User Käyttäjä Salasana  

perjantai 3.10.2025 / 04:47
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > miten käy takuun, kun boxediin vaihdettu uusia komponentteja?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
miten käy takuun, kun boxediin vaihdettu uusia komponentteja?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Member
_
10. lokakuuta 2006 @ 05:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Koneessa lämmöt tod. korkealla, nousee niin korkealle että kone sammuttaa itsensä. Ostin uuden prossutuulettimen, asensin sen paikoilleen, mutta lämmöt ei alene. Vika voi olla prosessorissa ja/tai emossa, virtalähde on ok.

Näillä paketoiduilla eli boxed malleilla on tuo takuu-aika 3 v. Takuu taitaa mennä siinä vaiheessa, kun vaihdat omat komponentit pakettikomponenttien tilalle. Soitin tuossa huoltoon, pyysivät toimittamaan heille tuon emon ja prossun tuulettimineen päivineen - ja mitään ei saa irroittaa (ts. emo irto koneesta ja emossa oltava prossu ja prossutuuletin paikoillaan).

Jos nyt pistän tuon vanhan prossutuulettimen paikoilleen niin näkevätkö he jostain, että tällainen vaihdos on jossain vaiheessa tehty? Eettisesti ei taida olla oikein, mutta kuitenkin... Missään ei ole sinettiä tms. josta voisi nähdä, että osat kertaalleen vaihdettu.
AfterDawn Addict
_
10. lokakuuta 2006 @ 05:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Käsittääkseni prossujen boxed cooleria ei ole mikään velvollisuus pitää... Mutta pistä ihmeessä tuo vakio jäähy kiinni siihen jos epäilet että huollossa rupeavat siitä mussuttamaan.

Mutta jos sinulla on kaupasta ostettu paketti kone (HP, Fujitsu yms...), niin silloin takuu taitaa raueta niistä osista ianakin mitä rupeaa itse säätämään.

N900/Xbox360/PS3/Wii/Desktop pc/kannettavax3
EvilOne_F
Junior Member
_
10. lokakuuta 2006 @ 05:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse tiedustelin Fujitsu-Siemensin takuu asioita, koskien näytönohjaimen vaihtamista ja vastaus oli:

"Yksittäisiä osia voi vaihtaa emolevyä lukuunottamatta, takuu ei kuitenkaan kata mahdollisia asennusvirheitä tai erikseen asennettujen osien aiheuttamia vikoja."

Mutta muistaaksemi ainakin omassa koneessani komponentteihin on liimattu tarrat missä mainitaan, että jos osan poistaa koneesta takuu raukeaa(kyseisestä komponentista), eli sinun tapauksessasi tuulettimesta. Mutta tosiaan eihän sitä mistään näe.. ;)

The roof is on FIRE!!
Member
_
10. lokakuuta 2006 @ 06:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyseessä on ihan räätälöity kone eli ei kaupan pakettikone. Asennusvirhettäkään ei kyllä ole, kun silloisesta asentamisesta huolehti kaveri, jolla monen vuoden kokemusta näistä hommista. Muita osia en sit olekaan vaihtanut, kuin tämä cooleri eli aikastalailla alkuperäiskokoonpano.

Pitää laittaa tuo vanha cooleri varmuuden vuoksi paikoilleen. Miten sitten sen tahnan kanssa? Jätänkö sen vanhan, kovettuneen tahnan siihen cooleriin? Uutta cooleria laitettaessa ei prossussa ollut kuin sivuilla vähän jäämiä siitä vanhan coolerin tahnasta. Kaikki tahna oli siilin pohjassa kiinni. Kun vanha cooleri asennettiin paikoilleen silloin 2 v. sitten niin coolerissa oli valmiina jo se tahna - nähtävästi ei ole ollut riittävä puhumattakaan itse tuulettimen pyörimisestä. Olis pitänyt kait jo aikaisemmin kuulostella, et onko kaikki ok - propelli piti outoa hurrausta aina käynnistäessä.
pkaksp
Moderator
_
10. lokakuuta 2006 @ 10:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Boxed prosessoreista menee takuu jos menet siihen jäähyn vaihtamaan. Jos haluat käyttää omaa jäähyä prosessorissa, niin on sinun ostettava tray prossu, eli ilman jäähyä oleva.
AfterDawn Addict

9 tuotearviota
_
10. lokakuuta 2006 @ 13:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
entä meneekö silloin pakettikoneen takuu, jos on lisännyt yhden kotelotuulettimen ja erillisen äänikortin. (pakettikoneessa on integroitu äänikortti)

-maXell-: Mikä pakettikone sulla on, kun mullakin on prossun lämmöt liian korkealla. sen takia mun pitää ostaa lisä kotelotuuletin ja katsoa että vaikuttaisko se lämpötiloihin.

Mun pakettikone on Fujitsu siemen scaleo p.

Intel Core i7 950 DO 3,06GHz @ 4.00 GHZ 24/7+ Noctua NH-D14 / Asus Sabertooth x58 / a-Data 3x2GB, DDR3 1600MHz CL9 / Asus GTX 780 DCII OC 3GB / Corsair AX860i / Fractal Design Define R4 / Asus Xonar DGX / 5500 GB kovalevy tilaa / Logitech G400s / Logitech G110 / Beng G2412HD 23.56" + Samsung Syncmaster S22B300 21.5 / Logitech Z-2300 / Windows 7 professional 64bit + Intel X25-M G2 80 GB
Member
_
10. lokakuuta 2006 @ 14:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eikös joskus ollut ainakin, että jos vaihtaa boxed coolerin pois niin takuu tippuu 3v->1v. Mutta ei niitä vaihtoja kukaan huomaa.

- Asus A8N-E - A64 3800+@4200+ - GF7900GT - 2x1GbDDR400 Buffalo - Samsung 2x250Gb+Seagate 80Gb
AfterDawn Addict
_
10. lokakuuta 2006 @ 14:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No noissa fujitsun koneiden takuun kanssa on sellainen juttu että kun avaat kopan, niin silloin menee myyjäliikken takuu umpeen. Mutta fujitsu-siemens:illä on oma takuu. Se takuu kattaa kaikki osat koneen sisältä johon ei ole itse koskettu.

N900/Xbox360/PS3/Wii/Desktop pc/kannettavax3
AfterDawn Addict

9 tuotearviota
_
10. lokakuuta 2006 @ 15:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mistä muka myyntiliike näkee että koppa on avattu?

Jos fujitsulla on oma takuu, niin minne silloin pitää ilmoittaa jos koneestä menee jotain paskaksi.

Intel Core i7 950 DO 3,06GHz @ 4.00 GHZ 24/7+ Noctua NH-D14 / Asus Sabertooth x58 / a-Data 3x2GB, DDR3 1600MHz CL9 / Asus GTX 780 DCII OC 3GB / Corsair AX860i / Fractal Design Define R4 / Asus Xonar DGX / 5500 GB kovalevy tilaa / Logitech G400s / Logitech G110 / Beng G2412HD 23.56" + Samsung Syncmaster S22B300 21.5 / Logitech Z-2300 / Windows 7 professional 64bit + Intel X25-M G2 80 GB
pkaksp
Moderator
_
10. lokakuuta 2006 @ 16:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Osassa Fujitsun koneista on sinetti, jota rikkomatta ei koneen koteloa auki saa.
AfterDawn Addict

9 tuotearviota
_
10. lokakuuta 2006 @ 17:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla oli semmoinen, mutta mitä järkeä siinä on ettei saisi laittaa koneeseen uutta äänikorttia, kotelotuuletinta tai USB ohjainkorttia jotka minä laitan vaikka siinä on kolme vapaata PCI-väylää.

pkaksp
Moderator
_
10. lokakuuta 2006 @ 17:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pakettikoneiden tarkoitus on pysyä sellaisenaan. Niitä ei ole alunperinkään suunniteltu suurempia laajennuksia varten. Jos niihin välttämättä haluaa laajennuksia, niin sen urakan tulisi hoitaa valtuutettu Fujitsu-Siemens huolto.
AfterDawn Addict

9 tuotearviota
_
10. lokakuuta 2006 @ 18:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Fujitsun huoltohan on paljon kalliimpaa kuin se kun itse asentaa kun osaa

pkaksp
Moderator
_
10. lokakuuta 2006 @ 18:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Normaalisti kun itse osaa ja haluaa säästää niin kasaa sen koneen alusta asti itse, eikä hanki noita paketteja.

Huolto toki maksaa, mutta takuu säilyy.
Senior Member

4 tuotearviota
_
10. lokakuuta 2006 @ 19:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vähän aiheen sivusta, mutta jotta ei modekaan antaisi fujitsusta väärää kuvaan, niin kerrottakoon seurava.

Fujitsuhan ei itse huolla yhtään konetta. Heillä on vain puhelin tuki joka sitten pyytää erillistä huoltofirmaa hakemaan koneen huoltoon (nimi taisi olla jotain Treadmill tai vastaavaa).

Fujitsussa on sinetti, totta, mutta sen saa auki rikkomatta helpommin kuin kengännauhoista umpisolmun. ;)

Koneeseen saa käytännössä vapaasti tehdä mitä tahansa muutoksia. Itsellä on asennettu äänikortti, 2 kotelotuuletinta ja lisäkovo. Alkuperäisen IDE kaapelin olen suikaloinut ja teipannut koneen runkoon. Alkuperäiset ledit olen laittanut uuteen paikaan ja viimeisimpänä, muttei vähäisimpänä, powerin ylimääräisiä johtoja olen myös katkonut.

Mistään yllämainitusta ei ole tullut valitusta, vaikka kone on kolmesti käynyt huollossa kellotuksessa hajonneiden osien takia. Prosessorin siilin ja tuulettimen olen myös repinyt lukuisia kertoja irti paineilma putsauksien takia -> ei valituksia.

Kiltit sedät (ja miksei täditkin) vaihtavat vaan uusia osia, ja tämän hetkiseen emooni tajusivat laittaa passiivin jäähynkin, kun entinen tuuletin suli. Vanhentuneen näyttiksenkin vaihtoivat uuteen (x600->6600).

Huono tämä on, myönnetään, mutta kyllä se huolto ja takuu asiat pelaavat. 3v täys takuu, kyllä on varaa muutama näyttis rikkoa. :D

Antec P180B, Asus P5K, Intel Q9550 @ 3.6GHz, Ati HD 6950, WD 320GB&2TB, Samsung 2x1TB&750Gt, 8192Mb DDR2 800MHz, Creative X-FI Platinium, Sennheiser HD-555, Behringer Truth B2030 Aktiivit, M-Audio Fast Track Pro.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. lokakuuta 2006 @ 19:34

pkaksp
Moderator
_
11. lokakuuta 2006 @ 11:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Valtuutettu Fujitsu-Siemens huolto tarkoittaa huoltoliikettä, jossa on Fujitsun takuuhuolto.

Sinetin kyllä saa irti rikkomattakin, mutta ei siitä sen enempää.

Lainaus:
Koneeseen saa käytännössä vapaasti tehdä mitä tahansa muutoksia. Itsellä on asennettu äänikortti, 2 kotelotuuletinta ja lisäkovo. Alkuperäisen IDE kaapelin olen suikaloinut ja teipannut koneen runkoon. Alkuperäiset ledit olen laittanut uuteen paikaan ja viimeisimpänä, muttei vähäisimpänä, powerin ylimääräisiä johtoja olen myös katkonut.

Mistään yllämainitusta ei ole tullut valitusta, vaikka kone on kolmesti käynyt huollossa kellotuksessa hajonneiden osien takia. Prosessorin siilin ja tuulettimen olen myös repinyt lukuisia kertoja irti paineilma putsauksien takia -> ei valituksia.
Se sinetti koneessa on sitä varten, ettei sitä saisi aukaista. Nuo yllä mainitsemasi asiat riippuvat täysin siitä huoltoliikkeestä ja huollon suorittajasta. Jos ei olla pikkutarkkoja jne. niin moni laittaa viat takuuseen vaikka takuu ei sitä oikeasti korvaisi (kuten esimerkiksi suorittimen hajoaminen ylikellottamisesta johtuen)

Itse olen toiminut yhdessä liikkeessä töissä jossa noita Fujitsuja takuuhuollettiin. Itse en henk.koht. edes piitannut vaikkei koneessa koko sinettiä ollutkaan.
Senior Member

4 tuotearviota
_
11. lokakuuta 2006 @ 12:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Heh, viimeksi koneen mennessä huoltoon oli koppa 2 ruuvilla kiinni, eikä sinetistä tietoakaan.
Kellottaessa on mennyt 2 x600 korttia ja yksi piirisarjan tuuletin suli. Tuskin pystyvät kauheasti todistelemaan että onko kellotettu vai ei. Luottavat vain, että kun biossista ei pysty, niin se on sitten mahdotonta.

Antec P180B, Asus P5K, Intel Q9550 @ 3.6GHz, Ati HD 6950, WD 320GB&2TB, Samsung 2x1TB&750Gt, 8192Mb DDR2 800MHz, Creative X-FI Platinium, Sennheiser HD-555, Behringer Truth B2030 Aktiivit, M-Audio Fast Track Pro.
anis82
Member
_
11. lokakuuta 2006 @ 14:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuskin Boxed:sta takuu kokonaan menee jos coolerin vaihtaa, se vaan tippu vuoteen.

Esim. Itselläni on X2 4200+ boxed, johon vaihdoin zalmanin hyrrän.
Prossussa boxedilla 3v takuu, muuten 1v.

Intel E6750, 3Gt, NV8800GTX
pkaksp
Moderator
_
11. lokakuuta 2006 @ 14:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
"This Limited Warranty shall be null and void if the AMD microprocessor which is the subject of this Limited Warranty is used with any heatsink/fan other than the one provided herewith."

http://www.amd.com/us-en/Processors/Tech...67_2139,00.html
Member
_
12. lokakuuta 2006 @ 04:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
-maXell-: Mikä pakettikone sulla on, kun mullakin on prossun lämmöt liian korkealla. sen takia mun pitää ostaa lisä kotelotuuletin ja katsoa että vaikuttaisko se lämpötiloihin.

Oma kone on ihan räätälöity versio eli kyseessä ei ole pakettikone. Emolevy Abit AN7, prossu AMD Athlon XP 2600+ (Socket A kanta (Barton)). Just sopivasti kuukausi sitten emolevyn takuu meni umpeen ja kuinkas ollakaan 2 viikkoa sitten ongelmat alkoivat. Coolerin vaihdoskaan ei auttanut pitämään lämpöjä kurissa, saati sitten kotelotuuletin. Näyttää siis siltä, että emo on rikki.

Miten peruskäytössä oleva kone (myönnettäköön, että kone on ollut aikamoisessa rasituksessa viimeiset puoli vuotta), ilman että kellotat tms., voi hajota ja just sopivasti, kun takuukin raukeaa? Se on tätä karmaa se...
Senior Member

4 tuotearviota
_
12. lokakuuta 2006 @ 05:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
MaXell,sehän on aivan loogista,että osat hajoavat,kun takuu raukeaa.
Tai ei aivan: Itselläni hajosi kone aikanaan 1 kk ennen takuun raukeamista.

Fyra i rad,templum lehnum
Mainos
_
__

_
Member
_
12. lokakuuta 2006 @ 08:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
sanos muuta.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. lokakuuta 2006 @ 08:38

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > miten käy takuun, kun boxediin vaihdettu uusia komponentteja?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy