Hiljasia osia, poweri, prossujäähy ym.
|
|
milluutus
Member
|
30. joulukuuta 2006 @ 12:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Tarkotuksena rakentaa hiljanen kone ja edellinen yritys meni jonkin verran pieleen joten kysyn täälä nyt sitte neuvoa.
Eli ehdotelkaas todella hiljasia osia ja ne pitäs mahtua pieneen koteloon joka on ainoastaan 9cm korkea kone siis vaaka-asennossa, eli esim. prossutuuletin ei saa olla varmaan paljonkaan yli 7cm.
Hakusessa on siis: Poweri, prossujäähy, pari kotelotuuletinta ja hiljanen kovalevy. Tarvinko muita vaimennusosia?
- Poweriksi riittää kyllä joku 300w mutta kannattaisko ylimitottaa ja ostaa vaikka 500w, jolloin varmasti pysyis hiljasena, ku kuorma on kuitenkin vaan ton 300w.
- Kanta 939 ja siinä Amd 64 3000+
- Kovalevy sais olla 300Gb
Kiitos avusta kaikille.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. joulukuuta 2006 @ 13:40
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
30. joulukuuta 2006 @ 12:35 |
Linkki tähän viestiin
|
ainakin poweriksi sopisi Be quiet straight power joka on nimensä mukaan hiljainen ja itsekkin sen todennut kun koneesta sellainen löytyy
|
Senior Member
10 tuotearviota
|
30. joulukuuta 2006 @ 13:06 |
Linkki tähän viestiin
|
poweriksi hiljaisia ovat esim, Antec Neo HE ja seasonic S12.
hiljaisia kotelotuulettimia ovat ainakin Noctua NF-S12 ja kyllä nexuksenkin kotelotuulettimet on hiljaisia muttei niitä saa samalle tasolle ton noctuan kanssa että olisi hyvä ilmavirtaus.
prossu tuulettimiksi eivät sovi sitten tohon ainakaan mikään scythe tuuletin, noctua NH-U12F ei sovi,zalman CNPS9700 ei sovi. no nyt katsoin niin eiköhän tää Zalman CNPS8000 sovi tohon (Dimensions:108(L) X 108(W) X 62.5(H)mm) se ainakin sopii Socket 939:lle ja jos vielä konetta päivittelet niin myös 775:lle.
|
milluutus
Member
|
30. joulukuuta 2006 @ 13:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jarska92: poweriksi hiljaisia ovat esim, Antec Neo HE ja seasonic S12.
hiljaisia kotelotuulettimia ovat ainakin Noctua NF-S12 ja kyllä nexuksenkin kotelotuulettimet on hiljaisia muttei niitä saa samalle tasolle ton noctuan kanssa että olisi hyvä ilmavirtaus.
prossu tuulettimiksi eivät sovi sitten tohon ainakaan mikään scythe tuuletin, noctua NH-U12F ei sovi,zalman CNPS9700 ei sovi. no nyt katsoin niin eiköhän tää Zalman CNPS8000 sovi tohon (Dimensions:108(L) X 108(W) X 62.5(H)mm) se ainakin sopii Socket 939:lle ja jos vielä konetta päivittelet niin myös 775:lle.
Uskaltaako antecin ostaa kun luotettavuutta jotkun haukkuvat? Kannattaisko ostaa ylimitoitettu poweri jolloin varmasti pysyis hiljasena? Esim 500w? Sit Onko Zalman CNPS8000 parempi ja hiljaisempi kuin esim. Thermaltake Golden Orb II?
|
Senior Member
10 tuotearviota
|
30. joulukuuta 2006 @ 13:50 |
Linkki tähän viestiin
|
tossa Thermaltake Golden Orb II ja zalman CNPS8000:ssa on vaan 1 desibelin heitto Thermaltaken eduksi kun laittaa zalmanin minimikierroksille, ja kyllä toi näyttäis vähän että zalman ois tehokkaampi. ainakin siinä on heatpipeä käytetty ja muutenkin massiivisemman näkönen jäähdytysratkaisu. elis se pitää ääntä 18 desibeliä kun pistät mukana tulevalla fan mate:lla tuulettimen pyörimään minimikierroksilla. mulla on tää mun allekirjoituksessa oleva zalman prossutuuletin minimikierroksilla eikä kuulu suurinpiirtein yhtään ääntä, kun tuo virtalähdehän tässä surisee ja peittää sen äänen. :P
ja zalmanin sivujen mukaan tää mun zalmanin prossutuuletin ja tuo CNPS8000 pitäis samanverran ääntä hiljasimmalla tasolla. semmoinen tasokas tuulenvirran ääni sieltä mun kotelosta kuuluu. eli ei juurikaan mitään särinöitä tai tälläisia.
ja tosta Antec NEO HE powerista niin suurimmat osat yhteensopivuus ongelmista on jo kuulemma korjattu. ja saattaahan sitä moni haukkua mutta mitä olen lukenut niin kyllä se on aika paljon kehuja saanut, no jos epäilet niin on tää seasonic S12:kin hyvä poweri, kummatkin on yhtä laatukamaa. ja jos tossa Antecissa nyt takuuta on ja jos menee hajalle sitten vain takuuseen :P ainahan on pieni mahdollisuus että saa sellaisen maanantai kappaleen :) itse olen vaan miettinyt tota Seasonic S12 poweria, kun onhan sekin hyvä, siinä ei vain ole irroitettavia johtoja powerista ja suojasukkaa johdoille, jotka taasen löytyvät antecilta. ne ovat kanssa ihan hyvää plussaa.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. joulukuuta 2006 @ 13:55
|
milluutus
Member
|
30. joulukuuta 2006 @ 14:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Onko toi sun kone sellanen et pystys esim. vieressä nukkumaan ilman mitään ongelmia? Onkohan zalman noilla pienillä kierroksilla sitte enää tota thermaltakee tehokkuudessa parempi?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. joulukuuta 2006 @ 14:03
|
vmm88
Member
4 tuotearviota
|
30. joulukuuta 2006 @ 14:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Suosittelen BeQuietin Straight-sarjaa, Ovat hiljaisia.
Seasonicin S12- sarjaan olen kanssa tyytyväinen, ja kyllä, on sekin hiljainen.
Tehdastakuu taitaa olla molemmilla yhtäpitkät kolme vuotta.
Powerin ylimitoituksella ei mielestäni ole tekemistä hiljaisuuden kanssa - sarjan sisäiset tehoerot selittyy usein kanavaeroilla, tehokkaammassa on esim. kaksi tai kolme kanavaa enemmän kuin vähempitehoisessa.
Tietenkin ylisuuria powereita suosivana uskon ettei pienestä tehoreservistä mitään haittaakaan ole.
[Esim. tässä ykköskoneen louskussa on Bequietin 700W Straighti vaikka joku 450W riitäisi täysin]
No on hieno auto! Ihanko isäs osti?
|
Senior Member
10 tuotearviota
|
31. joulukuuta 2006 @ 13:12 |
Linkki tähän viestiin
|
tuo CNPS8000 mitä ehdotin pitää saman verran ääntä hiljaisella tasolla eli 5 voltilla, kuin tää mun CNPS7000B Cu, niin nyt kokeilin sellasta että en pistänyt tota tuuletinta kiinni että se pyöri 0 kierrosta. niin ei lämmöt noussut IDLE:ssä yli 45. ja ääni oli verrattuna siihen että se on päällä/pois niin samaa luokkaa. eli voin todeta että todella hiljainen tuuletin on :P
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
31. joulukuuta 2006 @ 15:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Eipä tuo 8000-Zalmani kauheen hyvä ole. Mielummin Zalmanin 7700-sarjalainen ja siihen Noctuan, Scythen tai Nexuksen 120mm-flekti.
Itselläni tämä BeQuiet on pysynyt hiljaisena, joten voin tätä suositella. Samoin voin suositella Seasonic S-12, tuttavalla sellainen ja hiljaisena pysynyt.
Kovalevyksi Samsungin T166 320GB -kiekko, hintaa löytyy noin 100e verran.
|
pietu_red
Member
1 tuotearvio
|
31. joulukuuta 2006 @ 16:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Oma kokoonpano on mielestäni erittäin hiljainen:
Eli prossucoolerina toimii: Tuniq Tower 120
Näyttiksen coolerina: Revoltec Graphic Freezer Pro
Takana 1kpl 120 Antec TriCool fan hiljaisimmalla
Postissa edelleen tulossa (ollut tulossa 1,5kk elektronista) 2kpl Zahlmanin 80 cm tuuletinta etupaneeliin jotka laitan pyörimään 5V jännitteellä, luvaten hiljaisen jäähdytyksen.
EDIT: Enkä kyllä NeoHe:n pitämää ääntä huomaa korvalla, ellen tunge sitä kiinni virtalähteeseen.
C2D E6400 @ 2133mhz + Xigmatek HDT, P5Q PRO, Kingston Hyper-X 4GB 1066mhz, ATI Radeon HD 4770, Antec NSK6500 + NeoHE 430w
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 31. joulukuuta 2006 @ 16:19
|
liuzka
Member
|
31. joulukuuta 2006 @ 19:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Kotelotuulettimeksi Noctua NF-S12
Prosessorituulettimeksi laittaisin Thermaltake Blue orb II
Poweriksi Be Quiet 500W ,Straight-Serie on ainakin hiljainen! Ja koska noissa ei huimaa hintaeroa ole niin ostaisin kerralla isomman. Ei ainakaan lopu kesken vaikka konetta päivittelisitkin.
Näytönohjaimen tuulettimeen myös panostaisin, nimittäin se on yleensään yksi äänekkäimmistä tuulettimista. Oma valintani tähän olisi Zalman VF900-CU, jos se vain sopii näytönohjaimeesi.
E6600 (@3,0GHz/1,2500V), Zalman CNPS9500AT, P5B-Deluxe, 3Gb DDR2 (@666MHz), EN7950GT (@650MHz/1660MHz), Zalman VF900-Cu, Antec P180B, SyncMaster 225bw
|
milluutus
Member
|
31. joulukuuta 2006 @ 21:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Vaikuttaa hyviltä noi. Näytönohjain on passiivi jäähdytteinen joten ei aiheuta ongelmaa.
|
AfterDawn Addict
4 tuotearviota
|
31. joulukuuta 2006 @ 21:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Postissa edelleen tulossa (ollut tulossa 1,5kk elektronista) 2kpl Zahlmanin 80 cm tuuletinta etupaneeliin jotka laitan pyörimään 5V jännitteellä, luvaten hiljaisen jäähdytyksen.
Sano ihmeessä, mistä saat noin isoja koteloita ja tuulettimia ;)
Mulla on cnps9700led 5 voltilla (ei huomaa eroa passiivin ja 5 voltin välillä), vf900-cu ja sitten tuo yksi riesa 8x8cm kotelotuuletin pyörii 12voltilla, joka on äänekkäin. Pitäisi se pistää nyt 5 voltille. Powerina 350w antecin ihan jokin mitä en edes tiedä eikä sen ääni erotu myöskään.
Miten saan kotelotuulettimen 5 voltille, kun emossa on jo kiinni 2 tuuletinta? En pikasilmäyksellä nähnyt kuin 2 paikkaa. Sanokaahan, että pitäisikö olla useampi. Olinko huolimaton vain?
|
Senior Member
10 tuotearviota
|
1. tammikuuta 2007 @ 11:00 |
Linkki tähän viestiin
|
emolevyssä on useimmiten vaan 2 tuuletin paikkaa. mulla on sellainen juttu joka tuli Zalman VF700-Cu:n mukana ja siinä on 2 5v:n tuuletin paikkaa ja 2 12v:n tuuletin paikkaa. ja kyllä zalmanin fan matellakin saa tuulettimia säädettyä oman mielensä mukaan 5 ja 12v:n väliltä.
no jos keksitte parempia vaihtoehtoja tolle zalmanin CNPS8000:lle niin ehdotelkaa vain, kun en oikein tiedä niin näistä pieniin koteloon suunnitelluista prossutuulettimista. :)
|
AfterDawn Addict
4 tuotearviota
|
1. tammikuuta 2007 @ 11:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Fanmatella itsekin säädän nuita zalmaneja. Mutta miten saisin 8x8cm tuulettimen 5 voltille kun on molexissa? Muutakuin napsauttamalla keltasen ja mustan johdon poikki?
|
Senior Member
10 tuotearviota
|
1. tammikuuta 2007 @ 11:20 |
Linkki tähän viestiin
|
no mää käytän tohon näytönohjaimeen ja kotelotuulettimeen tätä http://z.about.com/d/compreviews/1/0/l/ZalmanZM400BAPSMulti.jpg zalmanin multiconnector tullu VF700Cu:n mukana, niitä voi näemmä tilata erikseenkin ja nimi on zalman ZM-MC1 että tolla nyt saa niitä tuulettimia 2 KPL 5v:n ja 2 KPL 12v:n
edit: valkoset paikat on 5v:lle ja mustat 12v:lle
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. tammikuuta 2007 @ 11:22
|
liuzka
Member
|
1. tammikuuta 2007 @ 11:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Miksi räplätä nuiden härveleiden kanssa? Maksaa emolevystä hieman enemmän niin ainakin minulla onnistuu kaikkien tuulettimien portaaton säätö ihan hienosti.
E6600 (@3,0GHz/1,2500V), Zalman CNPS9500AT, P5B-Deluxe, 3Gb DDR2 (@666MHz), EN7950GT (@650MHz/1660MHz), Zalman VF900-Cu, Antec P180B, SyncMaster 225bw
|
AfterDawn Addict
4 tuotearviota
|
1. tammikuuta 2007 @ 12:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Eli ei muutakuin ostamaan uus emo?
Mulla ei tullut vf900-cu:n tai cnps9700:n mukana tuollaista jakajaa.
|
Oscar_X
Senior Member
3 tuotearviota
|
1. tammikuuta 2007 @ 12:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Mitähän halpaa ja hiljaista prossutuuletinta suosittelisitte AM2 prossulle (3500+, ei kellotuskäyttöön))?
|
AfterDawn Addict
4 tuotearviota
|
1. tammikuuta 2007 @ 13:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Paljon on "halpa"?
|
Senior Member
10 tuotearviota
|
1. tammikuuta 2007 @ 13:04 |
Linkki tähän viestiin
|
VF900 Cu:n mukana tuleekin sellainen zalman fan mate jolla voi säätää ihan hyvin, ainakin toivottavasti sinulle tuli :D
edit: ja tuo zalman multiconnector maksaa tän verran hintaseurannassa http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/15890 aika kallis mutta jos ei jaksa kuunnella tuulettimien hurinaa niin mikäs siinä :P itse laitoin just äsken sellasta pehmustetta tonne tuulettimen ja kotelon väliin ja kaikkialle ympäri koteloa sellaiset kumitassut niin johan loppui värinä :)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. tammikuuta 2007 @ 13:07
|
AfterDawn Addict
4 tuotearviota
|
1. tammikuuta 2007 @ 13:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Siis kyllä mulla nuo Zalmanit on hiljaisia ja niitä voin säätää. Tuo kotelotuuletin siis oli 12voltilla mutta pistin nyt 5voltille.
|
Oscar_X
Senior Member
3 tuotearviota
|
3. tammikuuta 2007 @ 14:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti lauri_lr: Paljon on "halpa"?
Sellanen 30?.
|
Junior Member
|
8. tammikuuta 2007 @ 15:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Kysynpäs nyt tässä puussa, että voiko noista Zalmanin lediprossutuulettimista esim. CNPS9700 säätää ledit pois päältä? Kun mikään tuommoinen "jaloillaan seisova" prossuncooleri ei ole punaledinen, niin ei viitsisi sinistä/vihreää prossuncooleria punaisen ledituulettimen kaveriksi...
|
Mainos
|
  |
|
AfterDawn Addict
4 tuotearviota
|
8. tammikuuta 2007 @ 15:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei sitä ole sellaista erillistä säätöä siihen. Jos passiivisena pidät, (ottaa fanmate2:n irti) niin se pimenee. Vaihda ledit itse.
|