User Käyttäjä Salasana  

torstai 2.10.2025 / 15:36
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > uudet kaiuttimet hakusessa
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
uudet kaiuttimet hakusessa
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
mettala
Member

3 tuotearviota
_
4. marraskuuta 2006 @ 07:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
eli tarvis uudet kajarit vanhojen tilalle. budjetti n. 250? ja käyttötarkoitus on musiikin kuunteleminen ja pelaaminen. mieluiten verkkokaupasta, mutta myös muut PK seudun kaupat käyvät. riittävän hyvä äänikortti löytyy. ehdotuksia kiitos...

pöytäni pinta-ala on rajallinen joten maksimissaan 5.1 kaiuttimet

"All animals except man know that the principal business of life is to enjoy it"
-Samuel Butler
PeteTK
AfterDawn Addict
_
4. marraskuuta 2006 @ 07:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Miten se pöydän pinta-ala vaikuttaa siihen että max 5.1 kaiuttimet?
Takakaiuttimet eivät kuulu pöydälle.
Osta se setti minkä ulkonäkö miellyttää eniten, musiikinkuunteluun noista paketeista ei ole.

Tehomylly.
Senior Member
_
4. marraskuuta 2006 @ 08:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Osta se setti minkä ulkonäkö miellyttää eniten, musiikinkuunteluun noista paketeista ei ole.

Hieman ylimielistä kenties ?

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=12611
Nää pitäs olla tietokone kaiuttimiks aika hyvät.

ABIT KN8-SLI, AMD ATHLON 64 X2 3800+@2.4Ghz,2xM-TEC 1GB DDR400
CLUB 3D GF 7900 GTX 700Mhz/1.8Ghz, ANTEC P150, SAMSUNG SP120 250GB,
LG DVD+-RW DL, LaCie Hard Drive 250GB,Samsung SyncMaster 226BW 22", Samsung SyncMaster 900SL+ 19"
mleinon
Newbie
_
4. marraskuuta 2006 @ 08:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/28916 Tossa olisi hyvät ja tällä pääsisit vielä halvemmalla ja laadukkaat takuulla on:
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/22603
mettala
Member

3 tuotearviota
_
4. marraskuuta 2006 @ 08:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
en mä mikään hunajakorva ole joten mulle 250? paketti riittää vallan mainiosti musiikinkin kuunteluun. ja kun on kulmapoytä niin nykyiset takakaiuttimet menee selvästi hartialinjan takapuolelle, joten surround-vaikutelma on varsin riittävä

"All animals except man know that the principal business of life is to enjoy it"
-Samuel Butler
Member

2 tuotearviota
_
4. marraskuuta 2006 @ 08:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minä suosittelisin Logitechin Z-2300 2.1- sarjaa, jos ei ole tarvetta surround äänille. Itse pidän henkilökohtaisesti enemmän stereosta, se kuulostaa jotenkin luonnollisemmalta. Peleissä tosin tuo surround on hauska lisä, jos kaiuttimet on sijoitettu oikein.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. marraskuuta 2006 @ 08:15

PeteTK
AfterDawn Addict
_
4. marraskuuta 2006 @ 08:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:

Hieman ylimielistä kenties ?

Ei vaan faktaa ja itse käytännössä todettu.
Nuo muovipurkit ovat surkeita, siitä ei pääse mihinkään.
Lainaus:

http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/28916 Tossa olisi hyvät ja tällä pääsisit vielä halvemmalla ja laadukkaat takuulla on:
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/22603

Laadukkaat jos vertaa kelloradioon.

Tehomylly.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. marraskuuta 2006 @ 08:56

mettala
Member

3 tuotearviota
_
4. marraskuuta 2006 @ 09:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:

no sitten mä ostan "surkeat" kaiuttimet, mutta mä en ala maksamaan 250? enempää laitteesta, joka vain muuntelee ilmanpainetta. kuten tuli sanottua mä en mikään hunajakorvahifisti ole joten nuo riittävät vallan mainiosti mulle

-Samuel Butler
Senior Member
_
4. marraskuuta 2006 @ 09:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:

Eli ne joilla ei ole varaa sijoittaa 500-10000€ äänentoistoon tyytyköön hiljaisuuteen ?

ABIT KN8-SLI, AMD ATHLON 64 X2 3800+@2.4Ghz,2xM-TEC 1GB DDR400
CLUB 3D GF 7900 GTX 700Mhz/1.8Ghz, ANTEC P150, SAMSUNG SP120 250GB,
LG DVD+-RW DL, LaCie Hard Drive 250GB,Samsung SyncMaster 226BW 22", Samsung SyncMaster 900SL+ 19"

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. marraskuuta 2006 @ 09:12

PeteTK
AfterDawn Addict
_
4. marraskuuta 2006 @ 09:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:

Eli ne joilla ei ole varaa sijoittaa 500-10000€ äänentoistoon tyytyköön hiljaisuuteen ?

No ehkä ei, mutta elämä on valintoja.
10k kyllä uppoaa helposti 7x kaiuttimeen ja subbareihin :P

Tehomylly.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. marraskuuta 2006 @ 09:20

Mainos
_
__

_
Fevermist
Member
_
5. marraskuuta 2006 @ 19:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No mielestäni sellainen että ostellaan kaijuttimille kullattua hapetonta kuparijohdinta 3000? pari, ja sähköjohto joka maksaa 500-2000? ja vahvistimet jotka maksaa 5000-50 000?... ja sitten ollan kuulemassa eroja äänessä riipuen miten päin sen virtajohdon siihen seinään tökkää, ja halveksitaan kaikkia inhimillisen hintaisia vermeitä, jotka kuitenkin ovat testejä voittaneet vinon pinon. Niin sellainen menee vain ihme elvistelyksi.

Se on ihan se ja sama onko ne vehkeet maksanu 100 000? vai 100? jos äänet on sellaiset jotka miellyttää (omaan tarpeeseensa nähden). Sehän se on se pääasia, eikä se kellä on kalliimmat kultajohdot pölyttymässä siinä 15-30m2 äänieristämättömässä kerrostaloasunnon huoneessa...

Hyvä esimerkki on kun menee hifi kauppaan ja mainitsee esim. sanan "yamaha", joka nyt kumminkin on 300-1000? vahvistinhintaluokassa niitä testivoittajia. Niin hifisti myyjältä löytyy 12 tusinaa ivallisia kommentteja kuinka "halpa" tämä pilkkijakkara on ja kuinka nyt kumminkin pitäisi ostaa se Mark Levinsonin 17 000? vahistin, kun se painaakin sen mukavat 200kg...

Se on makuasia sano koira kun muniaan nuoli.

Ja alkuperäiseen kysymykseen vastaten, kaikista paras ratkaisu kaiuttimia tai muita audiolaiteita ostaessa on mennä paikanpäälle ja testata kaikkia mitä siellä on esillä. Hyvä esimerkki on kun itse ostin stereo kaiuttimet, ja testailin liikkeessä oman CD:n mukaan tuoden niin 1100? kajarit toimi omaan korvaani paremmin kuin monet 2000-4000? kajarit. Siksi ne on pakko testata itse, koska jonkun toisen kriteerit kaiuuttimien ostoon on täysin eriävät omistasi.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. marraskuuta 2006 @ 19:39

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > uudet kaiuttimet hakusessa

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy