User Käyttäjä Salasana  

perjantai 3.10.2025 / 22:02
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > asus ai suite:n avulla kellottaminen???
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
ASUS Ai Suite:n avulla kellottaminen???
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:<123>
Member
_
27. syyskuuta 2006 @ 09:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Crossfire? Hmmm.. siis 2kpl näyttiksiä emolle?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. syyskuuta 2006 @ 09:21

Member

2 tuotearviota
_
27. syyskuuta 2006 @ 19:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin minä tuon ymmärsin, mutta suruksesi vain ATI:n ohjaimia. Crossfire(=ATI), SLI(=Nvidia).
Ps. Biosin ym. päivityksen jälkeen toimii prossun kertoimen muutokset. Mutta Ai Suite:ssa tapahtui jotain päivityksen jälkeen. Aikaisemmin siellä näkyi 2400 MHz siinä päänäytöllä koko ajan, mutta nyt se on tiputtaa alun jälkeen 1600 MHz:iin. Lienee joku "huilitila" käytössä, kun ei ole rasitusta?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. syyskuuta 2006 @ 19:43

Member
_
27. syyskuuta 2006 @ 20:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mulla tekee samallatavalla....
kun kuormitat prossua se hyppää vähäksi aikaa takaisin oikeille lukemille..
se pudottaa kertoimen 6:seen jostakin syystä? Olisko joku säästö juttu :)
Member

2 tuotearviota
_
27. syyskuuta 2006 @ 21:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo, sillä kertoimen pudotuksella se tiputtaa prossun lepuuttamaan. 6x266=1600. Ai Boosterilla saa näppärästi kellotettua.
PeteTK
AfterDawn Addict
_
27. syyskuuta 2006 @ 22:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mutta paljonko on kerroin ja väylä kun kellot tippuvat säästötilassa 600mhz?

Tehomylly.
Member

2 tuotearviota
_
29. syyskuuta 2006 @ 06:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kuten yllä oli, niin prossun kerroin putoaa 6:een, väylä pysyy valitussa esimerkissäni 266MHz, joka on oletus lähtöarvo standarditilassa. Jos säädän 300MHz:iin niin sitten se on 6x300=1800MHz. Pudotus oli 2400-1600=800MHz.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. lokakuuta 2006 @ 17:05

Member

2 tuotearviota
_
1. lokakuuta 2006 @ 17:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kokeilin tänään, että kulkeeko tämä mopo. Käyttelin pääasiassa AI Boosteria, kun muuta en osaa. Nyt kulkee 3,24GHz alle 50C:n lämmöllä, muistit menee 450MHz (900MHz). Korkein lukema tänään (lämpöjen takia en koittanut enempää) 3,6GHz, fsb 400MHz lämmöt yli 60C ja muistit kulki 500MHz(1000MHz). Ai boosterissa muistiasetus oli 667MHz. En rasittanut konetta. Jännitteet ja pci on "autolla", pcie on 100 Mhz. Aika helposti syntyi tilanne ikäänkuin 321MHz olisi ollut fsb:n katto, vaikka mitä teki. Vcore oli pidettävä autolla.
Kaikki tämä on täysin kokeilun tulosta, jossa ei ole elektroniikkatuntemusta mukana. Millä ohjelmalla kannattaisi tehdä rasituskokeita?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. lokakuuta 2006 @ 17:33

AfterDawn Addict
_
2. lokakuuta 2006 @ 05:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
orthos on hyvä ohjelma prossun rasitukseen.

N900/Xbox360/PS3/Wii/Desktop pc/kannettavax3
Senior Member
_
2. lokakuuta 2006 @ 06:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
orthos on hyvä ohjelma prossun rasitukseen.
Ja näitä kaksi rullaamaan samaan aikaan niin saadaan molemmille ytimille töitä.

AfterDawn Addict
_
2. lokakuuta 2006 @ 06:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Ja näitä kaksi rullaamaan samaan aikaan niin saadaan molemmille ytimille töitä.

Ei tarvitse laittaa kahta rullaamaan, kun tuo ohjelma osaa automaattisesti rasittaa molempia ytimiä yhtäaikaa.

Senior Member
_
2. lokakuuta 2006 @ 06:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jahas, enpä tiennytkään että ovat lisänneet kahden ytimen tuen uuteen beta versioon:
http://sp2004.fre3.com/beta/beta2.htm

Käytetään siis sitä!

Member

2 tuotearviota
_
3. lokakuuta 2006 @ 09:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kun Ai Boosteriin laittaa muistiasetukseksi 667MHz, niin setupissa se onkin 800 MHz? Ai Booster näyttää aina alempaa kuin Setup. Onko tämä bugi vai onko tässä joku idea? Sotkee ainakin kellottelua aluksi pahemman kerran, ennenkuin tuon huomaa.
PeteTK
AfterDawn Addict
_
3. lokakuuta 2006 @ 09:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
V-core pois autolta kun se voi nostaa jännitettä liian paljon.
Kellottakaa pojat biosista niin ei tarvitse miettiä kaikkien paskasoftien toimivuutta ja niiden arpomia arvoja.
Omat lämmöt olen saanut 69c pahimmillaan, joten 60c ei ole vielä mitään.

Tehomylly.
AfterDawn Addict
_
3. lokakuuta 2006 @ 09:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Omat lämmöt olen saanut 69c pahimmillaan, joten 60c ei ole vielä mitään
Kyllä toi 60C on jo liian korkea lämpötila tuolle prossulle. Virallisesti tuo kestää sen 60C, mutta itse en kyllä haluaisi nähdä oman prossuni nousevan noin korkeisiin lämpötiloihin.

AfterDawn Addict
_
3. lokakuuta 2006 @ 09:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä itsellänikin ytimet nousevat yli 60c, eikä tuo ole paha. Koko prossun lämpötila pysyy näillä kelloilla rasituksessakin siinä 40c ja alle. Näissä C2D prossuissa tuntuu olevan tarkat mittarit, joten tuo ytimen lämpötila on tarkka. Kyllä luulen, että 60c ei ole vielä mitään. 70-75c kestää aivan varmasti. Juhha84 kattonu lämpöjä coretempillä rasituksessa? varmasti ainakin 55c ellei sulla ole jotain über vesijäähyä.

| P5W DH Deluxe | E6400 @3.0Ghz | 4GB DDR2 @ 750mhz | GF 8800GT 512MB | Vista Ultimate x64 |
PeteTK
AfterDawn Addict
_
3. lokakuuta 2006 @ 09:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Kyllä toi 60C on jo liian korkea lämpötila tuolle prossulle. Virallisesti tuo kestää sen 60C, mutta itse en kyllä haluaisi nähdä oman prossuni nousevan noin korkeisiin lämpötiloihin.

60c ei todellakaan ole paha.
Se on aivan sama mitä sinä haluat nähdä.
Core 2 duot näyttävät lämpötilan kuumemmasta paikasta kuin aikaisemmin.

Tehomylly.
AfterDawn Addict
_
3. lokakuuta 2006 @ 09:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo coretempillä olen ytimien lämpötiloja seuraillut välillä. siinä 50C tai 51C muistaakseni oli rasituksessa. Mutta eniten tässä on muutenkin mietityttäny sellanen juttu omissa lämmöissä että ai suite näyttää samaan aikaan 56C-57C. kun coretemp näyttää noita lukuja. Kumpikohan noista näyttää persiilleen.

Niin ja jäähyvä on tosiaan toi sigun jäähy.

PeteTK
AfterDawn Addict
_
3. lokakuuta 2006 @ 10:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lataa intelin Tat, laita se rasittamaan prossua ja kerro paljonko näyttää lämmöiksi?

Tehomylly.
AfterDawn Addict
_
3. lokakuuta 2006 @ 10:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
orthoksella olen tuota prossua rasittanut, ja samaan aikaan noita lämpöjä tarkkaillut.

PeteTK
AfterDawn Addict
_
3. lokakuuta 2006 @ 10:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minä en.
Lataa Tat ja kerro kuinka paljon enemmän se näyttää?

Tehomylly.
Senior Member
_
3. lokakuuta 2006 @ 10:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itelläni huiteli väärien volttisäätöjen kanssa core temp lämmöt rasituksessa yli 70c asteessa eikä tuosta vielä mitään epävakautta seurannut. Muualta oon lukenut, että C2D alkaa sammuttamaan itteensä lämpöjen lähestyessä 85-90c rajapyykkiä.

Member

2 tuotearviota
_
3. lokakuuta 2006 @ 11:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Joo coretempillä olen ytimien lämpötiloja seuraillut välillä. siinä 50C tai 51C muistaakseni oli rasituksessa. Mutta eniten tässä on muutenkin mietityttäny sellanen juttu omissa lämmöissä että ai suite näyttää samaan aikaan 56C-57C. kun coretemp näyttää noita lukuja. Kumpikohan noista näyttää persiilleen.
. Sama juttu täällä, mutta muistaakseni toisinpäin? Täytyypä tarkistaa kotona.
AfterDawn Addict
_
3. lokakuuta 2006 @ 13:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No niin Nyt pääsin kotiin ja kokeilin tuota intelin onaa ohjelmaa. Jos nyt vaikka ihmiset uskoisivat että näin ne mun lämmöt vaan menee. Kumpaanhan sitä pitäisi luottaa enemmän??? Mieli tekisi uskoa inmtelin vekotinta ja ruveta kellottamaan hiukkasen, mutta kun ei vaan tiedä kumpaan pitäisi luottaa...

http://img83.imageshack.us/my.php?image=lmpjr1.jpg

Edit: niin annoin tuon olla päällä noin 10min

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. lokakuuta 2006 @ 13:20

AfterDawn Addict
_
3. lokakuuta 2006 @ 14:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tässä lämmöt 30min rasituksen jälkeen.

Jos joku vähän enemmän perillä oleva ihminen voisi kertoa minulle että kumpaa noista lämöistä kannattaa sitten tuijottaa kun alkaa kellottamaan?

http://img233.imageshack.us/my.php?image=lmp2cg3.jpg

Mainos
_
__

_
Staff Member

1 tuotearvio
_
3. lokakuuta 2006 @ 14:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pidän Intelin softaa luotettavampana, tässä tapauksessa. Vai tarkoititko tätä?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. lokakuuta 2006 @ 14:30

Sivu:<123>
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > asus ai suite:n avulla kellottaminen???

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy