Koneen päivitys apua kaivataan.
|
|
Exi
Junior Member
|
3. lokakuuta 2006 @ 16:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Elikkäs kone olis nykyään hp pavilion t849.fi ja tarttis saada sitä hiukan päivitettyä eli uutta näytönohjainta ja prossua vai saako tähän ylipäätänsä mitään vaihdettua kun on paketti kone vai kannattaako ennenmmin kasata koko kone uudestaan? kone on suurimmaksi osaksi pelikäytössä. Ehdotuksia osista otetaan vastaan.=)
|
AfterDawn Addict
|
3. lokakuuta 2006 @ 17:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Eipä se paljoa parane pelkän näyttiksen ja prossun uusimisella
pitää vaihtaa myös emo,muistit,tarvittaessa myös poweri.
Paremman pelikoneen saat,kun pistät koko homman uusiksi.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. lokakuuta 2006 @ 17:59
|
Exi
Junior Member
|
3. lokakuuta 2006 @ 19:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Elikkäs uutta konetta kannattaa ruveta kattelee! Mites tommonen Hp Pavilion M7570 soveltuis pelikoneeks vai saisko ite kasaamalla samalla hinnalla paremman?
|
AfterDawn Addict
|
4. lokakuuta 2006 @ 05:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllähän tohon HP-M7570 hintaan saa kasattua hyvän paketin.
Tosin tossa HP koneessa olis kyllä kaikki valmiina.
Varmaankin ihan ok peli.
Jos kasaat koneen itse,niin selaa tätä foorumia,
löytyy ihan hyviä kokoonpanoja.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. lokakuuta 2006 @ 07:01
|
AfterDawn Addict
|
4. lokakuuta 2006 @ 07:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Sanot tähän jonku hinnan paljo saa maksaa niin kyllä me sulle kasataan :)

| P5W DH Deluxe | E6400 @3.0Ghz | 4GB DDR2 @ 750mhz | GF 8800GT 512MB | Vista Ultimate x64 |
|
AfterDawn Addict
|
4. lokakuuta 2006 @ 08:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Ton HP M-7570 Mediacenter hinta Verkkokauppa.com 1325,90? ilman näyttöä
Anttilassa M-7570 Mediacenter + näyttö HP-W19 19" 1549?
|
Exi
Junior Member
|
4. lokakuuta 2006 @ 09:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Kutakuinkin tommonen 1000? tai hiukan päälle se sais maksaa. Näyttöä en tarvi enkä ihan valttämättä kovoakaan ku niit on kaks tässä vanhassaki koneessa. Muistikampa tähän on kans joskus tullu ostettua.Netanttilassa maksaa pelkkä keskusyksikkö 1 299,00 ?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. lokakuuta 2006 @ 09:38
|
Player_
Senior Member
|
4. lokakuuta 2006 @ 17:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Suosittelen ehdottomasti itse kasaamista tuon HP:n sijasta seuraavista syistä:
1. Paketissa alitehonen näytönohjain muuhun kokoonpanoon verrattuna.
2. Core 2 Duo:t parempia hinta-laatu -suhteeltaan kuin X2:t
3. Ei tarvitse maksaa ylimääräisestä vaan rahat voi keskittää oleelliseen.
4. Takuu: yleensä paketissa jos osa menee rikki, ei koneelle itse yleensä voi tehdä mitään ilman että takuu raukeaa vaan se on lähetettävä maahantuojalle tai valtuutetulle korjaajalle -> kestää.
5. Jatkoa takuu: komponentti kohtainen takuu kun itse kasaa, jolloin mahdollista osan rikkoutuessa käyttää tilalla tilapäisosaa, jos sellaisen jostain sattuu saamaan kunnes takuu osa palautetaan sekä komponenteilla takuu mahdollisesti jopa 5v (ainakin Seagaten kiintolevyillä) tai peräti ikuinen (Kingstonin muistit).
Huono puolihan itse kasattavassa koneessa on se, että tarvitaan jonkin asteista osaamista tuon koneen fyysisessä kasaamisessa mutta itse osien valinnassa ei luultavasti suurta ongelmaa sillä täältä löytyy useita henkilöitä jotka ovat valmiita auttamaan, kuten Ylke jo mainitsikin.
|
Exi
Junior Member
|
4. lokakuuta 2006 @ 18:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse en sitä kasaamaan edes alkais kun näistä vehkeistä en oo oikeen perillä et mikä osa sopii keskenään ja mitkä on huonoja.=) Mut ehkä joku liike sen tekis jos tilais osat ja sanois et kasaa sen. Pistäkääs jotain ehdotuksia viisaammat tuleen mimmosta konetta kannattais ruveta kasailee. Eikö tohon pakettikoneeseen saa sitä näyttistä vaihdettua vai joutuuko sille vaihtaan jotain muutaki?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. lokakuuta 2006 @ 18:31
|
AfterDawn Addict
|
4. lokakuuta 2006 @ 18:42 |
Linkki tähän viestiin
|

| P5W DH Deluxe | E6400 @3.0Ghz | 4GB DDR2 @ 750mhz | GF 8800GT 512MB | Vista Ultimate x64 |
|
Player_
Senior Member
|
4. lokakuuta 2006 @ 19:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Vaikka pakettiin näyttiksen käytännössä voi vaihtaakin, voi olla että koneen takuu raukeaa samalla, joissain paketeissa on jopa kotelossa itsessään sinetti, joka rikkoutuu kun koneen kotelon aukeaa ja tämän jälkeen ei koneella ole enää takuuta. Itse kasaamalla koneen osilla on yleensä minimissään vuoden takuu ja normaalisti 3v ja joissain tapauksissa jopa enemmän.
EDIT: Jotkin liikkeet kyllä antavat tietynlaisen "pakettitakuun" asiakkaan valitsemille mutta liikkeen itsensä kasaamille koneille mutta aina voi kysyä josko olisi mahdollista saada komponentti kohtainen takuu, jolloin takuu aika yleensä joillakin laitteilla on pidempi kuin liikkeiden omavalmistetakuu.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. lokakuuta 2006 @ 19:18
|
Exi
Junior Member
|
5. lokakuuta 2006 @ 09:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo ei tässä koneessa oo enää takuuta jäljellä ku on ainaki puoltoista vuotta vanha. Mut olisko siitä mitään hyötyä jos tähän vaihtais ton näyttiksen? Nii ja mites mahtaa poweri riittää?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. lokakuuta 2006 @ 09:51
|
AfterDawn Addict
|
5. lokakuuta 2006 @ 10:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Yleensä noissa pakettikoneissa on powerin tehot mitoitettu,
juuri kyseistä kokoonpanoa varten,jos aijot muuttaa kokoonpanoa,niin hommaa kanssa tehokkaampi poweri, joku laadukas 400W-500W poweri.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. lokakuuta 2006 @ 10:42
|
Mainos
|
  |
|
deezer
Junior Member
|
5. lokakuuta 2006 @ 10:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Juu, ei niitä kannata ostaa kun joutuu sitten vaihtelemaan yhtä sun toista, helpompi ja hauskempi ottaa itse valituista osista. Tässä nyt jotain pakettia sulle.
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/kori.a...713,45181,27413
Järkyttävä ero noissa muistien hinnoissa. Kandee tosiaan vertailla!
|