Uusi kone 800?
|
|
sonyerkki
Junior Member
|
16. joulukuuta 2006 @ 16:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti juhha84: Tällainen taitaisi olla aika hyvä tuohon hintaan.
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/kori.aspx?sisalto=46229
Jees, thanks.
Tällainen ostoslista nyt tuli koottua. Hinta hieman kohosi, mutta onpahan tulevaisuutta ajatellen suht järkevä paketti koossa.
Kiitos kaikille, jotka ovat auttaneet.
-----------------------------------------------------------------------
Vielä saa toki ehdotella, sillä hetken joutuu massia säästämään.
Elämä kallis,DC++ halpa...
|
arra
Member
|
16. joulukuuta 2006 @ 19:16 |
Linkki tähän viestiin
|
Olen itsekkin hankimassa konetta hintakatto 800? kanattaako koota vai ostaa paketti... en osaa koota mutta kaverin isä varmaan osaa
|
AfterDawn Addict
|
16. joulukuuta 2006 @ 19:57 |
Linkki tähän viestiin
|
N900/Xbox360/PS3/Wii/Desktop pc/kannettavax3
|
sonyerkki
Junior Member
|
16. joulukuuta 2006 @ 20:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti arra: Olen itsekkin hankimassa konetta hintakatto 800? kanattaako koota vai ostaa paketti... en osaa koota mutta kaverin isä varmaan osaa
Pakettia en suosittelisi edes anopille..
Olettaen, että sulta löytyy käyttis, näppäimistö, hiiri ja näyttö omasta takaa, ehdotan
tällaista.
Edit: En huomannut juhhan postausta, mutta samoilla linjoilla näköjään ollaan :)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. joulukuuta 2006 @ 20:32
|
arra
Member
|
17. joulukuuta 2006 @ 04:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Aion ottaa koneen pelikäyttöön ja surfailuun mutta hintakatto on se 800?
Tuleeko siinä tuulettimet mukana tässä koneessa on ihan paskat ku prossu melkein hehkuu
|
Asgardi
Member
|
17. joulukuuta 2006 @ 05:37 |
Linkki tähän viestiin
|
BTW, kun kerran pelikoneita tässä kasailette niin kannattais ehkä palautella sellanenki juttu mieleen että toi 1Gt muistia ei riitä. Ja sit toisekseen kannattaa myös ottaa huomioon että e6400 saa kellotettua siitä 2,2GHz -> 3,5GHz ihan vakiojäähyllä kun on muut osat kohdallaan ja jos ei tartte kun e6400 tasosen prossun niin voit ostaa aika paljon vanhemmankin että saat sen kellotettua samalle tasolle. Vaihtaa sen väliin jäävän satasen sitten vaikka siihen toiseen gigaseen muistikampaan...
|
sonyerkki
Junior Member
|
17. joulukuuta 2006 @ 07:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti arra: Aion ottaa koneen pelikäyttöön ja surfailuun mutta hintakatto on se 800?
Tuleeko siinä tuulettimet mukana tässä koneessa on ihan paskat ku prossu melkein hehkuu
Pelikäyttöön noi mun ja juhhan mainitsemat paketit soveltuu mainiosti. Tulee tuulettmet.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Asgardi: BTW, kun kerran pelikoneita tässä kasailette niin kannattais ehkä palautella sellanenki juttu mieleen että toi 1Gt muistia ei riitä. Ja sit toisekseen kannattaa myös ottaa huomioon että e6400 saa kellotettua siitä 2,2GHz -> 3,5GHz ihan vakiojäähyllä kun on muut osat kohdallaan ja jos ei tartte kun e6400 tasosen prossun niin voit ostaa aika paljon vanhemmankin että saat sen kellotettua samalle tasolle. Vaihtaa sen väliin jäävän satasen sitten vaikka siihen toiseen gigaseen muistikampaan...
Kyllä 1 GT:lläkin pelailee. Tässähän muutenkin lähdetään siitä, etä ehdotetaan budjettiin sopivaa kokoonpanoa, jota voi tarpeen tullen laajentaa vaikkapa lisäkammalla..
|
Asgardi
Member
|
17. joulukuuta 2006 @ 09:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Joka paikka täynnä tänä päivänä noita juttuja mis kerrotaan kuinka jengi luulee et giga muistia on vielä jotenki olevinaan hirveen paljon mut mettään menee. Keskivertopelaamiseen pitäs olla jo se 2Gt. Itelläni on 1 ja kyl sen kuulee kuinka kovalevylle swapataan ja näkee tosta näppiksen ruudusta että muistikäyttö aina täysillä. Paljon enemmän tulee fps:ssä takkiin siitä että muisti loppuu kun siitä et ois sen satasen käyttäny prossussa ja emossa. Varsinkin Vistassa pelkkä käyttis vie jo 500 megaa muistia yksinään ja muutenkin se käyttää sitä muistia eri tavalla - enemmän. Ja vaikka jostain katot että "vaan" 90% muistista käytössä niin se muisti ei koskaan menekään ihan täyteen koska kone kaatuu jos muisti loppuu. Kone osaa käyttääkin muistia enemmän kun sitä on saatavilla tarpeeks ja kummasti tulee lisää potkua taas. Kyllähän se 256 megaakin riittää. Hyvin lähtee XP käyntiin ku jaksaa vaan vähän aikaa odotella mutta mitä sitte muilla hyvillä osilla teet? Mistään ei saa tehdä pullonkaulaa...
|
AfterDawn Addict
|
17. joulukuuta 2006 @ 09:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Asgardi: Joka paikka täynnä tänä päivänä noita juttuja mis kerrotaan kuinka jengi luulee et giga muistia on vielä jotenki olevinaan hirveen paljon mut mettään menee. Keskivertopelaamiseen pitäs olla jo se 2Gt. Itelläni on 1 ja kyl sen kuulee kuinka kovalevylle swapataan ja näkee tosta näppiksen ruudusta että muistikäyttö aina täysillä. Paljon enemmän tulee fps:ssä takkiin siitä että muisti loppuu kun siitä et ois sen satasen käyttäny prossussa ja emossa. Varsinkin Vistassa pelkkä käyttis vie jo 500 megaa muistia yksinään ja muutenkin se käyttää sitä muistia eri tavalla - enemmän. Ja vaikka jostain katot että "vaan" 90% muistista käytössä niin se muisti ei koskaan menekään ihan täyteen koska kone kaatuu jos muisti loppuu. Kone osaa käyttääkin muistia enemmän kun sitä on saatavilla tarpeeks ja kummasti tulee lisää potkua taas. Kyllähän se 256 megaakin riittää. Hyvin lähtee XP käyntiin ku jaksaa vaan vähän aikaa odotella mutta mitä sitte muilla hyvillä osilla teet? Mistään ei saa tehdä pullonkaulaa...
Tuo on nyt suoraan sanottuna paskan jauhantaa... Tällä hetkellä ei taida olla kuin gothic 3 jossa tarvitsee olla muistia enemmän kuin 1g. Bf 2 lataus aika lyhenee jos on 2g. Muuta vaikutusta ei ole.
Itse pyörittelen uusimpia pelejä gigalla. Vista on myös käytössä. Vistan muistin käyttö on erilaista kun xp:ssä. Se muistin käyttö menee siihen että se nopeuttaa itse käyttöjärjestelmää. Muisti vapautuu samantien kun pyöräytetään muistia vaativa ohjelma.
|
korpaps
Member
|
17. joulukuuta 2006 @ 09:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Itsekkin olen sitä mieltä, että 1giga on ihan tarpeeksi.
|
Asgardi
Member
|
17. joulukuuta 2006 @ 09:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Tuo on nyt suoraan sanottuna paskan jauhantaa... Tällä hetkellä ei taida olla kuin gothic 3 jossa tarvitsee olla muistia enemmän kuin 1g. Bf 2 lataus aika lyhenee jos on 2g. Muuta vaikutusta ei ole.
Itse pyörittelen uusimpia pelejä gigalla. Vista on myös käytössä. Vistan muistin käyttö on erilaista kun xp:ssä. Se muistin käyttö menee siihen että se nopeuttaa itse käyttöjärjestelmää. Muisti vapautuu samantien kun pyöräytetään muistia vaativa ohjelma.
Niin tietenki jos pyörittelet niitä pelejä 2*3 resoluutiolla eikä mitään herkkuja päällä niin ei mitään muistia kulukaan mutta kokeiles laittaa vaikka 1920*1200 resot (jos sulla nyt on sellasta näyttöäkään) ja laita kaikki herkut täysille niin pitäs alkaa näyttää se muistinkäyttö vähän eri lukemia... Mulla menee cs sourcessa yli gigan ja vegasissa ja no... taitaa mennä itse asiassa melkeen joka pelissä railroadsia myöten. Uusimmissa peleissä kuten vegas ja double agent on minimivaatimuksena giga muistia...
|
sonyerkki
Junior Member
|
17. joulukuuta 2006 @ 10:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Niin tietenki jos pyörittelet niitä pelejä 2*3 resoluutiolla eikä mitään herkkuja päällä niin ei mitään muistia kulukaan mutta kokeiles laittaa vaikka 1920*1200 resot (jos sulla nyt on sellasta näyttöäkään) ja laita kaikki herkut täysille niin pitäs alkaa näyttää se muistinkäyttö vähän eri lukemia... Mulla menee cs sourcessa yli gigan ja vegasissa ja no... taitaa mennä itse asiassa melkeen joka pelissä railroadsia myöten. Uusimmissa peleissä kuten vegas ja double agent on minimivaatimuksena giga muistia...
Kunnon avautuminen.. Nyt vähän angstia pois sen näppiksen takaa ja palautus aiheeseen.
|
Asgardi
Member
|
17. joulukuuta 2006 @ 11:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Mehän ollaan aiheessa? Tuskin tuo kaveri nyt on millekään 15" näytölle ostamassa tollasta myllyä. Pointti oli se, että jos noita osia haluaa pelaamisen kannalta pitää yhtään tasapainossa niin 2Gt muistia on tarpeen. Jos selitys on se ettei ihmeellisiä graffoja tarvii katella, tai on oikeesti joku 15" ruutu niin sitte kannattaa samantien säästää muussakin. Esim. kovimmalla näyttiksen versiolla ei tee yhtään mitään muuten kun nimenomaan suurilla resoilla. Pienillä resoilla halpismallit pyörittää yhtä hyvin.
Ps. Jos ottaa ironisesti kirjotetun faktan "angstina" niin kannattaa varmaan alottaa sellasen tekstin lukeminen joskus siinä kun täyttää 16? Siis siinä tapauksessa että on kehityksessä normaalissa vaiheessa ":D".
|
AfterDawn Addict
|
17. joulukuuta 2006 @ 11:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse pelaan 1280X1024 resoluutiolla muuten kaikki herkut tapissa. Suurimmassa osassa tämän päivän normaali näytöistä on juurikin tuo resoluutio suurin. Jos sinulla on näyttö joka pystyy 2000x1600 resoon, niin onneksi olkoon, mutta 90% muista ihmisistä pelaa juuri tuolla 1280X1024 resolla.
Ei kannata ruveta siitä uhoamaan jos itselläsi pelit syö paljon muistia.
PS: juuri tuo näyttökin mikä tuohon pakettiin on tulossa niin on juurikin sellainen.
http://www.multitronic.fi/index.php?prod=LGL1952S-SF
|
korpaps
Member
|
17. joulukuuta 2006 @ 12:10 |
Linkki tähän viestiin
|
1280X1024 resolla mäkin pyörittelen jos nyt vähän välillä aina tökkii.
|
arra
Member
|
17. joulukuuta 2006 @ 12:44 |
Linkki tähän viestiin
|
ostan näytön erikseen
17" tai 19" 2-8ms vaste ajalla
|
AfterDawn Addict
|
17. joulukuuta 2006 @ 12:55 |
Linkki tähän viestiin
|
@Asgardi,
Turha sitä on saunoa, juhha on hyvinkin pitkälle oikeassa tässä asiassa ja 1gt riittää kyllä mainiosti peleille. Sitä paitsi sinuna en lukutaidollasi kehuskelisi hirveästi, koska taitaa sullakin noi käsitteet olla hakusessa. Ironiaa en bongannut kirjoituksesta tippaakaan. (Ironia tarkoittaa pääsääntöisesti sitä, sanoo jotain mutta tarkoittaa jotain aivan muuta) Eli loppupeleissä olit meidän kanssa sitten samaa mieltä jos tekstisi oli ironista ;D

| P5W DH Deluxe | E6400 @3.0Ghz | 4GB DDR2 @ 750mhz | GF 8800GT 512MB | Vista Ultimate x64 |
|
Asgardi
Member
|
17. joulukuuta 2006 @ 13:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Tarkotin kyllä ovelasti eri asioita mitä kirjotin kuten esim. 2*3 varmaan tarkoitti jotain 800*600? Mutta samapa tuo kun väittää vastaan eri asiasta kun mitä alunperin edes kirjoitin. Mutta jos vielä kerran jaksan toistaa itseäni oikeen niin että apinakin ymmärtää:
Eli voit toki ostaa GF8800000 ja jonkun 30000GHz prossun gigalla muistia ja väittää että pelit pyörii ihan hyvin. Varmasti pyörii hyvin enkä ole muuta väittänytkään. Olen väittänyt vaan että jos kaiken potkun haluaa ton tasosista osista irti niin sitä muistia tarvitaan enemmän. Olikohan tomshardwaressa vai anandtechissa vai missä vastaavalla sivulla testi just siitä miten 2gt muistia vaikuttaa pelaamiseen. Saa kaivaa esiin jos jaksaa. Jos on pakko ostaa kaikki muut ihan yyberit osat niin miks säästää joku vajaa satanen muistissa ja ottaa niiltä muilta osilta sitte 200e arvoa pois? Saman tien ostaa halvemmat osat ja pääsee samaan lopputulokseen. Pienillä resoilla pelaaminen nakertaa muutenkin jo hyvien osien arvoa kun niiden tehokkuus alkaa näkymään vasta siellä 1600*1200 ja siitä ylöspäin. Ja juuri tähän tarvitaan sitä muistia. Sori, enää ei pysty selkeemmin keksimään tätä juttua.
|
AfterDawn Addict
|
17. joulukuuta 2006 @ 13:58 |
Linkki tähän viestiin
|
|
arra
Member
|
17. joulukuuta 2006 @ 16:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei mua paljon kiinosta noi sika isot resoluutiot kunhan se vain on 1280X1024 ni se on ihan hyvä, mutta sen gigasen muistikammanhan saa ostettua myöhemmin
|
Asgardi
Member
|
17. joulukuuta 2006 @ 17:03 |
Linkki tähän viestiin
|
No täähän menee jo ihan naurettavaks :D. Joka ikinenhän noista sun linkeistäs puoltaa mun sanomisiani? BF2 -20fps jatkuvasti gigan muistilla. FEARissa melkeen kaikki lagipiikitki on hävinny ku on otettu 2 gigaa tilalle. Järjestäen kaikissa raskaammissa peleissä mis on tarkemmat tekstuurit 1 gigan muistilla varustettu systeemi on jäljessä. Ja kaikis testeissä sattuu viel olee vanhoja pelejä, jotka ei (yllätys yllätys) tarttekaan niin paljoo muistia kun tekstuurit on ihan kuraa. Ja noi oli kaikki vielä pienillä resoilla ja suurin osa rupusilla asetuksilla ja siltiki oli jo uudemmissa peleissä selkeesti väliä.
Toms Hardware: "The Need To Invest In 2 GB Of RAM Is Not Marketing Hype"
kotaku.com: "Because the Inquirer is reporting that Windows Vista is going to require 2 gigs of RAM when it's released early next year. Although 900 meg seems to be the bare minimum required even to use Word or Powerpoint, it looks right now like Halo 2 or any other Windows Vista game is going to double the amount required."
xbitlabs: "The upgrade of our system memory to 2GB changed the situation dramatically: most delays were eliminated, and even in the very beginning of the game all movements were comfortably smooth."
Ja microsoftikin sano jossain artikkelissaan että lähitulevaisuudessa muistitarve tulee kasvamaan räjähdysmäisesti ja yli siitä neljästäki gigasta koska kovalevyltä ei vaan saa tarpeeks nopeesti enää luettua tavaraa prossulle ja näyttikselle eikä edes äänikortille.
|
AfterDawn Addict
|
17. joulukuuta 2006 @ 19:29 |
Linkki tähän viestiin
|
uudempia testejä en löytänyt valitettavasti joten niitä en voi laittaa. Mutta suoraa lainausta tuosta fearista ensimmäisestä linkistäni:
The results obtained in the new F.E.A.R. game suggest that the latest games feel quite comfortable with 1GB of RAM in the system.
Ja tuosta bf2 erosta voin sanoa sen verran että jos fps on reilusti yli 100 niin se -20 fps ei tunnu kyllä yhtään missään.
http://www.hardwareluxx.de/cms/artikel.p...id=480&seite=19
Minä esim pelailen tällä hetkellä splinter cell: double agenttia täysillä graffoilla, ja myöskin fearia. Lagia noissa peleissä minulla ei ole ollenkaan. Ainoa peli josta oikeasti itse pelissä on tuosta 2Gb:tä hyötyä on gothic 3.
Kuten totesinkin, niin jos 2000x1600 graffoilla pelaat, niin silloin hyöty 2gb:stä tulee kyllä esiin, mutta ei muuten.
Ja inquirerin raportteihin en kyllä luottaisi pätkän vertaa, koska hehän raportoivat jossain vaiheessa myöskin että vista vaatii 800Mb muistia. Vista idlaa minulla 400Mb, ja tuo idlauslukukin on todellakin riippuvainen siitä kuinka paljon muistia koneessa on kiinni. esim jos koneessa on 4Gb niin vista idlaa todennäköisesti jossain 2Gb:n tienoilla.
Ja jokainen noista minun linkeistäni puoltaa sinua siinä mielessä että fps ero oli 0-10.Tuon vertaiset heitot ovat täysin mitättömiä. Sen takia ei kannata kylläkään ruveta väittämään että olisi pakko olla 2Gb muistia.
EDIT: Muussa toiminnassa kun pelaamisessa tuosta 2Gb:stä voi olla hyötyä, mutta tällä hetkellä ei juurikaan. Tulevaisuudessa kun pelit alkavat vaatimaan enemmän sitä muistia, niin sittenhän voi sitä aina ostaa lisää. Ei todellakaan kannata alkaa karsimaan esim prossusta sen takia että saa sen 2Gb. Uudemmat pelithän nimittäin hyödyntävät hyvin tuota kaksi ytimisyyttä prossuissa. Joten siitä on kyllä enemmän hyötyä kun toisesta gigasta muistia.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. joulukuuta 2006 @ 19:35
|
arra
Member
|
18. joulukuuta 2006 @ 14:43 |
Linkki tähän viestiin
|
no mutta mitä enemmän sulla on muistia nii sitä enemmän vista sitä vie
enkä todellakaan ole ostamassa mitään vistaa
|
Asgardi
Member
|
18. joulukuuta 2006 @ 16:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Tostakin voi alkaa tappelee... Ei pelit hyödynnä hyvin moniytimisyyttä. Useammalla kun kahdella ytimellä ei pysty edes pelaamaan toistaiseksi. Tai no pystyy mut ongelmia riittää. Ja jos nyt taas aletaan puhumaan ihan viimisistä peleistä jotka sattuu useampaa ydintä tukemaan paremmin niin sittenhän päästäänkin taas siihen että sitte yli 1Gb muistiakin osataan hyödyntää ;) Mut jos unohdetaan tää koko keskustelu jo?
|
Mainos
|
  |
|
AfterDawn Addict
|
18. joulukuuta 2006 @ 16:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Asgardi: Tostakin voi alkaa tappelee... Ei pelit hyödynnä hyvin moniytimisyyttä. Useammalla kun kahdella ytimellä ei pysty edes pelaamaan toistaiseksi. Tai no pystyy mut ongelmia riittää. Ja jos nyt taas aletaan puhumaan ihan viimisistä peleistä jotka sattuu useampaa ydintä tukemaan paremmin niin sittenhän päästäänkin taas siihen että sitte yli 1Gb muistiakin osataan hyödyntää ;) Mut jos unohdetaan tää koko keskustelu jo?
No voi herranjestas. Tarkistappas kuulen noita "faktojas" ennen kun tulet selittämään. Esim double agent tukee tuota moni ytimisyyttä. Se on itseasiassa optimoitu siihen. Ja kummasti tuo vaan täysillä graffoilla pelittää minulla 1Gb:n muistilla ja c2d 6600
Oikeasti anna jo olla jos et asiasta oikeasti tiedä mitään.
EDIT: Ja vanhemmista peleistä quake4 tukee päivityksen kautta tuota moniytimisyyttä.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. joulukuuta 2006 @ 16:13
|