User Käyttäjä Salasana  

tiistai 30.9.2025 / 18:43
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > konetta päivittämässä
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Konetta päivittämässä
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Toniha
Member
_
23. tammikuuta 2007 @ 09:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ostin vähän aikaa sitten koneen, jossa prosessorina toimii Intel Pentium 4 3.06MHz. Mieleeni juolahtikin tässä vähän aikaa sitten, että ostan hieman paremman prosessorin, sillä tämä alkaa jäämään pikku hiljaa koneen pullonkaulaksi.
Ongelmia kuitenkin ilmaantui, sillä olen hukannut lapun, jonka sain konetta ostaessani ja jossa luki koneen teknisettiedot. Olen yrittänyt saada Everestillä emolevyn tiedot, mutta en oikein ymmärrä kyseisistä tiedoista, joten voisiko jokin ystävällinen henkilö selvittää, että tukeeko tämä emolevy aivan uusimpia prosessoreja, vai pitäisikö sekin ostaa uudelleen:
http://img260.imageshack.us/img260/4138/clipboard018pp.png
schnappi
Suspended due to non-functional email address
_
23. tammikuuta 2007 @ 12:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
jos on paketti kone.. (esim anttila.) niin mikä on koneen merkki ja malli? ota toinen kuva vielä everestistä niin että otat kuva tuosta tietokone --> yhteenveto osiosta.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. tammikuuta 2007 @ 12:16

Junior Member
_
23. tammikuuta 2007 @ 13:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oletkos kurkannut itse emolevyyn?(eikös useimmissa emoissa lue malli levyn pohjassa?) Jos löytyy, niin malli talteen ja valmistajan sivuja tutkailemaan.
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
23. tammikuuta 2007 @ 13:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos auttaa mittää, niin oma emoni on Lakeport...siis Intel Pentium Lakeport(Intel 945G)

1. Seasonic 750W FOCUS+ 750 Gold/Ryzen 5 2600X, AM4, 3.6 GHz/MSI B450 Gaming Plus, ATX-emolevy/Corsair 32GB (2x16GB) Vengeance LED, DDR4 3200MHZ/GIGABYTE Radeon RX 550 D5 -näytönohjain, 2GB GDDR5/ WD 250GB WD Blue 3D SSD -levy

2.Thermaltake XT 775W/ Asus Sabertooth X58 Tylersburg/Intel i7-950 Bloomfield/ 6 GB KINGSTON DDR3 1333 MHZ/Western Digital Caviar RED NAS 1TB SATAIII /OCZ Vertex SATA II/Asus ENGTX460 DirectCU/G/2DI/1GD5 SLI

3. Asus VivoBook 17 X705MA

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. tammikuuta 2007 @ 13:27

Toniha
Member
_
23. tammikuuta 2007 @ 14:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tulipas taas selitettyä huonosti. Eli kone on siis itse koottu. Olen kyllä yrittäny etsiä tietoa koneen sisältä, mutta ei sattunut silmään.

Tässäpä tämä yhteenveto nyt olisi:
http://img174.imageshack.us/my.php?image=clipboard013ry.png

Olen myös aikeissa lisätä keskusmuistia gigalla, mutta sen ehtii myöhemminkin.

Edit: Tulipas kuva pienellä, mutta toivottavasti saatte selvää siitä.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. tammikuuta 2007 @ 14:35

schnappi
Suspended due to non-functional email address
_
23. tammikuuta 2007 @ 14:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
joo eli kuvasta sai selvää hyvin mutta ei tullu tietoon toi emo.. eli kato emosta mikä emo on. siinä pitäisi lukea.

Junior Member
_
23. tammikuuta 2007 @ 15:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
näyttääkös mikään näistä tutulta? http://img144.imageshack.us/img144/7750/emo1kx.jpg
Tiedän, aika kaukaa haettu.. Ainakin nuo emolevyt osuvat tuohon chipsettiin ja prossuun, kätevä vekotin tuo Intelin hakukone. Socket 775 taitaapi tuo Pentium olla, Sekin auttaa jo vähäsen. Tuosta 945G Expressistä en sitten mene takuuseen, Intelin sivuilta ei muita 945G piirisarjoja mielestäni löytynyt.
Ajattelin vaan että jos on kerta itse kasattu niin voisi tuo malli osua silmään listasta.
Tästäkin voi jotain apua olla:
http://www.rectron.com.au/gigabyte_mb_list.htm
Junior Member
_
23. tammikuuta 2007 @ 15:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ihmettelen kyllä suuresti ettei emolevystä mallia näy. Se mallikoodi voi olla aika piilossa, tarkkana. ;)
Toniha
Member
_
23. tammikuuta 2007 @ 18:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No löytyihän se mallikoodikin lopulta: EP-5PL945-J

Googlella etsiessäni löysin tämän:
http://www.epox.com.tw/eng/products_content.php?ps=402

Eli pystyisinkö ostamaan jonkin kohtalaisen hyvän prosessorin tähän koneeseen, vai onko uuden emolevyn osto edessä, sillä en oikein vielä ymmärrä näiden tietokoneiden rauta-asioista mitään? Prosessorin hinnalla ei olisi niinkään väliä, kunhan ei ylittäisi 300e kovin paljoa.
Junior Member
_
23. tammikuuta 2007 @ 19:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nonniin, löytyihän se. :)

CPU Socket:Socket LGA775 for Intel Celeron D 3xx, Pentium 4 5xx/6xx
Support Intel Pentium D with Dual core processor
Support 533/800 MHz front-side bus
Support Intel EM64T 64-bit Computing platform

Itse en mikään asiantuntija prossujen kanssa ole, toivottavasti joku muu voisi joitakin suosituksia uudelle prosessorille antaa.
Seuraavasta linkistä löytyy ihan kelpo vertailu:
Intel Pentium D / AMD Athlon 64 X2
http://www.hardwarezone.com/articles/view.php?cid=2&id=1896

Tämä näyttää mielestäni ihan hyvältä:
http://www.tietoasema.fi/eshop/index.php?sid=1&pcode=BX80553950
(korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä) edit: Näitä onkin vain yksi tuohon hintaan. :/

Toinen vähän halvempi:
http://www.tietoasema.fi/eshop/?sid=1&pcode=BX80553945

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. tammikuuta 2007 @ 19:33

Toniha
Member
_
24. tammikuuta 2007 @ 15:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Aloin harkitsemaan Intel Pentium D 960 hankkimista, mutta tarvitseeko minun huolehtia vielä jostain muusta koneen osasta, että proserrosi toimisi?

Voisitteko vielä kertoa, että onko tuo Pentium D yleensäkin parempi entä
Pentium 4 ja pyörisivätkö pelit vielä hyvin tuolla prosessorilla lähitulevaisuudessa?

Tulikin tässä vielä mieleeni, että käyvätkö tähän koneeseen muut prosessorit, entä nämä:
CPU Socket:Socket LGA775 for Intel Celeron D 3xx, Pentium 4 5xx/6xx
Support Intel Pentium D with Dual core processor
Support 533/800 MHz front-side bus
Support Intel EM64T 64-bit Computing platform

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. tammikuuta 2007 @ 15:06

Euphemos
AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
24. tammikuuta 2007 @ 17:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olitko edes vilkaissut Pentium D 960:n hintalappua? Ostahan poika uusi i965P-piirisarjaan perustuva emo, Core 2 Duo E6300 ja giga DDR2-muistia, jos nykyset on vanhaa DDR:ää.

Edit: näköjään muistit on DDR2:ta joten ei mitään, jos sitä on jo valmiiksi tuon gigan verran.

"You can´t be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of a football team, or some nuclear weapons, but at the very least you need a beer."
-Frank Zappa

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. tammikuuta 2007 @ 17:14

Toniha
Member
_
24. tammikuuta 2007 @ 18:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voisitteko sitten suositella jotain i965P-piirisarjaan perustuvaa emoa, sillä itse en ymmärrä yhtään näiden osien päälle?

Pikaisella etsinnällä löysin Asus P5B I965P S775 Core 2 Duo SATA2,FSB1066. Tämän hintainen sopisi vielä hyvin kukkarolle, mutta olisiko jotain parempaa tarjolla suurinpiirtein tässä hintaluokassa olevaa.

http://www.tietokonekauppa.kauppakulma.c...95c431af03cc416

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. tammikuuta 2007 @ 18:40

Euphemos
AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
25. tammikuuta 2007 @ 04:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
P5B on kyllä varmasti vakiokelloillakin hyvä emo, mutta jos joskus innostut prosessorin kellottamisesta, niin siinä vasta tuo emo nousee oikeuksiinsa. Eli osta pois.

"You can´t be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of a football team, or some nuclear weapons, but at the very least you need a beer."
-Frank Zappa
Mainos
_
__

_
Toniha
Member
_
25. tammikuuta 2007 @ 16:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Selasin vielä nouita emoja ja löysin P5B Deluxen. Eroavatko nuo deluxe sekä tavallinen suuresti toisistaan, sillä hintaeroahan on noin 50e?

Harkitsen myös prosessoriksi Intel Core 2 Duo E6600, mutta tarvitseeko minun vielä huolehtia jostain osien yhteensopivuudesta, esim. tuulettimesta.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > konetta päivittämässä

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy