4CoreDual-VSTA
|
|
Senior Member
14 tuotearviota
|
15. helmikuuta 2007 @ 10:11 |
Linkki tähän viestiin
|
mulla on dilemma: ostaakko E6300/E6400 ja 4CoreDual-VSTA (ja laittaa sigun koneeseen) vai laittaa sigun koneeseen giga muistia lisää ja 320GB-kiintolevy?
pelaan paljon, mutta tämä kone kyllä pyörittää pelejä jo ihan tarpeeksi hyvin, joten mitä hyötyä olisi tuota uudesta emo/prossu-yhdistelmästä?
tai toisaalta, olisko vaan järkevää laittaa se giga muistia lisää ja uusi iso kovo mihin mahtuu kaikenlaista tarpeellista.
vastauksille perusteluja, kiitos.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. helmikuuta 2007 @ 10:12
|
Senior Member
|
15. helmikuuta 2007 @ 10:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Prossun vaihto ei pelikäyttöön niin suuresti vaikuta kuin näytönohjain, eli vaikka peleissä eron varmasti uuden prossun kanssa huomaatkin, ei ero ole välttämättä mikään suuri. Hyötykäytössä tehokkaampi prossu näkyy nopeudessa ja koneen käytön yleisessä jouhevuudessa, mihin tuplaydinprossu auttaa kummasti.
Vaikea siis sanoa mitään yleispätevää päivityksen järkevyydestä. Oman lompakon ja tarpeen mukaan.
Jos päädyyt uuden prossun ja emon ostoon, suosittelen mielummin ottaan Intelin E4300:n Asrockin rinnalle. Se on halvempi ja soveltuu paremmin kokoonpanoon kellotusmielessä.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. helmikuuta 2007 @ 10:25
|
Senior Member
|
15. helmikuuta 2007 @ 10:24 |
Linkki tähän viestiin
|
tupla
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. helmikuuta 2007 @ 10:24
|
Senior Member
14 tuotearviota
|
15. helmikuuta 2007 @ 10:45 |
Linkki tähän viestiin
|
oon tainnu mennä vaan niin pahasti tähän core 2 duo hypeen mukaan, että se tuntuisi hyvältä ratkaisulta, mutta loppujen lopuksi enemmän hyötyä taitaa olla kellotuvasta lisämuistista ja isommasta kovosta.
kun mun pelitottumukset: counter strike source, F.E.A.R, Call Of Duty 2 ja oblivion. ja kaikki edellämainitut pelit pyörii tosi hyvin tällä kokoonpanolla.
hankalaa, kun olen koneen kannalta ollut pitkään ns. "sweet spotissa", ilman ongelmia... ja Asrock merkkinä hiukan pelottaa..
|
Member
1 tuotearvio
|
15. helmikuuta 2007 @ 11:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Itte ostin just vähän aikaa sitten 4coredual ja e4300.
Mitä tulee asrock merkkiin niin kyllä se ihan sellainen perusemona toimii. Ongelma on lähinnä ettei se kestä kellottamista. Oma vanhakin emoni oli asrock ja toimi aivan loistavasti sen aikaa mitä käytin. Itse suosittelisin tuon 4coredualin kanssa just e4300 koska sitä pystyy kellottamaan paremmin huonommalla emolla johtuen 800 vakiFSB:stä ja korkeasta kertoimesta. Itse pistin emosta suoraan fsb 1066 tuolla prosulla ja toimii nätisti 2.4ghz. Ei edes tarvinnut nostaa voltteja. Jossain netissä oli, että joku oli saanut tuolla hertsit 2.7 ilman volttien nostoa. Hyvin ylikellottuu. Pitäisi saada voltteja nostamalla yli 3ghz, mutta siinä kohtaa tulee jo sitten tuo asrockin emokin vastaan. En usko, että asrockilla saat paljon tuota 2.7ghz enempää. Itte en oo jaksanut vielä kokeilla paljon ylikellottuu. Tuon emon kanssa kuitenkin ehdottomasti e4300, saat ylikellottamalla isommat hertsit kehiin kuin e6xxx sarjalla.
Mitä tulee noin niinkuin muuten, että kannattaako kovo ja muisti vai emo+prosu on kyllä täysin kiinni tietokoneen käyttötarkoituksesta. Jos teet paljon koneella sellaista joka vaatii paljon prosutehoa niin onhan tuo core2duo aika hemmetin kova. Divx leffan pakkaaminenkin käy sutjakkaasti tuplaytimellä. :) Muita hyötyjä käytössä on juurikin siinä, että voit pistää vaikka toisen CPU:n pakkaamaan divxiä ja toisella pelaat yms. Näppärää. Kannattaa tosiaan miettiä käyttökohteita. Ei tuosta c2d:sta paljon hyötyä ole jos käyttökohteet ovat sellaiset jossa siitä ei ole iloa.
Kaikissa peleissä et tosin varmasti tule radikaalia muutosta näkemään. Kaikki pelit eivät osaa käyttää tuplaydintä (ei edes nykyaikaiset), jolloin se hyöty voi joissakin peleissä jäädä todella minimaaliseksi. Joten ainoa pieni ilo pelaamisessa voi tulla vain niissä peleissä, jotka tukevat tuplaydintä. Cod2 ja oblivion ainakin tosin muistaakseni tukee tuplaydintä. Riippuu myös pelistä, jotkut pelit vievät paljon enemmän prosutehoja kuin toiset jolloin luonnollisesti eron huomaa paremmin.
|
Member
2 tuotearviota
|
26. maaliskuuta 2007 @ 12:05 |
Linkki tähän viestiin
|
päivitin koneen
ennen:
emo pcchips m848a
prossu Amd athlon 3000+
mustit 3x512mt 400mhz ddr
näytoohj sapphire X1950 pro 512mt agp
3dmark05=n.6000
uusimmat pelit puolella grafiikoilla pyöri
Jälkeen:
emo 4CoreDual-VSTA
prossu e4300 1.8ghz--->2.4ghz
muistit 2x512mt 400mhz ddr
näytohj sapphire X1950 pro 512mt agp
3dmark05=n.10000
uusimmat pelit täysillä grafiikoilla pyörii vaivatta(nekin missä ei ole uuden prossun tukea)
EMO:p5q pro|PROS:E5200 3.5ghz+Katana2|POWER:Chieftec 560w|NÄYTOHJ:2xHD4850|RAM:6gt 800mhz ddr2|KOTELO:antec 300|NÄYTTÖ:G2411hd|KÄYTTIS:Vista64 home prem
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. maaliskuuta 2007 @ 12:14
|
Senior Member
|
26. maaliskuuta 2007 @ 13:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla vastaava kone kuin jakella, mutta näyttis on PCI-E ja emo Asukselta (allekirjoitus). Vanha oli:
AMD Athlon XP 1900+
ASUS A7A266-E
512 Mt DDR 266 MHz
ATi Radeon 9600 XT
jakelta hukkui päivityksessä muistikampa vai?
Mutta mitä peleihin tulee, ainakin HL2 hyödyntää paremmin prossua. Näyttiksen muisti taas tulee siinä vaiheessa tarpeelliseksi kun laitetaan suodatusta ja pehmennystä (näin olen kuullut).
|
Senior Member
14 tuotearviota
|
26. maaliskuuta 2007 @ 14:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Dwnldz_5: Mulla vastaava kone kuin jakella, mutta näyttis on PCI-E ja emo Asukselta (allekirjoitus)
Intel Core 2 Duo E6400 | ASUS P5LD2-SE | Twinmos 1Gt DDR2 | Sapphire ATI Radeon X1950 Pro (512 Mt) | BeQuiet! 400 W | Seagate 40 Gt (IDE)(käyttis) | Maxtor 80 Gt (IDE)(asennetut ohjelmat&pelit) | Samsung 250 Gt (SATA)("varasto"tilaa)
en nyt kyllä oikeen tajua tuota "mulla on vastaava kone kuin jakella", eihän teidän kahden koneissa ole mitään samaa: eri prossut, eri emot, eri muistit ja eri näyttikset. miten voi muka olla vastaava kone silloin?
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Dwnldz_5: jakelta hukkui päivityksessä muistikampa vai?
4CoreDual-VSTA emoon ei saa kuin kaksi kampaa kiinni kerrallaan. (ddr 2kpl tai ddr2 2kpl)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. maaliskuuta 2007 @ 14:14
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
26. maaliskuuta 2007 @ 14:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Mutta mitä peleihin tulee, ainakin HL2 hyödyntää paremmin prossua. Näyttiksen muisti taas tulee siinä vaiheessa tarpeelliseksi kun laitetaan suodatusta ja pehmennystä (näin olen kuullut).[/quote]Eikös näyttiksen muisti tule tarpeeseen suurilla resoluutioilla? Muistaakseni suodatukset vaativat taas kaistaa. (128/256, ym)
Luonnolisesti siihen vaikuttavat myös piirin tehokkuus (Radeon 9600, 256 Bit muistikaista ei pärjää millään GF6600 sarjan korteille johtuen piirin eroista, 6600 on parempi) joten ei se pelkästä muistin määrästä ole kiinni :-)
Fyra i rad,templum lehnum
|
Senior Member
|
27. maaliskuuta 2007 @ 04:37 |
Linkki tähän viestiin
|
No siis ei tietenkään yksin pelkästä muistista, onhan siinä tietenkin muillakin "osioilla" merkistystä.
spotless, eikun eipäs olekaan. Taidan tarvita silmälasit.. Katsoin ilmeisesti "hieman" hätäisesti, mutta kun se C2D ja Sapphire näytti vaan niin tutulta.
btw, tuossa huomasin tuplaytimen hyödyn. Pelailin TDU:ta ja menin Firefoxiin alt+tabilla. Unohdin TDU:n jossain vaiheessa ja pelailin F.E.A.R.: Extraction Point:ia eikä nykinyt yhtään. Kun kyllästyin siihen niin sitten työpöydällä tajusin että TDU on auki. Tuumasin tietty että no sehän on kaatunu sinne mutta eipäs ollutkaan.. Tai eihän sitä tiedä että oliko se tuplaytimen ansiota, mutta luulisin niin.
|
hamsta
Junior Member
|
2. huhtikuuta 2007 @ 10:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Päivää.
Kysymys: Miten tuosta 4cd-VSTA:sta saa voltteja ylipäänsä nostettua?
Kiitos.
Sic transit gloria mundi.
|
Mainos
|
  |
|
Senior Member
14 tuotearviota
|
2. huhtikuuta 2007 @ 10:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti hamsta: Päivää.
Kysymys: Miten tuosta 4cd-VSTA:sta saa voltteja ylipäänsä nostettua?
Kiitos.
v-corea ei saa nostettua, mutta muisteja saa. ei tota emoa ole kellotukseen tarkotettukaan, vaan ihan päivitysemoksi on peruslauta.
se kestää väylää sellasen alle~300, joten eipä ,niitä voltteja ole kauheasti tarvettakaan säätää.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. huhtikuuta 2007 @ 10:22
|