User Käyttäjä Salasana  

maanantai 29.9.2025 / 13:50
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > kellotus apua asus p5b biossin kanssa.
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
kellotus apua asus p5b biossin kanssa.
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
attack3
Junior Member
_
2. maaliskuuta 2007 @ 13:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ongelma on seuraavanlainen. eli mistä pääsen nostamaan kertoimia ja hertsejä. tarkoitus olisi saada 9x333 kertoimet mutta en löydä biossista paikkaa mistä saisin nuo säädöt tehtyä. olen yrittänyt etsiä biossin läpikotaisin mutta ei vaan löydy. joten jos jollain on kyseinen emolevy asus p5b karvalakki niin ohjeistus olisi tervetullutta. sitten vielä kysymys, että riittäähän vakio prossujäähy tuolle 3:lle gigalle. olen ihan aloittelija kellotus hommissa, jos jollain on jotain muitakin vinkkejä niin pistäkää tulemaan. kokoonpano sigussa.

asus p5b. c2d e6600. ddr667 1g x 2. club3d x1950xt. be quiet straightpower 650w. antec 150p.
thtorsten
Senior Member

1 tuotearvio
_
2. maaliskuuta 2007 @ 14:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
jumper free configuration, avaa se, siel o FSBt sun muut.

Ei riita vakiojaahy jos 3ghz kellotat
attack3
Junior Member
_
2. maaliskuuta 2007 @ 15:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kiitoksia tiedosta. oletko aivan varma tuosta että vakiojäähy ei riitä, kun e6400 on kellotettu 3.15 gigaseksi vakio jäähyllä. jos jollain tietoa tuosta vakiojäähyn riittävyydestä niin informoikaa. olen itse netistä eri foorumeilta lukenut että vakiojäähy riittäisi mainiosti.

asus p5b. c2d e6600. ddr667 1g x 2. club3d x1950xt. be quiet straightpower 650w. antec 150p.
thtorsten
Senior Member

1 tuotearvio
_
2. maaliskuuta 2007 @ 15:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
jeps, mutta kun se E6400 on kellotettu sinne yli 3ghz vakiojaahylla, on asteet idlessa jotain 60C. Katoin eka etta prossus on E6400, mutta olikin E6600, eli eikohan se boxedilla sinne 3ghz tuntumaan mee, mutta kay kuumana
liikeri
Senior Member
_
2. maaliskuuta 2007 @ 15:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kyllä vakio siili riittää vallan mainiosti. ainoa ongelma voi tulla siitä että noi 667 muistit ei taivu 333väylään

Antec p180 corsair HX620W, Asus rampage formula, Intel c2q Q9450@3.2GHz, zalman 9500 w/o leds, 2X2GB OCZ, 8800GTS 512MB, x-fi fatal1ty Professional.
attack3
Junior Member
_
2. maaliskuuta 2007 @ 15:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kyllä vakio siili riittää vallan mainiosti. ainoa ongelma voi tulla siitä että noi 667 muistit ei taivu 333väylään. kopioin ton sun tekstin tähän liikeri. eli kuten tuossa alkuperäisessä viestissä mainitsin niin kaikki kellotus vinkit ovat tervetulleita. täällä afterdawnissakin porukoilla on koneita noilla kelloilla ja 667 muisteilla, eli eiköhän ne muistit tohon taivu. nyt tässä kiinostus heräsikin noihin muistien ominaisuuksiin kellotuksessa. jos ajattelee tuota prossun kellotusta niin korotus ei omasta mielestäni tunnu ainakaan mitenkään kovin suurelta 0.6 gigaa tuolla prossulla. eli lisää informaatiota vaan niiltä joilla sitä on. tämä keskustelu hyödyttää varmasti muitakin kuin minua, eli kaikki vaan mukaan joilla on tietämystä näistä asioista. sitä vartenhan tämä palsta on olemassa. autetaan toisiamme, eikö näin.

thtorsten
Senior Member

1 tuotearvio
_
2. maaliskuuta 2007 @ 15:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti liikeri:
kyllä vakio siili riittää vallan mainiosti. ainoa ongelma voi tulla siitä että noi 667 muistit ei taivu 333väylään

miksei???? Pistaa FSB:DRAM suhteen 1:1, niin menee leikiten ( 333mhz*2 on muistien alkuperanen nopeus, eli ne kellottuu siit viela vahan jos nostaa FSB yli 333 ). Itella taipu halpis 667 muistit johonki 720mhz.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. maaliskuuta 2007 @ 15:48

attack3
Junior Member
_
2. maaliskuuta 2007 @ 16:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti liikeri:

miksei???? Pistaa FSB:DRAM suhteen 1:1, niin menee leikiten ( 333mhz*2 on muistien alkuperanen nopeus, eli ne kellottuu siit viela vahan jos nostaa FSB yli 333 ). Itella taipu halpis 667 muistit johonki 720mhz.
kiitos thtorsten tuosta muisti tiedosta. vähän itellänikin oli mielessä että miksei noi 667 muistit riittäisi. nyt vielä kysyisin, että mistä noi fsb:dram suhteet muutetaan biossista. saattaa kuullostaa tyhmältä kysymykseltä, mutta muistetaan että olen ihan aloittelija näissä kellotus hommissa. jokainen meistä on varmaan ollut samassa lähtöpisteesä kuin minä tällä hetkellä. itse toivon , että jonain päivänä pystyisin neuvomaan muita näissä asioissa. loistava paikka tämä afterdawn muuten, aina saa apua kun pyytää kiitoksia siitä kaikille. ja lisää kellotus vinkkejä vaan tulemaan.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. maaliskuuta 2007 @ 16:16

liuzka
Member
_
2. maaliskuuta 2007 @ 16:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli muutat vaan muistin taajuutta. Siellä lukee todennäköisesti auto... Laitat siihen kohtaan vaan että 333mhz (333*2=666), eli sieltä ei löydy kohtaa jossa lukee jakaja 1:1 jne. Vaan asetat suoraan muistin nopeuksia.

E6600 (@3,0GHz/1,2500V), Zalman CNPS9500AT, P5B-Deluxe, 3Gb DDR2 (@666MHz), EN7950GT (@650MHz/1660MHz), Zalman VF900-Cu, Antec P180B, SyncMaster 225bw
attack3
Junior Member
_
2. maaliskuuta 2007 @ 16:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
oolrait kiitoksia kaikille jotka vaivaituvat vastaamaan aloittelijan kysymyksiin. toivottavasti tästä oli hyötyä muillekkin. tässä vaiheessa attack3 poistuu baariin. ja liuzkalle myös kiitos muistien selvennyksestä. jos jollain on jotain lisättävää vielä tai neuvoja niin antaa tulla vaan.

attack3
Junior Member
_
2. maaliskuuta 2007 @ 17:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
voi voi helvetin helvetti nyt on näillä ohjeilla menty ja ei tuu mitään kone ei käynnisty ku muuttelee biossista noita asetuksia. joutuu cmossin nollaamaan. siis mistähän nyt kiikastaa. kertoimiksi oon laittanu 333 ja sen jälkeen muistit muuttuu automaagisesti 883. ja coren voltit nostin 1.300 volttiin. ja ihan jumiin menee, kaikki tuulettimet huutaa leipää näyttis ja prossu. nyt apuja ja infoo tosta asus p5b asetuksista. anteeks ku oon tämmönen onneton säätäjä mutta haluja on kellottaa, joten nyt vielä jeesiä jos löytyy. mielellään vielä sieltä biossin puolelta mistä valikoista muutetaan ja mitä. ja nyt mä lähen oikeesti pubiin nollaamaan oman cmossini.

Member

2 tuotearviota
_
2. maaliskuuta 2007 @ 19:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Laske muistien kellot manuaalisesti alemmas, jos ei auta, niin nosta VCore 1.325V. Cmossiahan tällä lankulla ei varsinaisesti tarvitse jumpperilla nollata, vaan riittää kun katkaisee powerista virrat hetkeksi. Uudelleenkäynnistäessä tulee vain ilmoitus "Overclocking failed!" ja F1:llä pääsee Biosiin. Eli koteloa ei tarvitse joka kerta availla.

#afterdawn.com @quakenet
thtorsten
Senior Member

1 tuotearvio
_
2. maaliskuuta 2007 @ 19:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti attack3:
voi voi helvetin helvetti nyt on näillä ohjeilla menty ja ei tuu mitään kone ei käynnisty ku muuttelee biossista noita asetuksia. joutuu cmossin nollaamaan. siis mistähän nyt kiikastaa. kertoimiksi oon laittanu 333 ja sen jälkeen muistit muuttuu automaagisesti 883. ja coren voltit nostin 1.300 volttiin. ja ihan jumiin menee, kaikki tuulettimet huutaa leipää näyttis ja prossu. nyt apuja ja infoo tosta asus p5b asetuksista. anteeks ku oon tämmönen onneton säätäjä mutta haluja on kellottaa, joten nyt vielä jeesiä jos löytyy. mielellään vielä sieltä biossin puolelta mistä valikoista muutetaan ja mitä. ja nyt mä lähen oikeesti pubiin nollaamaan oman cmossini.
Muistit menee ihan overiks! laita fsb:dram suhde 1:1 niin ei muistit nouse tollasii lukemii

The first thing that surprised us in the bios of the P5B was that Asus returned to their bad habit of displaying ratios in the form of a fixed DDR speed. So with a 1066 MHz FSB, if you select DDR2-533, you will have a FSB:DDR ratio of 1:1. However, if you choose a FSB of 333 MHz and select DDR2-533, you will end up with the same 1:1 ratio. Memory will run at 333MHz, which is the same as standard DDR2-666 in practice. We prefer the bios of the P5W DH Deluxe (i975X Intel) which doesn´t simply display DDR2-533, but the real memory speed.

Eli ton mukaan muutat BIOSista muistin nopeudeks 533mhz, niin saat 1:1 suhteen fsble ja dramille

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. maaliskuuta 2007 @ 19:12

liikeri
Senior Member
_
3. maaliskuuta 2007 @ 13:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti umpSh:
Laske muistien kellot manuaalisesti alemmas, jos ei auta, niin nosta VCore 1.325V. Cmossiahan tällä lankulla ei varsinaisesti tarvitse jumpperilla nollata, vaan riittää kun katkaisee powerista virrat hetkeksi. Uudelleenkäynnistäessä tulee vain ilmoitus "Overclocking failed!" ja F1:llä pääsee Biosiin. Eli koteloa ei tarvitse joka kerta availla.
tuota noita jännitteitä ei kannata nostaa noin ylös nostaa turhaan lämpöjä. itellä oli tuo sama ongelma ei noi 333x9 väylä toiminu millään muisti asetuksilla eikä jännite välillä 1.26-1.325. vaikkakin muistit toimivat helposti 740 taajuuksilla. tyytyväinen olen nykyiseen 320x9 1.26v. lämmötkään ei paljoa noussu tän coolerin kanssa 2astetta.

Antec p180 corsair HX620W, Asus rampage formula, Intel c2q Q9450@3.2GHz, zalman 9500 w/o leds, 2X2GB OCZ, 8800GTS 512MB, x-fi fatal1ty Professional.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. maaliskuuta 2007 @ 14:05

thtorsten
Senior Member

1 tuotearvio
_
3. maaliskuuta 2007 @ 14:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli ton mukaan muutat BIOSista muistin nopeudeks 533mhz, niin saat 1:1 suhteen fsble ja dramille

siis ei toiminu vaikka pistit BIOSista manuaalisesti muistien nopeuseks 533mhz? Kaikilla muilla ainakin toiminut ( siis silloin saat 1:1 suhteen jolloin muistien nopeus nousee samanlailla kun FSB, eli kun FSB on vaikka 333, on muistien nopeus 333mhz, joka on sitten muistien perusnopeus, eli siita menee viela helposti ylemmas )

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. maaliskuuta 2007 @ 14:08

attack3
Junior Member
_
9. maaliskuuta 2007 @ 17:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
no niin nyt olen yrittänyt noitten ohjeitten kanssa kellottaa. ei tuu mitään ilmeisesti mulla nyt jää joku asia ymmärtämättä noista teidän ohjeista. nyt pyydänkin että jos joku näkisi sen verran vaivaa että voisi laittaa ohjeet että mitä sieltä biossista pitää säätää ja mihin arvoihin. tarkoitan tällä nyt sitä että, minkä bios säädön perään laitetaan mikäkin arvo esim, memory voltage 1,8v. jos joku voisi tehdä tämmöisen listan ranskalaisilla viivoilla niin olisin kovin kiitollinen. eli nyt en kaipaa semmoisia neuvoja kuten pistä muistit 1:1. vaan ihan selkeitä ohjeita biossin säätöjen kanssa mihin sektoriin laitetaan mitkä arvot. kiitos kaikille jo neuvonsa antaneille mutta mä en vaan tajuu, ehkä olen tyhmä tai jotain.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. maaliskuuta 2007 @ 17:03

thtorsten
Senior Member

1 tuotearvio
_
9. maaliskuuta 2007 @ 17:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Testaa eka 300 vaylaa

Speedstep technology disable
C1E disable
Spread spectrum disable
PECI disable
Vcore 1,275 ( tai 1 pykala enemman/ tai vahemman, en ole varma E6600 volteista )
FSB vaikka ekaks 300

ja kaikki muut saadot autolla

Testaa nyt noil eka

Mulla E6300 Vcore 1.25 ja muuten samoilla saadoilla kun kirjoitin, ja ottaa helposti 315 vaylaa... En oo viel testannu enempaa

http://img230.imageshack.us/my.php?image=jjkkkwv6.jpg

http://img217.imageshack.us/my.php?image=kkkkoc6.jpg Muuta tassa kuvassa Vcore, ala jata autolle, ja siis tossa lukee CPU Frequenzy kohdalla 300 huonolla tyylilla :)

EN OTA VASTUUTA ANTAMISTANI NEUVOISTA

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. maaliskuuta 2007 @ 17:47

attack3
Junior Member
_
9. maaliskuuta 2007 @ 18:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kiitoksia thtorstenille taas. tästä kyllä selvisi osa mutta esim tuo fsb 300 tarkoitatko tuolla nyt tuota cpu frequencya joka näkyy tuolla kuvassa?. vcore tuskin tykkää pahaa jos sille antaa 1.300 volttia. ja sitten ne kertoimet, kerroin 9 mistäs se säädetään?. eli kuten alunpein tarkoitus oli 333x9 niin jos thtorsten pystytisit antaa bios säätö ohjeita samaan malliin kun äsken, niin kiitollisuuden velka vaan kasvaa. ja tietenkään vastuu ei ole sinun, jos annat neuvoja ja minä niitten mukaan teen ja kone kärähtää niin sinua en tule koskaan siitä syyttämään vaan itseäni joten siitä ei tarvitse huolehtia. ja vielä jos pystyt ne muisti säädöt 1:1 rautalangasta mulle vääntää kuvien kera kun sulla kerta niitä löytyy niin kiitos vaan. kyllä sitä tuntee itsensä jotenki tyhmäksi ku joutuu samaa asiaa kysymään monta kertaa toivotavasti teillä hermo kestää mun kanssa.

thtorsten
Senior Member

1 tuotearvio
_
9. maaliskuuta 2007 @ 18:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
tästä kyllä selvisi osa mutta esim tuo fsb 300 tarkoitatko tuolla nyt tuota cpu frequencya joka näkyy tuolla kuvassa?
CPU Frequenzy Biosissa= vaylanopeus eli FSB ( eli jos pistat siihen 300, niin FSB on silloin 300 )

Lainaus:
vcore tuskin tykkää pahaa jos sille antaa 1.300 volttia
Ei varmasti, mutta pienemmallakin parjaa

Lainaus:
ja sitten ne kertoimet, kerroin 9 mistäs se säädetään?
On vakiona 9

Lainaus:
eli kuten alunpein tarkoitus oli 333x9 niin jos thtorsten pystytisit antaa bios säätö ohjeita samaan malliin kun äsken
Testaa nyt eka se 300, ja jatketaan sitten pidemmalle jos 300*9 toimii ( 333 saattaa jo joutua muuttamaan DRAM voltteja ja FSB ja piirisarja voltteja, joita en osaa arvioida )

Lainaus:
vielä jos pystyt ne muisti säädöt 1:1 rautalangasta mulle vääntää kuvien kera kun sulla kerta niitä löytyy niin kiitos vaan.
Muuta Biosista manuaalisesti muistien nopeudeks 533mhz, silloin saat 1:1 suhteen

Toivottavasti jotain apua

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. maaliskuuta 2007 @ 18:22

Mainos
_
__

_
attack3
Junior Member
_
9. maaliskuuta 2007 @ 18:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
oolrait näillä kokeillaan ekaks.

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > kellotus apua asus p5b biossin kanssa.

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy