User Käyttäjä Salasana  

torstai 2.10.2025 / 22:19
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > intel 530 p4
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Intel 530 P4
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
BronzeA
Junior Member
_
17. lokakuuta 2006 @ 15:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla on koneessa Intel 530 P4 FSB800 3.0 GHZ BOX S775 ja kysyisin semmosta, että kannattaako mun vaihtaa se D-sarjan penttiin esim. 3.2 tai 3.4 GHZ:n. Mulla on Intelin Premium lankku. Core 2:t ei siihen kuulemma käy kun lankku on liian vanha. Tulis bios päivitysten kanssa ongelmia. Onko tommonen D-sarjalainen niin paljon nopeampi että sen huomaisi konkreettisesti? Onhan noi kuitenkin tuplaydin prossuja.

Tarvin tehoja eniten pelatessa Bf2:ta. Tänään ostin uuden näyttiksen (Club 3D 7950 GT 512Mb). Muistia löytyy 2Gt 400MHZ CL2,5.
Olis semmonen ongelma, että kun aletaan samaan aikaan lataamaan kenttää bäfässä niin serkku on huomattavasti nopeammin pelissä mukana kuin minä. Vaikka hänellä on muistaakseni vaan 1Gt 400MHZ CL3 muistia. Näyttis on sama molemmilla. Mulla on 8/1Mb yhteys ja serkulla 2/1Mb. Mutta hänellä on +3500-+3700 AMD 64 prossu. Joten minä en keksi muuta syytä asiaan kun prossun tehoeron.

Kertokaa te hardware pro:t mielipiteenne asiasta. Apu olisi nyt todellakin tarpeen. Ei oo hääviä kun serkku pääsee liikaa ownaamaan : )
Senior Member
_
17. lokakuuta 2006 @ 15:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä 2 gigalla pitäs lataa nopeemmin kun yhdellä vaikka 3500+/3700+ onkin hieman nopeampi.

Dual Core ei itse hirvesti nopeuta BF2 latautumista sillä BF2 ei hyödynnä toista ydintä. Ainoastaa jos käytät tautalla raskaita ohjelmia niin silloin Dual Core:sta on jotain hyötyö.

Eli koneen normaalia käyttöä Dual Core helpottaa kun yksi raskas ohjelma ei jumita koko konetta. Pelikäyttöön siitä on vasta ensi vuonna hyötyä.

EDIT: muutettu tekstiä näyttämään edes hieman enemmän Suomen kieleltä

ABIT KN8-SLI, AMD ATHLON 64 X2 3800+@2.4Ghz,2xM-TEC 1GB DDR400
CLUB 3D GF 7900 GTX 700Mhz/1.8Ghz, ANTEC P150, SAMSUNG SP120 250GB,
LG DVD+-RW DL, LaCie Hard Drive 250GB,Samsung SyncMaster 226BW 22", Samsung SyncMaster 900SL+ 19"

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. lokakuuta 2006 @ 16:06

BronzeA
Junior Member
_
17. lokakuuta 2006 @ 16:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ok. Vaikuttaako se latausnopeuteen jos kovalevy on lähes täynnä? Eli kannattaisko mun esim. ostaa toinen kovalevy ja laittaa siihen vaan windows ja bäfä? Toiselle kovulle sit kaikki muu tavara.
Muuten muistin serkun prossun väärin, se onkin AMD dual core 4200:n.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. lokakuuta 2006 @ 16:45

Senior Member
_
17. lokakuuta 2006 @ 17:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Ok. Vaikuttaako se latausnopeuteen jos kovalevy on lähes täynnä?
Kuhan 2-4 gigaa vapaana ni se ei enää hidasta.

Kovalevyn eheytys voisi auttaa enemmän. Sekään ei kovin paljoa kyllä.
(vie aika paljon aikaa jos on suuri kovalevy niin ei mitenkään välttmätöntä)

ABIT KN8-SLI, AMD ATHLON 64 X2 3800+@2.4Ghz,2xM-TEC 1GB DDR400
CLUB 3D GF 7900 GTX 700Mhz/1.8Ghz, ANTEC P150, SAMSUNG SP120 250GB,
LG DVD+-RW DL, LaCie Hard Drive 250GB,Samsung SyncMaster 226BW 22", Samsung SyncMaster 900SL+ 19"

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. lokakuuta 2006 @ 17:42

Mainos
_
__

_
BronzeA
Junior Member
_
17. lokakuuta 2006 @ 19:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Okay. Ei varmaan kannata sit päivittää tässä vaiheessa prossua lainkaan. Eiköhän tolla pärjää ens kesään asti. Sit ajattelin ostaa Core 2:n, uuden lankun ja 667:t muistit.

Kiitoksia neuvoista!
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > intel 530 p4

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy