Äänikortti rikki?
|
|
Nuuqis
Suspended due to non-functional email address
|
16. marraskuuta 2006 @ 08:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Eli mitään ääntä ei kuulu, uudet ajurit on asennettu eikä silti toimi (koitin myös vanhempia ajureita). Ongelma ilmeni sen jälkeen kun olin pistäny uuden 7950gt:n kiinni koneeseen. Kerron nyt vaiheittain mitä oikeen sähläsin:
1. Kun olin irrottanu kopan niin otin mun WinTV HVR 1300:n kortin irti.
2. Sitten irrotin verkkokortin + muutamia johtoja jotka kiinnittyy emolevyn alaosaan (pistin myöhemmin paikoilleen tottakai).
3. Kävin 6600:seen kiinni ja irrotin.
4. Pistin 7950gt:n sisälle.
5. Laitoin kaikki kortit paikoilleen paitsi ton TV-kortin, kun en sitä tietääkseni ikinä ollu käyttänyt.
6. Painoin virtanappia ja heti tuli jotain valitusta kun näyttis ei saanut tarpeeks poweria. Painoin troubleshoot ja siinä neuvottiin kiinnitämään "optional" molex johdin, avasin kopan uudestaan ja kiinnitin sen.
7. Käynnistin koneen uudestaan ja tällä kertaa kaikki näytti toimivan, asensin uudelleen nVidian display driversin ja boottasin. Halusin kuunnella vähän musiikkia siispä tungin kuulokkeet sisälle, mutta en huomannutkaa että pistin vahingossa ne mikin paikalle (punaseen reikään).
8. Kuhan sen huomasin (n. 5sekunnin kuluttua kun kuulokkeet alko lämpeneen epäilyttävästi) siirsin johdon oikeeseen paikkaan (vihreeseen).
9. Tossa vaiheessa huomasin että äänet ei enää toimikkaan ja pistin sen wintv kortin takasi jos se auttais. Ei auttanut joten otin sen pois ihan turhaan kuumenemasta.
10. Asensin Windows MCE uudestaan eikä auttanut sekään.
- Siinä on KOKO tarina! Sitten koneen Specsit:
Äänikortti: Realtek alc655 @ nVIDIA nForce4 (ck8-04)
Emolevy: Asus A8NE-FM (3PCI, 1PCI-E x16, 2DDR DIMM, Audio, LAN)
Suoritintyyppi: DualCore AMD Athlon 64 X2, 2000MHz (10x200) 3800+
Näytönohjain: NVIDIA GeForce 7950 GT (512mb)
Käyttöjärjestelmä: Microsoft Windows XP Media Center Edition + DX 9.0c
|
Member
|
16. marraskuuta 2006 @ 10:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Äänikortti: Realtek alc655 @ nVIDIA nForce4 (ck8-04) <---ajureiden asennus ja BIOS:sta kattoo että tuo on päällä. Joskin olisi vahingossa tai itekseen muuttanut disable(vastaavaan) tilaan
|
Nuuqis
|
16. marraskuuta 2006 @ 14:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Katoin sen vähän aikaa sitten, enabled se oli. Mutta piakkoin pitäs uus äänikortti ilmestyä postiin, niin katotaa jos se toimis ;)
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
17. marraskuuta 2006 @ 10:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Onnistuuko kortilla äänen nauhoitus?
Esim. audacityssä what-u-hear/stereo-mix nauhoituslähteeksi ja mediasoittimesta musiikkia päälle ja sitten käynnistää audacityssä tuon tallennuksen, niin tuleeko siihen aaltoäänen muuta kuin tasaista viivaa?
|
Nuuqis
|
17. marraskuuta 2006 @ 18:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei onnistu äänen nauhotus.. Koitin myös Audio Mid Recorder:illa mutta turhaan.
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
18. marraskuuta 2006 @ 07:56 |
Linkki tähän viestiin
|
käynnistä -> suorita -> sndvol32
tuolta ei ole vaimennettu mitään?
|
Nuuqis
|
18. marraskuuta 2006 @ 12:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Kaikki täysillä paitsi "line in" oli puolessa välissä.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. marraskuuta 2006 @ 12:12
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
19. marraskuuta 2006 @ 15:51 |
Linkki tähän viestiin
|
"Viimeinen" keino on kokeilla Live Linuxilla esim. Ubuntulla toimivatko äänet.
|
Mainos
|
  |
|
Nuuqis
|
19. marraskuuta 2006 @ 17:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Mä oon luovuttanut jo ton kanssa.. Huomenna postista haen uuden kortin ja testaan sitä. Toivottavasti se toimii eikä oo mitään vakampaa =/
|