User Käyttäjä Salasana  

torstai 2.10.2025 / 10:45
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > ongelmia langattoman verkkoyhteyden kanssa.
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Ongelmia langattoman verkkoyhteyden kanssa.
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Zero_89
Junior Member
_
17. marraskuuta 2006 @ 11:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moi, minulla olisi vähän isomman luokan probleemaa langattomassa nettiyhteydessä. Asun omakotitalossa ja meillä on langaton kotiverkko (d-link DI-614+) verkkosovittimena on d-linkin DWL-G520. Verkko toimii hyvin ja on ollut käytössä jo aika pitkään, mutta sitä ei ole salattu. Haluaisinkin nyt saada sen salattua ja olen yrittänyt googlettamalla etsiä ohjeita mutta en ole silti saanut toimimaan. Koitin ensiksi saada toimimaan ihan windowsin oman softan avulla, muttei onnistunut. Nyt olen koittanut "D-Link AirPlus XtremeG Wireless" ohjelmalla, mutten ole silti onnistunut. Kun koitan vaihtaa salausta mihin tahansa vaihoehtoon niin se herjaa: "Tukiasemaverkko 'kotiverkko' on jo toimiva. Muuta joko nimeä tai verkkotyyppiä ennen kuin lisäät tämän valinnan ensisijaisten verkkojen listaan." Mutta jos taas vaihdan nimeä, niin eikö se silloin luo toisen verkon ja tämä vanha "kotiverkko" jää edelleen voimaan salaamattomana ja sitä voi kuka tahansa käyttää. Pystysinkö jotenkin poistamaan ton vanhan verkon kokonaan ja luomaan uuden salatun verkon vai mitä minun tulisi tehdä?
Kiitos jo etukäteen, jos joku minua pystyy tämän asian kanssa auttamaan.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. marraskuuta 2006 @ 17:14

Zero_89
Junior Member
_
17. marraskuuta 2006 @ 19:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vaihtoehtona olisi myös ostaa uusi Wlan-asema. Jos ostaisin uuden Wlanin niin häviäisikö silloin vanha kotiverkko ja saisin tehtyä uuden? Muutenkin uuden hankkiminen voisi olla ihan hyvä juttu, jos vain parempia löytyy (saa suositella) sillä tämä d-link tuppaa usein katkomaan yhteyttä kun kannettava on toisessa päässä taloa.
Player_
Senior Member
_
17. marraskuuta 2006 @ 20:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En ole mikään asiantuntija noissa verkkohommissa mutta töissä on tullut asetettua pariin A-Link -langattomaan ADSL-modeemiin salaus.
Eli käytännössä homma meni siten että modeemin asetuksiin piti laittaa WEP-salaus päälle, syöttää toimialuea (tai joku vastaava) ja salausavain, jolla kyseiseen alueeseen (modeemiin) pystyi liittymään. Käytin 64 bittistä salausta ihan siitä käytännönsyystä ettei asiakkailla yleensäottaen ole kovin hyvä muisti noiden salasanojen kanssa, jos itse joutuuvat värkkäilemään noiden asetusten kanssa. Kun modeemin asetukset oli tallennettu, piti Windowsiin lisätä "Uusi langaton verkkoyhteys" ohjauspaneelista.
Joku osaa varmasti neuvoa paremmin tuohon kyseiseen modeemiin mutta noin meni käytännössä omalla kohdalla.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > ongelmia langattoman verkkoyhteyden kanssa.

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy