User Käyttäjä Salasana  

torstai 13.11.2025 / 03:57
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > windows xp home + sp2 "korjaus asennus"
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Windows XP Home + SP2 "korjaus asennus"
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Cajo
Junior Member
_
20. marraskuuta 2006 @ 19:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli olen aikeissa suorittaa XP:n "korjaus asennuksen" mutta sitä ennen olisi muutama kysymys. Kone on Fujitsun pakettikone jossa mukana oma Windows XP Home levy mutta ei SP 2.

1) Kun suorittaa "korjaus asennusta" säilyvätkö esim. C:\ aseman Omat Tiedostot ja entä C:\ asennetut ohjelmat esim. joutuuko SP 2 asentamaan uudestaan?

2) Jos ei säily millä ohjelmalla olisi kätevä tehdä "backup"?

3) Windowsissa ei toimi Etsi, Järjestelmä Palautus tai tekeminen ei onnistu, Käyttäjätilit kadonneet, IE 6,7 ei näytä versio numeroa, salakirjoituksen tasoa, eikä product keytä kun katsoo Tietoja IE:sta kautta, WMP 9,10,11 ei lähde käyntiin vaan ilmoittaa että: npdsplay Can not create DirectShow Player. Messenger 8.0 ei pysty menemään Sähköpostin Saapuneet-kansioon vaan joutuu menemään hotmailin kautta.
Siinä joitain "ongelmia" mitä muistan. Eli kumpaa suositellaan "korjaus asennus" vai kokonaan uudelleenasennus? Kyseisiä ohjelmia olen poistanut, asentanut, poistanu, asentanu mutta ei apua.

Kiitos vastauksesta etukäteen.
jurmukka
Suspended due to non-functional email address
_
21. marraskuuta 2006 @ 05:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kerro mulle tuliksulle noi viat viimeisten microsoftin suojauspäivitysten mukana lue tältä sivulta jurmukan texti mun myymälle tietokoneelle rupes tapahtuun ihme juttuja eli olisko mulki toi asennus paikallaan sit et mul ei esim kirjaudu ollenka meseen vaan väittäää et microsoftin palvelut ovat tilapäisesti pois käytöstä ja samaa se väittää update ja live on care sivustoilla ja kun luet mun jutut mitä kone väittää (lue texti kone väittää ihme asioita) kirjoittajana jurmukka ni noi rupes tapahtmaan ku ne viimeisimmät suojauspäivitykset tuli.

Windows vista home premium. Elisa Oyj 24/1. IE7. HP Pavilion DV6335
Staff Member

32 tuotearviota
_
21. marraskuuta 2006 @ 07:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Korjausasennuksessa säilyy omat tiedostot kyllä koskemattomina. Ja jos XP levyssä ei ole SP2:sta valmiina niin sen joutuu asemantamaan uudelleen. Sen takia kannattaa tehdä oma XP levy jossa SP2 on valmiina.
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/313946
tuolla korjausasennuksesta.
Cajo
Junior Member
_
21. marraskuuta 2006 @ 08:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jurmukka:
Kerro mulle tuliksulle noi viat viimeisten microsoftin suojauspäivitysten mukana lue tältä sivulta jurmukan texti mun myymälle tietokoneelle rupes tapahtuun ihme juttuja eli olisko mulki toi asennus paikallaan sit et mul ei esim kirjaudu ollenka meseen vaan väittäää et microsoftin palvelut ovat tilapäisesti pois käytöstä ja samaa se väittää update ja live on care sivustoilla ja kun luet mun jutut mitä kone väittää (lue texti kone väittää ihme asioita) kirjoittajana jurmukka ni noi rupes tapahtmaan ku ne viimeisimmät suojauspäivitykset tuli.
Sama juttu itellä tuon liveupdaten kanssa tuolla ms sivuilla.
En usko että ongelma tuli viimeisten ms suojapäivityksien yhteydessä koska itsellä ne tuli sen jälkeen kun NIS lopetti toiminnan kun olin poissa kotoa, epäilin ensin jonkinlaista virusta yms. mutta HjT-logi annettu tänne ja kaikki "pöpöt" lähti mutta ei mitään erityisen epäilyttävää ollut. Mutta veikkaan että tuo "korjaus asennus" voisi auttaa.
Cajo
Junior Member
_
21. marraskuuta 2006 @ 09:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Agent_007:
Korjausasennuksessa säilyy omat tiedostot kyllä koskemattomina. Ja jos XP levyssä ei ole SP2:sta valmiina niin sen joutuu asemantamaan uudelleen. Sen takia kannattaa tehdä oma XP levy jossa SP2 on valmiina.
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/313946
tuolla korjausasennuksesta.
Kiitos Agent_007 tuosta linkistä.
Tein sellaisen levyn missä Win XP + SP1 + SP2 koska tuossa Fujitsun recovery cd:llä oli näköjään SP1 mutta ei varmaan haittaa mitään? Sitten vielä miten tuo rekisteri että säilyykö ohjelmat mitä asennettu toimivina?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. marraskuuta 2006 @ 09:21

nessu123
Member
_
21. marraskuuta 2006 @ 11:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
itselläni ohjelmat säilyi, mutta eihän sitä koskaan tiedä...
Mainos
_
__

_
Staff Member

32 tuotearviota
_
22. marraskuuta 2006 @ 13:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ohjelmat pitäisi säilyä ehjänä. Ja tuo SP1 -> SP2 ei haittaa, kun tuo SP2 sisältää kaikki nuo SP1:n päivitykset joka tapauksessa.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > windows xp home + sp2 "korjaus asennus"

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy