Onko hyvä näytönohjain?
|
|
Member
4 tuotearviota
|
4. tammikuuta 2007 @ 10:30 |
Linkki tähän viestiin
|
terve. kysyisin vain että onko tämä hyvä näytönohjain? --> http://www.digicomp.fi/product_info.php?...ducts_id=255993
ja onko hyvä että näytönohjaimessa on passiivi tuuletin?
ja jos tuo ei ole hyvä, niin onko tuossa sivustolla tai jossain muualla sellaista hyvää, mieluiten alle 170 euron ja PCI-E väylään sopiva tarttisi olla. sekä onko tuossa joku HDTV hommeli?, ihan mielenkiinnosta kysyn =)
-Kiitos-
|
Kallutus
Suspended due to non-functional email address
|
4. tammikuuta 2007 @ 10:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Jos passiivi jäähyä haikailet niin sinulla pitäisi olla hyvä kotelo tuuletus...
Itse kyllä suosittelisin aktiivi tuuletinta. Vaikka sinulla olisikin kunnon tuuletus niin silti suosittelen aktiivi jäähyä.
PASSIIVI=
+ei ääntä
-huono jäähdytys
AKTIIVI=
+Tehokkaampi jäähdytys
-Ääni
LITKU=
+ei ääntä
+tehokas
-Liian monimutkainen minulle :D
EDIT: Ota ennemmin 7600GT
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. tammikuuta 2007 @ 10:35
|
Member
4 tuotearviota
|
4. tammikuuta 2007 @ 10:45 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Kallutus
|
4. tammikuuta 2007 @ 12:32 |
Linkki tähän viestiin
|
toi voisi olla ihan hyvä sinulle :)
Mutta jos millään pystyt ni hyppäät sinne 200? tienoille ja ostat atin X1950pro
EDIT: Paras kortti Hinta/laatu-suhteeltaan
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. tammikuuta 2007 @ 12:35
|
Senior Member
|
4. tammikuuta 2007 @ 13:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Atia ei tueta ku ei tee kunnollisia linux ajureita...
mutta toi Nvidia ehotus oli ihan ok itelläni on vastaava näyttis Zalmanin täyskuparijäähyllä ni voi pitää tuulettimenki pienillä kierroksilla tai jopa pois päältä (itellä automaattinen säätö)
itellä on atin näyttiksistä semmonen kokemus että ajurit huonot mut tehot ok ja siitä saa jokseenkin yleensä pelijuhdan viriteltyä mutta nvidialla ajurit rullaa ja on helppo viritellä hiljainen pelijuhta.
(virittelyllä meinaan modeja ja kellotuksia)
ite revin siis tästä 7600GT kortista tehoja irti ihan kivasti lisää kellottamalla kun toi jäähykin makso niin vähän niin sanoisin että jos jaksaa laittaa korttia niin tästä saa melkohyvän pelivehkeen.
(ja kyllähän tällä pelais ilman virittelyäkin mutta minä vaan olen "kaheli")
|
Member
4 tuotearviota
|
4. tammikuuta 2007 @ 16:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo, kyl varmaan ostan ton Nvidian, koska ei ole niinkään "kallis".
mitäs mieltä olette, kun minulla on nyt tässä koneessa sapphiren X800GTO 256Mt PCI-e, onko ihan jaska? =)
Edit. siis kannattaako vielä vaihtaa?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. tammikuuta 2007 @ 16:31
|
AfterDawn Addict
|
5. tammikuuta 2007 @ 04:35 |
Linkki tähän viestiin
|
N900/Xbox360/PS3/Wii/Desktop pc/kannettavax3
|
Kallutus
|
5. tammikuuta 2007 @ 09:37 |
Linkki tähän viestiin
|
eli unohdas merkki ja pidä vain näyttikset mielessäs.
Eli ottaisitko x1950pro vai 7600gt?
PS:x1950pro peittoaa kalliimpiakin malleja.
Eli ajattele asiaa tuolta kannalta.
EDIT: kalliimpien mallien peittoamisella tarkoitan esim. 7900gt
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. tammikuuta 2007 @ 09:39
|
Senior Member
|
8. tammikuuta 2007 @ 11:25 |
Linkki tähän viestiin
|
hah... pc pelaajat... no kokeilkaapa pelata linxilla... minä mistää windowssista maksa newer ku sen verran paska käyttis on.
|
AfterDawn Addict
|
8. tammikuuta 2007 @ 11:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kolmis: hah... pc pelaajat... no kokeilkaapa pelata linxilla... minä mistää windowssista maksa newer ku sen verran paska käyttis on.
No minä en linuxia ota vaikka ilmaseks sais.=)
Ei vaan. Se vaan on pakko käyttää winkkaria, kun pelit toimii varmemmin, ja crossover office maksaisi maltaita, kun pakko käytää office 2005:ttä.
Linuxissa on hyvät puolensa, mutta pelaminen ei ole yksi niistä.
|
Senior Member
|
8. tammikuuta 2007 @ 11:33 |
Linkki tähän viestiin
|
MSI Radeon X1950 Pro 256 Mt PCI-E alin hinta: 175€ keski hinta: 192€
Palit GeForce 7600 GT 256 Mt PCI-E alin hinta: 133€ keski hinta: 146€
nämä tiedot on suoraan mbnetin hintaseurannasta.
Kyllähän tossa joutuu aika paljon maksamaan lisää jos haluaa "paremman" ite ostin kellotustarvikkeet ja GeForce 7600GT kortin ja sanon vaa et hyvin pyörii pelit tämmösellä ja saa ihan kunnollisella käyttöjärjestelmälläkin pelailla jahka sen tähän vaihdan... eli heti kun tää windowssin roska on pakko alustaa.
|
Senior Member
|
8. tammikuuta 2007 @ 11:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kolmis: hah... pc pelaajat... no kokeilkaapa pelata linxilla... minä mistää windowssista maksa newer ku sen verran paska käyttis on.
No minä en linuxia ota vaikka ilmaseks sais.=)
Ei vaan. Se vaan on pakko käyttää winkkaria, kun pelit toimii varmemmin, ja crossover office maksaisi maltaita, kun pakko käytää office 2005:ttä.
Linuxissa on hyvät puolensa, mutta pelaminen ei ole yksi niistä.
muute wine on ilmainen jos et tienny ja kylläpä luulis et sillä saat sen offices pyörimään. (minä jaksa mitää windowsseja kuunnella ku error error bluescreen error...)
ja kuka sen muka ostaa ellei pakettikonetta hanki (minä usko et kukaa oikeesti tai sit vaa täytyy olla aika tyhmä.)
ja mun mielestä windows fanit saa palaa helvetissä.
|
AfterDawn Addict
|
8. tammikuuta 2007 @ 11:43 |
Linkki tähän viestiin
|
No mielestäni 40? ei ole paljoa jos näytönohjain on lähes 2x tehokkaampi....
Joka tapauksessa en rupeaisi valitsemaan sen perusteella että onko linux ajurit kunnossa, jos pelaa kuitenkin winkkarilla.
|
AfterDawn Addict
|
8. tammikuuta 2007 @ 11:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: muute wine on ilmainen jos et tienny ja kylläpä luulis et sillä saat sen offices pyörimään. (minä jaksa mitää windowsseja kuunnella ku error error bluescreen error...)
ja kuka sen muka ostaa ellei pakettikonetta hanki (minä usko et kukaa oikeesti tai sit vaa täytyy olla aika tyhmä.)
ja mun mielestä windows fanit saa palaa helvetissä.
hehe. No voihan sen näinkin ilmaista.
Office ei mene suoraan winen läpi, vaan se tarvitsee crossover officen, joka taasen on maksullinen.
Ei minulla ole linuxia vastaan mitään, mutta se nyt vaan on fakta että pelit eivät toimi sillä yhtä luotettavasti kun windowsilla.
Eikä kaikilla ihmisillä ole sitä intoa ruveta kikkailemaan winen kanssa. Itselläni on läppärissä kyllä ubuntu, mutta siihen se linux kiinnostus sitten jääkin.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. tammikuuta 2007 @ 11:48
|
Mainos
|
  |
|
Senior Member
10 tuotearviota
|
10. tammikuuta 2007 @ 14:29 |
Linkki tähän viestiin
|
jokainen käyttää sitä käyttöjärjestelmää mitä käyttää. joku windowsia ja joku linuxia, linuxille ei löydy juurikaan tukea peleille tai ne eivät toimi hyvin kuten taas windowsille löytyy. minä kuitenkin käytän mieluummin windowsia kuin linuxia koska tulee tässä vähän pelailtuakin :) ja muutenkin mielestäni parempi tämä windows, ja ei niitä blue screen erroreja tarvitse katsoa jos korjaa ne ongelmat mitä siinä on. kuinka monen pelin takakannessa lukee vaadittavana käyttöjärjestelmänä linux? mää en oo ainakaan nähnyt kovin monia :D ja linux sopii enemmän työkäyttöön ja serveri käyttöön. ja ne jotka on jo tottunut windowsiin niin tuskin enään haluavat vaihtaa linuxiin, ellei sitten ole kyllästynyt tähän windowsiin mutta aina niitä teemoja voi lataa piristämään vähän ulkonäköä :P
ja taas sitten niin että ne jotka ovat käyttäneet linuxia eivät välttämättä halua vaihda windowsiin, se on myös vähän mielipide kysymys miten asia on, joten siitä on turha alkaa tekemään sotaa.
ja näytönohjainta ei kannata heti valita sen mukaan onko kunnon linux tuki vai ei, vaan sellainen mikä on siihen omaan budjettiin parhaiten sopiva näytönohjain.
|