emolevy + shader model 3.0
|
|
Solided
Junior Member
|
15. marraskuuta 2006 @ 10:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Onko mahdollista että emolevy ei tue shader model 3.Nollaa? Ostin nimittäin gf 7600gt:n Ja siinä sellaiset "akttiviset" varjot näyttävät todella suttuisilta. No tarkistin sitten emolevyn ominaisuudet ja siellä lukee näin:
# 3D Graphics:
* Full DirectX 9.0 Support (Vertex Shader v2.0 and Pixel Shader v2.0)
* Up to 4 Multiple-Render-Targets (MRTs)
* Support for up to 12-bit per pixel formats
* Supports Microsoft?s next generation GDI+ user interface
* Anti-Aliasing using multi-sampling algorithm with support for 2,4, and 6 samples
* Hidden surface removal using 16, 24, or 32-bit Z-Buffering
|
PeteTK
AfterDawn Addict
|
15. marraskuuta 2006 @ 10:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Emolevyllä ei ole mitään tekemistä näytönohjaimen ps tuen kanssa.
Tehomylly.
|
Solided
Junior Member
|
15. marraskuuta 2006 @ 11:01 |
Linkki tähän viestiin
|
En ole varma onko noi jonku piirisarjan vai emolevyn ominaisuudet, mutta miten sitten selität tuon?
# 3D Graphics:
* Full DirectX 9.0 Support (Vertex Shader v2.0 and Pixel Shader v2.0)
|
-WK-
Senior Member
|
15. marraskuuta 2006 @ 11:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Nuo ovat hyvin todennäköisesti emolevyn oman integroidun grafiikkapiirin tietoja.
|
Solided
Junior Member
|
15. marraskuuta 2006 @ 11:11 |
Linkki tähän viestiin
|
|
-WK-
Senior Member
|
15. marraskuuta 2006 @ 13:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo tuo Radeon XPress 200 on se piirisarja ja siinä on integroitu näyttis. Missä peleissä se kuva on suttuinen, mitä olet kokeillut?
|
Solided
Junior Member
|
15. marraskuuta 2006 @ 14:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Oon kokeillu bf2 ja bfme2. Eli battle for middle-earth 2 ja molemmissa selvästi sama "vika". Tein yllättävän huomion battlefield 2:dessa: Välillä ne varjojen reunat on sellasta pikseliaaltoa ja välillä ne sit ku on niitä siinä jonkin aikaa tiiraillut ne muuttuu ihan normaaleiksi teräväreunaiksi varjoiksi. Eniten ihmetyttää se, että entisellä ati x600
näyttiksellä oli täysin sama ongelma kun laitto bfme2 grafiikat ultra highille. Ei se peli tietenkään sillä pyöriny ultra highilla juuri mitenkään mutta ne varjot näyttivät täysin samanlaisilta. Luulis että ongelma liittyy kuitenkin jotenkin näytönohjaimeen koska en usko että voi olla muusta koneen raudasta kiinni.
|
Solided
Junior Member
|
15. marraskuuta 2006 @ 15:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Onko mahdollista että toi 3.0 shader on pois päältä vaikka sitä voiskin käyttää?
|
-WK-
Senior Member
|
15. marraskuuta 2006 @ 16:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. marraskuuta 2006 @ 16:22
|
Solided
Junior Member
|
15. marraskuuta 2006 @ 17:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei auttanut kumpikaan. Etin tossa googlella juttuja niin monilla muillaki on bfme2 täysillä grafiikka-asetuksilla varjot reunoilta sellasia laatikoita.
|
-WK-
Senior Member
|
15. marraskuuta 2006 @ 17:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Justiin, eli pelissä tai jossain on bugi. Mites ookko mitään muita pelejä testannu tai vaikka 3D Mark -testejä tehnyt ?
|
Solided
Junior Member
|
15. marraskuuta 2006 @ 18:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Oon ajanu 3dmark03 ja 3dmark06. 03 tuli reilut 12000 pojoo ja 06 reilut 2800. Mutta jostain syystä musta jotenki tuntuu että toi bfme2 ei käytä tän mun näyttiksen sm 3.0 koska kun varjot on medium asetuksilla, ne on teräväreunaiset ja sit ku pistää täysille niin ilmaantuu niitä hapankorppuja sinne varjojen reunoille. Ja kun juuri nuo varjo asetukset täysillä käyttävät vasta sitä shader 3.0. Ja virallisten tietojen mukaan
sen pitäs pyöriä ultra high asetuksilla jo 6800gt:llä. Siis ei se nyi mutta... No eihän ne varjot niin tärkeet oo mutta oishan se kiva ollu tietää. Ja veikkaan että niillä kenellä myös on ilmaantumut tota varjomössöö niin heidän korttinsa ei ole tukeneet kun vain sm 2.0. Yhdellä heistä ainakin tuntui olevan ati x700.
|
-WK-
Senior Member
|
15. marraskuuta 2006 @ 18:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Tai se voi käyttää, mutta pelin SM 3.0 -koodissa tai Nvidian ajureissa on jokin vika / yhteensopivuusongelma. Jos missään muissa peleissä tai 3D Mark 06:ssa ei SM3.0 Benchmarkissa tule noita virheitä, korttisi mitä todennäköisimmin kyllä toimii.
|
Solided
Junior Member
|
16. marraskuuta 2006 @ 06:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Sehän siinä inkin ku se tekee sitä ainakin kahdessa pelissä: Battlefield 2, BAttle for middle-earth 2. Laitan illalla pari esimerkkikuvaa linkillä.
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
16. marraskuuta 2006 @ 06:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Onko BF2:ssa edes 3.0 shadereita? Käsittääkseni vain 2.0:aa.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. marraskuuta 2006 @ 06:37
|
Solided
Junior Member
|
16. marraskuuta 2006 @ 07:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Tää on xbox 360 arvostelusta mutta kuvaa juuri minun varjojani:
Now for the not-so-good stuff. While graphically overall the game is very pretty, for whatever reason the shadows in the game look atrocious. They're huge, blocky messes that are actively distracting. Simply terrible. If that's the best they can do with the hardware and the time limit they had to work with, they should have cut the shadows all together. I also ran into issues reading the text, even on my 56" HDTV, it's too damn small. On something smaller it must be completely illegible.
Tämä on siis battle for middle-earth kakkosesta.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. marraskuuta 2006 @ 09:45
|
Solided
Junior Member
|
16. marraskuuta 2006 @ 09:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. marraskuuta 2006 @ 09:42
|
Solided
Junior Member
|
17. marraskuuta 2006 @ 09:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Nyt oon kokeillu kolmatta peliä, Spellforce 2 shadow warsia ja siinäkin on samanlaiset varjot. En tiedä kuuluuko noiden nykyaikaisten "hienojen" 3d varjojen olla tollasia, mutta jos kuuluu niin aika rumalta ne kyllä näyttää.
|
-WK-
Senior Member
|
17. marraskuuta 2006 @ 09:45 |
Linkki tähän viestiin
|
En tiedä poistitko jo nuo kuvat mutta en saa niitä näkymään Foxilla enkä IE:llä. Itsellänikään ei ole mitään noista peleistä etten pysty testaamaan miltä ne varjot tällä GeForce 6 -sarjan kortilla näyttää.
EDIT: mutta ei kyllä ole ollut itellä ongelmia HDR:n kanssa ainakaan Serious Sam 2 ja Oblivion peleissä tällä :/
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. marraskuuta 2006 @ 09:46
|
Solided
Junior Member
|
17. marraskuuta 2006 @ 10:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Asennanpa tänä viikonloppuna ton oblivion pelin ja katon miten pelaa.
Ilmotan sitten. Eihän tässä mun kortissa kuitenkaa mitään vikaa voi olla vai? Muuten olen huomannut valtavan eron ati x600:een. Laitoin just googleen hakusanaks "spellforce 2 shadows" niin tuli tämmonen:
"Unfortunately, shadows have a blocky, jagged appearance, and extra anti-aliasing doesn't seem to do anything but blur the edges, make the shadows look jittery, and contribute to framerate lag and system instability."
Näyttää ainakin että en ole ainut. Mutta ei mulla oo ollu mikää antialiasong päällä. "Blur the edges" En tiedä mitä meinaa "blur", mutta
juuri nuo varjojen reunat minulla on huonot.
EDIT: Nyt menee ihan yli hilseen:
"I get shadow corruption in COD2 with Nvidia Forceware 81.xx and above including the just released 81.94. I have a 6600gt and I keep all the drivers from old till new, so when I had this problem I went back to try the old 77.77 driver and guess what the shadows looked great. so I tried the 78.05 beta drivers because I play Day of Defeat Source and these had a fix for it, and in COD 2 shadows were still fine . But once I go past these drivers into the 81.xx I get shadow problems in COD 2 and Starship Troopers. It really is getting annoying, because I want to stay up to date with the latest drivers and gain the performance boost they promise, but one driver release after another seems to be causing more problems than fixing!"
"I also have this problem. All dynamic shadows in COD2 show up as large boxes, sometimes flickering in and out between boxes and their proper shapes. I also have a 6600gt and only find this problem to occur in the 80 series drivers.
A64 3500
2x512 ddr400 dual channel ram
xfx 6600gt 128mb
chaintech vnf4 ultra nforce4 mobo"
"I also have this problem in many games..
call of juarez demo - Very blocky shadows especially when cast over grass, i've tried changing shadow buffer size and the quality of shadows but only real difference is in performance
spellforce 2 - shadows cast on grass are really, really blocky.. shadows cast on flat terrain are just really blocky!
LOTRBFME2 - shadows look so blocky it ruins the game
there's others too.
i'm always trying new drivers and my gpu (a 7800gt) is not overheating. this has to be an nvidia bug. it happens on too many games to be a developer bug and directx cant be to blame cos some of these games use opengl.
i've also trawled google for hours (several times) trying to find an answer to this but have found nothing except several posts on different forums with no answers?? ive basically given up with this. it seems to be one of those issues that can't be resolved by the manufacturer, so they just refuse to comment.
nvidia is probably too busy shipping their new Geforce 7975 GTXLBUGFX Ultra or whatever to be botherd dealing with people who've already spent their money."
TÄMÄ:All dynamic shadows in COD2 show up as large boxes, sometimes flickering in and out between boxes and their proper shapes. KUVAA JUURI MINUN BATTLEFIELD VARJOJANI.
Eikö sulla -KW- ole ollut mitään onkelmia?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. marraskuuta 2006 @ 11:07
|
Mainos
|
  |
|
Solided
Junior Member
|
17. marraskuuta 2006 @ 12:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. marraskuuta 2006 @ 12:53
|