Ratti ja polkimet kohtuu hintaan PC:lle
|
|
jehu80
Member
|
31. tammikuuta 2007 @ 21:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Olen ajatellut ostaa ensimmäisen rattini PC:lle. Tällä hetkellä pelailen Live for Speediä silloin tällöin, jatkossa saatan hankkia muitakin simulaatioita.
Minulla on myös PS2, mutta sillä ei ole paljoa käyttöä. Enthusia Professional Racing löytyy ja sitä voisin tietenkin hakata ratillakin menemään, mutta PS2 pelaaminen on kyllä minimaalisessa arvostuksessa. Suurempi tarve olisi ratille, jota voisi käyttää täysin PC:n lisäksi myös X360:llä. Sellaista ei vain taida valitettavasti löytyä?
Hintaluokaksi olen ajatellut noin 100 eur ja FF ratista pitää tietenkin löytyä.
Näitä olen mm. katsellut:
Logitech MOMO Racing
Logitech Driving Force Pro PS2/PC
Jälkimmäinen epäilyttää, sillä se on kuitenkin "PS2" ratti. Onko PC:n kanssa täysin yhteensopiva ja muutenkin olisiko tuo ensimmäinen kuitenkin parempi valinta?
Kommentoikaa noita kahta, tai ehdottakaa toista joka sopii suunnilleen tavoitehintaan. Kiitos avusta!
ystävällisin terveisin, jehu
|
Senior Member
7 tuotearviota
|
1. helmikuuta 2007 @ 03:33 |
Linkki tähän viestiin
|

AsRock Z68 Pro3 \i5 2500K+ Artic Cooling Freezer Pro 13\ MSI GTX580 Twin Frozr II \8Gb DDR3 1600MHz\ Spinpoint 1TB \BitFenix Shinobi + XFX 650W
|
Pstopper
Member
4 tuotearviota
|
1. helmikuuta 2007 @ 06:24 |
Linkki tähän viestiin
|
MOMO on kyllä toimiva vehje, ja aikalailla monet testit voittanut.
|
jehu80
Member
|
1. helmikuuta 2007 @ 16:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus:
OT: Tämänhän olisi kanssa varmasti hyvä mutta ei ihan mahdu tuohon 100e:n budjettiin :) http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=1635704801591
Juu, olen kyllä katsellut G25:ta mutta se on liian kallis. Liian hapokasta ainakin mulle laittaa ~250 eur rattiin, jos lähelle vastaavan hyvän tuotteen saa jo satkulla.
|
jehu80
Member
|
3. helmikuuta 2007 @ 12:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Onko kenelläkään kokemusta tuosta DFP:stä (kts. linkki aloitusviestistä)? Jos Momon tai tuon ostaisin...?
|
viluinen
Suspended due to non-functional email address
|
3. helmikuuta 2007 @ 12:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Eikös se Mikkisofta julkaissut just äskettäin Xbox 360 ratin, joka toimii myös PC:llä? Näin ainakin muistelen.
Intel Core 2 Duo E6400, Abit AB9, Radeon X1950 Pro, 2Gt 667 DDR2, 160Gt kovo ja Win XP
|
kelpaako
|
3. helmikuuta 2007 @ 12:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Suosittelen DFP. Vaikka onkin "PS2" niin 100% toimivuus PC:llä Logitech Gaming Softwaren kanssa. Live For Speedin kanssa toimii täysin moiteettomasti, kuten vaikka GTR2 kanssa. Niin ja löytyyhän tosta se 900 asteen kääntyvyys. (vrt. MOMO 240 astetta)
|
kelpaako
|
3. helmikuuta 2007 @ 12:50 |
Linkki tähän viestiin
|
-Tuplat-
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. helmikuuta 2007 @ 09:46
|
jehu80
Member
|
4. helmikuuta 2007 @ 10:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti viluinen: Eikös se Mikkisofta julkaissut just äskettäin Xbox 360 ratin, joka toimii myös PC:llä? Näin ainakin muistelen.
Julkaisi FF-ratin mutta käsittääkseni toimii ainoastaan yllättäen 360:llä. Se on harmi se.
|
jehu80
Member
|
4. helmikuuta 2007 @ 10:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kelpaako: Suosittelen DFP. Vaikka onkin "PS2" niin 100% toimivuus PC:llä Logitech Gaming Softwaren kanssa. Live For Speedin kanssa toimii täysin moiteettomasti, kuten vaikka GTR2 kanssa. Niin ja löytyyhän tosta se 900 asteen kääntyvyys. (vrt. MOMO 240 astetta)
Onko se DFP sitten yhtä laadukas ja hyvä ajotuntumaltaan? 900 asteen kääntyvyys voi olla huonokin juttu, jos joutuu ihan hulluna veivaamaan? Pysyykö ratti ja polkimet sellaisessa menossa kunnolla paikallaan...?
|
jehu80
Member
|
9. helmikuuta 2007 @ 18:22 |
Linkki tähän viestiin
|
No niin tilasin sitten tuon DFP:n pienen harkinnan jälkeen. Valintaan vaikutti paljonkin pieni testisessio Gigantissa, kun huomasin siellä Momon ratin hyllyssä kävin hieman näperöimässä ja havaitsin kuinka suppea kääntösäde siinä onkaan verrattuna DFP:n 2,5 kierrokseen.
Nyt pitää vaan venailla hetkonen, sillä Verkkokaupassa oli tuotteen saatavuudessa 10-20 päivän jono. Noh kohta pääsee kuitenkin PC:llä ja PS2:lla rattia vääntämään.
|
sonyerkki
Junior Member
|
10. helmikuuta 2007 @ 20:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla on DFP. Parempaan rattiin en vielä ole törmännyt. Sillä olen lähinnä GT4:ää pelaillut ja ajotuntuma on kyllä aivan omaa luokkaansa. Aito force ja 900*, yammy.. "Tavalliseen" en koskaan tule vaihtamaan.
PS. Tuon ratin kanssa on _AIVAN_ pakko kokeilla Gran Turismo 4:ää, on se vaan niin mahtava tunne..
Elämä kallis,DC++ halpa...
|
jehu80
Member
|
11. helmikuuta 2007 @ 06:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla oli GT4 mutta se ei oikein vakuuttanut. Olevinaan se on PS2:n paras ajopeli, mutta ainakin lyhyen testauksen jälkeen Enthusia vaikuttaa paljon paremmalta. Xboxilla on ne oikeat konsoliautoilut eli tietenkin Forza ja sen tuleva jatko-osa.
GT4 on kyllä niin halpa peli, että sen voisi vaikka ihan ratin testaus mielessä hankkia uudelleen. Toisaalta hyvin se menee kyllä jo nytkin testiin Enthusian (PS2) ja Live for Speedin (PC) kanssa...
|
kelpaako
|
11. helmikuuta 2007 @ 10:44 |
Linkki tähän viestiin
|
On se vaan omaa luokkaa pelata Gran Turismoo DFP:llä. Huomaa, että on sen pelin virallinen ratti.
|
Member
1 tuotearvio
|
12. helmikuuta 2007 @ 17:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Tänään tuli minunkin tilattua verkkokauppa.comista tuo DFP, kotona on juuri hommattuna GT Legends =)
|
AfterDawn Addict
1 tuotearvio
|
12. helmikuuta 2007 @ 17:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Hommattuna.. :D
Tuo on kyllä hyvä peli tuo gt legends.
AMD Athlon 3200+ | Asus A7V8X-LA | 1024MB (512MB x2) | 7600gs core 500mhz mem. 400mhz | 160Gt + 250Gt
|
jehu80
Member
|
14. helmikuuta 2007 @ 11:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sebu92: Tuo on kyllä hyvä peli tuo gt legends.
Voisi olla niinkin hyvä, että ostaisi pois. Joku GT tulee muistaakseni myös X360:lle, mutta olikohan se tämä?
...Rattia odotellessa!
|
tommo91
Member
|
2. maaliskuuta 2007 @ 12:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Mistähän saisi nyt halvimmalla G25:n? Multitronicissa näytti olevan 225?
|| iMac 24" Late 2009 //||
|
jehu80
Member
|
4. maaliskuuta 2007 @ 14:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kelpaako: On se vaan omaa luokkaa pelata Gran Turismoo DFP:llä. Huomaa, että on sen pelin virallinen ratti.
Todellakin! Ostin GT4:n uudestaan ja oon nyt pelaillu sitä aika intohimoisesti. DFP:tä voin kyllä tosissaan suositella.
|
Newbie
|
12. maaliskuuta 2007 @ 15:25 |
Linkki tähän viestiin
|
nii onko toi DPF ratti varmasti yhteensopiva ratti PC'n kans? katoin niin missään sitä ei mainostettukko PS2selle..
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. maaliskuuta 2007 @ 15:30
|
Mainos
|
  |
|
kelpaako
|
12. maaliskuuta 2007 @ 18:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Varmasti on 100% yhteensopiva. Ei ole ensimmäistäkään peliä sattunut kohdalle, missä ei olis DFP toiminut. Suosittelen!
|