User Käyttäjä Salasana  

torstai 2.10.2025 / 22:11
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > ongelma kovalevyn asentamisessa
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
ongelma kovalevyn asentamisessa
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
organist
Newbie
_
23. lokakuuta 2006 @ 06:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli tarkoituksena oli laittaa vanhaan pentiumiin (333MHz, win98) toiseksi kovalevyksi vanha 4Gt:n kovo. Laitoin toisen kovon kiinni samaan IDE-piuhaan toiseksi kovalevyksi sekä virtajohdon ja käynnistin. Näytölle ei tullut mitään.

Tämän jälkeen tein ilmeisen tyhmän tempun ja kokeilin vaihtaa kovojen paikkaa keskenään sillä seurauksella, ettei kone suostunut enää lataamaan käyttöjärjestelmää ollenkaan vaikka laitoin kaiken takaisin alkuperäiseen kuntoon. Ruudulla näkyi vain joku herjaus. BIOSiin pääsin, mutta sielläpä en tiennyt mitä tehdä.

Kun itse olen aika turisti näissä asennushommissa, niin nyt olisin kipeästi apua vailla. Sillä alkuperäisellä kovolla kun on tietoa, joka ei saisi hävitä...

Kiitos vinkeistä jo etukäteen.
Senior Member

5 tuotearviota
_
23. lokakuuta 2006 @ 07:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Muistitko jumpperoida kiintolevyn, ennenkuin laitoit sen sinne? Tuolla hyvä ohje -> http://appro.mit.jyu.fi/2003/kevat/laitt...sentaminen.html

Intel Core 2 Duo E7400, Asus P5QL PRO, 2x2 GB DDR2 800 RAM, WD 250 GB SATA2 + WD 500 GB SATA2, ECS nVidia GeForce 9800 GT 512 MB, Antec Sonata III

Seuraa eroseteleiden matkaa http://www.eurobilltracker.eu/?referer=107869
Kinroad-foorumi http://kinroad.freezoy.com/
Player_
Senior Member
_
23. lokakuuta 2006 @ 07:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mitä kone valittaa kun yrität käynnistää?
Senior Member

1 tuotearvio
_
23. lokakuuta 2006 @ 07:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
onko mahdollista että tämä kakkoskovo olisi rikki?
Member

4 tuotearviota
_
23. lokakuuta 2006 @ 08:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sieltä biossista onnistuu vaihtamaan alkuperäisen kovon masteriksi. Itse laitoin aikoinaan toisen kovoni, jonka olin juuri hankkinut, master-liitäntään kun en tajunnut noista jutuista mitään (oikeastaan slavelle tarkoitettu johto ei ylettynyt toiseen kovopaikkaan) ja en tiennyt jumppereiden säädöstä mitään.
Mainos
_
__

_
organist
Newbie
_
23. lokakuuta 2006 @ 11:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onhan se mahdollista, että se kovo mitä olin lisäämässä, on rikki. Vanhasta koneestani otin, joka oli ollu hyllyllä hyvän tovin. Ei siitä kovon lisäämisestä oikeestaan enää olisi niin väliksi. Pääasia, että saisin koneen toimimaan edes niin kuin ennen tuota operaatiota, ettei koneen tiedot katoaisi.

Kiitos tuosta linkistä koskien jumpperointia. Pitää heti alkaa opiskella sitä, kun pääsen kotia takas. Samalla pistän viestiä, että mitä se tarkallaeen ottaen herjaa, kun yrittää käynnistää Windowsia. Kiitti kuitenkin jo näistä tipeistä.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > ongelma kovalevyn asentamisessa

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy