User Käyttäjä Salasana  

lauantai 4.10.2025 / 13:33
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > uusi konekokoonpano, ei tunnista cd:tä!
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Uusi konekokoonpano, ei tunnista cd:tä!
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
joudas
Newbie
_
17. syyskuuta 2006 @ 14:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tilasin tuossa männäviikolla uuden konepaketin. Kaikki muut oli uutta tavaraa paitsi 2 kpl pata-kiintolevyjä ja polttava cd-asema sekä normi dvdasema. Nyt kun olen todennut, että kone ei käynnisty kiintolevyltä vanhalla windowsilla (olen päätellyt että ongelma johtuu kun piirisarja uusi ja prossu vaihtui amd --> intel), yritin käynnistää windowsin asennuscd:n koneen käynnistyksen yhteydessä käyttääkseni repair-toimintoa. Vaan eipä lähde kiekko pyörimään. Olen vaihtanut biossista boottijärjestyksen cd-asemalle, mutta ei toimi. Olen kokeillut yhdessä ja erikseen kiintolevyjen kanssa, mutta ei mitään. (siis kokeillut myös kiintolevyä yksinään koneessa)
Virheilmoitus on "Reboot and select proper Boot device or insert boot media in selected boot device and press a key". Itse asema kyllä pyörähtää käyntiin, mutta ei kuitenkaan tunnista levyä sisällä.

Kokoonpano on

Intel E6300
Asus MB P5B Intel P956/775 ICH8 PCI-Ex 16 GA
Asus En7600gt silent
Corsair 1GB DDRII 800mhz Kit Twin2x 2x512mb

Osaisiko kukaan vinkata, että mikä mättää??
Staff Member

32 tuotearviota
_
18. syyskuuta 2006 @ 07:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tapahtuuko sama sekä polttavalla CD-asemalla ja DVD-asemalla?
Ja onko asennus-CD alkuperäinen vai itse poltettu?
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > uusi konekokoonpano, ei tunnista cd:tä!

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy