User Käyttäjä Salasana  

maanantai 7.7.2025 / 18:52
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pelit ja pelikonsolit > ps3 > ps3 vs. xbox360 [risut ja ruusut]
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
PS3 Vs. XBOX360 [Risut ja Ruusut]
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
bfr
Senior Member

2 tuotearviota
_
4. marraskuuta 2009 @ 10:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti lagmaster:
Jännä homma sillä ei minulla ole mitään ongelmaa löytää peli seuraa tai kommunikoinnissa muiden kanssa.
Mielestäni melko huono argumentti väittää psn raakileeksi moisen takia.
En tiedä enkä ole kiinostunut sinun ongelmistasi tai niiden puutteesta, sanoin vain että xboxin livepalvelut on toteutettu paljon psn:nää paremmin, ja tämä on ihan yleisesti tiedossa oleva fakta. Kokeile kumpaakin niin joko ymmärrät tai et ymmärrä.

Olet varmasti tyytyväinen laitteeseesi, joka on erittäin hyvä asia, ja tuskin tarvitset minua vakuuttamaan sinulle mitään muuta joten tämä väittelyn irvikuva on täysin turha ja kyllästyttävä.
Member

9 tuotearviota
_
4. marraskuuta 2009 @ 12:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En viitsi ostaa boxia vain testatakseni miten se maksullinen live toimii verrattuna psn, siksi kysyinkin mikä tässä toimivassa ilmaisessa paketissa on niin huonoa, että sitä voi tituleerata raakileeksi.
Odotin vain että olisi ollut jotain oikeita puutteita.
Olen tainnut kysyäkkin jo kerran mikä siinä liven toteutuksessa on niin paljon parempaa, mutta en vielä ole saanut kunnon vastausta, joten kertokaa toki se minulle.
Pakko se on myöntää että tätä mantraa liven ylivoimaisuudesta kuulee, mutta niitä kunnon perusteluita kaipaisin.

Member

7 tuotearviota
_
4. marraskuuta 2009 @ 12:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti lagmaster:
En viitsi ostaa boxia vain testatakseni miten se maksullinen live toimii verrattuna psn, siksi kysyinkin mikä tässä toimivassa ilmaisessa paketissa on niin huonoa, että sitä voi tituleerata raakileeksi.
Odotin vain että olisi ollut jotain oikeita puutteita.
Olen tainnut kysyäkkin jo kerran mikä siinä liven toteutuksessa on niin paljon parempaa, mutta en vielä ole saanut kunnon vastausta, joten kertokaa toki se minulle.
Pakko se on myöntää että tätä mantraa liven ylivoimaisuudesta kuulee, mutta niitä kunnon perusteluita kaipaisin.
Yleisin syy mitä kuulee on se, että Liven maksullisuus tekee automaattisesti Livestä paremman, mutta itse en kyllä yhdy tuohon.
pelifriikki
Account closed as per user's own request
_
4. marraskuuta 2009 @ 22:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
miten tiedän et oNks mul 80gb tai 60gb PS3
Senior Member

2 tuotearviota
_
5. marraskuuta 2009 @ 23:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pelifriikki:
miten tiedän et oNks mul 80gb tai 60gb PS3
Googlettamalla...
Tai sitte Ostopakkaukseta.

Ostetaan. Risa tai "vikaantunut" PS3. Mieluusti sellainen joka ei ole esimerkiksi jäänyt katepillarin alle...
Senior Member

8 tuotearviota
_
6. marraskuuta 2009 @ 00:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos se on 60GB malli,niin etupaneeli on kromin värinen. JA löytyy myös 4 USB-porttia sekä muistikortinlukijat.

EVGA P55 FTW - i5 750 - 4GB - GTX 460 1GB - Benq 22"
Samsung NC10, Asus Eee PC 1215N
Samsung Galaxy Note
pitokokka
Member

33 tuotearviota
_
6. marraskuuta 2009 @ 21:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hommasin goldin 3 kk:ksi testatakseni onko siitä mihinkään. Alkuinnostuksen jälkeen innostus on hieman hiipunut. Siellä pitäisi olla yhtenään. Bad Companyyn ja PGR4 löytyy hyvin pelaajia, samoin mm. Lego SW compete Saga. Arcande peleihin ei löydy seuraa. FB -päivitystä odotan, onko siitä mihinkään?

Melkeimpä minunlaisille riittäisi pleikkarin netti, vaikka se toimisi Liveä huonommin. Suurin kiinnostus on pelata kavereiden kanssa silloin tällöin ei etsiä uusia kavereita. Korostetaan vielä, ettei minulla ole kokemusta PS netistä. Live toimii hyvin, mutta nettipelaaminen on maksullista, halvimmillaan alle 50e/vuosi?

Kummastelen vain, miten kauan sony pystyy pitämään nettipelaamisen ilmaisena?
Member

1 tuotearvio
_
6. marraskuuta 2009 @ 22:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Live toimii hyvin, mutta nettipelaaminen on maksullista, halvimmillaan alle 50e/vuosi?

30?, eli siis ilmainen

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. marraskuuta 2009 @ 22:32

pitokokka
Member

33 tuotearviota
_
6. marraskuuta 2009 @ 22:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BaldAngel:
Lainaus:
Live toimii hyvin, mutta nettipelaaminen on maksullista, halvimmillaan alle 50e/vuosi?

30€, eli siis ilmainen

30 ei ole paha, tosin hinta ero PS3:n ja X0:n Eliten välillä on niin pieni, ettei paria vuotta enempää tarvitse nettipelejä pelailla kunnes etu on PS3:n puolella. Karvalakkipuolella on hintaero suurempi, mutta kuka jaksaa kuunnella DVD-aseman karmeaa ääntä? Olen kavereille suositellut ostamaan sen mikä on jo lähipiirissä (pelien lainaus), kunhan hankittava konsoli ei ole Wii. PS3 on ehdoton, jos haluaa BluRayn, mutta suurimmalle osalle sillä ei ole väliä. Nettipelaaminen, sen toimivuus ja kustannukset merkitsevät suurimmalle osalle enemmän. Jos ei merkitse, niin PS3:sta käytetään vain elokuvien toistoon :-).
Member

7 tuotearviota
_
6. marraskuuta 2009 @ 23:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pitokokka:
Lainaus:

30€, eli siis ilmainen

30 ei ole paha, tosin hinta ero PS3:n ja X0:n Eliten välillä on niin pieni, ettei paria vuotta enempää tarvitse nettipelejä pelailla kunnes etu on PS3:n puolella. Karvalakkipuolella on hintaero suurempi, mutta kuka jaksaa kuunnella DVD-aseman karmeaa ääntä? Olen kavereille suositellut ostamaan sen mikä on jo lähipiirissä (pelien lainaus), kunhan hankittava konsoli ei ole Wii. PS3 on ehdoton, jos haluaa BluRayn, mutta suurimmalle osalle sillä ei ole väliä. Nettipelaaminen, sen toimivuus ja kustannukset merkitsevät suurimmalle osalle enemmän. Jos ei merkitse, niin PS3:sta käytetään vain elokuvien toistoon :-).
Muuten samaa mieltä, mutta exclusiiveilla peleilläkö ei ole mitään merkitystä? Itselleni kyllä PS3:n nykyiset ja tulevat exclusiivit ovat se pääsyy miksi aion ostaa PS3:n ensiksi, vaikka kaveripiirissä onkin enemmän Xbox360:n omistajia kuin PS3:n omistajia, ja varmasti monelle muullekin exclusiivit merkkaa enemmän kuin se että onko kavereilla sama konsoli.
pitokokka
Member

33 tuotearviota
_
6. marraskuuta 2009 @ 23:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jaussi:

Muuten samaa mieltä, mutta exclusiiveilla peleilläkö ei ole mitään merkitystä? Itselleni kyllä PS3:n nykyiset ja tulevat exclusiivit ovat se pääsyy miksi aion ostaa PS3:n ensiksi, vaikka kaveripiirissä onkin enemmän Xbox360:n omistajia kuin PS3:n omistajia, ja varmasti monelle muullekin exclusiivit merkkaa enemmän kuin se että onko kavereilla sama konsoli.

No tutuille olen kertonut, että jos haluatte pelata Sing Staria, ostakaa PS3. Mm. GH5/(GH4) peittoaa Lipsin, joskin Lipsissä pääsee lallattamaa kaikkia niitä piisejä mitä löytyy kovolta mp3-muodossa. Mitä keskusteltuja olen lukenut, pelaisin mielummin Shiftiä mielummin X0:lla kuin PS3:lla. Eikä tuo Forza 3 pahan hintainen ole.

Nykyään on harvoja yksinoikeuspelejä, jonka perusteella pitäisi konsoli valita. Hyviä pelejä on molemmilla paljon ja hifistit pelaavaat pc:llä, joiden raudan päivittävät puolen vuoden välein.
Member

7 tuotearviota
_
7. marraskuuta 2009 @ 10:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

No tutuille olen kertonut, että jos haluatte pelata Sing Staria, ostakaa PS3. Mm. GH5/(GH4) peittoaa Lipsin, joskin Lipsissä pääsee lallattamaa kaikkia niitä piisejä mitä löytyy kovolta mp3-muodossa. Mitä keskusteltuja olen lukenut, pelaisin mielummin Shiftiä mielummin X0:lla kuin PS3:lla. Eikä tuo Forza 3 pahan hintainen ole.

Nykyään on harvoja yksinoikeuspelejä, jonka perusteella pitäisi konsoli valita. Hyviä pelejä on molemmilla paljon ja hifistit pelaavaat pc:llä, joiden raudan päivittävät puolen vuoden välein.
Singstar? En kyllä ihan sitä ajanut takaa, vaan lähinnä näitä. God of War 1-3, Metal Gear Solid 4, Uncharted 1 & 2, GT5, Final Fantasy Versus XIII, The Last Guardian, Demon's Souls, Resistance 1 & 2, Killzone 2, Motorstorm 1 & 2, Ratchet & Clank: Tools of Destruction & Quest For Booty & Crack In Time, inFamous, LittleBigPlanet, ModNation Racers, Heavy Rain, Jak & Daxter: The Lost Frontier, MAG, Yakuza 3 & 4.

Tuossa on monta sarjaa, joiden aiempia osia olen itse tahkonut hullun kiilto silmissä, ja varmasti tulen näitäkin yhtälailla tykittämään.
F1R384LL
Suspended due to non-functional email address
_
8. marraskuuta 2009 @ 03:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Singstar? En kyllä ihan sitä ajanut takaa, vaan lähinnä näitä. God of War 1-3, Metal Gear Solid 4, Uncharted 1 & 2, GT5, Final Fantasy Versus XIII, The Last Guardian, Demon's Souls, Resistance 1 & 2, Killzone 2, Motorstorm 1 & 2, Ratchet & Clank: Tools of Destruction & Quest For Booty & Crack In Time, inFamous, LittleBigPlanet, ModNation Racers, Heavy Rain, Jak & Daxter: The Lost Frontier, MAG, Yakuza 3 & 4.

Tuossa on monta sarjaa, joiden aiempia osia olen itse tahkonut hullun kiilto silmissä, ja varmasti tulen näitäkin yhtälailla tykittämään.
Juu tuossahan oli iso lista LAATU peleistä, ja lisää on vielki psn storessa. Pleikkarillehan tulee enemmän eksclusive pelejä kuin xboxille. Kyll taas mun kaveripiirissä on enemmän pleikkareita kuin xboxeja. Sitäpaitsi pleikkari myy nyt paremmin kuin xbox. Xbox rupee olee jo liian vanha tekniikka ja ei voi pyörittää kaikkia pelejä, esim EA tekee pelejä pleikalle ja kääntää ne sitte xboxille.
Member

1 tuotearvio
_
8. marraskuuta 2009 @ 10:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Sitäpaitsi pleikkari myy nyt paremmin kuin xbox. Xbox rupee olee jo liian vanha tekniikka ja ei voi pyörittää kaikkia pelejä, esim EA tekee pelejä pleikalle ja kääntää ne sitte xboxille.

pleikkari myi nyt syksyllä enemmän slimin julkaisun takia, muulloin on aina hävinnyt ja tulee jatkossakin häviämään. Lisäksi xbox 360 pelejä myydään törkeästi enemmän kuin pleikkarin, ja kaikki isot firmat panostaa xbox 360 versioon, ja tekee jos tekee sitten jälkeenpäin sen ps3 version, koska se on niin hankala tehdä eikä se myy kuitenkaan yhtä hyvin, joten ei heitä kiinnosta panostaa niihin. Xbox360 versio on aina ollut selkeästi parempi grafiikkainen kuin pleikkarin kun vertaa multiplatform pelejä. Totta, PS3 ja xbox rupeaa olemaan vanhaa tekniikkaa, mutta silti ne ovat uusimmat konsolit koska uutta sukupolvea ei ole vielä tullut.

suurin osa peleistä on kuitenkin multiplatform, joten jos näistä peleistä tykkää niin kannattaa tietty ostaa xbox360 koska sillä on aina ollut parempi grafiikka niissä.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. marraskuuta 2009 @ 10:49

F1R384LL
_
10. marraskuuta 2009 @ 02:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
PS3 ei ole vielä vanha tekniikka. Se käyttää blu raytä ja cell processoreita ja ne on vielä aika uusia ja tehokkata välineitä. DVD on ollut vaikka kuinka pitkään ja sitä ei voi enään parannella.
Blu ray levyihin voi kohta saada 400Gb tietoa. NYT kaikki suurimmat yhtiöt panostavat lisää pleikkariin ja ovat laittaneet xbox:in ja pleikkarin samalle arvotasolle, Joskus jopa pleikkarin korkeammalle.

Xbox ei ole aina ollut parempi multipplatform peleissä, esim GTA4 pyörii paremmin pleikalla ja Burnout Paradise näyttää huomattavasti paremmalta pleikalla.
Kaikissa testeissä on vain käytetty pleikkarin alimpia tehoja(asetuksissa voi parantaa kuvan laatua), siis sen tehdasasetuksia.

Xboxille ei ole tulossa paljon isoja pelejä mutta pleikkarille on tulossa kasottain isoja pelejä(xbox saisi ne myös mutta tehot ei riitä).
Senior Member

8 tuotearviota
_
10. marraskuuta 2009 @ 05:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti F1R384LL:
PS3 ei ole vielä vanha tekniikka. Se käyttää blu raytä ja cell processoreita ja ne on vielä aika uusia ja tehokkata välineitä. DVD on ollut vaikka kuinka pitkään ja sitä ei voi enään parannella.
Blu ray levyihin voi kohta saada 400Gb tietoa. NYT kaikki suurimmat yhtiöt panostavat lisää pleikkariin ja ovat laittaneet xbox:in ja pleikkarin samalle arvotasolle, Joskus jopa pleikkarin korkeammalle.

Xbox ei ole aina ollut parempi multipplatform peleissä, esim GTA4 pyörii paremmin pleikalla ja Burnout Paradise näyttää huomattavasti paremmalta pleikalla.
Kaikissa testeissä on vain käytetty pleikkarin alimpia tehoja(asetuksissa voi parantaa kuvan laatua), siis sen tehdasasetuksia.

Xboxille ei ole tulossa paljon isoja pelejä mutta pleikkarille on tulossa kasottain isoja pelejä(xbox saisi ne myös mutta tehot ei riitä).
GTA4 EI pyöri paremmin pleikalla! Sitäpaitsi pleikkaversio pyörii alhaisemmalla resoluutiolla kuin XO-versio (640p vs. 720p), jotta se saadaan lähes yhtä hyvin rullaamaan. Kato tuo video omin silmin ilman niitä Sony-laseja, saatat ehkä tajuta, vaikka epäilen että et http://www.youtube.com/watch?v=iE7SzSCUbbM. Älä oikeasti heitä noita juttujas tosifaktoina, kun et kauheasti mistää näy ottaneen selvää.

Samsung Galaxy Note

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. marraskuuta 2009 @ 05:23

Member

7 tuotearviota
_
10. marraskuuta 2009 @ 07:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Sitäpaitsi pleikkari myy nyt paremmin kuin xbox. Xbox rupee olee jo liian vanha tekniikka ja ei voi pyörittää kaikkia pelejä, esim EA tekee pelejä pleikalle ja kääntää ne sitte xboxille.

pleikkari myi nyt syksyllä enemmän slimin julkaisun takia, muulloin on aina hävinnyt ja tulee jatkossakin häviämään. Lisäksi xbox 360 pelejä myydään törkeästi enemmän kuin pleikkarin, ja kaikki isot firmat panostaa xbox 360 versioon, ja tekee jos tekee sitten jälkeenpäin sen ps3 version, koska se on niin hankala tehdä eikä se myy kuitenkaan yhtä hyvin, joten ei heitä kiinnosta panostaa niihin. Xbox360 versio on aina ollut selkeästi parempi grafiikkainen kuin pleikkarin kun vertaa multiplatform pelejä. Totta, PS3 ja xbox rupeaa olemaan vanhaa tekniikkaa, mutta silti ne ovat uusimmat konsolit koska uutta sukupolvea ei ole vielä tullut.

suurin osa peleistä on kuitenkin multiplatform, joten jos näistä peleistä tykkää niin kannattaa tietty ostaa xbox360 koska sillä on aina ollut parempi grafiikka niissä.
En kyllä todellakaan ymmärrä ihmisiä, jotka eivät ymmärrä että grafiikka on peleissä täysin toissijaista. Nykyään aivan liian moni peli mässäilee grafiikalla, mutta siitä puuttuu ne kolme avainasiaa joilla oikeasti on väliä pelin laadun suhteen, eli tarina, tunnelma ja toteutus. Jos yksikin noista ominaisuuksista kusee, niin koko peli kusee. Nykyään keskitytään aivan liian paljon mahdollisimman hyvään grafiikkaan ja jätetään oikeasti merkittävät asiat toiselle sijalle ja unohdetaan mikä on oikeasti tärkeää siinä metakassa kun puolustellaan sitä omaa lempikonsolia henkeen ja vereen. Varsinkaan kokonaisen konsolin ostopäätöstä tehdessä ei mielestäni pitäisi kaatua siihen että toisella konsolilla on hyvin marginaalisesti paremman näköiset multiplättärit, ja tehdään sen perusteella päätös, miettimättä ollenkaan toisen konsolin huomattavasti laajempaa yksinoikeuspelien kirjoa.
Jorgio
Member
_
10. marraskuuta 2009 @ 08:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse omistan kaikki kolme uutta konsolia ja voinen kertoa vähän omista tottumuksistani ja kokemuksistani.

Wii, tuo pelaamisen uusi ulottuvuus.
Kavereiden kanssa lystiä pienessä maistissa. Mario Kart ja Tiger Woods ovat ne pelit joita oikeastaan tulee itsekseenkin pelattua. Muuten melko vähällä käytöllä.

PS3, tuo "tehokkain" konsoli.
PS3 on minulla jäänyt vain ja ainoastaan BluRay soittimeksi. Sekin on melko kömpleö. Toki se on tehokkaampi kuin yksikään markkinoilla oleva oikea BluRay soitin, mutta koen sen silti kömpelöksi. Pelejä en pelaa juuri ollenkaan PS3:lla. Yksi suurimmista syistä on se, että ohjain on Xboxissa parempi. PS3:lle ei ole minua kiinnostavia yksinoikeuspelejä ilmestynyt juurikaan. LittleBigPlanet oli hauska n. 5 tuntia, jonka jälkeen peli lähti myyntiin. Uncharted 2 on ihan hyvä ja sitä tulee jonkun verran pelailtua. Singstarit sun muut "Jak&Daxterit" ei kiinnosta. Gran Turismo on ehkä seuraava hankinta.

Xbox360
, tuo Microsoftin "lahja" pelikansalle.
Kuten aiemmista teksteistä tajusittekin ehkä, niin xbox on minulla ihan vain puhtaasti pelikäytössä. Toki se ähisee ja puhisee melko kovaan ääneen, mutta asentamalla pelit kovolle säästyy tinnitykseltä. Sonyboyt itkevät nyt krokotiilinkyyneliä ja kysyvät, miksi? No, ohjain istuu käteen kuin nakki haulikkoon. Siis hyvin. Kädet ei rasitu, tuntuma on parempi ja muutenkin yleistatsi on parempi. Ja omistin PS2:n sen koko elikaarensa ajan, joten olen kyllä pelannut sonyn ohjaimilla paljon, joten kyse ei ole mistään tottumisesta.
Peleissä ei ole juurikaan mitään eroa PS3:n ja Xboxin välillä. Grafiikat melkolailla samaa, jotenkin oma tuntuma on vain, että ne pyörisivät ehkä jopa sulavammin tuolla Bill Gatesin laatikolla. Wiitä en ota edes vertailuun.

Lopuksi voinen antaa puolueettoman mielipiteen laitteista.

Wii on hauska koko perheen laite, mutta tosipelaajille en voi suositella sitä.

PS3 vai Xbox360?
Uskon että pelintekijät oppivat joka päivä paremmin ja paremmin tekemään pelejä PS3:lle, mutta onko sitten jo liian myöhäistä? Uutta konsolia pukkaa jo siinä vaiheessa markkinoille.
PS3:ssa on hyvää BluRay soitin, mutta onko siinä muuta, mikä tekisi siitä jotenkin ylivertaisen Xboxiin verrattuna? Ei.
Jos et osaa päättää konsoleiden välillä niin kannattaa miettiä mihin tarkoitukseen sen haluaa.
Jos haluat vain ja ainoastaan pelata. Osta Xbox.
Jos haluat katsoa elokuvia ja siinä sivussa sillointällöin pelata. Osta PS3.
Osta Wii jos sinua ärsyttää Sonyn ja Microsoftin fanitus.

Aamen.
Member

7 tuotearviota
_
10. marraskuuta 2009 @ 08:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jorgio:
Singstarit sun muut "Jak&Daxterit" ei kiinnosta.
Vaikka Jak & Daxterit ja Ratchet & Clankit ulkoisesti vaikuttaakin lähinnä lapsille suunnatuilta, niin niitä ei kyllä millään järjellä eikä asteella voi SingStariin verrata. Olet jäänyt todella paljosta paitsi jos PS2:n olet omistanut etkä ole näitä pelannut.
Jorgio
Member
_
10. marraskuuta 2009 @ 09:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vaikka Jak & Daxterit ja Ratchet & Clankit ulkoisesti vaikuttaakin lähinnä lapsille suunnatuilta, niin niitä ei kyllä millään järjellä eikä asteella voi SingStariin verrata. Olet jäänyt todella paljosta paitsi jos PS2:n olet omistanut etkä ole näitä pelannut.
Olen pelannut kaikkia mainitsemiani pelejä. Jos en olisi, en kommentoisi niitä, koska minulla ei olisi mitään kontaktia niihin ja sitäkautta olisi epäreilua haukkua/kehua peliä!

Tarkoitan vain, että MINUA ei kiinnosta ko. pelit. Ihan hauskojahan ne ovat ja sinänsä mukavaa ajanvietettä, mutta eihän ne nyt missään nimessä mitään mullistavia ole. Enkä verrannyt Singstaria Jak&Daxtereihin.

Kerroinkin tuossa vain OMAN mielipiteeni ja kokemuksiani. En sanonut että kaikki maailman ihmiset tekevät samoin tai pitävät samoista peleistä kuin minä. Kerroin vain OMIA kokemuksia.

Omistan kaikki konsolit, joten mielestäni voin aika puolueettomasti vertailla kaikkia. Kyllä, käytän Windowsia käyttiksenä, mutta se ei tee minusta Xbox fanboyta.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. marraskuuta 2009 @ 09:40

F1R384LL
_
10. marraskuuta 2009 @ 10:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti eddison84:

GTA4 EI pyöri paremmin pleikalla! Sitäpaitsi pleikkaversio pyörii alhaisemmalla resoluutiolla kuin XO-versio (640p vs. 720p), jotta se saadaan lähes yhtä hyvin rullaamaan. Kato tuo video omin silmin ilman niitä Sony-laseja, saatat ehkä tajuta, vaikka epäilen että et http://www.youtube.com/watch?v=iE7SzSCUbbM. Älä oikeasti heitä noita juttujas tosifaktoina, kun et kauheasti mistää näy ottaneen selvää.
Siin on käytetty pleikkarin tehdasasetuksia niin sitä ei voi valitettavasti vertailla, sitäpaitsi youtube HD ei ole HD. Jaa enkö ole ottanut selvää? : XBoX 360:

Prosessori: 3.2 GHz IBM PowerPC -ydin

Grafiikkaprosessori: 500 MHz Xenos(ATI)(Kaistanleveys 22Gt/sec)

Muisti: 512 Mt GDDR3 RAM(Kaistanleveys 22Gt/sec)

Ääni:Dolby Pro-Logic II(256 äänikanavaa)

Suorituskyky: 1 Teraflop

Tuettu media:
Pelit: XBoX 360 DVD-ROM (17Gt)
HD-DVD: vain ulkoisen aseman kautta
DVD: XBoX DVD-ROM, DVD-ROM, DVD-R, DVD+R, DVD-RW
CD: CD, CD-DA, CD-ROM, CD-R, CD-RW

AV-ulostulo: 480i-1080p
Tallennus:20-120Gt irrotettava kiintolevy, 64-512Mt irrotettava muistiyksikkö

Liitinnät: 4x USB, 2x muistikortti, 1x AV, 1x Ethernet

XBoX 360 Elite: 1x HDMI

PlayStation 3:

Prosessori: 3.2GHz PowerPC-ydin, 7 SPE-Prosessoria(jokainen 3.2GHZ)

Grafiikkaprosessori:550 MHz RSX(NVidia)(Kaistanleveys 22Gt/sec)

Muisti: 256 Mt XDR RAM(3.2GHz)(kaistanleveys 25Gt/sec)

Ääni: Stereo, Dolby Digital 5.1 ja 7.1, DTS(320 äänikanavaa)

Suorituskyky: 2 Teraflop

Tuettu media:
Pelit: PS3 BD-ROM(54Gt), PS2 CD-ROM, PS CD-ROM
Blu-Ray: BD-ROM, BD-R, BD-RE
DVD: DVD-ROM, DVD+R, DVD-R, DVD+RW, DVD-RW
CD: CD, CD-DA, CD-R, Cd.RW, SACD, SACD HD, VCD

Tallennus: 20-80Gt irrotettava kovalevy(500Gt isoin mahdollisin), USB, SD, MMC

Liitinnät: 4x USB, 1x AV, 1x HDMI, 1x Optinen(digitaaliääni), 1x Ethernet(WLan), 1x Memory Stick Standard/Duo, 1x SD-muistikortti, 1x CF-muistikortti

XBoX 360:

-HD-DVD kuoli(ei enään valmisteta)
-Ei Full-HD pelejä
-lisäkustannukset
-Ohjain(painaa ja käyttää pattereita)
-RROD (Red Ring Of Death)
-Halvat tuulettimet jotka pitävät ärsyttävää ääntä
-Ei mahdollista käytää muihin tarkoituksiin kuin pelaamiseen ja leffojen katsomiseen
-peleihin ei vooi lisätä mahdottomasti sisältöä
-Lyhyt elinikä
-XBoX Live on sekava
+Hyviä pelejä
+Värit
+Ulkonäkö
+Hinta
+Takuu
+XBoX Live(vaikka maksaakin)
+Hyvä niille joilla on vain vähän rahaa

PlayStation 3:

-Hinta
-PSN on hitusen hankala
+Ei lisäkustannuksia
+Grafiikka
+Konsolin Tehot
+Muunneltava(esim voi asentaa Linuxin)
+Tukee näppäimistä ja hiirtä
+Bluetooth
+WLan
+Pelit (MGS4 oli vuoden 2008 paras peli)
+Kotiteatterina
+Ääni
+Ohjain (Sopii jokaiselle, SixAxix)(Saanut palkinnon parhaasta ohjaimesta)
+Voittanut EISA(European Image and Sound Award) palkinnon
+Paras grafiikka kaikista Blu-Ray soittimista
+Hiljainen
+Pitkä elinikä (arvioitu 10 vuotta)

Tästä Huomaa että PlayStation 3 on Parempi ja kalliimpi kuin XBoX 360

8:sta PS3 konsolista on tehty supertietokone jota käytetään tutkimustarkoituksiin.

Nämä Faktat on otettu kirjasta nimellä Guiness World Records Gamer's Edition 2008

tuo on eka postini ja enkö ole ottanut selvää?
Jorgio
Member
_
10. marraskuuta 2009 @ 10:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti eddison84:

Siin on käytetty pleikkarin tehdasasetuksia niin sitä ei voi valitettavasti vertailla, sitäpaitsi youtube HD ei ole HD. Jaa enkö ole ottanut selvää? : XBoX 360:

Prosessori: 3.2 GHz IBM PowerPC -ydin

Grafiikkaprosessori: 500 MHz Xenos(ATI)(Kaistanleveys 22Gt/sec)

Muisti: 512 Mt GDDR3 RAM(Kaistanleveys 22Gt/sec)

Ääni:Dolby Pro-Logic II(256 äänikanavaa)

Suorituskyky: 1 Teraflop

Tuettu media:
Pelit: XBoX 360 DVD-ROM (17Gt)
HD-DVD: vain ulkoisen aseman kautta
DVD: XBoX DVD-ROM, DVD-ROM, DVD-R, DVD+R, DVD-RW
CD: CD, CD-DA, CD-ROM, CD-R, CD-RW

Tallennus:20-120Gt irrotettava kiintolevy, 64-512Mt irrotettava muistiyksikkö

Liitinnät: 4x USB, 2x muistikortti, 1x AV, 1x Ethernet

XBoX 360 Elite: 1x HDMI

PlayStation 3:

Prosessori: 3.2GHz PowerPC-ydin, 7 SPE-Prosessoria(jokainen 3.2GHZ)

Grafiikkaprosessori:550 MHz RSX(NVidia)(Kaistanleveys 22Gt/sec)

Muisti: 256 Mt XDR RAM(3.2GHz)(kaistanleveys 25Gt/sec)

Ääni: Stereo, Dolby Digital 5.1 ja 7.1, DTS(320 äänikanavaa)

Suorituskyky: 2 Teraflop

Tuettu media:
Pelit: PS3 BD-ROM(54Gt), PS2 CD-ROM, PS CD-ROM
Blu-Ray: BD-ROM, BD-R, BD-RE
DVD: DVD-ROM, DVD+R, DVD-R, DVD+RW, DVD-RW
CD: CD, CD-DA, CD-R, Cd.RW, SACD, SACD HD, VCD

Tallennus: 20-80Gt irrotettava kovalevy(500Gt isoin mahdollisin), USB, SD, MMC

Liitinnät: 4x USB, 1x AV, 1x HDMI, 1x Optinen(digitaaliääni), 1x Ethernet(WLan), 1x Memory Stick Standard/Duo, 1x SD-muistikortti, 1x CF-muistikortti

XBoX 360:

-HD-DVD kuoli(ei enään valmisteta)
-Ei Full-HD pelejä
-lisäkustannukset
-Ohjain(painaa ja käyttää pattereita)
-RROD (Red Ring Of Death)
-Halvat tuulettimet jotka pitävät ärsyttävää ääntä
-Ei mahdollista käytää muihin tarkoituksiin kuin pelaamiseen ja leffojen katsomiseen
-peleihin ei vooi lisätä mahdottomasti sisältöä
-Lyhyt elinikä
-XBoX Live on sekava
+Hyviä pelejä
+Värit
+Ulkonäkö
+Hinta
+Takuu
+XBoX Live(vaikka maksaakin)
+Hyvä niille joilla on vain vähän rahaa

PlayStation 3:

-Hinta
-PSN on hitusen hankala
+Ei lisäkustannuksia
+Grafiikka
+Konsolin Tehot
+Muunneltava(esim voi asentaa Linuxin)
+Tukee näppäimistä ja hiirtä
+Bluetooth
+WLan
+Pelit (MGS4 oli vuoden 2008 paras peli)
+Kotiteatterina
+Ääni
+Ohjain (Sopii jokaiselle, SixAxix)(Saanut palkinnon parhaasta ohjaimesta)
+Voittanut EISA(European Image and Sound Award) palkinnon
+Paras grafiikka kaikista Blu-Ray soittimista
+Hiljainen
+Pitkä elinikä (arvioitu 10 vuotta)

Tästä Huomaa että PlayStation 3 on Parempi ja kalliimpi kuin XBoX 360

8:sta PS3 konsolista on tehty supertietokone jota käytetään tutkimustarkoituksiin.

Nämä Faktat on otettu kirjasta nimellä Guiness World Records Gamer's Edition 2008

tuo on eka postini ja enkö ole ottanut selvää?
Sun kommentteja ei voi ottaa vakavasti johtuen sun Sony-laseista, jotka on ja pysyy tiukasti nenällä.

PS3 on paperilla tehokkaampi, mutta käytännössä?

Erityisesti pisti silmään tossa Xboxin "hyvää" listassa toi viiminen kohta. "Hyvä niille joilla on vain vähän rahaa"
Tuon kommentin sanoo tyyppi, jolle varmasti pappa betalar.

PS3n ja Xboxin hintaerohan on nykyään melko pieni, joten en lähtisi mutisemaan hinnasta mihinkään suuntaan.
Member

7 tuotearviota
_
10. marraskuuta 2009 @ 10:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen pelannut kaikkia mainitsemiani pelejä. Jos en olisi, en kommentoisi niitä, koska minulla ei olisi mitään kontaktia niihin ja sitäkautta olisi epäreilua haukkua/kehua peliä!

Tarkoitan vain, että MINUA ei kiinnosta ko. pelit. Ihan hauskojahan ne ovat ja sinänsä mukavaa ajanvietettä, mutta eihän ne nyt missään nimessä mitään mullistavia ole. Enkä verrannyt Singstaria Jak&Daxtereihin.

Kerroinkin tuossa vain OMAN mielipiteeni ja kokemuksiani. En sanonut että kaikki maailman ihmiset tekevät samoin tai pitävät samoista peleistä kuin minä. Kerroin vain OMIA kokemuksia.

Omistan kaikki konsolit, joten mielestäni voin aika puolueettomasti vertailla kaikkia. Kyllä, käytän Windowsia käyttiksenä, mutta se ei tee minusta Xbox fanboyta.
Tottahan toki, mielipiteet on kuin persereikiä, meillä jokaisella on omamme. Ymmärsin vain aiemman viestisi niin, että kun Jak & Daxterit ym. ei kiinnosta, niin et ole niitä kokeillutkaan. Enkä kyllä Xbox fanipojaksi missään vaiheessa nimitellyt, enkä tuota viestiäni sillä tarkoittanutkaan että kaikki jotka ei pidä pleikkarin yksinoikeuksista olisi nimenomaan Xbox-fanipoikia. Totesin vain että Jak & Daxterit ja Ratchet & Clankit olivat mielestäni viime sukupolven parhaimpia tasohyppelyitä ja ne olisi hyvä jokaisen kokea.
Jorgio
Member
_
10. marraskuuta 2009 @ 11:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Tottahan toki, mielipiteet on kuin persereikiä, meillä jokaisella on omamme. Ymmärsin vain aiemman viestisi niin, että kun Jak & Daxterit ym. ei kiinnosta, niin et ole niitä kokeillutkaan. Enkä kyllä Xbox fanipojaksi missään vaiheessa nimitellyt, enkä tuota viestiäni sillä tarkoittanutkaan että kaikki jotka ei pidä pleikkarin yksinoikeuksista olisi nimenomaan Xbox-fanipoikia. Totesin vain että Jak & Daxterit ja Ratchet & Clankit olivat mielestäni viime sukupolven parhaimpia tasohyppelyitä ja ne olisi hyvä jokaisen kokea.
En väittänytkään, että väitit minua xbox fanipojaksi! :)

Tosiaan nuo J&D ja R&C pelit ovat ihan jees. Ei siinä mitään, mutta eivät ne vaikuttaneet päätökseeni ostaa PS3.

Eniten tässä keskustelussa ottaa pannun nuo selkeät fanittajat, jotka eivät osaa katsoa asioita objektiivisesti. He fanittavat sitä konsolia, jonka isukki toi joululahjaksi viime jouluna. Jos isukki olisi tuonutkin PS3:n sijasta vaikka Wiin, tai Super Nintendon, niin sehän olisi silloin ihan ylivertainen laite.
Mainos
_
__

_
Senior Member

8 tuotearviota
_
10. marraskuuta 2009 @ 11:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

En väittänytkään, että väitit minua xbox fanipojaksi! :)

Tosiaan nuo J&D ja R&C pelit ovat ihan jees. Ei siinä mitään, mutta eivät ne vaikuttaneet päätökseeni ostaa PS3.

Eniten tässä keskustelussa ottaa pannun nuo selkeät fanittajat, jotka eivät osaa katsoa asioita objektiivisesti. He fanittavat sitä konsolia, jonka isukki toi joululahjaksi viime jouluna. Jos isukki olisi tuonutkin PS3:n sijasta vaikka Wiin, tai Super Nintendon, niin sehän olisi silloin ihan ylivertainen laite.
tuo tulipallo on kyllä oiva esimerkki viimeksi mainituista tapauksista :) sama,kun kiihkouskovaisen kanssa väittelisi.

Samsung Galaxy Note

afterdawn.com > keskustelu > pelit ja pelikonsolit > ps3 > ps3 vs. xbox360 [risut ja ruusut]

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy