User Käyttäjä Salasana  

maanantai 29.9.2025 / 18:22
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > outo ongelma kellotuksen jälkeen
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Outo ongelma kellotuksen jälkeen
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
EskoM
Newbie
_
1. maaliskuuta 2007 @ 09:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kokoonpano on seuraava:
E6300@3Ghz
Asus P5B
Arctic-Cooling Freezer 7 Pro, Socket 775, HeatPipe
2 x 1 Gt Buffalo 800Mhz DDR2
Club3D 7800GT näytönohjain.

Kyseisellä kokoonpanolla ajelin rasitustestiä 100% rasituksella noin 9 tuntia ja ei mitään ongelmia. Pelit toimivat hyvin ja PCmark antaa ihan oikeanlaisen tuloksen. Mutta välillä kun käynnistän koneen niin windows ilmoittaa että on löytänyt uuden laitteen ja se laite on minun näytönohjain. Windows asentaa itsekseen ajurin uudestaan ja sen jälkeen ei mitään ongelmaa. Välillä taas windows ajurin uudelleen asennuksen sijaan tekee sellaista että pudottaa näytön tarkkuuden minimiin eli 640x480 ja sitten itse kun nosta sen 1440x900 joka on mulla default tarkkuus kun on 19'' Wide monitori.

Prosessin voltit on laitettu emon "minimiksi" eli niin alas kunnes sen lukeman väri muuttuu. PCI-e on lukittu 100Mhz ja PCI on 33.33Mhz. Muistit on 5-5-5-15 muistaakseni. Kellotus 3Ghz oli laitettu 7 x 432Mhz ja muistit 1:1 eli 864Mhz.

Tälläiset faktat tässä nyt mieleen tulee ja kun olen töissä niin en enempää vielä voi tarkistaa.

Olisi mukava jos joku tietäisi ongelmaan ratkaisun. Jossain oli ehdotettu PCI-E väylän nostamiseksi 109-115 välille mutta minulla se vaan pahensi ongelmaa.
EskoM
Newbie
_
1. maaliskuuta 2007 @ 09:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin ja olen koittanut tutkia googlella kaikkea mahdollista mutta en ole oikein löytänyt vastaavaa ongelmaa esiintyvän.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > outo ongelma kellotuksen jälkeen

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy