User Käyttäjä Salasana  

torstai 2.10.2025 / 02:52
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > kovalevyjen koot hukassa...
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Kovalevyjen koot hukassa...
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
dense
Newbie
_
23. marraskuuta 2006 @ 08:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
olen onnistunut saamaan kahden kovalveyn koot sekaisin

Toinen on samsung spinpoint sp1614n eli 160G ja nyt se luulee olevansa 34G
Toinen on samsung spinpoint spsp2014n eli 200G joka luulee olevansa nyt 128G...

Olen kokeillut erinnäisiä partition manager ja disk rescue ohjelmia ilman hyötyä.... Ja windowsin oma diskmanagement ei osaa tehdä mitään...

Jos joku voisi auttaa...??
en keksi enään itse mitää kun samsungiltakaan eivät pysty auttamaan vaikka olen lähettänyt emailia sinnekkin....

KIITOS =)
Player_
Senior Member
_
23. marraskuuta 2006 @ 08:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko 160 Gt kiintolevy jumpperoitu oikein, joissain levyissä voi rajoittaa kiintolevyn koon jumpperoimalla.
Ja 200 Gt:n levystä saat kaiken käyttöön, kun asennat Service Pack 2:sen.
AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
23. marraskuuta 2006 @ 09:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuon SP2:n jälkeen windowssin disk managementissa voit osioida/formatoida 200gb kovalevyn oikean kokoiseksi. sama pätee 160gb kun jumpperi on oikein (jos jumpperilla koko rajoitus päällä)

Share, Share and Share..

http://portal.tuffnet.org/ <-Tuffs Forum
dense
Newbie
_
23. marraskuuta 2006 @ 11:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ok.... tarvii kokeilla.... ne kyllä on ollut ennen oikean kokoisia mutt atässä kun olen formatoinut konetta uudestaan ja uudestaan ovat menneet vähn sekaisin... xD Kiitos...
Player_
Senior Member
_
23. marraskuuta 2006 @ 12:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Yleensähän juuri formatoinnin jälkeen alkaa ongelmia ilmetä kun puuttuu ohjelmistoja, ajureita ja päivityksiä. Tässä tapauksessa Windowsin asennuslevyllä ei näemmä ole Service Pack 2:sta valmiina, joten se pitää asentaa erikseen.
Senior Member
_
23. marraskuuta 2006 @ 13:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Täällä oli sama vika, ja korjaantu sp2 asennuksen myötä.

CM 690 II Advanced, i5 2500K, MSI P67A-C43, Scythe Mugen-2 Revision B, XFX Pro550 80+ pronze, CORSAIR DDR3-1600 2*2G CL9 VENGEANCE, Asus r9 290x directCU II ,Samsung 830 SSD 128Gb+ 4.5 teraa, Win 7.
dense
Newbie
_
23. marraskuuta 2006 @ 15:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
SP2 auttoi siihen 200G kovalevyyn...

Mutta 160G hard disk on vielä 34G ja se on joskus jumpperoitu 32G mutta ei ole ikinä palannut omaan kokoonsa ja jumperoinnit ovat oikein...
AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
24. marraskuuta 2006 @ 09:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minullakin on 200GB kiintolevy, mutta kokonaiskapasiteetti windowsissa on 128gb. Olen asentanut sp2:n, muttei auttanut.

Player_
Senior Member
_
24. marraskuuta 2006 @ 09:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti lauri_lr:
Minullakin on 200GB kiintolevy, mutta kokonaiskapasiteetti windowsissa on 128gb. Olen asentanut sp2:n, muttei auttanut.
Ei myöskään levynhallinassa ole sitä puuttuvaa tilaa? Levynhallintaan: Käynnistä -> Suorita -> diskmgmt.msc
Mainos
_
__

_
AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
24. marraskuuta 2006 @ 09:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No siellähän se näkyy :)
Nyt on koko kapasiteetti käytössäni. Kiitos!

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. marraskuuta 2006 @ 09:23

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > kovalevyjen koot hukassa...

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy