User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 1.10.2025 / 23:34
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > prossu ja emolevy valittu, mutta mikä jäähdytyssiili
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Prossu ja emolevy valittu, mutta mikä jäähdytyssiili
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Junior Member
_
24. marraskuuta 2006 @ 19:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen päivittämässä konettäni
Prosessoriksi olen valinnut Intelin Core 2 Duo E6400 jolla on ilmeisesti tämän hetken paras hinta/teho-suhde.
Emolevyksi olen valinnut Asrock 775DUAL-VSTA , jotta voin käyttää vanhoja muisteja ja näytönohjainta. Jäähdytyssiili vielä uupuu.

Tällä hetkellä vanhassa kokoonpanossani on AMD Athlon 2000+ jota jäähdyttää iso kuparinen Thermalright SLK-900A ja
tuulettimena PAPST 8412N/2GL (19.4CFM, 12dB). Prossujäähdytys on siis ollut todella hiljainen ja lämmöt pysyneet hyvin kurissa.

Nyt haluaisin tietää mikä jäähdytyssiili kannattaa valita, jotta voisin käyttää vanhaa Papstin tuuletinta, siis jos sitä voi vielä hyödyntää.
Riittääköhän tuuletusteho?

Vai mitä muuta suosittelette. Ehdotuksia otetaan kiitollisena vastaan.

Kiitoksia jo etukäteen.
AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
25. marraskuuta 2006 @ 04:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ostamal E6300 ja pienel kellotuksel saat ton E6400 ja säästät jokusen kympin. Toi nykyne jäähys ei taid tukee kuin amd.n kantoi... Ittel o Noctuan NH-U9.n isoveli NH-U12F jol o eroo vaa isompi koko ja öljylaakeroitu tuuletin joka on kans hiljanen ;) mut vie sit kans tilaa enemmän.

Suoritin: i5-4670K @4.2GHz 1.175v. Emolevy: MSI Z87-GD65 Gaming. Muistit: 2x4G G.Skill Sniper DDR3-1866. Näytönohjain: ASUS HD7970.
Tarkemmat tiedot nickiä klikkaamalla.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. marraskuuta 2006 @ 04:45

Junior Member
_
25. marraskuuta 2006 @ 14:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vastauksen ekaa lausetta en oikein ymmärtänyt...
Tiedän että nykyinen siili sopii vain AMD:lle.

Tuota Noctua NH-U9:ää ei vissiin Suomesta saa? Jimm´s PC-Store:kin myy vain isompaa.
Mulla on Antec P150 kotelo. Onkohan yhteensopiva, siis mun P150 kotelo, ASROCKin emolevy ja Noctua NH-U12F, sillä siili oli tosi iso?
Onko kellään kokemuksia? Jos unohdan mun vanhan tuulettimen, niin mikä hiljainen tuuletin kaveriksi, vai oliko NH-U12F:n mukana tuuletinta?
Senior Member

5 tuotearviota
_
25. marraskuuta 2006 @ 17:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
NH-U12F:n mukana tulee tuuletin, jonka pitäisi olla erittäin hiljainen.

Intel Core 2 Duo E7400, Asus P5QL PRO, 2x2 GB DDR2 800 RAM, WD 250 GB SATA2 + WD 500 GB SATA2, ECS nVidia GeForce 9800 GT 512 MB, Antec Sonata III

Seuraa eroseteleiden matkaa http://www.eurobilltracker.eu/?referer=107869
Kinroad-foorumi http://kinroad.freezoy.com/
AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
26. marraskuuta 2006 @ 04:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin tarkoitin että kun kelloitat E6300 tarpeeksi saat saman tehoisen prossun kun tuo E6400 on vakiona ja "säästät" näin jokusen euron hinnassa. Enkä usko että edes huomaat eroa, kellotusta kannattaa harkita kohdallasi varmaan vasta sitten jos kone rupeaa hyytymään.

Noctuan NH-U12 on passiivinen jäähy ilman tuuletinta ja NH-U12F on sen päivitetty versio, siihen on lisätty Noctuan oma öljylaakeroitu tuuletin ja kiinitystarpeet AM2 kantaan jotka saa myös tuohon passiiviin Noctualta tilaamalla käsittääkseni ilmatteeks.

NH-U12F.n tuulettimesta(NF-S12-1200) on vähän ristiriitaista tietoa. Eli prossutuulettimen mukana oleva vastus on luultavasti hieman pienempi, koska se pyörii 200 kierrosta lujempaa maksimillaan vastuksenkanssa ja samalla metelöi 2db kovempaa.

Kannattaa myös huomioida että kyseesä on entinen passiivi jäähy joten jos prossu käy tarpeeksi viileänä sopivalla ohjelmalla säädettynä tuuletin ei pyöri kuin tarvitttaessa.

Itesellä on singun kokoonpano, NH-U12F ja Antecin P150 kotelo. Heatpipen kannat on n.6mm päässä 120mm kotelontuulettimen reunasta eli kotelon seinään jää noin 10mm varaa.

Mutta antamieni linkkien vasemmassa reunassa on testejä(Reviews) jotka kannatta lukaista läpi ennen päätöksiä...

Suoritin: i5-4670K @4.2GHz 1.175v. Emolevy: MSI Z87-GD65 Gaming. Muistit: 2x4G G.Skill Sniper DDR3-1866. Näytönohjain: ASUS HD7970.
Tarkemmat tiedot nickiä klikkaamalla.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. marraskuuta 2006 @ 05:03

Senior Member

1 tuotearvio
_
26. marraskuuta 2006 @ 06:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
thermaltake big typhoon hiljainen ja tehokas. tippu lämmöt zalmanin 7700alcu:sta 10 astetta.

a mon avis
Senior Member

10 tuotearviota
_
26. marraskuuta 2006 @ 13:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kysyisin samalla itsekkin tätä, olen jo valinnut emolevyn asrock 775DUAL-VSTA ja sitten core 2 duo E6300 siis olen säästämässä niihin, enkä vielä hankkinut. mutta mitä prossu tuuletinta suosittelisitte tuohon E6300:n niin voi sitten sellaisenkin hankkia samalla :)
pietu_red
Member

1 tuotearvio
_
26. marraskuuta 2006 @ 14:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jarska92:
kysyisin samalla itsekkin tätä, olen jo valinnut emolevyn asrock 775DUAL-VSTA ja sitten core 2 duo E6300 siis olen säästämässä niihin, enkä vielä hankkinut. mutta mitä prossu tuuletinta suosittelisitte tuohon E6300:n niin voi sitten sellaisenkin hankkia samalla :)
Hyviä vaihtoehtoja: Scythe Infinity, Tuniq Tower, Noctuan NH-U12F.

Jos tollasta vähänkään jykevämpää heatpipe cooleria harkitset, joka on kyllä hyvä valinta, niin ota selville että varmasti mahtuu koteloon.

Tossa on muron testi syksyn prossucoolereista:
http://plaza.fi/harrastukset/muropaketti...erit-syksy-2006

C2D E6400 @ 2133mhz + Xigmatek HDT, P5Q PRO, Kingston Hyper-X 4GB 1066mhz, ATI Radeon HD 4770, Antec NSK6500 + NeoHE 430w
Mainos
_
__

_
Junior Member
_
28. marraskuuta 2006 @ 17:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos jokaiselle ehdotuksista!
"Paras" vaihtoehto olisi varmaan ollut järkälemäinen Noctua NH-U12F, mutta päädyin kuitenkin Thermaltaken Sonic Toweriin,
joka ainakin täällä sai ihan OK pisteet ja hintakaan ei ollut kovin korkea.

Kysyin samaa kysymystä myös JimmsPC-storesta, sanoivat että on aika monia vaihtoehtoja, mutta yhtenä vois olla Sonic Tower.
Ja sitten vielä kun vanhasta Mikrobitistä äkkäsin tuon vertailun, niin päätös tuli tehtyä. En halunnut ainakaan vielä ottaa riskiä isommista jäähyistä, jos vaikka ei sopisikaan.
Tilasin osat JimmsPC-storesta ja pääsen varmaan tämän viikon aikana testaamaan miten pelaa.

Palaan paikalle prossu- ym. lämpötilojen kanssa kunhan pystyn.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > prossu ja emolevy valittu, mutta mikä jäähdytyssiili

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy