User Käyttäjä Salasana  

torstai 2.10.2025 / 02:50
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > kovalevyn maksimi käyttöaste
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
kovalevyn maksimi käyttöaste
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
kolibri1
Member
_
24. marraskuuta 2006 @ 17:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Missä kohtaa kulkee siis raja, että kovalevyllä olevia tiedostoja on niin paljon että se alkaa hidastuttamaan koneen toimintaa?

Itselläni näyttäisi Windowsin eheyttäjän ilmoituksen mukaan olevan 54% käytössä...tuntuu että kone ei ole niin pirteä kuin -03 kun sen hankin.

Vai voivatko tiedostotyypit vaikuttaa enemmän kuin niiden koko? Meillä on aika paljon valokuvia koneella.

Voisiko ulkoinen kovalevy olla hyvä ratkaisu valokuvien säilytykseen?
SSaarinen
Senior Member

3 tuotearviota
_
24. marraskuuta 2006 @ 17:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla on 75% käytössä molemmilta kovoiltani enkä huomaa eroa toiminnassa. Voihan olla, että olen tottunut...

Kokeile Diskeeper-ohjelmaa. Mulla toimii taustalla kokoajan ja eheyttää kovoa sitämukaa kuin data pirstoutuu.

En tiedä onko kovoille rajaa, jossa toiminta alkaa merkittävästi hidastua.

Ja jos kone ei tunnu yhtä pirteältä kuin 2003, niin ei mikään ihme, jos et ole sitä pitänyt "kunnossa/puhtaana." Turhaa kamaa kertyy kovolle aina. Rekisterin jatkuva siivoaminen ja kovon jatkuva eheyttäminen pitää koneen ainakin jokseenkin kunnossa. Näin ainakin minulla.
kolibri1
Member
_
24. marraskuuta 2006 @ 18:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Siivoan levyn easy cleanerilla pari kertaa kuussa ja windowsin omalla defragilla kerran viikossa. Cleaneri löytää aika paljon duplikaatteja eli samoja tiedostoja kahteen tai useampaa kertaan. En ole uskaltanut poistaa kun en tiedä mitä voi poistaa...

Samoin kovalta löytyy vanhojen pelien jäänteitä vaikka ne on poistettu ohjauspaneelin kautta?
Player_
Senior Member
_
24. marraskuuta 2006 @ 18:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Yleensä hidastuminen johtuu käyttöjärjestelmästä, eli on turhia teidostoja sekä ylimääräisiä rekisterimerkintöjä mutta laiteviatkaan eivät ole pois suljettuja.
Omaan profiiliin ei välttämättä kannata survoa liian paljoa tiedostoja vaan yrittää mieluummin säilyttää tiedostoja vaikkapa kokonaan toisella levyosiolla.
Ossi_v
Member
_
24. marraskuuta 2006 @ 18:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Winukan rekisteriin jää aina merkinnät ohjelmista ym.. Tietysti niitä voi sieltä poistella mutta sieltä ei kannata poistaa mitään väärää..

Minua kiinnostaisi tuo dublikaatti asia. Mitä ne oikein on ja mikä on niiden tarkoitus? Mitkä niistä uskaltaa poistaa easy cleanerilla?
PeteTK
AfterDawn Addict
_
24. marraskuuta 2006 @ 20:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kokeile ja katso mitä käy.

Tehomylly.
Mainos
_
__

_
Senior Member

10 tuotearviota
_
25. marraskuuta 2006 @ 07:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mulla oli ennen seagaten 30 Gb kovalevy ja se oli joskus aika lailla täynnä, joskus ilmoitteli että tilaa jäljellä vaan jotain 500 Mb että konetta pitäis siivota. eli en tiedä sitten että hidasteliko se niin mutta windows ainakin ilmoittaa että on levytila lopussa jos ei oo enään paljon tilaa jäljellä. ei sen pitäis hidastuttaa vaikka ois lähes täynnä. se on siitä vaan kiinni miten hyvässä kunnossa pitää koneen :P
turha sitä on pelätä että jos kovo on täynnä että se hidastais toimintaa niinkään. ellei se oo sitten ihan niin täynnä ettei oo enään ku jotain puoli gigaa tilaa niin saattaa olla hitaampi.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > kovalevyn maksimi käyttöaste

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy