PS2 v12 ei toimi kasattuna
|
|
Junior Member
|
20. marraskuuta 2006 @ 08:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Eli, siis kun kaikki ruuvit ovat paikoillaan laite ei lue eikä pyöritä levyjä. Piirinä on MODBO 745, joka tässä tapauksessä (kumma kyllä) toimii. Eli itse piirissä ei ole vikaa. Se on testattu moneen kertaa. Laite toimii jos ei häiriönpoistajaa ole ruuvattu kiinni tai itse lukupäätä. Välillä on toiminut myös niin, että pelkkä kelkka on ruuvattu kiinni. Lasersuoja on asennettu ja toimii.
Tosin eilen tapahtui jotain mielenkiintoista, eli kone rouskutti levyä kauan ja lopetti tämän jälkeen. Voisiko tämä johtua siitä, että häiriönpoistaja puristaa juotokset ja piirit?
Your everyday tourist.
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
20. marraskuuta 2006 @ 08:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä tuo viittaa siihen että peltilevy painaa jotain osaa. Kone ilmeisesti muuten lähtee päälle mutta ei lue. Yritän tässä sulkea ensimmäiseksi pois tuon lasersuojan oikosen. Slimmissähän ei ole kovin ruhtinaallisesti asennustilaa piirille ja jos käyttää paksua karhuntarraa piirin alla on mahdollista saada piiri puristukseen ja jopa oikoseen.
Lähtisiköhän lukemaan jos kokeilee irroittaa piirin virtapiuhan. Sekin olisi sen jälkeen suljettu pois ja jäljelle jää enää lukupään kaapelien huono kontakti. Asennuskuvat olisi enemmän kuin 101 jänistä.
EDIT:
itse en koskaan irroita lukupään kaapeleita kun asennan slimeihin piiriä. Myös ne kaapelit saattaa vioittua ja oirehtia villisti. Katso myös ne 3 tunnistinta josko ne jää painumatta alas kun peltilevy ruuvataan kiinni.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. marraskuuta 2006 @ 09:01
|
Junior Member
|
21. marraskuuta 2006 @ 04:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Ok, kiitos vastauksesta. Kokeilin tuossa eilen illalla vielä sitä, että höllennsin metallisuojan ja pohjan ruuveja hieman. Sen jälkeen alkoi toimimaan. Tosin huomasin, että juotoksissa on ilmeisesti jotain vikaa, koska poltetut pelit (ei netistä) eivät suostuneet latautumaan, tosin tämänkin sai kierrettyä siten, että latasi originaalin sisään hetkeksi ja virrat pois, tämän jälkeen poltettu ja peli toimii.
Mitkä kohdat ohittavat sen orig.tunnistuksen, jotta poltetut toimivat?
Kuvaa en kehtaa laittaa... On niin kauhean näköistä johtosekamelskaa, että oksat pois.
Your everyday tourist.
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
21. marraskuuta 2006 @ 08:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä ne kaikki siihen vaikuttaa. Eli turha hakea jotain tiettyä johtoa. Kuitenkin jos kopiot joskus toimii ja joskus ei kuuluu se tuon modbo piirin ongelmiin ikävän usein. Saattaa syy tosin olla kylmäjuotoksissakin mutta modbo on modbo ja samoja ongelmia olen tavannut kyseisellä piirillä ihan ominaisuutena.
|
Junior Member
|
22. marraskuuta 2006 @ 03:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Totta, mutta nyt toimii kaikki kunnolla kun kiristin reunaruuvit ja jätin keskimmäiset ruuvit hieman löysemmälle. Samapa tuo miten se on kiinni kunhan se pysyy. Piirin sijoittelu ilmeisesti vaikuttaa tuohon, koska muistaakseni se on joidenkin komponenttien päällä siten, että se on korkeammalla kuin muut.
Kiitos kuitenkin vastauksista.
Your everyday tourist.
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
22. marraskuuta 2006 @ 03:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Hyvä etä toimii. Silti piirillehän olisi löytynyt slimmistä ns. tyhjäkin paikka jossa se mahtuu olemaan. Eikä tule yhdenkään emolla olevan komponentin pääle.
|
Junior Member
|
22. marraskuuta 2006 @ 07:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Niin on joo... En ihan ajatellut loppuun sitä piirin paikkaa... Olen tiedettävästi joissain asioissa liian hätäinen. Tosin minulla on vielä sitä ohutta johtoa jäljellä joten jos jossain vaiheessa jaksaisi laittaa sen parempaan paikkaan... Saako muuten sitä johtoa jostain lisää?
Onko muuten joku onnistunut laittamaan muuta firmistä siihen piiriin?
Luin jostain, että siihen menee Infinityn v1.54? Tosin modbon asetusvalikko sanoo, että firmis olisi v1.82?
Your everyday tourist.
|
Mainos
|
  |
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
22. marraskuuta 2006 @ 08:48 |
Linkki tähän viestiin
|
http://www.spelektroniikka.fi/
Tuolta kerran tilasin sitä piuhaa. Ei näy luettelossa mutta soittamalla saa. Ja varmaan muutkin elektroniikan liikkeet sitä myy. Muistaakseni nimi oli wrap lanka. Kannattaa kysyä sitä liukkaampaa piuhaa. On myös olemassa huonolaatuista josta kuori sulaa tinattaessa.
Onko mitään oikeaa tarveta sitä firmwarea päivittää. Ei taida olla käytännön hyötyä.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. marraskuuta 2006 @ 08:49
|