User Käyttäjä Salasana  

maanantai 29.9.2025 / 07:27
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > virtalähde ja agp näytönohjain
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Virtalähde ja agp näytönohjain
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:123>
hupsus
Suspended due to non-functional email address
_
29. joulukuuta 2006 @ 15:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hei
Ostinpa ATI x1950 pro AGP -näytönohjaimen. Sitten huomasin ettei koneen virtalähde riitä, joten uuden osto on edessä. Olen ajatellut hankkia Antec TP3-550 EC TruePower Trio 550W ATX tai jonkun sen kaltaisen. Sen tiedoissa lukee että siinä on neljä Serial ATA ja kaksi PCI-E -liitäntää. Tuo PCI-E juttu tuossa virtalähteessä alkoi tuossa nyt hämätä, kun kortti on AGP väyläinen. Joten voiko tuollaisella virtalähtellä käyttää AGP näytönohjainta?
Euphemos
AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
29. joulukuuta 2006 @ 15:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei tarvitse tuollaisia wattimääriä ja muutenkin suosittelen mieluummin poweriksi BeQuiet Straight Power 400W:tä. 450W-mallin +12V-linja kykenisi jo 8800GTX:n tarpeisiin.

Ja AGP-ohjainten lisävirrathan tulevat niistä perinteisistä nelipinnisistä molex-liittimistä, joita kiintolevyihinkin kiinnitetään.

"You can´t be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of a football team, or some nuclear weapons, but at the very least you need a beer."
-Frank Zappa
161203
_
29. joulukuuta 2006 @ 18:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Täytyy korja sen verran että 1950Pro:ta ei saa AGP väylään, ja tiedän sen varmasti kun olen kyseísten laitteiden kanssa joka päivä tekemisissä
ja viellä niiden valmistajien kanssa niin ei ikinä tule olemaan 1950Pro:ta AGP:lle
Ja toi PCI-E liitäntä on kuusi napainen liitänta PCI-E koteille,
Kaikissa AGP korteissa on se 4-pin liitin,550 riittä tolle paremminkuin hyvin ja jatkoa ajatellen siinä on kasvuvaraa.

Amd Athlon64 X2 4600+@. Asus A8R31-MVP-Deluxe.Corsair TWINX2048-4400Pro@. 2xRaptor 150Gb Raid 0.Samsung 400Gb sata2. Asus X1950XTX@. Asus MW221 22" wide.
Antec nine hundred. Corsair 520W.Zalman Reserator 1+@ neste. Vista Ultimate.
schnappi
_
29. joulukuuta 2006 @ 19:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ohhoh.. kaskun ainakin 11 kauppaa mainostaa myyvänsä atin X1950pro 512mt näyttistä.. ja sitä ei saa??? voi ne on varmaan tehnyt virheen kun se on myynnissä?? Ja miksi sitä ei muka saisi??

Katso ite... http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/53110

liikeri
Senior Member
_
29. joulukuuta 2006 @ 22:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ei ole virhe vaan tää 161203 ei ole tekemisissä uutuuksien kanssa sekä ilmeisesti ei sapphiren eikä gecuben kanssakaan yhteistyössä(älä ota sitä vakavasti 161203 joskus vaan on hyvä tietää olevansa väärässä). voi 100% varmuudella sanoa että 1950pro löytyy AGP:lle itse olen semmoisen jopa asentanut koneeseen.

Antec p180 corsair HX620W, Asus rampage formula, Intel c2q Q9450@3.2GHz, zalman 9500 w/o leds, 2X2GB OCZ, 8800GTS 512MB, x-fi fatal1ty Professional.
161203
_
31. joulukuuta 2006 @ 04:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Myönnän virheeni,kyllä noita näyttää olevan saannissa ja useilta.
On kait ollut silmät vuodessa 2007 enkä ole huomannut tukkureilla kyseistä ohjainta.
Pyydän anteeksi virhettäni.
Palatakseni virta lähteeseen niin voi,siinä virtalähteesä on normi
molex liittimet taikka sitten noi PCI-E 6napaiset liittimet näytönohjaimelle.

Amd Athlon64 X2 4600+@. Asus A8R31-MVP-Deluxe.Corsair TWINX2048-4400Pro@. 2xRaptor 150Gb Raid 0.Samsung 400Gb sata2. Asus X1950XTX@. Asus MW221 22" wide.
Antec nine hundred. Corsair 520W.Zalman Reserator 1+@ neste. Vista Ultimate.
Malboro
Member
_
31. joulukuuta 2006 @ 10:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti hupsus:
Hei
Ostinpa ATI x1950 pro AGP -näytönohjaimen. Sitten huomasin ettei koneen virtalähde riitä, joten uuden osto on edessä. Olen ajatellut hankkia Antec TP3-550 EC TruePower Trio 550W ATX tai jonkun sen kaltaisen. Sen tiedoissa lukee että siinä on neljä Serial ATA ja kaksi PCI-E -liitäntää. Tuo PCI-E juttu tuossa virtalähteessä alkoi tuossa nyt hämätä, kun kortti on AGP väyläinen. Joten voiko tuollaisella virtalähtellä käyttää AGP näytönohjainta?
Paljos sun vanha virtalähde on? Itse kun olen ajatellut ostaa samanlaisen, mutta arveluttaa vähän tää puolentoista vuoden vanha (24/7 päällä) nexusen 400W virtalähde, että riittääkö se?
hupsus
_
1. tammikuuta 2007 @ 16:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Paljos sun vanha virtalähde on? Itse kun olen ajatellut ostaa samanlaisen, mutta arveluttaa vähän tää puolentoista vuoden vanha (24/7 päällä) nexusen 400W virtalähde, että riittääkö se?
Vanha virtalähteeni on 380W. Tuon x1950pron ohjekirjassa suositellaan 450W virtalähdettä.
Senior Member

1 tuotearvio
_
1. tammikuuta 2007 @ 18:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oletko edes testannut tuota vanhaa virtalähdettäsi? Ennemmin kokeilisin toimiiko tuo sillä, jos ei toimi, niin kauppaan ostamaan uutta. Ei turhaan kannata sitä rahaa tuhlaa. Ellei ole rahamiehiä. ;)

pekkoh
Inactive
_
8. tammikuuta 2007 @ 10:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itsellänikin on tuo x1950pro agp 512 Mb näytönohjain ja ei sen virtalähteen kanssa ole niin yksinkertaista. Mulla on Antec TruePower 2.0 tai joptain 520W:n viralähde ja kun kytkin tuon ohjaimen kiinni niin ei inahtanutkaan. Eli kaiketikin virta ei riitä.

Tiedoksi sanottakoon, että koneessa on 5 kpl kovalevyjä (3 kpl SATA, joista yksi on 150 Mb raptor), X2 4600+ prossu ja lisäksi vain X-Fi äänikortti. Gigabyte 939 Ultra NS Pro emolevy.

Olen katsonut eri foorumeilta ja oireet näyttävät todella viittaavan virran puutteeseen. Eli kaikki tuulettimet pyörii jne... mutta näytölle ei tule mitään kuvaa ja kone ei käynisty ollenkaa. Näyttäisi kuin näyttö olisi virransäästötilassa. Kone ei postaa ja kovalevy valo palaa koko ajan.

Katsoin netistä, että ensimmäisen näyttölaitteen vaihtaminen bios:ssa PCI:stä AGP:si voi auttaa. Kokeilen tätä, mutta sitten on ostettava uusi virtalähde.

Tuo "Antec TruePowerTrio ATX-koteloon, 650W" virtalähde vaikuttaa hyvältä ja on n. 90 e halvempi kuin vastaavan kokoiset muut virtalähteet (Enermax Liberty 620W ATX -virtalähde =n. 200e).

Ongelma vain on, että siinä on 2 kpl 6-pin PCI-E liitintä erillisissä virtakiskoissa, mutta AGP 4-pin liittimiä ei ole vastaavissa erillisissä kiskoissa. Eli onkohan mahdolista muuttaa PCI-E liittimiä 4-pin AGP liittimiksi? Am I screwed...

History is made at night.
jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
8. tammikuuta 2007 @ 11:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:

Riittää enemmän kuin helposti.
Lainaus:
Vanha virtalähteeni on 380W. Tuon x1950pron ohjekirjassa suositellaan 450W virtalähdettä.

Hyvä 380 wattinen riittää todella helposti. Tuo ohjekirjassa oleva luku on vedetty hatusta ja on täyttä kusetusta. Paljon kovempia kokoonpanoja pyöritellään 350 wattisilla.
Lainaus:
Itsellänikin on tuo x1950pro agp 512 Mb näytönohjain ja ei sen virtalähteen kanssa ole niin yksinkertaista. Mulla on Antec TruePower 2.0 tai joptain 520W:n viralähde ja kun kytkin tuon ohjaimen kiinni niin ei inahtanutkaan. Eli kaiketikin virta ei riitä.

Tuo Antecin poweri riittää enemmän kuin helposti kyseiselle kokoonpanolle.
Lainaus:
Tuo "Antec TruePowerTrio ATX-koteloon, 650W" virtalähde vaikuttaa hyvältä ja on n. 90 e halvempi kuin vastaavan kokoiset muut virtalähteet (Enermax Liberty 620W ATX -virtalähde =n. 200e).

Kukaan ei tarvitse noin tehokasta virtalähdettä...Hyvän 350 wattisen kyykyttäminen on vaikeaa ja hyvän 430 wattisen kyykyttäminen lähes mahdottomuus. Mihin siis tarvitaan noin suuria tehoja?
pekkoh
Inactive
_
9. tammikuuta 2007 @ 05:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jartar, olen itsekin aivan täysin samaa mieltä, että "520 W should be enough for everybody". Mutta jotenkin vain ohjain ei käynnisty. Ja oireet viittaavat virran puutteeseen. Minulla on tässä virtalähteessä 2 kpl näytönohjaimeen tarkoitettuja virtakaapeleita ja kytkin tuon ohjaimen niihin. Ei auttanut. Eli en ole kokeillut vielä siten, että laitan ensimmäisen nmäyttölaitteen AGP:si PCI:n sijaan. Mulla on entuudestaan 6800 GT ohjain ja se toimii samoilla virtakaapeleilla moitteettomasti.

Jos sinulla on jokin muu syy niin kuulisin mielelläöni. Ohjain tosin voi olla virheellinen, mutta netissä olen törmännyt tismalleen samanlaiseen vikakertomukseen, joka johtui virran puutteesta, joten epäilen hiukan.

History is made at night.
jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
9. tammikuuta 2007 @ 10:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pekkoh:
Jartar, olen itsekin aivan täysin samaa mieltä, että "520 W should be enough for everybody". Mutta jotenkin vain ohjain ei käynnisty. Ja oireet viittaavat virran puutteeseen. Minulla on tässä virtalähteessä 2 kpl näytönohjaimeen tarkoitettuja virtakaapeleita ja kytkin tuon ohjaimen niihin. Ei auttanut. Eli en ole kokeillut vielä siten, että laitan ensimmäisen nmäyttölaitteen AGP:si PCI:n sijaan. Mulla on entuudestaan 6800 GT ohjain ja se toimii samoilla virtakaapeleilla moitteettomasti.

Jos sinulla on jokin muu syy niin kuulisin mielelläöni. Ohjain tosin voi olla virheellinen, mutta netissä olen törmännyt tismalleen samanlaiseen vikakertomukseen, joka johtui virran puutteesta, joten epäilen hiukan.

Voihan se virtalähde olla osittan rikki. Tai sitten uusi näyttis rikki tai jotain muuta vastaavaa.
Tehosta se nyt ei kuitenkaan jää kiinni. Muron testeissä core 2 xtreme X6800 nVidian 8800GTX kortilla vei kuormitettuna 220 wattia joten siitä voit päätellä pitäisikö sinun koneessa riittää teho?
PeteTK
AfterDawn Addict
_
9. tammikuuta 2007 @ 10:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:

Riittää, mutta on varmasti äänekäs.

Lainaus:

Kukaan ei tarvitse noin tehokasta virtalähdettä...Hyvän 350 wattisen kyykyttäminen on vaikeaa ja hyvän 430 wattisen kyykyttäminen lähes mahdottomuus. Mihin siis tarvitaan noin suuria tehoja?

Sli tai Crossfire?
Kellotukseen?

Tehomylly.
jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
9. tammikuuta 2007 @ 10:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Riittää, mutta on varmasti äänekäs.

Jonkun mielestä varmasti kyllä mutta monen mielestä ihan mukavan hiljainen kokoopano. Kaikki eivät tavoittele hiirenhiljaisuutta.
Nexuksen 400 wattinen ei kuitenkaan ole mikään erityisen äänekäs poweri vaikka monille häviääkin nykypäivänä.
Lainaus:
Sli tai Crossfire?
Kellotukseen?

Ei oikeastaan kukaan noihinkaan. Tappiin asti kellotettu core 2 duo ryyditettynä X1900XT korteilla cross firena toimii täysin vakaasti Antecin 430 wattisella Neo HE powerilla.
PeteTK
AfterDawn Addict
_
9. tammikuuta 2007 @ 11:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nexuksen 400W on nykypäivän mittapuiden mukaan surkea, äänekäs ja tehoton.
Taitaa Antecin neoHE virtalähteet olla identtisiä huolimatta siitä, mitä siinä tarrassa lukee.
Joku 35A saa kyllä suht helposti menemään.
Taitaa ne halpapaskat siinä vaiheessa hyytyä :P

Tehomylly.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. tammikuuta 2007 @ 11:11

vmm88
Member

4 tuotearviota
_
9. tammikuuta 2007 @ 12:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
luulempa että powerin riittävyyteen vaikuttaa seki että miten monta härpäkettä siellä powerin perässä on...

Kys. om. Näyttis, pari-kolme kovoa, DVD-Ram asema, parit gigat muistia [vaikkei se juuri tehoa vie], Boxetti prossun siili -> Tuulettimet huutaa jatkuvasti, niin saattaapi olla ettei se 400 Watin Antec jaksa vetää...

No on hieno auto! Ihanko isäs osti?
PeteTK
AfterDawn Addict
_
9. tammikuuta 2007 @ 14:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti vmm88:
luulempa että powerin riittävyyteen vaikuttaa seki että miten monta härpäkettä siellä powerin perässä on...

Kys. om. Näyttis, pari-kolme kovoa, DVD-Ram asema, parit gigat muistia [vaikkei se juuri tehoa vie], Boxetti prossun siili -> Tuulettimet huutaa jatkuvasti, niin saattaapi olla ettei se 400 Watin Antec jaksa vetää...

Tuulettimet vievät normaalisti muutaman watin, joten niillä ei ole mitään merkitystä.
Kovalevy ja dvd-asema vienee ehkä 15-20W/kpl.
Prosessori ja näytönohjain vie eniten.

Tehomylly.
jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
9. tammikuuta 2007 @ 18:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti vmm88:

Helposti riittää. Noiden merkitys on kuitenkin suhteellisen pieni.
owla
Junior Member
_
28. helmikuuta 2007 @ 07:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itsella Enermaxin 350 ja näyttäis vahvasti siltä, ettei enään riitä. Kiintolevyjä tullut pikkuhiljaa lisää jä viimeinen niitti oli AGP 9800GT näyttis. Kaatuilee aikasta monesti. Hardvare monitorin mukaan +5V melkein kokoajan punasella (alin 4,28V) 12V ei suostu näyttään alle 11V. Se oli biossista katottuna jotain +10. Kyllä taitaa olla poverin osto edessä. :(
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
1. maaliskuuta 2007 @ 21:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Omaan kokoonpanooni ei oikein 350 W meinaa riittää, koska jo CPU vetää yli 200 W täysillä ollessaan ja näyttis yli 130 W, joten siihen lisää vielä asemat+tuulettimet, niin rajoilla ollaan. Joten ei kaikkiin tuo 350 W ainakaan pitkään riitä, kun poweri vanhenee...

1. Seasonic 750W FOCUS+ 750 Gold/Ryzen 5 2600X, AM4, 3.6 GHz/MSI B450 Gaming Plus, ATX-emolevy/Corsair 32GB (2x16GB) Vengeance LED, DDR4 3200MHZ/GIGABYTE Radeon RX 550 D5 -näytönohjain, 2GB GDDR5/ WD 250GB WD Blue 3D SSD -levy

2.Thermaltake XT 775W/ Asus Sabertooth X58 Tylersburg/Intel i7-950 Bloomfield/ 6 GB KINGSTON DDR3 1333 MHZ/Western Digital Caviar RED NAS 1TB SATAIII /OCZ Vertex SATA II/Asus ENGTX460 DirectCU/G/2DI/1GD5 SLI

3. Asus VivoBook 17 X705MA
Member

2 tuotearviota
_
9. maaliskuuta 2007 @ 08:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
itellä x1950 pro 512mb agp ja 420w virtalähde....kaikki johot käytetty ja hyvin pyörii
Member
_
9. maaliskuuta 2007 @ 09:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kysäsempä tässä samalla, että riittääkö nykyisen koneen 300W Seasonic näille osille:

Näyttis: WinFast A6800XT TDH 128 Mt AGP;
Emo: DFI Lanparty UT nF3 Ultra-D;
Prossuksi ehkä: AMD Athlon 64 3700+ (Socket 939) Boxed "San Diego"; Muistit:1024 Mt DDR 400 Mhz (2x 512);
Kiintolevy: Yksi 80 Gt maxtor ide;
CD/DVD combo asema;
Yks kotelotuuletin ja yksi ulkoinen kovo (USB 2.0)
jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
9. maaliskuuta 2007 @ 09:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti KFang:
Kysäsempä tässä samalla, että riittääkö nykyisen koneen 300W Seasonic näille osille:

Näyttis: WinFast A6800XT TDH 128 Mt AGP;
Emo: DFI Lanparty UT nF3 Ultra-D;
Prossuksi ehkä: AMD Athlon 64 3700+ (Socket 939) Boxed "San Diego"; Muistit:1024 Mt DDR 400 Mhz (2x 512);
Kiintolevy: Yksi 80 Gt maxtor ide;
CD/DVD combo asema;
Yks kotelotuuletin ja yksi ulkoinen kovo (USB 2.0)

Kaiken järjen mukaan riittää...
Mainos
_
__

_
Member
_
9. maaliskuuta 2007 @ 10:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Kaiken järjen mukaan riittää...
Eli kokeilemaan vaan...

Sivu:123>
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > virtalähde ja agp näytönohjain

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy