Uutta konetta ostamassa.
|
|
ukkopekka
Newbie
|
28. elokuuta 2006 @ 08:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Terve!
Toivottavasti löin tämän nyt oikeaan osioon, ensimmäinen viestini tänne.
Ajattelin ostaa uuden koneen kun wanhasta alkaa potku loppumaan ja minulla ei ole mahdollisuutta ostaa kerralla käteisellä vaan joudun ostamaan pätkällä valmispaketin.. Ajattelin kysellä Teidän pro-tyyppien seasta mielipiteitä, risuja ja ruusuja tällaisesta koneesta joka on hieman kalliimman puoleinen mutta sellasta vaan että riittääkö potku tai tiedättekö jo valmiiksi että jokin osa on jonkinsortin "petkutusta"?
eli tässä linkki valmistajan sivuille tuoteselosteeseen:
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/fi/fi/ho/WF06b/35735-364181-127929...
Sieltä mistä ostan tulee vielä 19" litteä näyttö 8ms vasteajalla (tyypillinen, nouseva + laskeva)
ilmeisesti todellinen vasteaika siis on 8ms eikä 16..
"Siis joku tuolla tajuaa, mua paremmin mitä mun mieli haluaa.. ..siitä varma oon ja se pätee myös televisioon.."
|
Darnian
Newbie
|
28. elokuuta 2006 @ 08:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Hei!
Osamaksulla itekkin olen konetta uusimassa, mutta kannattaa katsoa korkoja. Ite otin luottoa sen verran että saan ostettua koneen osina, toki sitä tullaan sitten maksamaan kuukausittain takas ja pitkään, mutta eipä tarvinnut ottaa valmispakettia.
Ja kun itse valitsee mitä koneeseen tulee niin saa parempaa vastinetta rahoilleen.
|
Aphe
Junior Member
|
28. elokuuta 2006 @ 08:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Jos et halua valmispakettia niin vaihtoehtoisesti osatkin voi ostaa joistain kaupoista osamaksulla. En nyt muista mistä ainakin sai kätevästi osamaksulla, mutta tähän joku voisi vaikka sen lisätä :).
Edit: Hidas olin...
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. elokuuta 2006 @ 08:53
|
AfterDawn Addict
|
28. elokuuta 2006 @ 08:58 |
Linkki tähän viestiin
|
No kyllä tuolla paketilla jonkin aikaa vielä pärjää, mutta todella ylihintainen paketti tuo on jos minulta kysytään. Jos mahdollista niin suosittelen kysymään osamaksu sopimusta vaikka täältä http://www.smartit.fi/ koska tuolla hinnalla mitä toi hp:n kone maksaa niin saa 3 samanlaista koottua osista.
N900/Xbox360/PS3/Wii/Desktop pc/kannettavax3
|
Senior Member
|
28. elokuuta 2006 @ 09:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: koska tuolla hinnalla mitä toi hp:n kone maksaa niin saa 3 samanlaista koottua osista.
No kasaapa kolme samanlaista samaan hintaan. Aika velho oot jos 333? budjettiin mahtuu Athlon 3800+, 7600GS 512, 250 Gt HD, digiviritin, WLAN, X-Fi 7.1, käyttis ym. muistikortinlukijat.
E: en silti väitä etteikö samalle rahalle saisi osista parempaakin, mutta rajansa kaikella. Ei ne erilliset komponentit nyt ihan NIIN halvasti ole hinnoteltuja.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. elokuuta 2006 @ 09:07
|
Aphe
Junior Member
|
28. elokuuta 2006 @ 09:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuskin sitä nyt ihan kirjaimellisesti tarkoitettiinkaan :)
|
ajkopone
Suspended due to non-functional email address
|
28. elokuuta 2006 @ 09:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Moi!
Meinaatko pelailla miten paljon? Näytönohjaimella ei nimittäin pitkälle suksita. Suhteellisen tervattu malli. Prossu on yksiytiminen eli jos et paljoa pyörittele useampaa ohjelmaa yhtäaikaa, niin pärjää. Muistia on peruskäyttöön ja pelailuun toistaiseksi "riittävästi".
Itse suosittelen kuitenkin venyttämään budjettia reilu pari sataa eskoa ja odottelemaan (jos tarve) siksi hetken. Tässä olisi asia paketti yhdestä liikkeestä. Markkinoiden parhaimpiin kuuluva tuplaydin prossu, muistia 2 gigaa (corsair hyvä merkki), hyvä näytönohjain. Käyttistä ei tosin ole, mutta onhan sinulla jo entuudestaan kone.
http://www.ostosmesta.com/mediakulma/index.php?page=detail&id=759...
Tässä näytönohjaimien vertailua. 6150 LE ei ole listalle eikä sille yltäisi.
http://www.digit-life.com/articles2/digest3d/0706/itogi-video-m-w...
Tarkista mbnet hintaseurannasta vastaavien osien hinta ja lisää n. 50 ? kasauspalkkiota, niin voit vertailla paketin edukkuutta.
Näyttöissä vasteaika ei kerro totuutta, koska sen mittaamisessa ei ole käytössä yhteneväistä tapaa. Joku mittaa siirtymän mustasta valkoiseen toinen väriskaalalla ja kolmas ottaa ajan vielä erillä tavalla.
Kannattaa kysellä hyväksi havaittuja malleja tai etsiä testivertailuja.
I.A.
|
AfterDawn Addict
|
28. elokuuta 2006 @ 09:17 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Senior Member
|
28. elokuuta 2006 @ 09:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Tässä näytönohjaimien vertailua. 6150 LE ei ole listalle eikä sille yltäisi.
No eipä kai kun kyse on piirisarjasta. Näyttis oli tossa GeForce 7600GS 512.
|
ajkopone
|
28. elokuuta 2006 @ 09:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: No eipä kai kun kyse on piirisarjasta. Näyttis oli tossa GeForce 7600GS 512.
Kuvittelin se oleva 6200 karsittu versio. En sitten lukenut kohtaa näytönohjain...
EDIT: tai kohtaa piirisarja. Nolo.
I.A.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. elokuuta 2006 @ 09:25
|
Senior Member
|
28. elokuuta 2006 @ 09:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: No en nyt aivan kirjaimellisesti tuota tarkoittanut, mutta kyllä tuolla hinnalla melkein 2 vastaavaa konettaa saa. Tässä linkki jos et usko.
Uskon ja tiedän itsekkin, että halvemmalla päästään palikoista kasaamalla. Jos kuitenkin sanot, että samalla rahalla kasaa kolme samanlaista osista, niin kyllä se nyt on mielestäni aika eksaktisti väitetty.
Paketistasi puuttui vielä näppis ja hiiri, digiviritin, firewire, muistikortinlukija, WLAN, joten ei se käytännön hintaero nyt niin mansikoita ole. Sitäpaitsi hintaseurannan halvinta hintaa on aina turha tuijottaa. Käytännössä keskihinta on lähempänä todellisuutta, jos meinaa yhdestä paikkaa tilailla. Halvimman perässä joudut taas maksamaan moneen kertaan postikuluja, jolloin kustannus nousee.
En missään nimessä väitä, etteikö konetta saa halvemmalla ja parempaa itse kasaamalla, mutta kyllä tämä täällä väitetty pakettikoneiden vs. itsekasattujen hintakuilu on välillä aika tuulesta temmattua.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. elokuuta 2006 @ 09:29
|
ajkopone
|
28. elokuuta 2006 @ 09:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Ostamalla pakettikoneen säästyy varmemmin yhteensopivuusongelmilta, takuu helpompi hoitaa yhden liikkeen kuin usean kanssa ja kaikki osat ja ohjelmat ovat valmiiksi asennettuja. Mitä arvoa tälle voi laittaa etenkään, jos ei itse osaa? Suolaisesti monesti hinnoiteltu tietokoneliikkeissä.
I.A.
|
AfterDawn Addict
|
28. elokuuta 2006 @ 09:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Tarkoituksenani ei ole mollata noita pakettikoneita. Jos noita kaikkia lisä ominaisuuksia tuosta paketti koneesta kaipaa niin tottakai se kannttaa silloin ostaa, kun se tulee saman hintaiseksi kun itse koota. Mutta itse en ainakaan tarvitse missään vaiheessa kortin lukiaa, firewireä, 2 dvd asemaa, media center windowsia, kaukosäädintä yms... Nämä ovat juuri niitä asioita mitkä tekevät pakettikoneista minun mielestäni ylihinnoiteltuja juuri minulle...
Niin ja jos ei itse osaa koota konetta, niin liike tekee sen yleensä muutamasta kympistä.
Ps. hintaseurannassa näkyy nykyään halvin liike mistä osat saa tilattu ilman sen kummempaa säätämistä.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. elokuuta 2006 @ 09:36
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
28. elokuuta 2006 @ 09:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Ja tosiaan missä on käyttöjärjestelmä. kyllä se tuosta pakettikoneesta löytyy.
Ja ohjelmisto: Microsoft® Works Suite 2006: Microsoft® Word 2002, Microsoft® Works 8.0, Microsoft® AutoRoute 2006, Microsoft® Encarta® Encyclopedia Standard 2006, Microsoft® Money 2005 Standard, Microsoft® Digital Image 2006 Standard
TV-viritinkortti (analoginen ja DVB-T)
Tuleeko se 19" litukka muuten samaan hintaan vai vielä lisää päälle?
Ehditkin juhha84 kertoa pointtisi :)
Asus P5Q-Pro | Intel Q9550 @3.65ghz | 4GT -800 | EVGA GTX295 | Corsair HX650 | Antec p182b
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. elokuuta 2006 @ 09:37
|
WNB
Junior Member
|
28. elokuuta 2006 @ 09:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Sieltä mistä ostan tulee vielä 19" litteä näyttö 8ms vasteajalla (tyypillinen, nouseva + laskeva)
ilmeisesti todellinen vasteaika siis on 8ms eikä 16..
Saisko kysyä että mistä ostat? Muakin alkoi nimittäin kiinnostaa joku tollane paketti.
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
28. elokuuta 2006 @ 11:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: valmiiksi että jokin osa on jonkinsortin "petkutusta"?
7600GS kortille 512Mb muistia on lähinnä vitsi. Johtuen 128 bittisestä muistiväylästä.
|
rillix
Senior Member
|
28. elokuuta 2006 @ 11:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Ostamalla pakettikoneen säästyy varmemmin yhteensopivuusongelmilta, takuu helpompi hoitaa yhden liikkeen kuin usean kanssa ja kaikki osat ja ohjelmat ovat valmiiksi asennettuja. Mitä arvoa tälle voi laittaa etenkään, jos ei itse osaa?
Juuri näin, jos ei itse osaa konetta kasata niin silloin ostettava pakettikone. Mutta ei koskaan noita onnettomia merkkivalmistajien tekeleitä, niihin isketään jonkun valmistajan halvin emo integroidulla näytönohjaimella, hidas prossu, vähän muistia ja sitten niitä mainostetaan kodin mediakeskuksena.
Ja käyttiksen asentaminen olisi hyvä opetella itse!
Asiansa osaava kasaaja ostaa osat erikseen, koska tunnistaa missä vika jos kone ei käynnisty tai ei toimi kunnolla.
|
ukkopekka
Newbie
|
28. elokuuta 2006 @ 12:00 |
Linkki tähän viestiin
|
juu siis aikaisempiin viesteihin palatakseni;
joo, kyllä pelaan paljon, mutta tälläkin hetkellä lähinnä Day of Defeattiä, mikäli tuollainen kone pyörittää battlefield kakkosta ni sit pelaan sitäkin varmaan aika paljon ;)
pitää viel kattoo kaverin kans tota läpi, just tuo näyttisasia vähän hämää ku 512mb kuulostaa perskuleen hyvältä..
toi et siin on pci-e väylä on varmastikin hyvä juttu (ei mikää uus kyl) mut tartteeks niitä mihinkään kahta?
ja shagrath, se litukka lisätään hintoineen päälle.. ..en tiiä uskallanko tänne kokonaishintaa laittaakaan.. nohjuu; 1249e se on. :D
mut se on tiputettu jostai 1699e:sta ja mä lankean aina tollasiin, en voi sanoa ei.
"Siis joku tuolla tajuaa, mua paremmin mitä mun mieli haluaa.. ..siitä varma oon ja se pätee myös televisioon.."
|
ukkopekka
Newbie
|
28. elokuuta 2006 @ 12:12 |
Linkki tähän viestiin
|
en näköjään osaa/pysty edittaa,
siis juu WNB, saa kysyä varmastikin.. netanttilasta ostamassa :D
|
Camee
|
28. elokuuta 2006 @ 13:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Ihan oikeasti kannattaa käydä Anttilan koneita katsomassa. Sieltä löytyy tarjouskoneita, uudemmat mallit ovat tietysti ylihintaisia. Itselläni on tämä tarjouskone jossa vain GF6600, mutta pelit pyörii, tosin hiukan kellotin sitä. Prossun kellotin 3800+:ksi, tai ylikin, oli alunperin 3500+. Kyllä näillä tavallinen käyttäjä pärjää. Jos aletaan saivarrella jostakin DVD:stä tai muusta, niin mikäpä ettei. Itsellänikin on noita kaksikin kappaletta.
Semmoista
Camee
|
ajkopone
|
28. elokuuta 2006 @ 14:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: just tuo näyttisasia vähän hämää ku 512mb kuulostaa perskuleen hyvältä..
Ladasta ei tule mersua, vaikka laittaisit tähden sen keulalle.
Esimerkiksi radeon 9600 256 Mt 325/400 kelloilla sai 1336 pistettä perusajolla 3dmarkista, 9600pro 128Mt 400/600 kelloilla sai 330 pistettä enemmän. Suuremmalla tarkkuudella (-> vie enemmän muistia) pro- malli oli yhä edellä. Saman tilanteen olen nähnyt 6600GT 128Mt vs 6600 256 muistilla käyvän. Tietenkin molemmissa tapauksissa pienemmän muistin omaavan kortin kellot ovat olleet huomattavasti suuremmat.
http://www.digit-life.com/articles2/digest3d/0305/itogi-video-m-wxp-1024.html
Tätä ei tietenkään voi suoraan soveltaa 7600 -tapaukseen, mutta koetappa etsiä jostain 7600GS 512Mt version testejä. Eiköhän se totuus paljastu.
PCI-E 16x väylä on näytönohjaimelle (tullut agp:n tilalle). Eipä niitä "normi" hemmo tarvitse kuin yhden. Jos olisi kaksi, niin voisi sillastaa kaksi näytönohjainta (emon tuettava). Mutta kahden kortin hinnalla saat melkeinpä yhden paremman.
EDIT: Kirjoitus härö
EDIT 2: Heti löytyi materiaalia 7600GS 512Mt kortista:
http://www.digital-daily.com/video/chaintech-7600gs_512/index02.htm
"Chaintech 7600GS 512 MB ? twice as much of video memory, performance - the same"
Ja sitten nuo tyyliin "Anttilan plussa etu s-kortilla monta sataa alennusta"- jutut. Valitetavan usein vasta alennettu hinta vastaa edes jotenkin paketin sisältämien osien todellista arvoa.
Oma mielipiteeni on se, että jos nyt olet valmis laittamaan 1000 ? koneeseen, laita vielä noin 300 ? lisää (plus näyttö). TAI ota se 300 ? pois ja etsi 700 ? hintaan vastaava paketti kuin tuo HP. (TAI laita 1000 ? ja osta kunnon osat. Ehdottamani paketti on suhteellisen tykki kamaa. Uskoisin, että muut ovat samaa mieltä?
I.A.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. elokuuta 2006 @ 14:59
|
Mainos
|
  |
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
28. elokuuta 2006 @ 18:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: ja shagrath, se litukka lisätään hintoineen päälle.. ..en tiiä uskallanko tänne kokonaishintaa laittaakaan.. nohjuu; 1249e se on. :D
mut se on tiputettu jostai 1699e:sta ja mä lankean aina tollasiin, en voi sanoa ei.
Ei voi muuta sanoa kuin että on todella kallis kone osiin nähden.
Ja mitä sitten vaikka sen ovh on ollut joskus tuon verran.
Osat vanhentuu ja hinnat tulee alas.
Jos oikein kärjistetään niin maksoihan mun 166Mhz pentium joskus 10 000mk mutta ei sillä enää arvoa ole.
Kyllä se hinta pitää katsoa varsinkin tietokonemaailmassa nykytilanteesta eikä siitä mitä se joskus on ollut.
Lainaus: Ehdottamani paketti on suhteellisen tykki kamaa. Uskoisin, että muut ovat samaa mieltä?
Järjettömän tehokas kone... 7900GT + Conroe on aika mieletön yhdistelmä.
Lainaus: "Chaintech 7600GS 512 MB ? twice as much of video memory, performance - the same"
Juurikin näin. Tälläisiä suurilla muisteilla olevia kortteja oikein vilisee pakettikoneissa. Helppo tapa kusta asiakasta silmään kun moni katsoo kortin nopeuden muistimäärän mukaan.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. elokuuta 2006 @ 18:31
|