User Käyttäjä Salasana  

maanantai 15.9.2025 / 19:09
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > onko logitech g5 paras pelihiiri?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Onko Logitech G5 paras pelihiiri?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:12345>
Member

2 tuotearviota
_
8. helmikuuta 2007 @ 11:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olisin uutta hiirtä hankkimassa pelikäyttöön enimmäkseen langallinen tietenkin. Joten auttakaa ja kertokaa mikä olis paras hiiri.. olisko toi G5?

Intel 2500K @ 4905MHz, Asus GTX 670 DirectCu II, Asus Sabertooth Z77, 2x 4Gb Corsair Vengeance 1600Mhz, Samsung 128Gb 830 SSD, Corsair HX750W, Antec P280, nestejäähdytys
AfterDawn Addict
_
8. helmikuuta 2007 @ 11:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Se on oikeastaan aikapaljolti yksilökohtaista. Se joka parhaiten käteen sopii, ja on tarpeeksi tarkka.

Itse käytän mx518 hiirtä, ja se sopii mainiosti omaan kouraani. Mutta kyllähän tuo g5 on varmasti yksi parhaimmista.

N900/Xbox360/PS3/Wii/Desktop pc/kannettavax3
Latetux
Junior Member

1 tuotearvio
_
8. helmikuuta 2007 @ 11:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Parhaimpia ovat mielestäni Logitech MX518 ja Razer Deathadder.
Member

2 tuotearviota
_
8. helmikuuta 2007 @ 11:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ja tuo Ultimatin teflonpinnotettu hiirimatto mikä mul nyt on antaa varmaan riittävästi tarkuutta ?

Intel 2500K @ 4905MHz, Asus GTX 670 DirectCu II, Asus Sabertooth Z77, 2x 4Gb Corsair Vengeance 1600Mhz, Samsung 128Gb 830 SSD, Corsair HX750W, Antec P280, nestejäähdytys
Senior Member

1 tuotearvio
_
8. helmikuuta 2007 @ 11:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Luulisi antavan.

lol
Latetux
Junior Member

1 tuotearvio
_
8. helmikuuta 2007 @ 11:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen ostamassa hiirimattoa, joten minulla on kanssa kysymys: Mikä näistä on paras: 1. Razer Exact Mat, 2. QPad XT-R, 3. QPad CT-R? (hiirenä Logitech MX518.
arra
Member
_
8. helmikuuta 2007 @ 11:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuosta "mikä on paras pelihiiri" niin se on oman mielen mukaan... mene liikkeseen ja kokeile.
Senior Member

1 tuotearvio
_
8. helmikuuta 2007 @ 12:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Olen ostamassa hiirimattoa, joten minulla on kanssa kysymys: Mikä näistä on paras: 1. Razer Exact Mat, 2. QPad XT-R, 3. QPad CT-R? (hiirenä Logitech MX518.

itsellä tämä ja hiirenä logitech G5 toimii erittäin hyvin ja hintaa vain n.12e
http://www.jimmspc-store.fi/tuote/EP2450...&subgroup=20701

a mon avis
Latetux
Junior Member

1 tuotearvio
_
8. helmikuuta 2007 @ 12:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mutta mikä noista?
Member

2 tuotearviota
_
8. helmikuuta 2007 @ 13:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
G5 ei todellakaan ole paras pelihiiri! Itse käytin tuota romua pari viikkoa, ennenkuin oli pakko myydä se pois. Ostin kyseisen hiiren lähes heti sen ilmestyttyä, muodikkaan LASER-lisänimen sokaisemana. Sillä täytyyhän laserin olla miljoonia kertoja parempi kuin vaivaisten ledien!?

Petyin ostokseeni todella pahasti ja korvasin kyseisen rotan Razerin Copperheadilla, kun en ensimmäisestä kerrasta älynnyt epäillä uuden ja hienon tekniikan olevan susi jo syntyessään. Samat ongelmat jatkuivat, vaikka Razer pysyikin menossa hieman paremmin mukana. Sensori luki ilmasta ja tarkkuus tuntui näppituntumalta huonommalta kuin vanhemman optisen hiireni.

Vasta tämä testi todisti käyttökokemukseni todeksi. Laserhiirten seurantakyky on todella paljon heikompi, kuin kunnollisten pelikäyttöön tarkoitettujen optisen hiirten. Itse suhtaudun tästä eteenpäin tuon puljun testeihin kuin pastori raamattuun, kun kyseessä on uuden hiiren hankinta.

Uusi Deathadder ei ollut tuossa vaiheessa vielä ilmestynyt, mutta se testattiin jälkeenpäin ja tulokset voi lukea täältä.

Edit:typo

#afterdawn.com @quakenet

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. helmikuuta 2007 @ 13:15

imukuppi
Junior Member
_
8. helmikuuta 2007 @ 13:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Paras yhdistelmä, Logitech MX510 + Logigamer-ajurit + Kellotetut usbit + Steelpad QcK+...
Member

2 tuotearviota
_
8. helmikuuta 2007 @ 13:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
"Kellotetut usbit" haluatko kertoa meille muillekkin kuinka kellotetaan usb ?

Member

2 tuotearviota
_
8. helmikuuta 2007 @ 13:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Muokkaamalla usbport.sys-tiedostoa. Normaalisti portti päivittää 125kertaa sekunnissa, mutta esim. itse olen nostanut tuon 500Hz, kun MX518 hiiri ei suostu kovempiin nopeuksiin. Razer Diamondback meni 1000Hz(1ms) ilman ongelmia.

Google setä neuvoo lisää asiasta. Hexeditorilla tuon kellotetun tiedoston joskus väsäilin ja olen sen jälkeen tallessa pitänyt, kun alkuperäiset ja parhaat ohjeetkin näyttävät kadonneen internetin ihmemaasta.

http://www.home.no/buddis/usb500hz.html Tuolla näyttäisi jokun ohje olevan, mutta itse olen joskus saanut usb-porttini mykiksi valmiiksi tehdyillä tiedostoilla, joten kannattaa ottaa backup alkuperäisestä jos tuota aikoo kokeilla.

#afterdawn.com @quakenet
jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
8. helmikuuta 2007 @ 14:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Latetux:

No minulla oli tuon hiiren kanssa ultimat ja voin sanoa että pelattavuus oli sitä tasoa että en usko että kyseiselle hiirelle voi olla parempaa mattoa olemassakaan...

Tietokone + Chord Hugo + Grado GS2000e = heaven
imukuppi
Junior Member
_
8. helmikuuta 2007 @ 15:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti umpSh:
Muokkaamalla usbport.sys-tiedostoa. Normaalisti portti päivittää 125kertaa sekunnissa, mutta esim. itse olen nostanut tuon 500Hz, kun MX518 hiiri ei suostu kovempiin nopeuksiin. Razer Diamondback meni 1000Hz(1ms) ilman ongelmia.

Google setä neuvoo lisää asiasta. Hexeditorilla tuon kellotetun tiedoston joskus väsäilin ja olen sen jälkeen tallessa pitänyt, kun alkuperäiset ja parhaat ohjeetkin näyttävät kadonneen internetin ihmemaasta.

http://www.home.no/buddis/usb500hz.html Tuolla näyttäisi jokun ohje olevan, mutta itse olen joskus saanut usb-porttini mykiksi valmiiksi tehdyillä tiedostoilla, joten kannattaa ottaa backup alkuperäisestä jos tuota aikoo kokeilla.
On myös helpompi keino. http://www.esreality.com/?a=post&id=1004774
Senior Member

4 tuotearviota
_
8. helmikuuta 2007 @ 15:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tämä nyt ei vaivan suoranaisesti G5sen pelattavuuteen liity, mutta selkeä miinus on silti, nimittäin toisen sivunapin puute! Kukaan tuskin käyttää toista hiirtä pelaamiseen ja toista surffailuun, joten netin selaus sillä on tuskaa, tai sitten olen liian tottunut omaan Mx518. Tämä on minun mielipiteeni, muut käyttäköön nappeja miten tykkäävät. :)

Antec P180B, Asus P5K, Intel Q9550 @ 3.6GHz, Ati HD 6950, WD 320GB&2TB, Samsung 2x1TB&750Gt, 8192Mb DDR2 800MHz, Creative X-FI Platinium, Sennheiser HD-555, Behringer Truth B2030 Aktiivit, M-Audio Fast Track Pro.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. helmikuuta 2007 @ 15:30

Member

2 tuotearviota
_
8. helmikuuta 2007 @ 15:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin tosiaan itsekkin olen tottunnut next ja back nappulaan joten ne olis aika mukava olla, joten taitaa Razer Deathadder tulla ostoslistaan.

stile_
Newbie
_
9. helmikuuta 2007 @ 03:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Logitech g5 on romu heitä sillä vaikka vesilintua. osta mx

AMD Athlon 3200+ ja Zalman CNPS9500
Asrock 939S56-M
Sapphire Radeon x550 512mb
1gt DDR SDRAM 400mhz
Maxtor Diamondmax SATA2 80gt
Windows XP Home
Member

1 tuotearvio
_
9. helmikuuta 2007 @ 04:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
umpSh
Vasta tämä testi todisti käyttökokemukseni todeksi. Laserhiirten seurantakyky on todella paljon heikompi, kuin kunnollisten pelikäyttöön tarkoitettujen optisen hiirten. Itse suhtaudun tästä eteenpäin tuon puljun testeihin kuin pastori raamattuun, kun kyseessä on uuden hiiren hankinta.
Katselin tuon artikkelin kanssa äsken ja voin vain sanoa, että olen ollut ihan oikeassa kun olen sanonut monelle kaverille ja muullekkin että MX300 on todella mahtava hiiri ja soveltuu todella hyvin pelaamiseen.

Ainut ongelman sen kanssa on ollut että tassut ovat lähteneet nyt kovemmassa käytössä, mutta eiköhän niitäkin pysty ostamaan lisää ^^.

Mutta itse aiheeseen:
Itse en ole koskaan tykännyt G5 tyylisistä hiiristä, koska eivät vain tunnu kovin hyviltä käteen sen jälkeen, kun on käyttänyt tuota MX300:sta jo jtn 4v ajan ^^.

Virus88
Member
_
9. helmikuuta 2007 @ 16:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
itelläni ei ehkä ole paras setti mutta itelleni hyvä. MX1000 (ei ehkä paras pelaamiseen mutta käy hiton hyvin käteen. Vähän ehkä liian raskas)
ja Icematin lasinen hiirimatto.

Kaveri joka omistaa G7 hiiren koitti mun hiirtä ja sano että mx1000 käy kuulemma vielä paremmin käteen kuin G7.

Mutta kannattaa käydä testailemassa liikkeissä mikä on itellee paras hiiri. Siinähän se selviää
Member

2 tuotearviota
_
9. helmikuuta 2007 @ 17:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mullahan on nyt MX1000 jos et oo siguista lukennu, mutta nyt etsin langallista hiirtä

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. helmikuuta 2007 @ 17:13

apilas
Suspended permanently
_
9. helmikuuta 2007 @ 18:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
"Paras pelihiiri" on käsite, jonka voi käsittää monella eri tapaa. Esim. tarkoitetaanko sillä hiirtä, joka on mainosten mukaan "paras" ja on muutenkin hienon näköinen vai tarkoitetaanko sillä sitä, että hiiri on todellakin tehty pelaamiseen eikä mihkään leffojen katsomiseen löhösohvalta!? Itselleni tärkeimpiä ominaisuuksia ovat käteen sopivuus, luotettavuus ja käyttövarmuus tietenkään unohtamatta nopeutta yhdistettynä tarkkuuteen.

Hiiren on pelattava aina silloin, kun käyttäjä haluaa, eikä silloin kun hiirelle "sopii" eli sen vuoksi jo voidaan unohtaakin nuo langattomat patteri/akku räpellykset. Satunnaiseen leffa ja netti käyttöön ne ovat ok, mutta tosipelaajan valinta on langallisissa. Mm. maailman top 10 FPS pelaaja kärki käyttää tinkimättä langallisia "superhiiriä". Se kertoo jo monelle sen, että luotettavuus lähtee siitä, että ammattimiehet käyttävät näitä hiiriä sekä hiiri on aina 100% käyttövalmis, milloin tahansa, vaikka jopa 12h pelisession jälkeen eli virta ei lopu eikä suorituskyky laske sen mukaan miten kovassa käytössä hiiri on ollut viimiset 24h.

Seuraavaksi tulee tarkkuus ja käteensopivuus. Noihin kriteereihin sopiikin sitten jo monia hiiri mallia. MX518, Microsoft Habu, Logitech G1,G3, G5 ja Razerin muutamat mallit jne. Ehdottomasti kannattaa patistaa myyjää, joko antamaan muutama malli kotiin testattavaksi, tai sitten pelattava kunnon sessiot kaupassa. Noh sehän on selvä, että kotiinhan ne hiiret on tuotava, jos niitä haluaa testata oikein tositoimissa. Valitettavasti tämä vaihtoehto on todella vaikeasti saavutettavissa. Myyjät ovat myyjiä ja he eivät ajattele ostajan tarpeita lopppuun asti. Ps. myyjillehän on kaikkein paras, että ostaja on tyytymätön hetken päästä hiireensä ja tulee uudestaan kauppaan ostoksille. Sen vuoksi ostajan on otettava tilanne haltuun jo hiirikaupoille mentäessä. Paketista läpi ihailun voi unohtaa jo heti alkuunsa. Eli heti kun sattuu silmään potentiaalinen hiiriehdokas niin ei muuta kun paketti auki kylmästi ja nykäisy myyjää hihasta, että missä voin testata kyseistä hiirtä oikein kunnolla. Siinä monesti ei myyjälle jää muuta vaihtoehtoa kuin antaa hiiri kotiin testattavaksi tai perua kaupat. Ja tuskin myyjä kovin mielellään rupeaa kauppoja perumaan.

Hiiri on lopun perin kaikkein tärkein komponentti pelipc:n kokonaisuudessa. Eli yhtä tärkeä kuin jääkiekkoilijalle on maila niin tietokone pelaajalle on hiiri. Tottakai kaikkilla osilla on oma tärkeä osansa, mutta jos hiiri ei pelaa niin siitä ei ole mitään apua, vaikka kone olisi muuten viimeistä huutoa. Sen vuoksi järki käteen hiiri ostoksille mentäessä ja todellakin patistettava myyjää antamaan mahdollisuus hiiren kokeilemiseen tositoimissa.

Vaikka itselläni on Logitechin G1 ja se on palvellut hyvin, niin silti suosittelisin valitsemaan Microsoftin Habun tai Razer deathadderin. Olen päässyt pelaamaan molemmilla hiirillä oikein kunnolla ja ne ovat todella kovan luokan pelihiiriä.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. helmikuuta 2007 @ 19:05

jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
10. helmikuuta 2007 @ 15:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti apilas:
Hiiren on pelattava aina silloin, kun käyttäjä haluaa, eikä silloin kun hiirelle "sopii" eli sen vuoksi jo voidaan unohtaakin nuo langattomat patteri/akku räpellykset. Satunnaiseen leffa ja netti käyttöön ne ovat ok, mutta tosipelaajan valinta on langallisissa. Mm. maailman top 10 FPS pelaaja kärki käyttää tinkimättä langallisia "superhiiriä". Se kertoo jo monelle sen, että luotettavuus lähtee siitä, että ammattimiehet käyttävät näitä hiiriä sekä hiiri on aina 100% käyttövalmis, milloin tahansa, vaikka jopa 12h pelisession jälkeen eli virta ei lopu eikä suorituskyky laske sen mukaan miten kovassa käytössä hiiri on ollut viimiset 24h.

Kuten moneen kertaan sanottu niin langattomat ovat ihan riittävän hyviä pelaamiseen joten jos sellainen kiinnostaa niin varteenotettavia vaihtoehtoja ovat.
Lainaus:
Eli heti kun sattuu silmään potentiaalinen hiiriehdokas niin ei muuta kun paketti auki kylmästi ja nykäisy myyjää hihasta, että missä voin testata kyseistä hiirtä oikein kunnolla. Siinä monesti ei myyjälle jää muuta vaihtoehtoa kuin antaa hiiri kotiin testattavaksi tai perua kaupat. Ja tuskin myyjä kovin mielellään rupeaa kauppoja perumaan.

Tosi hieno neuvo. Paketin kun avaat niin se on ostopäätös saman tien.
Myyjiä ei taatusti kiinnostaa antaa hiirtä kotia testattavaksi sillä ei kaikki "jaksa" palauttaa niitä. Lisäksi hiiri on myytävä käytettynä sen jälkeen. Ja jos se hiiri sopii käteen niin kyllä sen testaamattakin tietää että sillä pärjää kun tekee valinnan testeissä hyviksi havaituista hiiristä. Älkää tehkö elämästä liian vaikeaa.
Lainaus:
Hiiri on lopun perin kaikkein tärkein komponentti pelipc:n kokonaisuudessa. Eli yhtä tärkeä kuin jääkiekkoilijalle on maila niin tietokone pelaajalle on hiiri.

Se ole lähellekkään tärkein. Ihan perusoptisella hyvä pelaaja rökittää sinut 100-0 vaikka sinulla olisi maailman paras hiiri.

Tietokone + Chord Hugo + Grado GS2000e = heaven

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. helmikuuta 2007 @ 15:29

Senior Member

1 tuotearvio
_
10. helmikuuta 2007 @ 15:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:

ja pistähän perustelua tolle!
hiiri on jokaiselle oma tottumus kysymys. jos pelaat n.viikon (10h) g5 hiirellä et todellakaan saa kuvaa siitä millainen se on.
jokainen hiiri on yksilönsä, joku sopii toisen käteen, toinen taas toisen.
se on yks lysti pelaatko razerilla, logitechin g5 jne.
se todellinen syy siihen pelin suoritukseen löytyy penkin ja näppiksen välistä.
ei sitä voi määrittää onko tämä hiiri paras vai tämä. Kuitenkin pallohiirellä ei pelata, joten sen voi sulkea pois. Oli sitte hiiri optinen tai laser, niin jokaisen käteen sopiva on se paras hiiri.

a mon avis
Mainos
_
__

_
Senior Member

10 tuotearviota
_
10. helmikuuta 2007 @ 17:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
jos tähän nyt vielä jaksais kommentoida, hyvä hiirihän voi käyttäjälle olla sellainen joka sopii parhaiten käteen, oma habu kyllä sopii hyvin käteen ainakin mulle :P tärkeintä hiiressä on ainakin se miten se sopii käteen, luotettavuus, ja osaksi tarkkuus. kuten kaverilla kun pelaa FPS pelejä niin hiiri sekoaa ja pomppii tähtäin missä sattuu ja vaikea pelata. eihän sitä nyt ihan romuhiirtä kuitenkaan kannata ostaa, kun itsekin huomasin sen että paremmalla hiirellä myös pelaa paremmin joka on tosi.

Lainaus:
et oikein voi sanoa noin, se vaan on että miten tykkää, ehkei mikään paras hiiri tuo G5 mutta jos se sopii käteen ja sillä tuntuu hyvältä pelata niin kyllä se sitten ihan hyvä on.

Sivu:12345>
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > onko logitech g5 paras pelihiiri?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy