User Käyttäjä Salasana  

lauantai 9.8.2025 / 16:47
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > aloittelijoiden digivideo-ongelmat ja -keskustelu > millä saan leikattua dvd-vob tiedoston filmejä?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Millä saan leikattua DVD-vob tiedoston filmejä?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
eyeTiger
Member
_
5. joulukuuta 2006 @ 05:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Millä voi leikata vob tiedostoja niin että kuvan laatua ei tarvitse muutella mitenkään?

Sellainenkin ohjelma riittäisi mikä tekee pelkkään VOB- tiedostoon nuo muut tiedostot automaattisesti niin että näkyy DVD-soittimessa.

Kysymys on digivideokameran dvd+rw levyistä. Niitä en voi muokkailla, pitäisi pystyä leikkaa videoo kun laite tekee sen vain yhdeksi tiedostoksi.

DVD-R levyistä itselläni ei ole ollut kyseistä ongelmaan, näihin on käynyt hyvin tuo DVD Shrink ohjelma.
Senior Member
_
5. joulukuuta 2006 @ 06:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
eyeTiger
Member
_
5. joulukuuta 2006 @ 11:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos linkistä, mutta tuon olinkin jo tarkastanut ja ei oikeastaan auttanut asiaan. Kun pitäisi saada kaikki mukaan teksteineen.

Leikkaaminenkaan ei ole ihan välttämätön kunhan saisi tuo DVD+R:n mukanaa tuoman meiningin pois kun DVD Shrink ei tunnista kuin valikon, ei video tiedostoa ollenkaan.

Tuolla DVD+R levyllä on päästy siihen ettei levyä tarvii välttämättä päätellä kameralla ja toimii kuitenki DVD-soittimissa.

Eli ohjelmaa olisin vailla mikä vobit muuttaa normaali DVD:ksi. Tai vaihka sellaista voisin koittaa mikä itse tekee noihin pelkkiin vobbeihin ne loput tiedostot automaattisesti.
eyeTiger
Member
_
5. joulukuuta 2006 @ 17:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nyt löysin ongelmaani ratkaisun ja tässä vinkki myös muille kenellä on sama ongelma DVD:lle tallentavan digivideokameran 8cm dvd levyjen kanssa (itselläni on Sonyn kamera).

DVD+RW levyjä ei sellaisenaan voi muokata vaan ne pitää ensin muuttaa normaalimuotoon (sama mikä tulee tallentaessa DVD-RW levyille) ja siihen soveltui hienosti DVDFab Platinum (Express Mode)ohjelma.

Ohjelmalla pitää valita vain elokuvaosa vaihtoehto alussa ja sitten ohjelma tekee siitä DVD tiedostot kiintolevylle.

Tämän jälkeen leikkaaminen pätkiin ja kokoaminen yhdeksi 12cm levyksi useista 8cm levyistä onnistuukin helposti DVD Shrink ohjelmalla. Ainoastaan alkuvalikko DVD:tä puuttuu. Itselle riittää lopputulos ilman valikkoakin, mutta ohjelmia varmaan tähänkin löytyy jos tarvetta.

Ohjelmat eivän muuta DVD-tiedostoja miksikään ja näin ollen tekstitykset pysyvät ja muutenkin homma sujuu muutamassa minuutissa.
hosseli
Member
_
6. joulukuuta 2006 @ 16:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse olen tehny näin et shrinkillä koneelle ja sitten leikannu TMPGEncDVDAuthor16 ohjelmalla.
eyeTiger
Member
_
7. joulukuuta 2006 @ 10:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Varmasti onnistuu leikkaaminen myös TMPGEncDVDAuthor16 ohjelmalla, mutta DVD Shrink ohjelmassa on itsessäänkin helppo leikkaus kohta - se on siinä kohtaa missä on pystypalkkien välissä kaksi nuolta toisiinsa.

Painat ensin videoo mitä muokkaa/olet vetänyt sinne vasemmalle ja sitten klikkaat sen valituksi ja tämän jälkeen tuota nuoli kohtaa ja valitset alun ja lopun ja kun suljet sen ruudun jää vain se leikattu kohta sinne pysyvälle levylle.

Nyt alkoi kuitenkin kiinnostamaan ne alkuvalikoiden teot. Monta ohjelmaa olen jo läpi käynit, mutta yhdessäkään ei ole tuota ominaisuutta mitä ensin ettei ne kajoisi mun DVD vobbeihin kun niissä ei ole mitään vikaa vaan tarvitsisin pelkästään ne valikot niihin.

Mistä sekin ohjelma löytyy?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. joulukuuta 2006 @ 10:58

Mainos
_
__

_
hosseli
Member
_
7. joulukuuta 2006 @ 19:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Unohdin just vaan sen mainita et alkuvalikot onnistuu myös tekee todella helposti sillä TMPGEncDVDAuthor16 ohjelmalla. Kannattaa tutustua. Toinen hyvää vaihtoehto on dvdlab mutta sen olen itse totenu paljon vaikeammaks.
Ja vielä sellainen ikävä juttu et TMPGEncDVDAuthor16 hukkaa myös tekstitykset mutta ne sain takaisin näillä ohjeillä http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/60455
Vähän monimutkainen oli mutta ku pääsi kärryille niin se oli tosi helppo.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. joulukuuta 2006 @ 14:31

afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > aloittelijoiden digivideo-ongelmat ja -keskustelu > millä saan leikattua dvd-vob tiedoston filmejä?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy