User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 1.10.2025 / 12:54
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > kone täysin sekaisin
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Kone täysin sekaisin
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
oikkis
Newbie
_
20. joulukuuta 2006 @ 02:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Koneeni on: Windows XP home SP2, AMD Athlon 1800+, Biostar M7VIF, Geforce 4 MX440, 512megaa muistia. Kone tökkii sinistä ruutua, buuttailee, kaatuu ja mikä parasta, aloitti tietojen hävittämisen. Useimmiten blue screen ei anna mitään virheitä, mutta useasti raporttina on juuri DRIVER_IRQL ja se toinen yleinen ruutu mikä ei tule nyt mieleeni.

Olen kokenut tietokoneen käyttäjä. Windowsin olen asentanut vähintään 10 kertaa kuluneen vuoden aikana, kiintolevyt(2) formatoinut useasti, tarkistanut päivittäin lämmöt jotka on normaalit, biosin olen päivittänyt, kokeillut eri muisteja, tehnyt memtestit, vaihtanut näytönohjainta, kovalevy-virheet tarkistanut chkdsk:lla... No sanotaan käytännössä näin, että olen tehnyt kaikki asiat mitä voi tehdä. Viruksista koneen sammuminen ei johdu kun alustettuani kovot ja asennettuani windowsin kone kaatuu ihan perustilassa ilman yhtään mitään ohjelmia, päivityksiä, ajureita.

Nyt tuli uusi ongelma. Käytin toista kovoa irti koneesta. Olen jakanut kovon kolmeen osioon ja nyt windowsi ei suostu avaamaan yhtäkään kansiota g-asemalta. Joka kansiota avattaessa lukee: "kansio EI OLE KÄYTETTÄVISSÄ". Kyllä, olen tehnyt CHKDSK:n. Onko mitää mahdollisuutta saada elintärkeitä tiedostoja pois levyltä?

Arvon veljet ja siskot, mikä, mitkä koneessani on vikana? Vika ei ole windowsissa kun KOLMEA eri käyttistä olen kokeillut ja aina koneen käyttö tökkii! Voisikohan vika olla yksinkertaisesti virtalähteessä? Minulle riittäisi se että saan käydä netissä, ja se PITÄISI olla mahdollista tällä koneella. Vuoden verran olen jaksanut seurata koneen temppuilua, mutta nyt alkaa jo riittämään! Pistin tämän tänne rautapuolelle kun vika ei ole windowsissa vaan rautapuolella. No, yksi helvetin suuri VIRHE tuo windowsi on. Mutta missä vika oikeasti on, sitä en tiedä..
Euphemos
AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
20. joulukuuta 2006 @ 07:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä se hyvinkin todennäköisesti on virtalähteen heittelehtivissä jännitteissä tuo ongelman ydin, jos et ole Mikkisoftan hotfixeillä, piirisarjan ajurivaihdoksilla ja MemTesteillä onnistunut syytä selvittämään.

Eli hankipa vaikka edullinen Fortron 350W niin pitäisi homman jälleen pelittää. Jos ei pelitä, niin sitten menee kyllä emo ja prossu vaihtoon (voi olla myös jompikumpi noista päättämässä elinkaartaan, tarkista onko emon kondensaattoreista vuotanu nesteitä pihalle).

Toisaalta, kannattaa myös toisinaan ilmanpainesuihkeella tai paineilmapuhaltimella puhdistaa pölyt komponenttien päältä/powerin sisältä - vian aiheuttaja voi myös olla poweria/muita komponentteja turhaan kuumentava pöly.

"You can´t be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of a football team, or some nuclear weapons, but at the very least you need a beer."
-Frank Zappa
oikkis
Newbie
_
20. joulukuuta 2006 @ 16:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä se hyvinkin todennäköisesti on virtalähteen heittelehtivissä jännitteissä tuo ongelman ydin

Voiko virtalähde aiheuttaa jatkuvan virheraporttitulvan? Lähes poikkeuksetta kaikki ohjelmat mitä käytän(Firefox,winamp,bsplayer..) iskee virheraporttia mikäli kone ei buuttaa. Koneeni ruudulla on vieraillut "älä lähetä" painike takuulla useammin kuin kenelläkään täällä!:)

vian aiheuttaja voi myös olla poweria/muita komponentteja turhaan kuumentava pöly.

Puhdistan koneen parin kuukauden välein, siveltimen ja pölyimurin kanssa.

voi olla myös jompikumpi noista päättämässä elinkaartaan, tarkista onko emon kondensaattoreista vuotanu nesteitä pihalle

Voisikohan olla tuo kun huomasin noin puolisen vuotta sitten keltaista, kovettunutta mömmänää muutaman kondensaattorin päällä.

No, pitänee kai alkaa "päivittämään" tuota konetta. Eka poweria, jos ei parannu niin sit kokeilla emoa. Sopivan prossun aina saa lainaan joltain, niin saa tietää ainakin sen oisko siitä sitten kiinni.
Mainos
_
__

_
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
20. joulukuuta 2006 @ 21:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
"Voisikohan olla tuo kun huomasin noin puolisen vuotta sitten keltaista, kovettunutta mömmänää muutaman kondensaattorin päällä."

No niin- vikahan näyttää löytyneen eli emossa on vika.Tosin virtalähde voi olla myöskin viallinen tai jos on jotain halpismallia, niin vaihtaisin senkin välittömästi!!

1. Seasonic 750W FOCUS+ 750 Gold/Ryzen 5 2600X, AM4, 3.6 GHz/MSI B450 Gaming Plus, ATX-emolevy/Corsair 32GB (2x16GB) Vengeance LED, DDR4 3200MHZ/GIGABYTE Radeon RX 550 D5 -näytönohjain, 2GB GDDR5/ WD 250GB WD Blue 3D SSD -levy

2.Thermaltake XT 775W/ Asus Sabertooth X58 Tylersburg/Intel i7-950 Bloomfield/ 6 GB KINGSTON DDR3 1333 MHZ/Western Digital Caviar RED NAS 1TB SATAIII /OCZ Vertex SATA II/Asus ENGTX460 DirectCU/G/2DI/1GD5 SLI

3. Asus VivoBook 17 X705MA

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. joulukuuta 2006 @ 21:34

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > kone täysin sekaisin

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy