User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 1.10.2025 / 15:57
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > littee vai crt
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Littee vai CRT
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:1234>
ArdeArde
Member
_
25. marraskuuta 2006 @ 10:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
N iin minulla on 21 tuuman Samsung Suncmaster 957p Niin kannattaisiko minun ostaa litteä vai pelata tällä
onko niillä litteellä ja CRT paljoki kuva eroo?
apilas
Suspended permanently
_
25. marraskuuta 2006 @ 13:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No mikäs sun oma fiilis on? Tunnetko tarvetta saada jotain ominaisuutta lisää? Etkö ole tyytyväinen tuohon tämän hetken näyttöön? Mitä pelejä pelailet: BF2, COD2 vai jotain strategia pelejä? Jos pelailet netissä esim. sotapeläjä ja tarvitset lisää tehokkuutta ruudunpäivitysnopeuteen niin vaihto hyvälaatuiseen tft 19" näyttöön (vasteaika 4ms-8ms) voisi olla paikallaan. Sillä esim. onko monitori liitetty näyttikseen vga vai dvi liittimellä ei ole käytännössä mitään merkitystä!
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
25. marraskuuta 2006 @ 13:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä vain on eroa DVI- ja VGA-liitännän välillä; olen kokeillut ja eron huomaa selvästi!!

1. Seasonic 750W FOCUS+ 750 Gold/Ryzen 5 2600X, AM4, 3.6 GHz/MSI B450 Gaming Plus, ATX-emolevy/Corsair 32GB (2x16GB) Vengeance LED, DDR4 3200MHZ/GIGABYTE Radeon RX 550 D5 -näytönohjain, 2GB GDDR5/ WD 250GB WD Blue 3D SSD -levy

2.Thermaltake XT 775W/ Asus Sabertooth X58 Tylersburg/Intel i7-950 Bloomfield/ 6 GB KINGSTON DDR3 1333 MHZ/Western Digital Caviar RED NAS 1TB SATAIII /OCZ Vertex SATA II/Asus ENGTX460 DirectCU/G/2DI/1GD5 SLI

3. Asus VivoBook 17 X705MA
Player_
Senior Member
_
25. marraskuuta 2006 @ 13:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse myös väitän että ero on näkyvä noilla VGA:lla ja DVI:llä.
Littunäytöllä sain kyllä ihan mukavasti lisää pöytätilaa ja muutenkin kuvanlaatu parani verrattuna 4v vanhaan CRT:hen verrattuna.
Senior Member
_
25. marraskuuta 2006 @ 15:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Player_ ja Forward, kumpi noista sitten olisi teidän mielestänne parempi? Mahdollisuus molempiin itseltä löytyy adapterien kautta joten voin kumpaakin kokeilla. Tällä hetkellä käytössä ihan Vga-liitäntä, näyttönä "peruspaska" Fujitsu-Siemensin littunäyttö jossa on todella suuri vasteaika :D. Pölläisin tämän porukoitten koneesta kun tarvitsin pienen näytön joka sopii pöydälleni.

"Rousku" : Asus M4A785TD-V Evo//Phenom II X4 945@stock//6Gb DDR3//Gigabyte GTX460 1GB//80+500Gb//Sonata II + Silverstone 500W
Player_
Senior Member
_
25. marraskuuta 2006 @ 16:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Digitaalinen DVI-liitäntä on parempi. Tällöin ei tarvitse välissä muuttaa kuvaa analogiseen muotoon ja taas digitaaliseen, jolloin kuvavirheiden mahdollisuus kasvaa.
Ainut vain että adapterista ei ole edellämainittua hyötyä, sillä kuva muutetaan joka tapauksessa analogiseen muotoon adapteria käytettäessä. Eli jotta DVI:stä on hyötyä, on DVI oltava kokonaan, eikä käyttää analogista VGA-ulostuloa missään välissä.

E: Onpas tämä kirjoittaminen nyt vaikeaa, eli myös näytön täytyy tukea digitaalista kuvaa, jotta DVI:stä on hyötyä. Adapteri muuntaa DVI-ulostulon siis analogiseksi, jolloin DVI:n hyöty katoaa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. marraskuuta 2006 @ 16:06

Senior Member
_
25. marraskuuta 2006 @ 16:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ahaa. Ei siis maksa vaivaa heittää adapteria väliin jos kuva täytyy kuitenkin muuttaa eri muotoon, näytöstäni kun ei löydy kuin Vga-paikka.

"Rousku" : Asus M4A785TD-V Evo//Phenom II X4 945@stock//6Gb DDR3//Gigabyte GTX460 1GB//80+500Gb//Sonata II + Silverstone 500W
apilas
Suspended permanently
_
25. marraskuuta 2006 @ 16:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo teoriassa tuo kuulostaa huomattavasti kätevämmältä, kun kuva välittyy näytölle koko matkan digitaalisena ilman muuttumista välillä vga:ksi. Mutta haluaisin kuulla miten eron huomaa silmällä? Kun hommasin itselleni tämän 19" tft Samsungin ja näyttiksenä oli 9600xt 256MB jossa molemmat lähdöt: vga ja dvi niin vertailin niitä piruuttani muutamissa eri peleissä ja itse en kyllä huomannut eroa! Molemmilla liittimillä kuva oli yhtä terävä ja tarkka. Katselin paikallaan olevaa kuvaa ja liikkuvaa kuvaa, molempia 1280*1024 resoluutiolla.
juuzo
Member
_
25. marraskuuta 2006 @ 17:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vga:n ja dvi:n ero näkyy parhaiten tummassa kuvassa. Kun laittaa koko näytölle mustan värin, vga:lla siinä on näkyvissä vaimeaa kohinaa. Näin olen ainakin todennut kaikilla littunäytöillä. Muut voivat todeta hypoteesini vääräksi =)
ArdeArde
Member
_
25. marraskuuta 2006 @ 19:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti apilas:
No mikäs sun oma fiilis on? Tunnetko tarvetta saada jotain ominaisuutta lisää? Etkö ole tyytyväinen tuohon tämän hetken näyttöön? Mitä pelejä pelailet: BF2, COD2 vai jotain strategia pelejä? Jos pelailet netissä esim. sotapeläjä ja tarvitset lisää tehokkuutta ruudunpäivitysnopeuteen niin vaihto hyvälaatuiseen tft 19" näyttöön (vasteaika 4ms-8ms) voisi olla paikallaan. Sillä esim. onko monitori liitetty näyttikseen vga vai dvi liittimellä ei ole käytännössä mitään merkitystä!
minä pelaan Stragediaa ja Räsikintää kuten BF2 Netissä mutta onks liidussa ja CRT paljoki eroo?
Player_
Senior Member
_
25. marraskuuta 2006 @ 19:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Litteiden ja kuvaputkinäyttöjen ominaisuudet ovat nykyisin melko lähellä toisiaan, eli litteät näytöt kyllä käyvät ihan hyvin myös pelaamiseen ja elokuvien katseluun, 8 millisekunnin vasteajalla ei pitäis olla mitään ongelma ja näkyä mitään "haamukuvia".
Member

3 tuotearviota
_
26. marraskuuta 2006 @ 08:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sillä ei oo mitään merkitystä ennekuin vasteaika on yli 12ms sillä ihminen ei ehdi reagoida ja tämä on tutkittu. Voi se 8ms olla vähän parempi, mutta itselläni on 12ms ja vanhemmillani (saman katon alla) on 8ms enkä ole huomannut eroa. Litteä on parempi kuvan laadultaan ja toinen hyvä ero minkä vasta olen huomannut on, että litteän muovi näyttö ei heijasta läheskään niin paljoa kuin lasinen.
PeteTK
AfterDawn Addict
_
26. marraskuuta 2006 @ 15:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Litteä näyttö on hitaampi, siinä on huonompi kontrasti, mustan taso, väritoisto, huonot katselukulmat ja se haluaa natiiviresoluutiota.
Toki peliin voi laittaa minkä tahansa resoluution ja näytönohjain laittaa näytölle silti sitä näytön natiivia resoluutiota.

Tosin kuva on tarkempi samalla resoluutiolla ja konvergenssi ja geometria on aina täydellinen, tosin ei crt:lläkään välttämättä ongelma.
Ovat tyylikkäämmän näköisiä ja vievät hieman vähemmän sähköä.
Silmätkään eivät rasitu niin paljoa.

Kannattaa ehdottomasti katsoa S-ips ja S-pva paneeleilla olevia näyttöjä jos haluaa laadukkaan lcd-näytön.

Tehomylly.
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
26. marraskuuta 2006 @ 18:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuo riippuu ihan siitä mihin verrataan; oma crt-näyttöni, Samtron 96P ei ole parhaimmasta päästä, joten kyllä tässä uudessa litussa on parempi kontrasti kuin aikaisemmassa putkessa. Taas musta on tietty mustaa putkessa, mutta aika mustan-tummanharmaa on tässäkin litussa mustan värin alue...

1. Seasonic 750W FOCUS+ 750 Gold/Ryzen 5 2600X, AM4, 3.6 GHz/MSI B450 Gaming Plus, ATX-emolevy/Corsair 32GB (2x16GB) Vengeance LED, DDR4 3200MHZ/GIGABYTE Radeon RX 550 D5 -näytönohjain, 2GB GDDR5/ WD 250GB WD Blue 3D SSD -levy

2.Thermaltake XT 775W/ Asus Sabertooth X58 Tylersburg/Intel i7-950 Bloomfield/ 6 GB KINGSTON DDR3 1333 MHZ/Western Digital Caviar RED NAS 1TB SATAIII /OCZ Vertex SATA II/Asus ENGTX460 DirectCU/G/2DI/1GD5 SLI

jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
26. marraskuuta 2006 @ 18:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti anssi:
Sillä ei oo mitään merkitystä ennekuin vasteaika on yli 12ms sillä ihminen ei ehdi reagoida ja tämä on tutkittu. Voi se 8ms olla vähän parempi, mutta itselläni on 12ms ja vanhemmillani (saman katon alla) on 8ms enkä ole huomannut eroa. Litteä on parempi kuvan laadultaan ja toinen hyvä ero minkä vasta olen huomannut on, että litteän muovi näyttö ei heijasta läheskään niin paljoa kuin lasinen.

Missä on tutkittu? Valmistajien ilmoittamiin vasteisiin ei kannata liikaa luottaa. Ne kun voidaan mitata ihan millä tavalla tahansa standardin puuttumisten takia.
Itse en ainakaan ottaisi pelikäyttöön alle 8ms paneelia.
Lainaus:
Joo teoriassa tuo kuulostaa huomattavasti kätevämmältä, kun kuva välittyy näytölle koko matkan digitaalisena ilman muuttumista välillä vga:ksi. Mutta haluaisin kuulla miten eron huomaa silmällä? Kun hommasin itselleni tämän 19" tft Samsungin ja näyttiksenä oli 9600xt 256MB jossa molemmat lähdöt: vga ja dvi niin vertailin niitä piruuttani muutamissa eri peleissä ja itse en kyllä huomannut eroa! Molemmilla liittimillä kuva oli yhtä terävä ja tarkka. Katselin paikallaan olevaa kuvaa ja liikkuvaa kuvaa, molempia 1280*1024 resoluutiolla.

Riippuu ihan näytöstä. Jos vga-liitäntä on tehty laadukkaasti niin siitä saadaan ihan yhtä hyvää kuvaa kuin DVI-liitännästä.
Yleensä kuitenkin valmistajat menevät sieltä mistä aita on matalin niissä näytöissä joista löytyy niin vga kuin dvi-liitin eivätkä panosta siihen analogia puolen kuvaan.
Tällöin saadaan DVI-liittimellä parempi kuva.
PeteTK
AfterDawn Addict
_
27. marraskuuta 2006 @ 06:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti FORWARD:
Tuo riippuu ihan siitä mihin verrataan; oma crt-näyttöni, Samtron 96P ei ole parhaimmasta päästä, joten kyllä tässä uudessa litussa on parempi kontrasti kuin aikaisemmassa putkessa. Taas musta on tietty mustaa putkessa, mutta aika mustan-tummanharmaa on tässäkin litussa mustan värin alue...

Omistan itse saman halpisnäytön ja kyllä tuo mielestäni lcd:n hakkaa kuvanlaadussa.

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti anssi:

Missä on tutkittu? Valmistajien ilmoittamiin vasteisiin ei kannata liikaa luottaa. Ne kun voidaan mitata ihan millä tavalla tahansa standardin puuttumisten takia.
Itse en ainakaan ottaisi pelikäyttöön alle 8ms paneelia.

Harmi vaan että mikään kunnollinen paneeli ei pysty 8ms vasteaikaan, joten silloin lcd:llä ei voi pelata ollenkaan?

Tehomylly.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. marraskuuta 2006 @ 06:51

Senior Member

4 tuotearviota
_
27. marraskuuta 2006 @ 08:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:

Harmi vaan että mikään kunnollinen paneeli ei pysty 8ms vasteaikaan, joten silloin lcd:llä ei voi pelata ollenkaan?

lol?
Member
_
27. marraskuuta 2006 @ 08:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
pistetääs tähän vielä kysymys kontrastista kun suunnilleen saman hintasissa näytöissä on toisissa kontrasti esim 2000:1 tai 600:1 eli onko näissä joku todellinen ero vai ilmoitetaanko näitäkin jollain eritavoilla
http://www.jimmspc-store.fi/index.php?pa...upid=&subgroup=
http://www.jimmspc-store.fi/index.php?pa...d=141&subgroup=

kuin hullua kuristaisi...
PeteTK
AfterDawn Addict
_
27. marraskuuta 2006 @ 08:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:

lol?

Tuolla kommentilla on arvoa miten paljon?
Laita nyt edes yksi S-ips tai S-pva paneelilla olevan näytön speksit tähän missä on 8ms vasteaika?

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kontsa_:
pistetääs tähän vielä kysymys kontrastista kun suunnilleen saman hintasissa näytöissä on toisissa kontrasti esim 2000:1 tai 600:1 eli onko näissä joku todellinen ero vai ilmoitetaanko näitäkin jollain eritavoilla
http://www.jimmspc-store.fi/index.php?pa...upid=&subgroup=
http://www.jimmspc-store.fi/index.php?pa...d=141&subgroup=

Lg:ssä taitaa olla jokin kontrastikikkaulu käytössä, minkä takia ilmoitettu kontrasti on suurempi.
Näyttö siis osaa säätää taustavalon kirkkautta tms. kuvan tapahtumien perusteelle.
Joku ainakin itki tuosta että siinä on turhan paljon viivettä ja muuta ongelmaa, joten sitä ei välttämättä viitsi käyttää.

Tehomylly.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. marraskuuta 2006 @ 08:50

jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
27. marraskuuta 2006 @ 09:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Tuolla kommentilla on arvoa miten paljon?
Laita nyt edes yksi S-ips tai S-pva paneelilla olevan näytön speksit tähän missä on 8ms vasteaika?

Ja tälläkös kommentilla on arvoa. Sinun yltiö negatiivinen kanta muita kuin tiettyjä panleeita kohtaan tunnetaan.
Itse olen katsonut useita pelkkiä TN-paneeleita jotka ovat mielestäni ihan riittävän hyvän kuvan antavia. Sellaista tasoa että ei tarvi miettiä kahta kertaa että ottaako putken vai paneelin.

Jos esim. TN-paneelit on niin paskoja kun väität niin eihän kukaan niitä ostaisi...

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. marraskuuta 2006 @ 09:50

Staff Member

32 tuotearviota
_
27. marraskuuta 2006 @ 10:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Harvat kuluttajat kiinnittävät noiden näyttöjen tekniikoihin sen tarkempaa huomiota. Kunhan se on litteä ja kuva näkyy riittää monille. Varsinkin alhaisella hinnalla on myyty aika "luokattomia" näyttöjä vuosien saatossa (niin littuja kuin putkia), mutta monia ei haittaa vaikka ei 100Hz:tä ja kristallinkirkasta kuvaa saa.
PeteTK
AfterDawn Addict
_
27. marraskuuta 2006 @ 12:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:

Ja tälläkös kommentilla on arvoa. Sinun yltiö negatiivinen kanta muita kuin tiettyjä panleeita kohtaan tunnetaan.
Itse olen katsonut useita pelkkiä TN-paneeleita jotka ovat mielestäni ihan riittävän hyvän kuvan antavia. Sellaista tasoa että ei tarvi miettiä kahta kertaa että ottaako putken vai paneelin.

Jos esim. TN-paneelit on niin paskoja kun väität niin eihän kukaan niitä ostaisi...

Enemmän kuin sillä edellisellä kommentilla.
Ei varmasti ole vaikea valinta crt:n ja lcd:n välillä, en minäkään crt:tä jaksa enää katsella.
TN nyt vain sattuu olemaan huonoin paneelityyppi kuvanlaadullisesti, ja se mitä olen niitä nähnyt niin kuva ei vakuuttanut, ei se vakuuta edes S-ips paneelilla tai S-pva, mutta vähemmän huonoja ne mielestäni ovat.
Monelle tuo kyllä kelpaa, koska useimmat ovat puusilmiä ja mitään kuvanlaadusta ymmärtämättömiä.

Tehomylly.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. marraskuuta 2006 @ 12:17

AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
27. marraskuuta 2006 @ 13:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
"Kunhan se on litteä ja kuva näkyy riittää monille."

Yes, näin se monille on...:DD

"Omistan itse saman halpisnäytön ja kyllä tuo mielestäni lcd:n hakkaa kuvanlaadussa."

Ei hakkaa, mutta makukysymys tämäkin...millä muuten perustelet? Katselukulmat, väritoisto(musta) ovat parempia tuossa Samtronissa, mutta tässä LCD:ssä on parempi kuvan tarkkuus,terävyys, valoisuus, geometria...kaikki muu, voisi sanoa ja ennenkaikkea tärkeämpi,sillä kukapa tynnyrimäistä tai muulla tavoin vääristynyttä kuvaa katselisi? Ja en minä ainakaan Samtronia saanut geometrialtaan koskaan oikeaksi, vaan aina sai päätä käännellä ja ihmetellä,että missä asennossa pää pitää olla,että näkee kuvan oikein? Kuva oli Samtronissa kuin surrealistista taidetta, vaikka kyse olisi ollut ihan vaikkapa "oikeasta" luonnollisen naisen kuvasta...:DDD

"useimmat ovat puusilmiä ja mitään kuvanlaadusta ymmärtämättömiä."

Kiitos!! Nimimerkillä "Puusilmä";)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. marraskuuta 2006 @ 13:23

PeteTK
AfterDawn Addict
_
27. marraskuuta 2006 @ 13:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti FORWARD:
"Kunhan se on litteä ja kuva näkyy riittää monille."

Yes, näin se monille on...:DD

"Omistan itse saman halpisnäytön ja kyllä tuo mielestäni lcd:n hakkaa kuvanlaadussa."

Ei hakkaa, mutta makukysymys tämäkin...millä muuten perustelet? Katselukulmat, väritoisto(musta) ovat parempia tuossa Samtronissa, mutta tässä LCD:ssä on parempi kuvan tarkkuus,terävyys, valoisuus, geometria...kaikki muu, voisi sanoa ja ennenkaikkea tärkeämpi,sillä kukapa tynnyrimäistä tai muulla tavoin vääristynyttä kuvaa katselisi? Ja en minä ainakaan Samtronia saanut geometrialtaan koskaan oikeaksi, vaan aina sai päätä käännellä ja ihmetellä,että missä asennossa pää pitää olla,että näkee kuvan oikein? Kuva oli Samtronissa kuin surrealistista taidetta, vaikka kyse olisi ollut ihan vaikkapa "oikeasta" luonnollisen naisen kuvasta...:DDD

"useimmat ovat puusilmiä ja mitään kuvanlaadusta ymmärtämättömiä."

Kiitos!! Nimimerkillä "Puusilmä";)

Katselukulmat, väritoisto, mustan taso, nopeus.
Geometria tai konvergenssi ei minulla ainakaan niin paljoa heitä että siitä olisi mitään käytännön haittaa.
Valokuvatkin näyttävät paljon paremmilta kuin lcd:llä.
Kyllä minulla on lcd-näyttö tilauksessa taas ollut, jos nyt jopa tulisi parempi yksilö mitä viimeksi oli.
Silti sillä ei ole mitään jakoa mustan tasossa, katselukulmissa tai väritoistossa Samtron halpispaskaa näyttöä vastaan.

Tehomylly.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. marraskuuta 2006 @ 13:50

Mainos
_
__

_
jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
27. marraskuuta 2006 @ 13:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Ei varmasti ole vaikea valinta crt:n ja lcd:n välillä, en minäkään crt:tä jaksa enää katsella.
TN nyt vain sattuu olemaan huonoin paneelityyppi kuvanlaadullisesti, ja se mitä olen niitä nähnyt niin kuva ei vakuuttanut, ei se vakuuta edes S-ips paneelilla tai S-pva, mutta vähemmän huonoja ne mielestäni ovat.

Kuvaputkea et jaksa katsella ja paneelitkaan eivät vakuuta...

Kannattaisi olla mieluummin se puusilmä kuin sellainen joka ei tyydy mihinkään.

Sivu:1234>
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > littee vai crt

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy