User Käyttäjä Salasana  

torstai 2.10.2025 / 02:50
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > powerin liitännät?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Powerin liitännät?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Member
_
23. marraskuuta 2006 @ 17:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oon päätynyt nyt tähän Beestingin myymään HEC-virtalähteeseen
Tos sanotaan, että emolevyn virtaliittimiä 6,20pin. Mitä noi oikeestaan tarkottaa, ja pitääkö mun vielä tarkastaa avaamalla koppa, että onko mulla varmasti 20pin-virtaliitännät nykysessä emossa?
Edit: Tossa lukee että "PCI-E-LISÄVIRTALIITÄNTÖJÄ: 1". Tarkottaaks toi, että ton kanssa käy vaan PCI-E-näyttis, vai onks toi liitäntä sille itse väylälle? Mulla on nimittäin AGP-näyttis -ja väylä

Intel Core 2 Duo E8500
Asus P5QL-SE
Sapphire Radeon HD 4870
2 x 1 Gb Kingston DDR2 1066
Antec Neo He 500 W
Noctua NF-P12
Seagate Barracuda 160 GB
Samsung Syncmaster 2232BW

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. marraskuuta 2006 @ 09:54

Player_
Senior Member
_
23. marraskuuta 2006 @ 17:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Linkki ei toimi. Mutta ei se haittaa, olen pääsääntöisesti noiden HEC:ien kanssa leikkinyt :)
Eli HECeissä yleensä on 20 pinninen liitin ja sen vierellä 4-pinninen liitäntä, jotta liitäntä käy molempiin, sekä 20- että 24-pinniseen emolevynvirtaliitäntään. En kyllä mene takuuseen ennen kuin näen mikä virtalähde on kyseessä, joten linkin voisi varmaan korjata.
Ja tuo PCI-E -lisävirtaliitäntä on toteutettu HECeissä siten että yhteen normaaliin 4-pinniseen molexliitäntään on vain laitettu kuusipinninen PCI-E-lisävirta-adapteri lisäksi. Ja jos näytönohjain tarvitsee lisävirtaa, liitetään se suoraan näytönohjaimeen. Olen nähnyt neljäpinnistä levykeasemanvirtaliitäntää, 4-pinnistä molexliitäntää sekä 6-pinnistä PCI-E -lisävirtaliitäntää, jos näytönohjain on tarvinnut lisävirtaa, joten virtalähteen pitäisi kyllä olla ihan käypänen.
AfterDawn Addict
_
24. marraskuuta 2006 @ 07:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla vanhassa koneessa Hec 350MR-PTD / 350W poweri
jossa 20/24 pin virtaliitin + 4pin lisävirtaliitin.
Member
_
24. marraskuuta 2006 @ 09:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nyt linkin pitäs toimia :)

Intel Core 2 Duo E8500
Asus P5QL-SE
Sapphire Radeon HD 4870
Antec Neo He 500 W
Noctua NF-P12
Seagate Barracuda 160 GB
Vode82
Junior Member
_
24. marraskuuta 2006 @ 14:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
http://www.hec-group.com.tw/downloads/psu/atx12v_v13.jpg

Tuolta pitäis löytyä infoa.

Vode
Member
_
24. marraskuuta 2006 @ 17:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Okei, entäs toi virtajohdon liitäntä? Onko se kaikissa samanlainen? Ainakin jossain virtalähteissä oon nähny 2 erilaista liitäntää, vai oonko nähny vaan harhanäkyjä?
Edit: Tässä on ilmeisesti toi mun HEC:ni, toi virtajohdon liitäntä näyttää olevan muuten samanlainen, paitti että siinä on toi kapeempi kohta alhaalla, kun mun nykysessä powerissa se on taas ylhäällä. Onko tolla mitään väliä, että saako ton mun virtajohdon kytkettyä toisin päin kun nyt tohon HEC:n liitäntään?

Intel Core 2 Duo E8500
Asus P5QL-SE
Sapphire Radeon HD 4870
Antec Neo He 500 W
Noctua NF-P12
Seagate Barracuda 160 GB

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. marraskuuta 2006 @ 18:00

Player_
Senior Member
_
24. marraskuuta 2006 @ 17:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mikä niistä virtajohdoista? 4-pinninen molex-liitäntä? 4-pinninen levykeliitäntä? 20+4 -pinninen emolevyn päävirtaliitäntä? 4-pinninen emolevyn lisävirtaliitäntä? 6-pinninen PCI-E -lisävirtaliitäntä? vaiko mahdollisesti Sata-kovalevyn virtaliitäntä? Nuo taitaa ainakin löytyä tuosta powerista, kuten yleensä kaikista muistakin virtalähteistä.

E: Vai tarkoitatko siis sitä liitäntää mihin verkkovirta tulee? Se on ihan standardi 3-pinninen liitäntä, johon tulee vielä kaapelikin virtalähteen mukana.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. marraskuuta 2006 @ 17:59

Mainos
_
__

_
Member
_
24. marraskuuta 2006 @ 18:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Okei, sitä verkkovirtaliitäntäähän minä tarkoitin, oli vain sana hukassa. Kiitoksia paljon.

Intel Core 2 Duo E8500
Asus P5QL-SE
Sapphire Radeon HD 4870
Antec Neo He 500 W
Noctua NF-P12
Seagate Barracuda 160 GB
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > powerin liitännät?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy