Uutta hiirtä ostamassa
|
|
Latetux
Junior Member
1 tuotearvio
|
7. helmikuuta 2007 @ 11:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Minulla on nyt Microsoft IE 1.1 ja Sea Life akvaariohomman hiirimatto. Elikkä olen aikeissa ostaa uuden hiiren+hiirimaton. Osaatteko suositelle jompaa kumpaa hiirtä( pääasiassa pelaamiseen ): Logitech MX518 tai joku Rzerin. Hiirimatoksi tulee kuitenkin Razer eXact Mat. Muitakin voi ehdottaa :D
|
Member
2 tuotearviota
|
7. helmikuuta 2007 @ 11:30 |
Linkki tähän viestiin
|
MX518 tai Razer Deathadder ovat oikeastaan ainoat järkevät vaihtoehdot pelikäyttöön nykyään. Todisteet: http://www.esreality.com/?a=longpost&id=1300293&page=4
Jos et tuota eXactmattia ole jo ostanut, niin suosittelen harkitsemaan vielä jotakin muuta, esim. suunnilleen samanhintaista Ulti-mattia.
Henk.koht. kokemukset eXactmatista:
-Liian korkea ja terävä reuna, joka hankasi rannetta
-Huono pintaratkaisu, eli sensorilla lukuongelmia ja liukuvuus nihkeä
-Pitää kovaa ääntä käytössä
-Muotoiltu huonosti(ruma ja epäkäytännöllinen)
Edit:linkki
#afterdawn.com @quakenet
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. helmikuuta 2007 @ 11:32
|
Latetux
Junior Member
1 tuotearvio
|
7. helmikuuta 2007 @ 11:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Onko tuo Deathadder hyvä kädessä? Useimmat Razerit ovat tehty oikea- sekä vasenkätisille, joten tuntuma ei ole niin hyvä-
|
Latetux
Junior Member
1 tuotearvio
|
7. helmikuuta 2007 @ 11:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Olen tilannut jo tuon kyseisen maton ja se maksoi 30e. Olisiko syytä palauttaa se, sillä siinä on 14 päivän palautusoikeus.
Vielä olisi yksi kysymys, että voiko tuotetta kokeilla ennen palautusta vai pitääkö se palauttaa avaamattomana?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. helmikuuta 2007 @ 11:57
|
Member
2 tuotearviota
|
7. helmikuuta 2007 @ 12:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Ainakin tuota on kehuttu, itse en ole päässyt tarkemmin tutustumaan. Oikeakätisille muotoiltu tällä kertaa. Itse tosin pidin Razerin Diamondbackista enemmän kuin tästä nykyisestä Logitechista muotoilun puolesta.
Kannattaa käydä jossain liikkeessä varmastikin noita hiiriä kokeilemassa, niinhän sen parhaimman tuntuisen löytää. Microsoft/Razer Habu on muotoiltu samalla tavalla kuin tuo Deathadder, mutta sisältää huonomman sensorin. Eli mikäli et löydä Deathadderia paikallisista liikkeistä, niin testaa Habua kädessä, sitä olen ainakin monessa pienemmässäkin liikkeessä nähnyt.
Edit: Uskoisin että hiirimattoja ei pahemmin saisi testailla, koska käytöstä voi jäädä jälkiä. Eihän tuo aivan huonoin mahdollinen matto varmasti ole, mutta itse olen sen verran perfektionisti pelivälineideni suhteen, etten sitä pöydälleni kelpuuttanut :D
#afterdawn.com @quakenet
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. helmikuuta 2007 @ 12:08
|
Zapuska
Member
|
7. helmikuuta 2007 @ 12:12 |
Linkki tähän viestiin
|
tämähän on myös mielipide kysymys mutta ittellä on tämmöinen pelisetti:
logitech mx-518
logitech g15
Qpad CT insignia cadre version (40cm leveä)
Qpad:n matot maailman parhaita kuulemma ja on kyllä parempi kuin steelpadin ainakin tämä matto.
hiireksi suosittelen mx518/G5 koska ne juuri on tehty pelaamiseen :)
razor copperheadi oli ittellä ja en ollut tyytyväinen koska hiiri tilttaili noin: 2sekunniksi kerran tunnissa.
eli oma suositus: mx518 (50e) + qpad ct (30-40e)
|
Latetux
Junior Member
1 tuotearvio
|
7. helmikuuta 2007 @ 12:18 |
Linkki tähän viestiin
|
entäs qpad xt-r?
|
Member
2 tuotearviota
|
7. helmikuuta 2007 @ 12:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Zapuska:
Qpad:n matot maailman parhaita kuulemma ja on kyllä parempi kuin steelpadin ainakin tämä matto.
hiireksi suosittelen mx518/G5 koska ne juuri on tehty pelaamiseen :)
razor copperheadi oli ittellä ja en ollut tyytyväinen koska hiiri tilttaili noin: 2sekunniksi kerran tunnissa.
eli oma suositus: mx518 (50e) + qpad ct (30-40e)
Qpadia en lähde kommentoimaan, koska en ole sitä kokeillut, mutta jos jokin on parempi kuin Steelpad, niin ei se siitä vielä maailman parasta tee :)
G5:sta älä osta, se on täyttä kuraa, kuten tuosta aiemmin laittamastani ESRealityn linkistä voi huomata. Itsekin olen Copperheadin omistanut, eikä se temppuillut mitenkään. Copperhead on kuitenkin laserhiiri, jotka eivät pärjää suorituskyvyssä laadukkaille optisille.
Ja mitä pelihiiriin tulee, niin Razer lienee ainoa valmistaja jonka päätuotteena ovat juurikin pelikäyttöön suunnitellut hiiret ja tuo uusin Deathadder on suorituskyvyn puolesta parasta mitä rahalla saa.
#afterdawn.com @quakenet
|
Latetux
Junior Member
1 tuotearvio
|
7. helmikuuta 2007 @ 13:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Muuten ostaisin tuon Deathadderin, mutta sitä ei ole oikein missään esillä, jotta voisin testata sopisiko se käteeni. Joten päätän ostaa tuon MX518.
|
Primmee
Member
|
7. helmikuuta 2007 @ 13:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Kaikilla on omat mieltymyksensä ja kaikki ei voi kaikille.
Mutta kuitenkin itselläni on Qpad XT-R ja mx518 ja olen todellakin tyytyväinen. Parhaita kummatkin mitä koskaan kokeillut.
|
Latetux
Junior Member
1 tuotearvio
|
8. helmikuuta 2007 @ 11:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Kumpi parempi CT-R vai XT-R?
|
sopof
Newbie
|
8. helmikuuta 2007 @ 18:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Moi
Olen pelannut vuosia Logitechin MX518 hiirellä ja nyt kuukauden verran Razer Deathadderilla.
DeathAdder on HUONO.
1. Se ei ole yhtä tarkka kohdistuksessa kuin 518.
2. Se on takaa liian pitkä ja kaartuu loivasti alas, jolloin se osuu kämmenen alareunaan, jolloin hiiren alascrollausta ei voi tavallaan hienosäätää sormien liikkeellä. Eli hiirtä siirrettäessä alas, hiiren takaosa osuu kämmenenpohjaan. Mx taas on taas hieman kompaktimpi, mutta jämäkämpi, myös kapeampi.
3. Mx518:ssa on sivugrippi, joka estää hikisen peukalon liukumisen pinnalla, sekä muotoiltu syvennys peukalolle. DeathAdderissa on liukas pinta sivulla, josta ote lipeää jos käsi vähänkin hikoaa. Lisäksi DeathAdderin sivut ovat omituisesti kuperat, jolloin peukalon ote ei ole luonteva.
4. DeathAdder on pelikäytössä kömpelö verrattuna MX:ään. Kohdistaminen vaikeaa, FPS-peleissä rekyylin kompensointi vaikeaa, hajanaista.
5. DeathAdder tuntuu suoraan sanottuna kevyen sarjan leluhiireltä, joka vilkkuvine logoineen on vain ja ainoastaan nätin näköinen. Tai no. Teflon tassut ovat ok.
6. Meinasi unohtaa tämän. DeathAdder on oikeakätiselle, mutta silti hiiri kaartuu takaosan oikealta puolellta vasemmalle oikean käden kämmennen vasenta puoliskoa vastaa epäergonomisesti. 518:ssa juuri päinvastoin kämmenen muodon mukaisesti.
En suosittele missään nimessä nopeatempoisiin peleihin, enkä muutenkaan, koska MX518 on täysin ylivoimainen hiiri. DeatAdderin ergonomia on täysin luokatonta.
|
Member
1 tuotearvio
|
9. helmikuuta 2007 @ 05:05 |
Linkki tähän viestiin
|
IMO riippuen siitä, että pitääkö MX518 muotoisista hiiristä vai vähän pienemmistä. Itse ainakin pidän MX300 muotoilusta todella paljon ja parempaa hiirtä en ole kädessäni pitänyt.
Hiiressä on vain 1 extranappula, joka on tietenkin iso miinus jos tykkää käyttää hiiressä 10 erilaista nappulaa, mutta itse en ole koskaan katsonut tarpeelliseksi.
Jos käyt liikkeessä, niin suosittelen kokeilemaan MX300:sta käteesi (http://www.esreality.com/?a=longpost&id=1265679&page=12), koska jos pidät kevyestä hiirestä niin tuossa on vaihtoehto numero 1.
|
Member
2 tuotearviota
|
9. helmikuuta 2007 @ 05:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Empä ole nähnyt MX300 tai MX500 -malleja myynnissä enää aikoihin.
#afterdawn.com @quakenet
|
Fevermist
Member
|
9. helmikuuta 2007 @ 07:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Itsekkin miettinyt uuden hiiren + maton ostamista,
mutta huomannut että se ei todellakaan ole helppoa isokätisille.
Oikeastaan ainoa malli joka oikeasti tuntuu hyvältä kädessä, on MX1000 mallinen muotoilu, mutta itse hiiri saisi olla hiukan parempi pelaamiseen.
Tommosia tirppu hiiriä saa peleta sormenpäillä mikä taas rasittaa rannetta mukavasti. Eli mikä olisi sellainen hiiri joka on muotoilultaan Logitech MX1000 tasoa/kokoa mutta parempi pelaamiseen?
Ja peukalonappi on must, sitä ilman en tule toimeen :p
ps. eli siis omistan tällä hetkellä MX1000 hiiren ja tavallisen kangas maton
Kotelo: Antec TX-1050B / Corsair 640w
Prossu: Intel Core 2 Duo E6400 @ 2400hz
Emolevy: Asus P5B
Muistit: 2GB DDR2 @ 900hz 5-5-5-15
Näytönohjain: GeForce 8800GTX
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. helmikuuta 2007 @ 08:28
|
Latetux
Junior Member
1 tuotearvio
|
9. helmikuuta 2007 @ 15:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Kiitoksia Razerin arvostelijalle. Tilaukseen on mennyt MX518 ja QPad XT-R, Razer Exact Matin sijaan. Hyvä etten sittenkään tilannut kyseistä Razeria, joka kiinnosti pääasissa yhden testin takia, jossa kehuttiin sitä yli kaiken.
|
Latetux
Junior Member
1 tuotearvio
|
9. helmikuuta 2007 @ 16:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Millä taajuudella tuota kellotushommaa olisi syytä pitää? Tuleeko siitä mitään haittaa usb-liitännällä toimiviin laitteisiin esim. g15:sta tai digiboksiin? Tai vaurioituuko itse usb-portit siitä mitenkään?
|
KKJ
Suspended due to non-functional email address
|
9. helmikuuta 2007 @ 16:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti umpSh: Empä ole nähnyt MX300 tai MX500 -malleja myynnissä enää aikoihin.
MX300:n korvanneet mallit ovat G1 ja G3, jälkimmäinen laser ja hieman uudempi.
|
Member
2 tuotearviota
|
9. helmikuuta 2007 @ 16:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti umpSh: Empä ole nähnyt MX300 tai MX500 -malleja myynnissä enää aikoihin.
MX300:n korvanneet mallit ovat G1 ja G3, jälkimmäinen laser ja hieman uudempi.
Kyseessä ei silti ole sama MX300, jonka tuolla ESRealityn testipenkissä todistettiin kyykyttävän lähes kaikki muut pelihiiret.
#afterdawn.com @quakenet
|
zalazane
|
29. maaliskuuta 2007 @ 15:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Jos hiirtä ostamassa ollaan nii Microsoft Habu (powered by RaZeR) ja mitään super mattoa en välttämättä ostaisi...normaali kirjakaupan matto riittää!
|
Senior Member
15 tuotearviota
|
29. maaliskuuta 2007 @ 15:27 |
Linkki tähän viestiin
|
ei habua :O se on laser hiiri ja häviää sekä deathadderille ja mx-518:lle..häviää joopa g1:delle
1337 viestiä kirjoitettu 31.3 2008
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. maaliskuuta 2007 @ 15:27
|
zalazane
|
29. maaliskuuta 2007 @ 15:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Minulla itellää on Habu ja mun käytössä se on toiminnu loistavasti...tyytyväinen oon ollu.
|
Senior Member
10 tuotearviota
|
29. maaliskuuta 2007 @ 16:41 |
Linkki tähän viestiin
|
mulla ainakin habu, toiminut todella hyvin omassa käytössäni. ja pelaamistakin harrastan ja siinäkin toiminut. teillä jotka haukutte habua ei varmaan ole edes omakohtaista kokemusta kyseisestä hiirestä, testeistä vain luette. en puolusta habua enkä hauku teitä :) vaan sitä ettei aina kannata perustella testien perusteella että joku on surkea. ja sehän riippuu vähän matostakin miten se hiiri siinä liukuu. itselläni razer mantis control ja hyvä matto on :P kaikkia ei ehkä vain miellytä suuri koko mutta tähän pöytään se on kuin omiaan.
|
liikeri
Senior Member
|
29. maaliskuuta 2007 @ 17:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jarska92: mulla ainakin habu, toiminut todella hyvin omassa käytössäni. ja pelaamistakin harrastan ja siinäkin toiminut. teillä jotka haukutte habua ei varmaan ole edes omakohtaista kokemusta kyseisestä hiirestä, testeistä vain luette. en puolusta habua enkä hauku teitä :) vaan sitä ettei aina kannata perustella testien perusteella että joku on surkea. ja sehän riippuu vähän matostakin miten se hiiri siinä liukuu. itselläni razer mantis control ja hyvä matto on :P kaikkia ei ehkä vain miellytä suuri koko mutta tähän pöytään se on kuin omiaan.
seuraan esimerkkiä ja voin puolustaa logitechin G5:sta.
sitä haukutaan kun sitä on pitkään myyty "parhaana" peli hiirenä ja sitte ei olekkaan testeissä paras. ainakin toimii varmasti ja omasta mielestä on paras tähän mennessä testaamistani.
ite olen muutamaa razeriakin kokeillu ja aina palannu takasin gvitoseen. ja yleisesti jälleen kaiken näkösillä foorumeilla esim. kehutaan razeria ja myös kysellään yhtä paljon apua että miten ne saa toimimaan raportoidaan vikoja ei vaan paljon vastaavia näe logitechista läheskään samoissa määrin.
onko siis kyseessä tehdään halvalla ja myydään kalliilla. ja tätä ei voi selittää sillä että niitä myydään enemmän kun logia kun se ei ole ihan totta.
ja kait ne ovat lainanneet microsoftin markkinointi taktiikkaa heti markkinoille vaikka se ei valmis olekkaan(viitateenettä ns parhaat razer hiiret tarvii firmis päivityksen että toimivat(sis wtf copperheadinkin menossa jo 6.jotain versiossa)
Antec p180 corsair HX620W, Asus rampage formula, Intel c2q Q9450@3.2GHz, zalman 9500 w/o leds, 2X2GB OCZ, 8800GTS 512MB, x-fi fatal1ty Professional.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. maaliskuuta 2007 @ 17:06
|
Mainos
|
  |
|
ssepe
Member
1 tuotearvio
|
29. maaliskuuta 2007 @ 17:14 |
Linkki tähän viestiin
|
mx518 tai g5 kehiin vaan :)
- Intel Core 2 Duo E6400 - Asus P5B - Corsair 800mhz 2x1gt - Msi Radeon X1950Pro - Antec SonataII - Samsung 160gt -
|