User Käyttäjä Salasana  

tiistai 30.9.2025 / 13:49
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > koneen kokoonpano...?!?!?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Koneen kokoonpano...?!?!?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
henkettu
Account closed as per user's own request
_
5. helmikuuta 2007 @ 13:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hei, kyselisin tässä, kun olen ajatellut hankkia uuden koneen ja nyt ajattelin, että säästän rahaa, jos kokoan itse...
Eli mitä kaikkea tarvitsen, jotta saan kunnon koneen kasaan?

Mikäs juttu se muuten on, jos ostan keskusyksikön? Mitäs siihen kuuluu?

Tuolta taitaa löytyä melkein kaikki tarpeellinen:
http://www.indesol.fi/cgi-bin/hinnasto_uusi.cgi?ACTION=LIST vai löytyykö? :D

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. marraskuuta 2007 @ 18:27

aadolf
Junior Member
_
5. helmikuuta 2007 @ 17:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Indesol; aika vanhaa tavaraa myyvät, uusimpia niukanlaisesti. Sentään 8800GTX löytyy, mutta esim. atin 1950 pohjaisia ei yhtään.
Eikä vistaa, eikä...

Täällä on paljon ketjuja koneen kasaamisesta, joita lukemalla oppii jo aika paljon.

Ja rahan säästö itse kokoamalla...harkitse (kun aloitat kysymällä mitä kaikkea tarvitsen....), sillä säästö on vai parin kympin luokkaa, halvimmat liikkeet kokoavat allekin. Asia on eri, jos pidät nimenomaan rakentelusta ja tee-se-itse väsäämisestä.

Ja käytä googlea kysymyksiin, sieltä löytyy paljon neuvoja etc.

Keskusyksikkö: riippuu, mitä siihen on laitettu. Usein on muutoin kaikki rauta mukana, mutta ei näyttöä ja esim. näppis+hiiri puuttuu. Useimmiten myös käyttöjärjetelmä puuttuu.

esim. http://www.jathardware.com/oppaat/2005/suositukset/frame.html
jossa kolme erihintaista versiota.

Tai mene johonkin edulliseen (tai vaikka kalliiseen, ihan miten haluat ja minne pääset) esim. pääkaupunkiseudulla Verkkokauppacom jossa varmasti saat hyvää opastusta tai joku muu (jimm´s, mikromaja, datadog etc.) Jos jollakin näistä antipatioita, niin on minullakin, mutta siitä en sen enempää.

Ja käytä mbnetin hintaseurantaa.
henkettu
Account closed as per user's own request
_
5. helmikuuta 2007 @ 17:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo, kiitti, kun jaksoit kirjoittaa, mut kyl mä ton kaiken tiesin jo ennalta, eli voisko joku, kun oikeesti tietää, niin laittaa tänne jonkun oikeesti toimivan ratkaisun?
liuzka
Member
_
5. helmikuuta 2007 @ 17:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos kokemusta kasaamisesta ja tietoa osista ei löydy niin voi olla että kannattaa kasauttaa liikkeessä. Kerrot millaisen koneen haluat, liike tekee ehdotuksen, johon voitte suunitella yhdessä muutoksia, tämän jälkeen kone kasataan viikon sisällä ja koko lystistä tuli lisäkustannuksia 30?

E6600 (@3,0GHz/1,2500V), Zalman CNPS9500AT, P5B-Deluxe, 3Gb DDR2 (@666MHz), EN7950GT (@650MHz/1660MHz), Zalman VF900-Cu, Antec P180B, SyncMaster 225bw
AfterDawn Addict
_
6. helmikuuta 2007 @ 06:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti henkettu:
Joo, kiitti, kun jaksoit kirjoittaa, mut kyl mä ton kaiken tiesin jo ennalta, eli voisko joku, kun oikeesti tietää, niin laittaa tänne jonkun oikeesti toimivan ratkaisun?
Kerro hiukan mihinkä tarkoitukseen kone on tulossa, ja kuinka paljon budjetti on, ja tarvitsetko käyttistä ja näyttöä?

N900/Xbox360/PS3/Wii/Desktop pc/kannettavax3
Mainos
_
__

_
Regel
Member
_
6. helmikuuta 2007 @ 06:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kannattanee täällä suunnitella kone alustavasti, ja liikkeessä kasauttaa se. Säästyy vaivalta, ja saa takuunkin.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > koneen kokoonpano...?!?!?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy