User Käyttäjä Salasana  

perjantai 14.11.2025 / 21:06
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > windows oem ja retail ero?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Windows OEM ja RETAIL ero?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Virus88
Member
_
9. helmikuuta 2007 @ 16:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen miettinyt että ensi kesänä vaihdan Vistaan mutta olen myös miettinyt että mitä eroa on OEM ja RETAIL paketeilla muuta kuin hinta?

Ja kumpi on kannattavampi ostos kun hankitaan home premium versiota.
AfterDawn Addict
_
9. helmikuuta 2007 @ 18:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Täysin sama käyttöjärjestelmä, mutta oem version voit ostaa ainoastaan koneen oston/ isompien päivitysten yhteydessä. Ja oem lisenssiä ei voi siirtää toiseen koneeseen, jos uuden joskus ostat.

N900/Xbox360/PS3/Wii/Desktop pc/kannettavax3
AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
10. helmikuuta 2007 @ 06:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Ja oem lisenssiä ei voi siirtää toiseen koneeseen, jos uuden joskus ostat.
ei saisi, mutta kun "päivittää" koneen
niin lisenssi siirtyy..
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/452931

Share, Share and Share..

http://portal.tuffnet.org/ <-Tuffs Forum
Tuker
Junior Member
_
12. helmikuuta 2007 @ 16:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No kuinka suuren päivityksen se sitten vaatii minimissään, että saa oem-version mukana?
Riittääkö esim. prosessori ja muistikampa?
Virus88
Member
_
12. helmikuuta 2007 @ 17:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Muistaakseni piti ostaa kovalevy minimssää että tuon sai.

Jos tuo pitää paikkaansa ni kovo maksaa sen 50?. Voi löytyä myös halvemmallakin.
Mecli
Member
_
12. helmikuuta 2007 @ 17:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
OEM version myynti on muuttunut nyt vuoden alussa! Kuka tahansa voi ostaa oem version ilman koneen ostoa/päivitystä! Mikkisofta on tiedoittanut asian kaikille myyjille ja heidän tulee myydä nämä oem versiot ilman konetta/päivityksiä. Koska oem versiossa tavallaan pakotetaan ostamaan tietokone jne jne. Olen ollut nyt työharjoittelussa eräässä tietokoneliikkeessä ja sinne on myös tullut ilmoitus jossa kerrotaan tämä...

Eli osta oem vaan koska esim ULTIMATessa hinta ero retailin ja oemn välissä on liki 200euroa...

Microsoft Windows Vista Ultimate
ASUS P5B
Intel(R) Core(TM)2 CPU 6600 @ 2.40GHz
ASUS NVIDIA GeForce 8800 GTX 768MB
Buffalo 800Mhz DDR2 4GB (4x1gb)
Seagate Barracuda 320GB
Seagate Barracuda 320GB
Antec P180-kotelo
Virus88
Member
_
12. helmikuuta 2007 @ 17:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos nyt oikein ymmärsin ni sitä ei voi siirtää koneesta toisee. Eli jos esim. mun emo hajoo ja sen joutuu vaihtaa, ni OEM vista ei aktivoidu.

vai olenko väärässä?
Virus88
Member
_
12. helmikuuta 2007 @ 17:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos nyt oikein ymmärsin ni sitä ei voi siirtää koneesta toisee. Eli jos esim. mun emo hajoo ja sen joutuu vaihtaa, ni OEM vista ei aktivoidu.

vai olenko väärässä?
Mainos
_
__

_
AfterDawn Addict
_
12. helmikuuta 2007 @ 18:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Virus88:

vai olenko väärässä?
Tavallaan olet oikeassa, mutta microsoftille kun soittaa tuollaisessa tapauksessa, niin ne antavat kyllä aktivointi koodin sieltä.

N900/Xbox360/PS3/Wii/Desktop pc/kannettavax3
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > windows oem ja retail ero?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy