Näytöohjaimen asetuksien vaikutus peleihin
|
|
pete114
Member
|
9. tammikuuta 2007 @ 13:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Selvennän kysymystä hiukan. Eli Nvidian asetuksista saa säätää antialiasingia ja anisotropic filteriä. Vaikuttaako nämä asetukset peleihinki vai vain työpöytäkäyttöön.
Intel E6400 @ 2.6MHz | nVidia 7900gs | MSI P965 Neo-f | 2x DDR2 1GB 667MHZ | Antec p150 | WD 250GB + T166 500GB + T166 500GB | Logitech mx-518 | Windows xp Home Edition
|
Undercova
Senior Member
|
9. tammikuuta 2007 @ 14:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Meinasitko esim. kuvankäsittelyohjelmia tuolla työpöytä käytöllä? Tietääkseni vaikuttavat vain peleihin, mutta kai se muuhunkin liikkuvaan kuvaan voi vaikuttaa. Ero kyllä pitäisi näkyä.
Phenom II X4 965BE 4Ghz/ Gigabyte GTX660 Windforce / Asrock 970 Extreme4 / Kingston HyperX 2x4GB / SF-2000 koppa / Kingston V300 120GB SSD / WD Caviar SE16 250Gt / Corsair VX450
|
AfterDawn Addict
4 tuotearviota
|
9. tammikuuta 2007 @ 15:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Jep, pitäisi näkyä ja selkeästi näkyykin peleissä. Jos molemmat ovat pois käytöstä, niin pelissä reunat ovat usein rypyläisiä. Reunanpehmennys päälle. Nimestä voikin jo päätellä mihin se vaikuttaa.
|
pete114
Member
|
9. tammikuuta 2007 @ 16:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Jees. Selvä homma. Kiitän.
Intel E6400 @ 2.6MHz | nVidia 7900gs | MSI P965 Neo-f | 2x DDR2 1GB 667MHZ | Antec p150 | WD 250GB + T166 500GB + T166 500GB | Logitech mx-518 | Windows xp Home Edition
|
AfterDawn Addict
20 tuotearviota
|
9. tammikuuta 2007 @ 16:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Ottanet sitten huomioon, että ko. asetusten käyttö kysyy enemmän suorituskykyä, joten ihan moponäyttiksellä ei välttämättä enää pelit pyörikään reunanpehmennykset ja anisotrooppinen suodatus päällä.
|
AfterDawn Addict
|
9. tammikuuta 2007 @ 16:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Melkeinpä kätevämpää on käyttää pelikohtaisia reunanpehmennysasetuksia, jolloin raskaammissa peleissä ominaisuuden päältä kytkeminen on helppoa.

| P5W DH Deluxe | E6400 @3.0Ghz | 4GB DDR2 @ 750mhz | GF 8800GT 512MB | Vista Ultimate x64 |
|
AfterDawn Addict
4 tuotearviota
|
9. tammikuuta 2007 @ 16:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Tässä ohimennen, mitäköhän hyötyä tuosta pystytahdituksesta (vertical sync) on? Tai oikeastaan, mitä virkaa sillä on?
|
luukkonen
Junior Member
|
9. tammikuuta 2007 @ 16:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla oli ennen noi reunanpehmennykset pois päältä ja lfs:sä pyöri siinä 100fps paikkeilla ja nyt laitoin ajureista pelille omat asetukset eli kaikki karkit päällä ja on kyllä nättiä kateltavaa tosin fps putosi 50-60 paikkeille mutta ei haittaa menoa. :)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. tammikuuta 2007 @ 16:58
|
AfterDawn Addict
4 tuotearviota
|
9. tammikuuta 2007 @ 16:47 |
Linkki tähän viestiin
|
luukkonen rautasi?
|
luukkonen
Junior Member
|
9. tammikuuta 2007 @ 16:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. tammikuuta 2007 @ 17:00
|
Undercova
Senior Member
|
10. tammikuuta 2007 @ 11:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti lauri_lr: Tässä ohimennen, mitäköhän hyötyä tuosta pystytahdituksesta (vertical sync) on? Tai oikeastaan, mitä virkaa sillä on?
Estää kuvan repeilyn, tässä selitetty: http://www.tweakguides.com/Graphics_9.html
Itse joudun käyttämään uusissa peleissä tuota melkein väkisinkin, silmät ei kestä sitä repeilyä, mutta vanhemmissa, esim Quake3-engine peleissä sille ei ole käyttöä.
Phenom II X4 965BE 4Ghz/ Gigabyte GTX660 Windforce / Asrock 970 Extreme4 / Kingston HyperX 2x4GB / SF-2000 koppa / Kingston V300 120GB SSD / WD Caviar SE16 250Gt / Corsair VX450
|
Mainos
|
  |
|
AfterDawn Addict
4 tuotearviota
|
10. tammikuuta 2007 @ 11:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Kiitos, tuo auttoi. Itselläni ei vain koskaan ole tuolla lailla käynyt =)
|