe ; 7600GT ; 1GB 667 ; P150
Juroppi
Newbie
_
26. elokuuta 2006 @ 15:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei jaksa, :)
Viestiketjun aloittaja tehköön sen, jos nini haluaa.
Staff Member

1 tuotearvio
_
26. elokuuta 2006 @ 15:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minä olin urhoollinen ja latasin sen :) Enkä löytänyt sanaakaan firewirestä.
Juroppi
Newbie
_
26. elokuuta 2006 @ 15:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No sitten sinä ei ole sitä. Teppo1, olet aika jaksavainen :)
Mietin vain, että kuinkakohan moni on jo menny 'halpaan' ostattaesas 'firewirellistä' emolevyä ;)
kirppuh
Junior Member
_
26. elokuuta 2006 @ 16:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En ole ajatellut Inteliä, koska olen aina ollut Athlonin puolella. Sitten käsittääkseni tuo AM2-kanta on kaikista uusin kanta, joten miten se on jo vanhaa kamaa?
Myös Kingstonin olin valinnut sen laadun ja ikuisen takuun takia, joten tuskin sitäkään alan vaihtamaan.
Ja sitten mitä en muistanut mainita niin näytönohjain tulisi olla radeon, koska olen ollut aina radeonin 'bandwagonissa'. Ja sapphire on myös ollut merkki josta pidän, tosin sillä ei ilmeisesti ole juurikaan väliä.
Staff Member

1 tuotearvio
_
26. elokuuta 2006 @ 17:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Braide ei tainnut aivan tarkoittaa että prosessori on vanha, vaan että se ei pysy oikein tehokkaampien mukana.
Quote:
Myös Kingstonin olin valinnut sen laadun ja ikuisen takuun takia, joten tuskin sitäkään alan vaihtamaan.
Muillakin valmistajilla on tuo ikuinentakuu, mutta Corsairin muisteilla tuo on kaikkein paras. Corsairin takuu ei mitätöidy vaikka kellottaisit, ellet ala nostelemaan ihan mahdottomiin voltteja.

Tässä nyt kokoonpano mikä miellyttänee sinua enemmän: http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/kori.aspx?sisalto=45251,41136,4...
Mainos
_
__

_
kirppuh
Junior Member
_
26. elokuuta 2006 @ 20:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuossa emolevyssä ei ole kaipaamaani S/PDIF ulostuloa, mutta löysin itse vaatimuksiini hyvän levyn; http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=19007 . Ainoa puute levyssä oli minkä huomasin oli firewiren puute, mutta sen saa korjattua ostamassa reilun kympin firewire laajennuskortin.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. elokuuta 2006 @ 20:02

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > päivitystä koneeseen

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy