User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 1.10.2025 / 15:57
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > keskusmuisti?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Keskusmuisti?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Member
_
10. joulukuuta 2006 @ 06:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Aion tilata nyt joulun alla tollasen toisen 512 megasen muistikamman koneeseeni, kun oon kuullu, että toi keskusmuistin lisäys ainakin vähentää pelien latausaikoja, ja onhan toi 1 giga rammia melkein pakollinen jo nykyään. Oon aatellu tällasta muistikampaa, vaan 400 Mhz sen takia että tää mun emolevy tukee vaan DDR400 -muistia (vai tarkottaako toi 400 tos perässä kellotaajuutta, en tiedä), ja tos näyttää olevan cas latency 2.5, kun joissain ton hintaluokan muisteissa se on 3 (voihan sen tietenkin biosista laskea tohon kahteen, mutta pienempi kuitenkin parempi). Sitten kysymys, toi mun nyt koneessa oleva 512 Mt kampa on PC2700 -mallia, ja toi mun ajattelema (ja kaikki myytävät melkein) on tota PC3200 -mallia. Käykö se tohon mun muistipaikkaan, ja toimiiko se tällä mun koneella? Ja sitten vielä: onko SDRAM:illa ja DRAM:illa eroa, ja tarviiko noihin kiinnittää huomiota muistia ostettaessa?

Edit: linkki ton muistin tuotetiedoille ei toimi, kattokaa ton etusivun oikeessa laidassa "TWINMOS 512 Mt DDR400 '49,-" klikatkaa tota mainosta, se on se mun aattelema muisti

Intel Core 2 Duo E8500
Asus P5QL-SE
Sapphire Radeon HD 4870
2 x 1 Gb Kingston DDR2 1066
Antec Neo He 500 W
Noctua NF-P12
Seagate Barracuda 160 GB
Samsung Syncmaster 2232BW

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. joulukuuta 2006 @ 06:48

Senior Member
_
10. joulukuuta 2006 @ 07:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tottahan se, että ramin lisäys vähentää latausaikoja ja muutenkin koneesta tulee nopeampi.

Jos emolevysi tukee DDR400:sta, niin tuo kampa kelpaa. Vaikka käytössä onkin tällä hetkellä PC2700 (toisinsanoen DDR333:n kapula) niin voit heittää tuollaisen sille kaveriksi. Huomaa kuitenkin, että jos käytössä on kaksi erinopeuksista kampaa, toimivat molemmat hitaamman kamman kellotaajuudella. Jos siis saat halvemmalla 333Mhz kamman, osta sellainen sillä sillä taajuudella tuo kyseinen kampakin toimisi sinun tapauksessasi.

"Rousku" : Asus M4A785TD-V Evo//Phenom II X4 945@stock//6Gb DDR3//Gigabyte GTX460 1GB//80+500Gb//Sonata II + Silverstone 500W
rookieGen
Suspended due to non-functional email address
_
10. joulukuuta 2006 @ 07:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lagaako? Ootko testannut mitään muita ajureita. Ei se välttämättä aina ole rammista kiinni. http://www.nvidia.com/content/license/lo...nglish_whql.exe
Zomeome
Member
_
10. joulukuuta 2006 @ 08:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Lagaako? Ootko testannut mitään muita ajureita. Ei se välttämättä aina ole rammista kiinni. http://www.nvidia.com/content/license/lo...nglish_whql.exe

Kyllä minusta on ihan järkevää hankinta 512mb kampa tuohon rinnalle.

Raahattava: HP G7061EO + 500Gb
Pöydällä: i7 920, Asus P6T SE, HD4890, 6Gb DDR3, 1Tb, Sonata III + 500Gb

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. joulukuuta 2006 @ 08:04

Zomeome
Member
_
10. joulukuuta 2006 @ 08:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
tuli sitten pari kertaa lähetettyä viesti näköjään.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. joulukuuta 2006 @ 08:07

Zomeome
Member
_
10. joulukuuta 2006 @ 08:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei se välttämättä niistä ajureista ota tossa kokoonpanossa.
Kun kattoo tota sigua. Niin toi muisti ois kyllä seuraavaks päivitysvuorossa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. joulukuuta 2006 @ 08:05

rookieGen
Suspended due to non-functional email address
_
10. joulukuuta 2006 @ 08:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo, emmää sitä sanokka. Mut katos, et ois testannut muita näyttisajureita, iha sen takia vaan, ettei johdu niistä. Jos vaan siis huom. Tarkoitin jos lagaa. Pätkii välillä tai tuntuu muutenvaan vähän hitaalta.

Itselläni on kyl 1gb DDR2 rammia.

Eihän se mustakaa huonommalta kuulosta. AMD Sempronin kanssa vois kyl varmaan tarvitakin. Kai se prossu toimii sentäs.
Member
_
10. joulukuuta 2006 @ 10:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nyt on käytössä Forceware 93.81 Beta-versio-ajuri. Tuli kokeiltua myös 92.91 ja 93.71 versioita. Ei nyt erityisemmin normaalitoiminnoissa lagaa, paitsi esim. kun avaa omasta tietokoneesta C-kansion (hemmetin iso) tai vaikka BitCometin kansion (reilu 10 gb pelejä). Itse peleissä latausajat ovat vain harmillisen pitkiä ja esim. 3dmarkin avaus ja siitä poistuminen aiheuttavat lagausta. Myös koneen käynnistyminen on välillä ärsyttävän hidasta (käyttäjätilin avaus ja ohjelmien latautuminen työpalkille). Adoben ohjelmien ja muiden isokokoisten käsittely-ohjelmien avautuminen voisi myös olla hitusen pirteämpää :).

Intel Core 2 Duo E8500
Asus P5QL-SE
Sapphire Radeon HD 4870
Antec Neo He 500 W
Noctua NF-P12
Seagate Barracuda 160 GB
Senior Member

1 tuotearvio
_
11. joulukuuta 2006 @ 13:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllähän se niitä latausaikoja pienentää. Itse ainakin huomasin eron ihan selvästi kun aluksi oli 1*512 mb kampa ja tilasin toisen. Ero oli huomattava. Joten muistikampaa tilaukseen vaan :)

lol
Mainos
_
__

_
Member
_
11. joulukuuta 2006 @ 16:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Toi everesti näyttää tän mun nyk. 'muistin ajoituksiks' 166 ja 133 Mhz ja 'Muistin nopeudeks' PC2700 (166 Mhz). Itse muutin kerran Biosin vakioasetustilassa ton 'DRAM Timingin' (tai jonku sen tapasen) vakio 166 -> 200, mutta vaihoin sen sitte takas, kun ei siitä tullut hyötyä paljoakaan, en kyllä pelejä kokeillut silloin erityisemmin. Onko toi juuri se asetus, joka säätää ton mun muistin nopeuden, ja kun nostasin sen tohon 200 Mhz, niin nopeudeks muuttuis PC3200 (200 MHz), koska muistelisin, että tää mun nyk. muisti ois kuitenkin DDR400 -muistia? Ainakin tuolla Online dokumentationissa sanotaan RAM-muistista että DDR400. Ilmeisesti tossa kellotaajuuden nostossa ei näkynyt minkäänlaista nopeuseroa, koska CL nous samalla automaattisesti 3 (en kyllä varsinaisesti tarkastanut tätä, mutta 133 MHz kelloilla auto CL on 2 ja 166 Mhz 2.5)

Edit: Uskaltaisko tollasenPQI Europen muistin ostaa? Sillä ei oo elinikästä takuuta niinkun Kingstonilla, mutta kuitenkin eurooppalaista peruslaatua..vai?

Intel Core 2 Duo E8500
Asus P5QL-SE
Sapphire Radeon HD 4870
Antec Neo He 500 W
Noctua NF-P12
Seagate Barracuda 160 GB

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. joulukuuta 2006 @ 16:22

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > keskusmuisti?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy