User Käyttäjä Salasana  

torstai 2.10.2025 / 08:52
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > pöytäkone vai läppäri?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Pöytäkone vai läppäri?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Senior Member

5 tuotearviota
_
16. marraskuuta 2006 @ 15:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos olen joskus omaa konetta hankkimassa, niin kumpi olisi parempi: läppäri vai pöytäkone? Usein vain surffailen koneella netissä ja joskus pelaan esim. GTA San Andreasta. Eikös läppäriin ole vaikeamampi vaihtaa esim. näytöohjainta ja ovat muutenkin heikkotehoisempia? Ainakin osia saa enemmän pöytäkoneeseen ja ovat helpompia asentaa. Pöytäkonetta ei kuitenkaan voi viedä mukanaan ja se tarvitsee paljon tilaa...

E: Jos ostaisin pöytäkoneen, kokosisin sen itse, mutta kannettavaahan on (kai?) aika vaikea koota itse?

Edellä olevan tekstin osittainenkin lainaaminen ilman asianomaisen lupaa, on tekijänoikeudellisista syistä ehdottomasti kielletty! <- Vitsi :P

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. marraskuuta 2006 @ 16:08

DaCommand
Newbie
_
16. marraskuuta 2006 @ 16:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moi. Itse ostin molemmat.

Pelikoneeksi ei mielestäni läppäri sovi alkuunkaan... mitä nyt jos haluaa pelailla pasianssia tai miinaharavaa. Itse pelailen joskus Colin McRaeta läppärilläni jossa on 17" wide näyttä ja 256mb näyttökortti mutta selväähän on, että PC jostain kumman syystä pelittää paljon paremmin. Siksi läppäri on saanut korvata kirjoituskoneeni ja PC leikkilaatikon.

Toisaalta, niinkuin sanoit, PC vie paljon tilaa ja on siinä missä tököttää. Joten kannattaa punnita kuinka ja mitä tarvitsee eniten jos budjetti ei riitä molempiin.
pkaksp
Moderator
_
16. marraskuuta 2006 @ 16:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuohon kysymykseen, että kumpi on parempi ei oikeastaan voi kukaan vastata. Se on täysin tarpeistasi kiinni, joten mieti itse mitkä ovat ne koneen tärkeimmät kriteerit. Ovatko ne hinta, teho, liikuteltavuus, koko jne jne jne, vai mitkä?

Kannettavia ei oikeastaan voi kasata itse. Jotkut harvat firmat kokoavat räätälöityjä paketteja, mutta kyllä ne pääosin on noita valmiita koneita niin kuin Fujitsu ja Acer.

Edit, ja sen verran vielä, että 1200-1500 euron läppäreillä kyllä pelailee kohtuu grafiikalla joitain pelejäkin, että ei nuo ihan mopojakaan ole.... (eli muitakin kuin ne miinaharava ja pasianssi)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. marraskuuta 2006 @ 16:12

Senior Member

5 tuotearviota
_
16. marraskuuta 2006 @ 16:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Täytyy sitten vain miettiä... Läppärin se hyvä puoli on se, että sen voi viedä ulos kesälä kun on kuuma, niin huone ei lämpiä turhaa...

Edellä olevan tekstin osittainenkin lainaaminen ilman asianomaisen lupaa, on tekijänoikeudellisista syistä ehdottomasti kielletty! <- Vitsi :P
Mainos
_
__

_
Member

2 tuotearviota
_
16. marraskuuta 2006 @ 17:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei ulos kannata mennä, varsinkaan kesällä, siellä voi vaikka ruskettua.

Läppäriä en pelikäyttöön voi suositella, vaikka kuinka ilkeällä tuulella olisin. Pelaaminen kyllä onnistuu, mutta häntivä näyttö ja huono näppäimistö - kosketuslevyhiirestä puhumattakaan - eivät vain ole tarkoitettu pelaamiseen.

Jos esimerkiksi koulu tai työ ehdottomasti edellyttää tietokoneen käyttöä monissa eri paikoissa, on kannettava perusteltu valinta. Satunnainen pelaaminen onnistuu, vaikka ei mitään herkkua pidemmän päälle olekkaan. Jos konetta ei välttämättä tarvitse kuljettaa kaikkialla mukana(virtuaalipippelin kasvattamista esim. alienwaren näpräämisellä kahvilassa ei lasketa pakottavaksi tarpeeksi :P )on pöytäkone ehdottomasti parempi hankinta.

#afterdawn.com @quakenet
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > pöytäkone vai läppäri?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy