User Käyttäjä Salasana  

lauantai 9.8.2025 / 22:15
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pelit ja pelikonsolit > pc:n pelit > battlefield 1942-kysymys
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Battlefield 1942-kysymys
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Junior Member

1 tuotearvio
_
17. tammikuuta 2007 @ 14:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Asensin tässä pari päivää sitten taas niinkin legendaarisen pelin kuin Battlefield 1942. Totesin vaan että se levy vetelee viimeisiään, eikä varmaan enää mene kauaa kun asema ei levyä lue, se on niin kurjassa kunnossa.

Siispä: Mitä teen? Pelien kräkkääminenhän on laitonta (niinkuin kräkkäämisestä puhuminenkin täällä), mutta minun ymmärtääkseni imagen luominen ja sen avulla pelaaminen on laillista. Miten on? Vai teenkö vain perinteisen tempun ja poltan levyn? Levyn kanssa pelaaminen on aika ankeaa, koska aina pitää viedä levyt paikoilleen, ettei joku talossa asuva siivousintoilija hukkaa niitä.

Mitenkä tämä imagen luominen/käyttäminen sitten toimii?
Armer
Suspended due to non-functional email address
_
17. tammikuuta 2007 @ 14:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tietyillä ohjelmilla pystyy luomaan näitä imageja. Itse käytän Alcohol 120% ohjelmaa, ja lähes kaikki levyni olen varmuuskopioinut kiintolevylle. Tuo ko. ohjelma ainakin on minusta erittäin helppokäyttöinen ja se sisältää hyvän ohjeistuksen. Googlella löydät ohjelmasta kyllä ilmaisen version.

AMD Athlon X2 5200+
Abit K9N-SLI
2GB DDR2
MSI Geforce 7600GT SilentPipe
250GB Seagate 7200rpm
500GB Ulkoinen USB Maxtor 7200rpm
Armer
Suspended due to non-functional email address
_
17. tammikuuta 2007 @ 14:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nii ja tosiaan vielä vastaus kysymykseen... Ohjelma luo imagen joka täytyy "mountata" virtuaaliseen cd-asemaan jonka pystyy luomaan tuolla samalla ohjelmalla. Eli ohjelma tekee oletetun cd-aseman joka todellisuudessa pyörii kiintolevyltä. Image vain ladataan tähän virtuaali asemaan ja avot!. Image toimii tämän jälkeen kuin normaali cd, ilman että sitä tarvitsee rumpata cd-asemaan...

AMD Athlon X2 5200+
Abit K9N-SLI
2GB DDR2
MSI Geforce 7600GT SilentPipe
250GB Seagate 7200rpm
500GB Ulkoinen USB Maxtor 7200rpm
Junior Member

1 tuotearvio
_
17. tammikuuta 2007 @ 14:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Okei. No latasin tän Alcoholin ja Daemon Toolsin. Mutta pitääkö se image tehä niin että koko levystä tehään se image? Pikaisella googlettamisella löysin sekä sellasia ohjeita että koko levy kopioidaan Alcoholilla, että sellasia missä vaan osa kopioidaan sillä...
Junior Member

4 tuotearviota
_
17. tammikuuta 2007 @ 16:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei sulla Neroa satu olemaan? Sillä on kaikki helppoa, levyn kopioinnissa vain lähdeasemaks cd-asema ja kohdeasemaks "image recorder". Joku muu voi sanoa, onko erilailla Alcoholilla.

Tosta koko/osa-kopioinnista en sano muuta ku et peleissä luulis olevan suotavampaa koko levyn kopio. Niin itse teen kun teen.

Moi
Junior Member
_
17. tammikuuta 2007 @ 17:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Huonokuntoisesta cd:stä kannattaa tosiaan ottaa kopio, muttta
tältäkin vaivalta välttyy jos käyttää no-cd-kräkkiä kun cd ei
pääse kulumaan käytössä(ei käyttöä-ei kulutusta :D).

Itse käytän tätä(no-cd), jotta ei tarvitse etsiä kyseistä cd:tä
vaan homma skulaa vain hiiren klikkauksella. Plus, että cd-asema ei mölise vähän väliä, kun sieltä ladataan matskua.

Niin ja vielä pitänee todeta, että ihan kaupasta ostettu peli.
Junior Member

1 tuotearvio
_
17. tammikuuta 2007 @ 17:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mutta mun käsittääkseni kräkkääminen on laitonta? Kräkin pitäminen koneella ei oo laitonta mutta kräkkääminen on... vai miten? mutta ihan sama. Mulle on vaan pääasia että peli toimii, laillisesti.
Junior Member

4 tuotearviota
_
17. tammikuuta 2007 @ 18:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onhan se kräkkääminen tietty sitä kopiosuojauksen murtamista, ja sitähän ei pidetä hyvänä käytöksenä...

Tässä on seki juttu, et useimmat pelit ei toimi ns. imagelta ladattaessa, vaan tarvii "oikean levyn asemaan", jolloin joudutaan taas menemään sinne kielletylle kräkkäyspuolelle.

Ts. pelien kohdalla tuo varmuuskopiointi on aika p*******ä, helpoimmalla pääsee, kun ei naarmuttele levyjä :)

Moi
Senior Member
_
18. tammikuuta 2007 @ 03:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kulemam:
Joku muu voi sanoa, onko erilailla Alcoholilla.
Tosta koko/osa-kopioinnista en sano muuta ku et peleissä luulis olevan suotavampaa koko levyn kopio. Niin itse teen kun teen.
Eipäse juuri eroa. Tosin kannattaa tsekata millä suojauksella levy on suojattu ja valita Alcohol120%:ssa se oikea suojaus, jotta imagesta tulee toimiva. Loki näyttää sitten ajon aikana runsaasti error/warning viestejä, mutta ne eivät ole vaikuttaneet pelin toimivuuteen. Ja olen samaa mieltä; koko levystä image. Tiedä sitten onko se sen suotavampaa kuin osakopsu.

@Tuomoo: Jos olet ladannut Alcoholista sen 120% version, niin et tarvitse erikseen mitään Daemon Toolsia. Vastaava kun sisältyy tuohon A120%:iin

@kuleman: jotkut asemat kun ovat vain niin p*sk*j* että niissä levyt naarmuuntuu tai sitten levy ei ole aivan suora ja se aiheuttaa kulumista.
Junior Member

1 tuotearvio
_
18. tammikuuta 2007 @ 14:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitoksia avusta. Koitan tässä illan mittaan. Ja totta, mulla on muuten asema aika kurjassa kunnossa. Jo toinen asema, ensimmäinen meni suoraan takuuseen kun se ei lukenu ja toinen hajottaa levyjä...
Junior Member

1 tuotearvio
_
19. tammikuuta 2007 @ 18:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei toimi ei. Ei saa imagella pelaamaan. Tulee aina vaan teksti että "aseta oikea cd-levy asemaan". Sitten jos koittaa pelata levyn kans, niin sama ilmoitus tulee silloinkin. Ei se vaan pelitä.
AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
20. tammikuuta 2007 @ 07:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voit koittaa ladata sd4hiderin.

Mainos
_
__

_
Junior Member
_
26. tammikuuta 2007 @ 12:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voihan tuo no-cd-crackin käyttäminen olla laitonta, mutta minun
omatuntoni ei kyllä kolkuta jos olen pelistä kerran maksanut.
Käyttömukavuus kunniaan. Steamin kautta toimivat pelit ovat mielestäni
hyvä esimerkki tästä.

ps. tuomoo- pääset vähemmällä kun hommaat tuon ckräkin ni et tarvi varmuuskopiota. Liian aikaavievää hommaa toi musta on.

"What we have here, is a failure to communicate."

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. tammikuuta 2007 @ 12:23

afterdawn.com > keskustelu > pelit ja pelikonsolit > pc:n pelit > battlefield 1942-kysymys

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy