Miksi poltetut AVI-DVDt ei toimi LG RH7500:ssa?
|
|
villeke
Junior Member
1 tuotearvio
|
20. syyskuuta 2006 @ 14:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Hei!
Minulla on LG RH7500 jonka just ostin kaupasta. Ihan hyvin rupesi pelittään TV:n kanssa ja piuhatkin on saatu kytkettyä + kanavat viritettyä. Kokeilin ensiksi muutamaa kaupan DVD-filmiä, joitain vanhoja DVD:lle äänitettyjä AVI-VIDEOITA. Ja kaikki suunnilleen toimi (AVI:ssa ei todellakaan pikakelaus toimi vaan pitää hakea joku aika ja hypätä siihen).
Mutta sitten kokeilin polttaa AVI tiedostoja DVD:lle, ja katsoa niitä. Jokainen aihio meni jotenkin pielee ja DVD-kone ei tunnista niitä. Sen sijaan samalla NERO6 Exress poltto-ohjelmalla tehty AVI-CD toimi ihan hyvin. Poltin ne aina Datalevyksi.
Onko poltto-ohjelmani konfattu jotenkin väärin, aihiot jotain "väärää " merkkiä (TDK, Imation, Maxell) vai DVD jotenkin perso määrätyille AVI-tiedostoille? Ainakin tiedostonimet noissa onnistuneissa AVI-CD:ää on ns. pitkää mallia. Miten voisin, tuohoamatta useita aihioita, selvittää miksi AVI-DVDt menee nyt pieleen?
Kaikki apu otetaan kiitollisena vastaan!!!
Senior Member
4 tuotearviota
|
20. syyskuuta 2006 @ 18:33 |
Linkki tähän viestiin
|
AVI ei sano yhtään mitään, tärkeämpään on se miten kyseinen video on pakattu. Käytitkö + vai - levyjä, muistitko sulkea levyn?
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
21. syyskuuta 2006 @ 13:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Suljitko (finalize) levyn tuolla Nerolla polttaessa? Nero Express tekee sen automaattisesti.
|
villeke
Junior Member
1 tuotearvio
|
22. syyskuuta 2006 @ 18:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Kiitos kommenteista!
En tiedä suljinko vai en, jos tein sen niin ohjelma itse sen teki (kuten sanottu käytän Nero6:sta). Tuntui siltä että suljin mutta miten sen voisi tarkistaa?
Katsoin AVI-tiedoston sisältä (minulle se on jo saavutus) että video on MPEG4 ja että polttava TV-DVD soittimeni sietää niitä resoluutiota mitä tässä on (max on 720*578 ja kuvan sample rate on 24 kuvaa/sek).
Toinen levy oli yhteensä kymmenen sellaista TV-episodia jonka video oli mpeg4 ja sample rate 29. Eli niiden osalta DVD käyttöohjeenkin mukaan pitäisi olla kunnossa. Toisessa ne tiedostonimetkin on ihan lyhyitä mutta tuossa ensimmäisessä ne olivat aika pitkiä. Kuitenkin muistelen että pitkätkin nimet on onnistuneet aiemmin? Onko esimerkiksi välilyönnit tai kummalliset merkit jotenkin "hankalia"?
Voiko kyseessä olla ehkä joku polttonopeusjuttu? Entä jos lasken matalammaksi polttonopeutta kuin mitä DVD:ssä on ilmoitettu.
Mitä yleensä itse käyttäisitte AVI-tiedostojen polttoon DVD-levylle? AVI-tiedoston suora kopiointi DVD levylle on sata kertaa nopeampaa kuin AVI tiedoston muuntaminen DVD formaatiksi... joskin jälki on sitten monipuolisempaa ja jotenkin vankempaa.
T. Ville
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
23. syyskuuta 2006 @ 13:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuolla polttonopeudella ja levyn merkillä/tyypillä voi olla merkitystä. Jos tuo soitin näyttää noista itse poltetuista DATA levyistä valikkorakenteen niin levyt toimivat soittimessa. Helpointa on laittaa ne tiedostot levyn juureen ja käyttää 8+3 nimeämistä, eikä mitään erikoismerkkejä.
esim. osa1.avi, munleffa.avi ja e01.avi ovat hyviä nimiä.
|
villeke
Junior Member
1 tuotearvio
|
23. syyskuuta 2006 @ 16:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Kiitti vastaukjsesta.
Kokeilin äsken ensin polttoa uudella Imation DVD+R (16X compatible). Poltin siihen Nero6Expressillä useita AVI-tiedostoja (lyhyillä nimillä). LG DVD player ei lue sitä joten pieleen meni :-(. Sitten heti perään poltin yhden niistä tiedostoista vanhalle CD:lle (TDK CD-R74 jossa 650Mb tilaa). Siis datalevy vaan. Ei mitään onglemia LG:llä lukea sitä.
Olen ihan ymmälläni. Miksi nuo DVDt datatiedostoina tuntuvat menevän pieleen mutta CDt kyllä pelittää.
Senior Member
4 tuotearviota
|
23. syyskuuta 2006 @ 17:16 |
Linkki tähän viestiin
|
Kaikki soittimet eivät yksinkertaisesti osaa lukea dataa DVD:ltä...
|
villeke
Junior Member
1 tuotearvio
|
23. syyskuuta 2006 @ 20:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Hei!
Ja nyt sitten kokeilin yömyöhään vielä josko levyn formaatilla on mitään tekemistä tämän onnistumisen kanssa... eli poltin samat tiedostot kun tuossa alunperin...ja vielä pari pitkää file nimen omannutta leffanpätkää --> Imation DVD+RW levylle (4X). Käytin ihan samaa poltto-ohjelmaa ja rutiinia kuin ennenkin enkä muuttanut mitään asetuksia.
Ja kas kummaa.... kaikki tiedostot näkyvät ja toimivat....
en tiedä mistä johtuu mutta aion kokeilla niitä jonkun aikaa :-D
Ot anäistä ny selvää...
T. Ville
|
Mainos
|
  |
|
finski
Member
3 tuotearviota
|
23. syyskuuta 2006 @ 21:46 |
Linkki tähän viestiin
|
haes uusin firmware lg:n sivuilta jollei ole uusin jo :)
|