Lämpötilat ovat tärkeitä, mutta ei ainoa ongelma, esim muistien kellotaajuksien ei saa antaa nousta liikaa, myös fsb/htt pitää pysyä kurissa jne. Kerroppa vielä mikä prossu on kyseessä näin alkajaisiksi niin voin auttaa enemmän.
Tässä tredissä onkin varmaan hyvä esittää omat kysymykseni niin ei tarvitse perustaa uutta.
Eli minulla Prossuna E6300, emolevynä Gigabyte ds3 ja muisteina twinmoss 667Mhz ddr2. Vaikkeivat muistit olekaan mitkään erityisesti kellotukseen tarkoitetut niin ajattelin että kyllä niilläkin jonkinlainen kellotus saadaan aikaan. Mutta parhaimmillaan olen saanut koneen toimimaan 2,1Ghz ja silloinkin 3Dmark 05 ei suostunut joka kerta menemään läpi..
Jonkinlaiset järkevät 24/7 kellot olisi tavoitteena. Olin kuvitellut että 2,5Ghz olisi mahdollista koneellani. Onko näin ja minkälaisilla asetuksilla tähän voidaan päästä?
Lainaus:Lämpötilat ovat tärkeitä, mutta ei ainoa ongelma, esim muistien kellotaajuksien ei saa antaa nousta liikaa, myös fsb/htt pitää pysyä kurissa jne. Kerroppa vielä mikä prossu on kyseessä näin alkajaisiksi niin voin auttaa enemmän.
Monet muistit kyllä kellottuvat, joten se kannattaa kokeilla.
Onhan noita ollut esim: 166-->240, 200-->275, 190-->250mhz jne...
Fsb:tä on pakko nostaa kun prosessorit ovat kerroinlukittuja.
Monesti Fsb:tä voi nostaa reilusti.
A64:lla nostin 200-->300, nykyisellä koneella 266-->438mhz 24/7.
Lainaus: Tässä tredissä onkin varmaan hyvä esittää omat kysymykseni niin ei tarvitse perustaa uutta.
Eli minulla Prossuna E6300, emolevynä Gigabyte ds3 ja muisteina twinmoss 667Mhz ddr2. Vaikkeivat muistit olekaan mitkään erityisesti kellotukseen tarkoitetut niin ajattelin että kyllä niilläkin jonkinlainen kellotus saadaan aikaan. Mutta parhaimmillaan olen saanut koneen toimimaan 2,1Ghz ja silloinkin 3Dmark 05 ei suostunut joka kerta menemään läpi..
Jonkinlaiset järkevät 24/7 kellot olisi tavoitteena. Olin kuvitellut että 2,5Ghz olisi mahdollista koneellani. Onko näin ja minkälaisilla asetuksilla tähän voidaan päästä?
Asia ei selviä kuin kokeilemalla.
Tiputa kerroin 6, nosta muistijännitteitä ja kokeile kuinka suurella väylällä muistit suostuvat vielä toimimaan, toki latenssejakin voi löysätä, vaikka 4 4 4 12 tai 5 5 5 15 tms.
Kun muistien max nopeus on löydetty tiedät että niiden puolesta voit nostaa prosessorin väylän xxx arvoon.
DS3 kestää ~500mhz väylää.
Kyllä tuo prosessorisi enemmän kulkee kuin 2.1ghz.
Lainaus:Fsb:tä on pakko nostaa kun prosessorit ovat kerroinlukittuja.
En tarkoittanut tuolla prossun HTT:tä vaan sitä toista, onko se nyt sitten HTT Bus Speed vai mikä, joka ei ainakaan A64 prossuilla saisi nousta yli tonnin. Ja kyllähän niitä kellotusmuisteja on jotka antavat nostaa taajuuksia enemmän kuin perusmuistit, mutta kaikilla niitä ei ole, ja tulee se seinä vastaan paremmillakin kammoilla.