User Käyttäjä Salasana  

tiistai 30.9.2025 / 20:38
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > emolevy ja muistit
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
emolevy ja muistit
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
salsted
Newbie
_
20. tammikuuta 2007 @ 14:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
olis sellanen kysymys ku mulla on tollanen msi p965 neo emolevy ja sitten kingston hyperx DDR2 1Gb 800MHz muistia kaksin kappalein niin sopiiko ne kuinka hyvin yhteen? siis tiedän että emoni tukee DDR2 muistia ja tota 800MHz nopeutta mutta biossi näyttää että muistini ovat vain 667MHz. olen kuullut myös että tuo hyperx ei ihan kaikkien emojen kanssa tuu toimeen. mutta onko kellään tietoa että mitä pitäisi tehdä vai näyttääkö biossini väärin?
Staff Member

1 tuotearvio
_
20. tammikuuta 2007 @ 15:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Millaiset ovat jakajat?
salsted
Newbie
_
20. tammikuuta 2007 @ 15:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
jos voisit hieman valaista mulle et mikä on jalaja?:D ku en itte ennen kuullukkaan. onko ne emossa vai muisteissa?
Senior Member

5 tuotearviota
_
20. tammikuuta 2007 @ 20:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Biossista säädetään jakaja, ja se määrää sitten miten FSB suhtautuu MEM taajuuteen. Selvensikö yhtään? :) Manuaali kauniiseen kätöseen ja bios asetuksia tutkimaan. ;)

"Arbeit macht frei"
Bone
Member
_
20. tammikuuta 2007 @ 20:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mul on sama emo... siel BIOS:sissa saa säädettyy käyttääks se 533/667/800MHz

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. tammikuuta 2007 @ 20:48

salsted
Newbie
_
21. tammikuuta 2007 @ 05:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kiitos kiitos. tarvii heti mennä kokeileen
salsted
Newbie
_
21. tammikuuta 2007 @ 05:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
en tiä toimiko se ku se oli ensin 266 ja laitoin sen 333 ja se oli maksimi. eiks biossissa sen pitäis näyttää et se muisti on ny sitten sitä 800mhz? pitää kyllä palauttaa nää muistit ja hommata toisia tilalle jos nää ei rupee pelittään
Senior Member

5 tuotearviota
_
21. tammikuuta 2007 @ 05:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Se nyt muisteissa vika ole! :D
Lataas tuosta CPU-Z niin näät vähän tietoja mitä nyt on käytössä:
http://www.cpuid.com/download/cpu-z-138.zip

Ja tuskin näyttää biossissa mitään tarkempaa muistin nopeutta. Windowssissa selviää sit mitä tulee käyttöön.

"Arbeit macht frei"
salsted
Newbie
_
21. tammikuuta 2007 @ 06:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
no mä luin netistä että toi mun emo ei tue noita hyperx muisteja kunnolla ja olin jo ostanu ne muistikkin sitten ittelleni ennenkuin luin sen jutun. kyl mulla on toi cpu-z
Senior Member

5 tuotearviota
_
21. tammikuuta 2007 @ 06:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nyt ei tajuu... Ei sit millään taas... Siis toimiiko se kone vai etkö vaan osaa sitä jakaa nyt käyttää? Jos kone toimii, niin ei ne muistit vialliset/epäyhteensopivat ole. Jos jakajan käyttöä ei osaa niin ei voi syyttää ku itteään. Ei tuleeko se jakaja päälle ku biossista vaihdat vai eikö?

"Arbeit macht frei"
Demus
Member
_
21. tammikuuta 2007 @ 11:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ängenpäs tänne kysymykseni Ki HyperX muisteista... Onko väliä ostaako kitin vai erikseen 2 kpl samanlaisia eli onko kitti jollain tavoin parempi?

Noista HyperX:stä (CL4) luin jossain arvostelussa, että ne on tarkoitettu ylikellotuskäyttöön (hyvin näytti pärjäävän), mutta peruskäytössä niistä ei saa sitä 800Mhz taajuutta ilman, että nostaa prosessorin väylää!? eli ylikellottaa... tiiä sitte.
Mainos
_
__

_
Senior Member

5 tuotearviota
_
21. tammikuuta 2007 @ 13:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Siis muisti väylän voi nostaa ilman prosun kellottamistakin korkeammaksi. Mutta se, onko siitä mitään käytännön hyötyä on eri juttu... Jos et ole suunnitellut minkäänlaista kellottamista niin tuskin kannattaa ostaa tuota kittiä.

Kiteissä on se ero yksittäisiin kampoihin, että ne on testattu toimimaan parina. Huonolla tuurilla (siis todella huonolla) yksittäiset kammat eivät toimi kunnolla parina.

Itse suosittelisin jotain halvimman hintaluokan 800MHz muisti kittiä. Toki taas riippuen että kellotatko yhtään, vai onko kuitenkin pientä kiinnostusta sitäkin kohtaan.

"Arbeit macht frei"
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > emolevy ja muistit

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy