User Käyttäjä Salasana  

tiistai 30.9.2025 / 22:01
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > amd athlon 2600+ -- 2800+ kellottamalla?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
amd athlon 2600+ -- 2800+ kellottamalla?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Samulivaa
Junior Member
_
15. tammikuuta 2007 @ 16:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
eli kun minulla on amd athlon 2600+ barton 1.94Ghz vakio ja olen kokeillut clockGen:nillä että kestää kellottaa tonne 2150 mhz paikkeille ja lämmöt pysyy rasituksessakin alle 60C eli kestääkö laittaa BIO:sista kone 2800+ ku siellä on vaan sellaset vaihtoehdot että 2600+, 2800+, 3000+ ja entäs jos kone sammu kun olen kellottanut miten saan takas 2600+ ??
Staff Member

1 tuotearvio
_
15. tammikuuta 2007 @ 16:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mikä emolevy sinulla on? Mitä sanotaan tuossa säätökohdassa, jossa nuo vaihtoehdot ovat?
Senior Member

1 tuotearvio
_
15. tammikuuta 2007 @ 16:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
entäs jos kone sammu kun olen kellottanut miten saan takas 2600+ ??

Jos mitenkään muuten ei niin käytä biosin patteri irti. Se nollaa asetukset.

lol
Samulivaa
Junior Member
_
15. tammikuuta 2007 @ 16:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
emolevy on abit KT400A(lappu joka tuli koneen matkassa) everest sanoo KD7A eli kumpi se on ?? :D ja säätö kohdassa ei sanota kyllä muuta ja missä on tämä kyseinen patteri ??

Anteeksi virheeni säätö kohdassa lukee suunnilleen tällaista 2600+ CPU kerroin 11.5, 2800+ CPU kerroin 12.5 tuo on ero nuiden välillä

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. tammikuuta 2007 @ 16:36

Member

1 tuotearvio
_
15. tammikuuta 2007 @ 16:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mulla asrock k7s41gx emo ja sama prossu, fsb:tä nostamalla kellot n.2230 (3000+)ja on vakaa. biosin saat nollattua yleensä kahdella tapaa: jossain päin emolevyä on teksti CMOS ja lähellä 2 piikkiä, jotka voi yhdistää esim. jumpperilla mutta mikä vaan metallinen kelpaa. virrat pois, piikit yhteen n.3sek ja bios on nollattu. tai sitten otat ainoan latuskaisen aika ison patterin (mitä ei voi olla näkemättä) irti emosta n. 10 minuutiksi ja laitat takaisin. tuossakin tapauksessa virrat pois päältä, mielellään myös sieltä takanappulasta.
Samulivaa
Junior Member
_
15. tammikuuta 2007 @ 17:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kiitoksia eli siis pitäisi kestää 2800+ koska eikös se ole vain 2.1 ghz Paakeri kun sanoit tuosta että 2.2 ghz kesti mutta minulla ei ainakaan clockGen:nillä kestänyt nostaa tuohon tai kun nostin silloin kone sammui :D mutta nytpäs kokeilen nostaa tulta BIO:sista 2800+ toivottakaa onnea :S
Samulivaa
Junior Member
_
15. tammikuuta 2007 @ 17:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
DAMN ei sitä voinu kellottaa se toimi hyvin kunnes kone käynnistyi uudelleen siihen tuli CPU unworkable please recheck setup tai jotain tähän suuntaan :D että heheh mistäs nyt voin kellottaa ??
Member

1 tuotearvio
_
16. tammikuuta 2007 @ 07:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
nostaakos se voltteja samalla vai onkohan biossissa erillinen säätö siihen? sen takiahan se varmaankin jää hangaamaan kun voltit loppuu kesken.. ite nostin voltit biossista +6%=n. 1.8V, idle lämmöt nousi 7 astetta, mutta rasituksessakin max.53 astetta ni kyllä sen vielä kestää.
Samulivaa
Junior Member
_
16. tammikuuta 2007 @ 07:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
en tiedä nuista volteista mutta luulisin että kiikastaa siitä CPU kertoimesta kun sitä ei taida pystyä muuttamaan ilman järeämpiä keinoja (??) luin vain jostain että sitä ei voi muuttaa ja epäilinki kun huomasin että kertoimet vaihtuvat...
Member

1 tuotearvio
_
16. tammikuuta 2007 @ 12:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
yleisimmin nuo ovat lienee kerroinlukittuja miltei kaikki, tai ainakaan "pelivaraa" ei oo paljoa jätetty. fsb:n nostolla saa loppupeleissä hiukan enemmän tehoa koneesta kuin kertoimen nostolla, vaarana fsb:n nostossa on mm. muistien tilttailut. tuommonen kuva ainakin mulle jäi, kun netistä asiaa itelleni selvitin.

Edit: Ja melko varmasti vaatii volttien nostoa, ite en ainakaan pitkälle päässy vakiojännitteillä

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. tammikuuta 2007 @ 12:23

Mainos
_
__

_
Senior Member

10 tuotearviota
_
16. tammikuuta 2007 @ 14:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kevyesti mun athlon XP 1800+ on pyörinyt siellä 2600+:n GHz taajuudella ainakin vuoden :D katsoin netistä ainakin niin se Mhz määrä millä tää prossu kulki oli 2600+:n luokkaa että ei kai se nyt valehtele niin kun bioskin ilmoittaa sen muuttuneen. FSB:tä nostamalla saa hyviä tuloksia aikaiseksi, ja kun ei liikaa nosta että pysyy lämmöt kurissa niin hyvä tulee :P jos ei biosista mene lisää FSB:tä niin onko kyseisellä emolevyllä FSB jumpereita? ite pistin omassa FSB jumpereista lisää tehoa tälle vanhukselle...
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > amd athlon 2600+ -- 2800+ kellottamalla?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy