User Käyttäjä Salasana  
   
torstai 13.11.2025 / 13:10
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > windows ei käynnisty... troijalainen?
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Windows ei käynnisty... troijalainen?
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
kilautus
Newbie
_
27. marraskuuta 2006 @ 09:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voisko joku ystävällisesti auttaa?
Päivitin työpaikan koneesta AVG:n viruksentorjuntaohjelman, kun troijalainen on ilmeisesti kiusannut pitempään.
Sitten ohjelma kai poisti viruksen ja käski käynnistämään koneen uudestaan.
Uudestaan käynnistyessä kirjautuu tilaan jossa ei ole kuvakkeita vaan pelkkä taustakuva. Tehtävänhallintaan pääsee ctrl/alt+del...

Mitä on oikein tapahtunut ja mitä pitäisi tehdä?


Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 14:44:30, on 27.11.2006
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\WINDOWS\System32\taskmgr.exe
C:\Program Files\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.fi/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Linkit
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar3.dll
O2 - BHO: (no name) - {CFBA4CE3-6556-4729-8627-4831F3DC6C00} - C:\WINDOWS\System32\geebx.dll (file missing)
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar3.dll
O4 - HKLM\..\Run: [AtiPTA] atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [Jemma] C:\WINDOWS\JemmaAjastin.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.908.5008\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - Startup: SpamPal.lnk = C:\Program Files\SpamPal\spampal.exe
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\MSMSGS.EXE
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{7705423A-3DE2-45F3-B256-33140FBD8DC0}: NameServer = 85.255.116.45,85.255.112.172
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: NameServer = 85.255.116.45 85.255.112.172
O20 - Winlogon Notify: geebx - C:\WINDOWS\System32\geebx.dll (file missing)
O20 - Winlogon Notify: winbjt32 - C:\WINDOWS\SYSTEM32\winbjt32.dll
O20 - Winlogon Notify: {BC84DF00-BC38-9902-8082-6FCBF2D87A0B} - C:\WINDOWS\System32\RECOVER32.DLL (file missing)
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
O23 - Service: LexBce Server (LexBceS) - Lexmark International, Inc. - C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs Inc. - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. maaliskuuta 2008 @ 15:58

AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
27. marraskuuta 2006 @ 12:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
On tapahtunut sitä, että poiston mukana on mennyt tarpeellista Windowsista. Tee vähitään Levyntarkistus (CHKDSK), jos ei auta niin sitten Windowsin korjausasennus. Voit jatkaa virusten metsästämistä - en ota kantaa lokiisi - mutta siellä olevien mahdollisten virusten poisto ei enää korjaa Windowsia. Voit myös kokeilla järjestelmän palauttamista johonkin aikaisempaan ajankohtaan, mutta ei ole varmaa ratkaiseeko se asian. Palautuksen saa sitten peruutettua.

kilautus
Newbie
_
28. marraskuuta 2006 @ 06:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
korjausasennus? tarvitseeko windows siis asentaa uudelleen? kannattaako omista tiedostoista ottaa vaikka varmuuskopiot ulkoiselle kovalevylle? Entä jos windos XP-levy on rikki niin saako sen ladattua jostain?

kiitos.
Staff Member

32 tuotearviota
_
28. marraskuuta 2006 @ 07:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Korjausasennus ei tyhjennä levyä tai poista omia tiedostoja.
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/313946
auttaako explorer.exe:n käynnistäminen manuaalisesti?
EDIT:
Ja laillisesti XP-levyä ei saa ladattua mistään ilmaiseksi, Microsoftille tai OEM valmistajalle kannattaa kyllä pistää postia, levyn voi saa ilmaiseksi tai toimituskuluja vastaan.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. marraskuuta 2006 @ 07:20

kilautus
Newbie
_
28. marraskuuta 2006 @ 07:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
noloa ehkä kysyä mutta miten se explore käynnistetään manuaalisesti?
olli94
Suspended permanently
_
28. marraskuuta 2006 @ 12:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kannaattaa ensin kokeilla Järjestelmä palauttamista!!!!
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
28. marraskuuta 2006 @ 15:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sulta näkyy puuttuvan explorer.exe käynnissä olevien ohjelmien listalta lokissa. Hi, olisitko onnistunut sen poistamaan. Tutki asiaa vaikka Etsi toiminnolla, löytyykö explorer.exe ja jos niin mistä.

Edelleen sitä mieltä, että korjausasennus vähintäänkin tarpeelinen:

http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/313946

Staff Member

32 tuotearviota
_
29. marraskuuta 2006 @ 08:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tehtävienhallinnan kautta File/Tiedosto valikko ja sitten siihen se explorer.exe
kilautus
Newbie
_
29. marraskuuta 2006 @ 08:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kaikki tiedostot varmaan kannattaa tallentaa vaikka ulkoselle kovalevylle ennen korjausasennusta? yritin tallentaa, mutta kovalevyn mukana olleen ohjelman kanssa ongelmia nyt. miten ne sais varmasti ja turvallisin tein sinne kopioitua?
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
29. marraskuuta 2006 @ 10:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hyvä tallentaa tärkeät tiedostot, vaikka korjausasennus ei yleensä niitä hävitäkään, mutta se mahdollisuus on aina olemassa. Siis kaikkien varmuuskopiointi ei ehkä ole tarpeen, vain tärkeiden, kuten omat tiedostot, kuvat, sähköpostit jne. Katso myös, että sulla on koneessa sama Service Pack, 1 tai 2, mikä korjaukseeen käytettävässä asennuslevykkeessä ja lisenssikoodi tallessa.

Markkanen
Member
_
30. marraskuuta 2006 @ 03:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei perkele mulla on juuri samavika omas kannettavassa :(
Junior Member
_
11. joulukuuta 2006 @ 16:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No näinhän siinä kävi, latasin uuden rekisterinputsausohjelman ja tais käydä sama juttu, ei kovin hyvä softa, tarpeellisia tietoja winukasta lähti...eli ei käynnisty explorer mutta taskmanageri aukee. Sieltä kyl löydän explorer.exen mut ei vaan avaa sitä. Selaimen saa auki mut ei paljon hyödytä. Xp:n levy on tietystikin jollain muulla kuin minulla, joten ei paljon korjausasennuksia tehdä, mutta ajattelinkin kokeilla järjestelmän palauttamista. Joten voisiko joku viisas kertoa mistä tuolta windowsin kätköistä se löytyy ja millä nimellä, tämä kun on englanniksi enkä ole mitään system restoreen viittaavaa vielä löytänyt. Pikaista apua kaivataan!

MSI K8N Neo Platinum/AMD64 3400+ @ 2,4GHz
Kingston HyperX CL2 (2-2-2-5-1) DDR400 1024MB
Nvidia GeForce 6800GS Super 512MB 256bit.
Seagate Barracuda 7200.10 320GB
Maxtor 200GB
Maxtor DiamondMax 10 250GB
Western Digital Caviar SE 320GB
Aspire AS-520W Trifan, BlueLights

AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
11. joulukuuta 2006 @ 18:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Suomenkielisessä näin: Käynnistä - Ohje ja tuki - oikeassa sarakkeessa vihreän nuolen kera Kumoa tekemäsi muutokset Järjestelmän palauttamisen avulla - jne valitse taulukosta aikaisempi päivämäärä jne.

AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
12. joulukuuta 2006 @ 07:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
koneen käynnistyessä painat F8:a aivan kuin vikasietotilaan mennessä ja valitset sieltä järjestelmän palautus

tuossa windowssin kautta sama: http://support.microsoft.com/kb/306084
ja tuossa: http://www.microsoft.com/windowsxp/using...ew_03may19.mspx

palautus softa löytyy täältä: %systemroot%\system32\restore\rstrui.exe

Share, Share and Share..

http://portal.tuffnet.org/ <-Tuffs Forum
Mainos
_
__
 
_
Junior Member
_
12. joulukuuta 2006 @ 10:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ongelmahan nimenomaan oli että kun explorer ei käynnisty niin ei tule käynnistä palkkeja sun muita vermeitä, joten taskmanagerin kautta piti kaikki ajaa...Kiitos [NGN]TUFF, juuri tätä hain: "%systemroot%\system32\restore\rstrui.exe"

tosin kun sain tuon käyntiin tuli vain valkoinen ruutu eikä muuta, eli ei pelittänyt. Tein sitten lopulta kätevän ratkaisun ja siirtelin taskmanagerin browsen kautta tiedostot ulkoiselle kovalevylle, vein toiselle koneelle ja poltin varmuuskopion winukasta uudelle levylle, ja asensin uudestaan. Mutta kiitos vastauksista!

MSI K8N Neo Platinum/AMD64 3400+ @ 2,4GHz
Kingston HyperX CL2 (2-2-2-5-1) DDR400 1024MB
Nvidia GeForce 6800GS Super 512MB 256bit.
Seagate Barracuda 7200.10 320GB
Maxtor 200GB
Maxtor DiamondMax 10 250GB
Western Digital Caviar SE 320GB
Aspire AS-520W Trifan, BlueLights

afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > windows ei käynnisty... troijalainen?
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2025 AfterDawn Oy