User Käyttäjä Salasana  

tiistai 30.9.2025 / 06:31
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > ulkoinen kiintolevy
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Ulkoinen kiintolevy
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Degra
Senior Member

1 tuotearvio
_
26. tammikuuta 2007 @ 13:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kysyisin vähän ulkoisesta kiintolevystä.

Ensinnäkin aion hankkia 500 gigasen kiintolevyn niin mitä merkkiä suosittelette? Pitääkö ulkoinen kiintolevy alustaa ja saako tietokoneen sisäiseltä kiintolevyltä siirrettyä tiedot ulkoiseen kiintolevyyn kopioi/lisää-toiminnolla.

Jos joku jaksaa vastata, niin kiitoksia paljon!
Senior Member
_
26. tammikuuta 2007 @ 13:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Laatumerkkejä tietääkseni esimerkiksi Lacie tai Western digitalsin My book - sarja. Sisällä olevasta kovalevystähän se loppujen lopuksi on kiinni, mutta kovasti noita on ainakin kehuttu :)

Alustaminen voi olla aiheellista, en tiedä koska en ole koskaan ulkoista kiintolevyä omistanut. Jos tarvetta kuitenkin on, onnistuuhan se kätevästi windowsista ilman suurempaa häikkää. Jos mukana tulee ajurit, ne asennetaan ensin ja sitten kiintolevy on valmis käytettäväksi. Tiedostojen siirtäminen onnistuu luonnollisesti ihan niinkuin normaalistikin, eli kopioi/lisää-toiminnoilla.

"Rousku" : Asus M4A785TD-V Evo//Phenom II X4 945@stock//6Gb DDR3//Gigabyte GTX460 1GB//80+500Gb//Sonata II + Silverstone 500W
KKJ
Suspended due to non-functional email address
_
26. tammikuuta 2007 @ 14:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itselläni on Lacie Brick 300GB, toiminut moitteettomasti. Tosin turhan lyhyt piuha on kovalevy->kone välille, n.30-40cm eli ihan koneen tuntumassa on pidettävä. Väreinä on sininen/punainen/valkoinen. Tuo 300GB on sininen, isompi eli 500GB taitaapi omistaa punaisen värin. Itse en ainakaan asentanut mitään ajureita, ihan hyvin on toiminut ilman niitäkin.
vmm88
Member

4 tuotearviota
_
26. tammikuuta 2007 @ 15:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Usb/Firewire-liitännällä olevat xp-käyttikset ei tarte ajureita.
Win 98 tartee ajurit, mutta ei (kai) sitä kukaan enää (tosissaan) käytä.
Eikä ajureita tarvitse myöskään Linuxit, joissa jo pohjaltaan tuettuna. Ymmärtääkseni ne Linuxit jotka ei "luonnostaan" tue ulkoisia kovoja ei niitä millään ajurillakaan tue.

No on hieno auto! Ihanko isäs osti?
Degra
Senior Member

1 tuotearvio
_
26. tammikuuta 2007 @ 15:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minä nöyränä kiitän kirjoitukseeni vastaajia ja toivotan hyvää viikonloppua!
aattkk
Member

2 tuotearviota
_
3. helmikuuta 2007 @ 15:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Osta mikä muu tahansa kuin Buffalo. Minulla on jo kolmas menossa. Vaikka takuu on ne korvannut niin dataa ei ja sen menetetty.
Hajoamisen syytä ei ole kukaan minulle kertonut.
Degra
Senior Member

1 tuotearvio
_
4. helmikuuta 2007 @ 06:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti aattkk:
Osta mikä muu tahansa kuin Buffalo. Minulla on jo kolmas menossa. Vaikka takuu on ne korvannut niin dataa ei ja sen menetetty.

Okay, kiitos tästäkin neuvosta!
chatboy
Member

6 tuotearviota
_
4. helmikuuta 2007 @ 06:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti aattkk:

Olen aikeissa ostaa tuota buffalo merkkistä mutta varoituksesi on todella huolestuttavaa mutta minkäs teet kun itelläni on rahat tiukissa mutta pakko saada ulk. kovo. Täytyyne ottaa riski. Käsittääkseni buffalo on markkinoiden edullisimpia valmistajia?
Mainos
_
__

_
Degra
Senior Member

1 tuotearvio
_
4. helmikuuta 2007 @ 08:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko kenelläkään kokemuksia Seagaten tai Samsungin ulkoisista, onko minkälaisia kokemuksia?
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > ulkoinen kiintolevy

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy