User Käyttäjä Salasana  

perjantai 8.8.2025 / 03:38
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pelit ja pelikonsolit > pc:n pelit > pingin pomppiminen
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Pingin Pomppiminen
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
ttobbe
Newbie
_
8. joulukuuta 2006 @ 10:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mua on haitannu jo kauan aikaa pingin pomppiminen etenkin peleissä. Syitä oon ihmetelly ja oon selvittänyt, että se ei johdu mun koneesta, muiden koneista, muiden surffailusta ym., waretuksesta. Netin nopeus on kaheksan meganen ja tässä verkossa on kolme konetta käytössä, silti ongelma on sama vaikka muut koneet olisivat poissa päältä.

Olen epäillyt ISP:tä ja ADSL-motukkaa, en sitten tiedä kummasta on kyse.

Laittamalla "cmd>ping isp -t"

saan vakiopingiä, mikä on noin ~16, mutta about 20s-60s tulee 100-200 pomppaus. Tämähän kuulostaa siltä, että sillä ei olisi mitään väliä, mutta mua se ainakin haittaa pelatessa aika useissa tilanteissa.

Adsl motukassa on WLAN. Itse olen yhteydessä langalla. Yksi koneista on wlanin kautta yhteydessä. Joku sanoi että pingin nousu johtuisi WLANISTA, mutta en siitä tiedä sitten. Haluaisin muiden mielipiteitä ja näkökulmia asiasta. Peli on siis cs. :)
Akti
Member
_
9. joulukuuta 2006 @ 08:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kokeile pysäyttää windowsin palvelu "Wireless Zero Configuration" se on aiheuttanut joillekkin ongelmia.

Palveluita pääset muokkaamaan seuraavasti
Käynnistä -> Suorita-> kirjoita tekstikenttään "services.msc"
ttobbe
Newbie
_
9. joulukuuta 2006 @ 10:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eipä auttanut tuo, mutta kiitos vastauksesta kuitenkin!
Staff Member

32 tuotearviota
_
9. joulukuuta 2006 @ 14:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mikä palomuuri käytössä?
ttobbe
Newbie
_
10. joulukuuta 2006 @ 09:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
f-secure, motukasta NAT poissa käytöstä. tämä ongelma ei siis ilmene vaan minun koneella, vaan myös toisellakin koneella. Pingin pomppaus tulee aina samaan aikaan.
Staff Member

32 tuotearviota
_
11. joulukuuta 2006 @ 06:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mikähän modeemi on käytössä ja oletko kokeillut ilman NAT:ia ja onko mahdollista kokeilla toisella modeemilla (kaverin)?
Jarren
Member
_
11. joulukuuta 2006 @ 12:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla kanssa pingi pomppii aika lailla, mites sen NAT:in saa poies päältä? telewell ea 201
ttobbe
Newbie
_
11. joulukuuta 2006 @ 16:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Motukka on A-LINK RoadRunner 24AP. NAT on poissa päältä. Voisin kyllä kokeilla kaverin motukkaa.
Mainos
_
__

_
Staff Member

32 tuotearviota
_
12. joulukuuta 2006 @ 05:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Telewell EA201 taitaa olla vain sillattu laite, eli siinä ei NAT haittaa.
afterdawn.com > keskustelu > pelit ja pelikonsolit > pc:n pelit > pingin pomppiminen

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy