User Käyttäjä Salasana  

maanantai 29.9.2025 / 18:22
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > uusia osia & ylikellotuksesta
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Uusia osia & ylikellotuksesta
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
jde
Junior Member
_
28. helmikuuta 2007 @ 09:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli tarkoitus olisi päivittää vähän osia, ja ylikellottaa prossua. ajattelin ostaa mm. seuraavat osat

* jokin ~100? emolevy (mikä?)
* edit: olisikohan tämä hyvä: ASUS P5B ?
* E6400
* KHX6400D2LLK2/2G 2GB 800MHZ DDR2 NON-ECC LOW-LATENCY CL4
* Club 3D GeForce 8800 GTS 320 Mt PCIE

Ja noista muistiasetuksista en oikein tiedä, eli kun alan ylikellottamaan, niin onko se niin, että aluksi muistit(400mhz) toimivat prosessorin vakio nopeudella(266mhz) ja jos ram ratio on 1:1, niin fsb:tä nostettaessa myös muistien nopeus nousee saman verran? Jos ei, niin miten asetukset kannattaisi määrittää? Entäs onko tämä oikea järjestys kun aletaan ylikellottamaan:

Volttien nosto --> muisti ratio oikeaksi --> fsb:n nosto

Entäs mikä olisi e6400:lle hyvähkö emolevy? En tarvitsisi mitään herkkuja, sli:tä tai vastaavaa, kuhan vaan kestäisi välyää sen verran, että saisi tuonne 2.7ghz tienoille kellotettua, tai ehkä vähän ylikin?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. helmikuuta 2007 @ 10:00

jde
Junior Member
_
28. helmikuuta 2007 @ 12:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mahtaakohan muuten Antecin 400w poweri riittää noilla komponenteille?
jari53
Suspended due to non-functional email address
_
28. helmikuuta 2007 @ 14:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voltteja ei tarvitse heti nostaa.
urnin
Member
_
28. helmikuuta 2007 @ 18:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Fsb:tä nostaessa nousee samassa suhteessa myös prosessorin ja muistien taajuus.

Lainaus:
Volttien nosto --> muisti ratio oikeaksi --> fsb:n nosto

Oikeastaan juurikin toisin päin. Mä oon tehny näin:
-Tiputan prosessorin kerroimen pienemmäks. Nostan fsb:tä ja testaan kuinka pitkälle muistit kestää.
-Aloitan kellottelun alusta (fsb->vakio, kerroin->vakio) ja kokeilen kuinka pitkälle prossu pääsee.
-Kun erroria alkaa tulemaan kokeilen hieman nostaa jännitettä (ei yleensä hirveitä auta mulla ainakaan)

Muistit on mulla aina venyny paljon enemmän ku prossu joten niistä ei oo ollu siten ongelmaa. Lämpötiloja en kovin kauheesti oo seurannu (toki jos yhtäkkiä pomppaa 50c -> 90c), kuhan ei erroria näy.

En muuten ota vastuuta vaikka tekisit niin kuin minä. En suosittele kellottamista, koska hyöty on usein melko pientä -> menee pari viikkoa niin windows on jo oppinut viemään kaiken lisätehon ;) Tietenkin on poikkeus tapauksia, kuten joku duroni aikoinaan, jolloin kellottamisesta on melko paljonkin hyötyä.

++B[>++++<-R]+++++1/2+++++|+[>>+>>+A<<<<-]>>[<IN[<+>>>+<<-]>>[<<+
>>-]<-]<<--$-.>><++[>+<-]&&>F[>>[<<<+>>+>-]<U[>+<-]<-]>>[-]
<<<[>+>+>C++-<<<-]>++++.>K.-----.>.
jde
Junior Member
_
1. maaliskuuta 2007 @ 11:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
menee pari viikkoa niin windows on jo oppinut viemään kaiken lisätehon ;) Tietenkin on poikkeus tapauksia, kuten joku duroni aikoinaan, jolloin kellottamisesta on melko paljonkin hyötyä.
Tuo tuntuu pitävänä kyllä paikkansa :D

Mitäs poweria muuten suosittelisitte? Ajattelin seuraavia:

- Zalman ZM600-HP 600W
- NEXUS NX-5000 500W
Senior Member
_
1. maaliskuuta 2007 @ 11:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Mitäs poweria muuten suosittelisitte?

Tässä ihan hyvä lista.
http://www.silentpcreview.com/article699-page1.html

ABIT KN8-SLI, AMD ATHLON 64 X2 3800+@2.4Ghz,2xM-TEC 1GB DDR400
CLUB 3D GF 7900 GTX 700Mhz/1.8Ghz, ANTEC P150, SAMSUNG SP120 250GB,
LG DVD+-RW DL, LaCie Hard Drive 250GB,Samsung SyncMaster 226BW 22", Samsung SyncMaster 900SL+ 19"

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. maaliskuuta 2007 @ 11:25

ssepe
Member

1 tuotearvio
_
1. maaliskuuta 2007 @ 12:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mulla tää asus p5b nostaa automaattisesti voltteja. eli nostin pelkkää fsb:tä. tällä hetkellä prossu käy siinä 2.8ghz ja enemmän menis kevyesti. on vaan vakio jäähy niin lämmöt nousee.

- Intel Core 2 Duo E6400 - Asus P5B - Corsair 800mhz 2x1gt - Msi Radeon X1950Pro - Antec SonataII - Samsung 160gt -
Member

2 tuotearviota
_
1. maaliskuuta 2007 @ 14:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ssepe:
mulla tää asus p5b nostaa automaattisesti voltteja.
Ei se P5B niitä voltteja nosta itsekseen, mikäli automaattiasetuksen kytkee pois käytöstä. Yleensä turhaa käyttää vakiojännitettä korkeampaa alle 3GHz kelloilla.

#afterdawn.com @quakenet
Mainos
_
__

_
jde
Junior Member
_
1. maaliskuuta 2007 @ 17:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ok, mitenkäs muistien laita? Mulla olisi tässä nyt 3 eri vaihtoehtoa, mitä ajattelin ostaa:

TWIN2X2048-6400 CORSAIR DDR2 KIT 2X1GB 800MHZ HEAT SPRE

VS2GBKIT667D2 CORSAIR DDR2 KIT 2X1GB 667MHZ CL5

TWIN2X1024-5400C4 CORSAIR DDR2 KIT 2X512M 675MHZ HEAT SPRE

Kallistun kyllä varmaan 2GB -kitin puoleen, mutta kumpi noista kahdesta 2GB kitistä kannattaisi sitten ostaa? Vai mitä muuta ~190? kittiä suosittelisitte?
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > uusia osia & ylikellotuksesta

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy