User Käyttäjä Salasana  

perjantai 14.11.2025 / 06:51
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > suoritinkäyttö 100%
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Suoritinkäyttö 100%
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
RTPekoni
Newbie
_
20. tammikuuta 2007 @ 13:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ongelma on siis se, että suoritinkäyttö on minulla jopa työpöydällä 100%. Ongelma alkoi, kun koneeni tänä ammuna kesken WOWi session kaatui. Tämä johtuu luultavasti ylikellotuksesta, sillä tätä on käynyt joskus ennenkin, muta ei kuitenkaan häiritsevän usein. Yritin käynnistää konetta uudelleen, mutta turhaan. N. 5 min säätämisen jälkeen se kuitenkin käynnistyi.

Huomasin kuitenkin suoritinkäytön olevan windowsissa 100%. Oudointa ongelmassa on se, ettei mikään erityinen prosessi vie tehoja, vaan hyvin usein järjestelmänvapaaprosessi vie suoritin tehoa 99, mutta samalla tehtävienhallinta näyttää suoritinkäytöksi juuri tuon 100%, vaikka sen pitäisi olla edellämainitusta syystä lähellä 0%. Kävin myös kaikki prosessit läpi, enkä löytänyt yhtään epilyttävää niiden joukosta, muutenkin pidän tietoturvastani hyvää huolta, joten viruksia ei pitäisi olla koneella. Ajan kuitenkin haittaohjelman poistajat tässä kohtapuoliin läpi.

Koneeni on toiminut varsin hyvin ennen tätä päivää, eikä esim. mainitsemaani käynnistys ongelmaa ole ennen ollut. Olen kokeillut jo Checkdiskiä ja järjestelmän palautusta. Osaako kukaan auttaa? Voisiko vika olla rauta puolella?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. tammikuuta 2007 @ 13:43

Member

3 tuotearviota
_
20. tammikuuta 2007 @ 13:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
voisit vähän selkeyttää tota tekstiä esim. enterillä, ei tollasta jaksa lukea...

Mitkä on koneen specksit, eli koneesi kokoonpano

Broken leg maybe makes me slow, but it doesnt mean that I couldnt kill you
RTPekoni
Newbie
_
20. tammikuuta 2007 @ 13:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jipostus:

Mitkä on koneen specksit, eli koneesi kokoonpano
A64 3700+@2900mhz, Radeon x800gto, jotain perus 1gb DDR 400, DFI LanParty UT NF4 Ultra-D, Antec TruePower 2 550w ja WD SE16 Sata-2 250gb.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. tammikuuta 2007 @ 13:51

RTPekoni
Newbie
_
20. tammikuuta 2007 @ 15:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tein nyt tarkistukset Spybotilla, Ad-Awarella ja MS Anti-Spywarella, eikä mitään löytynyt. Enpä taida edes viitsiä ajaa F-Securea läpi, kun olin jo aluksi lähes varma ettei vika johdu viruksista tai yms. Mitäs seuraavaksi?
pimatsu78
Account closed as per user's own request
_
21. tammikuuta 2007 @ 10:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla on myös ongelmaa suoritinkäytön kanssa. Käyttiksen uudelleenasennuksen jälkeen eräät ohjelmat mm.
- DC++
- FilmMachine
- F-secure
- Nero
nostavat heti suoritinkäytön 100%:n ja koneen muu käyttöhän on tällöin lähes mahdotonta.

Olen tehnyt virustarkastuksia monta kertaa. F-secure on löytänyt jonkin, jonka se nimesi uudelleen, kun ei pystynyt poistamaan. Onko virus tällöin täysin toimintakyvytön vai pitääkö mun tehdä sille vielä jotain?

Lisäksi asensin Ad-Awaren, joka löytää joka tarkistuskerralla jotain, kun ilmoittaa: 13 critical objects found. Sitten se laittaa nekin karanteeniin.

Siispä onko nyt jotakin mitä mun pitäis tehdä???
pimatsu78
Account closed as per user's own request
_
21. tammikuuta 2007 @ 11:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ja vielä lisäys edelliseen eli kun olen netissä niin ruutuun pamahtaa vähän väliä win-antivirus sivusto ja harmaita pikkusivuja, jotka pyytävät lataamaan errorsafe ohjelmaa tai vastaavaa. Suljen niitä jatkuvasti ruksista kiinni, mut onkohan niistä mahdollista päästä täysin eroon?
Mainos
_
__

_
Staff Member

32 tuotearviota
_
22. tammikuuta 2007 @ 12:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Virukset ja haittaohjelmat alue voi olla tuohon mainosroskaan parempi paikka saada apua.
http://keskustelu.afterdawn.com/forum_view.cfm/151
Tuota tarkempaa suoritinkäyttöä voi tutkailla vaikka
http://www.microsoft.com/technet/sysinte...ssExplorer.mspx
tuolla.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > suoritinkäyttö 100%

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy