Uusi kone hakusessa
|
|
Harlie
Junior Member
|
4. maaliskuuta 2007 @ 10:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Olen ajatellut hankkia uuden koneen 1000e budjetilla. Siihen pitäs sisältyä 19" näyttö. Koneen kasaamisesta ei ole mitään kokemusta eli käytännössä sen pitäs olla joku valmis konepaketti.
Acer Aspire E380:tä olen pitänyt vahvimpana vaihtoehtona tähän mennessä, mutta kuinka hyvin sillä onnistuu pelailu.
Windows Vista Home Premium
ATHLON 64 4000 DUAL CORE
250GB SATA
2 x 512MB
DVD RW
ATI X1650SE 512MB HM, DVI, VGA, TVO, PCIE
Kaiuttimet, USB multimedianäppäimistö ja optinen hiiri
18-in-1 muistikortinlukija
|
Staff Member
1 tuotearvio
|
4. maaliskuuta 2007 @ 10:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Eiköhän tuolla jonkinlainen pelailu onnistu. Paljoakaan ei kannata tosin odottaa.
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
4. maaliskuuta 2007 @ 13:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: mutta kuinka hyvin sillä onnistuu pelailu.
Sehän riippuu että mitä aiot pelailla. Tuo näytönohjain kun ei mikään tehokas värkki ole. Miksi et valitsisi osia itse, ja käske jonkin liikkeen kasata koneen valmiiksi? Saisit paljon paremman samalla rahalla.
lol
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
4. maaliskuuta 2007 @ 13:23 |
Linkki tähän viestiin
|
toi näytönohjain on huono pelaamiseen.
a mon avis
|
Moderator
5 tuotearviota
|
4. maaliskuuta 2007 @ 13:33 |
Linkki tähän viestiin
|
|
thtorsten
Senior Member
1 tuotearvio
|
4. maaliskuuta 2007 @ 13:41 |
Linkki tähän viestiin
|
ei ala tollast pakettimoskaa osta...
Tassa PALJON tehokkaampi masiinazimsalabim
Ja annat vaan liikkeelle kasattavaks niin ei tarvii siita stressata
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. maaliskuuta 2007 @ 13:44
|
Harlie
Junior Member
|
4. maaliskuuta 2007 @ 13:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Sehän riippuu että mitä aiot pelailla. Tuo näytönohjain kun ei mikään tehokas värkki ole. Miksi et valitsisi osia itse, ja käske jonkin liikkeen kasata koneen valmiiksi? Saisit paljon paremman samalla rahalla.
Omat tietämys osista ei ole mikään liian suuri niin en oikein uskalla itse lähteä osia valitsemaan.
|
thtorsten
Senior Member
1 tuotearvio
|
4. maaliskuuta 2007 @ 13:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Tassa PALJON tehokkaampi masiina zimsalabim
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. maaliskuuta 2007 @ 13:54
|
Harlie
Junior Member
|
4. maaliskuuta 2007 @ 14:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuohonhan tarvitisi vielä kotelon ja käyttöjärjestelmäksi haluaisin mieluummin Vista Home Premiumin. Kannattaako muuten hankkia laajakuva vai tavallinen näyttö, kun katselen pelailen satunnaisesti ja katselen tv-sarjoja ja elokuvia näytöltä?
|
Staff Member
1 tuotearvio
|
4. maaliskuuta 2007 @ 14:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Riippuu pitkälti sinusta, jos tarvitset laajakuvanäyttöä-> Osta sellainen. aD;ssa on monenmoista käyttäjää, mutta yhteenkään ennustajaan en ole kyllä törmännyt, joka tietää mitä kukakin tarvitsee.
|
Harlie
Junior Member
|
5. maaliskuuta 2007 @ 15:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Mitä esim. tästä vois vielä muokata?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. maaliskuuta 2007 @ 16:47
|
Harlie
Junior Member
|
7. maaliskuuta 2007 @ 16:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Hintaa olis hyvä saada vielä vähän alaspäin, joten mitä ehdottaisitte, että muuttaisin tosta vielä.
|
Member
|
7. maaliskuuta 2007 @ 16:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Onkos vanhaa näyttöä olemassa? Jos on niin voisithan ostaa koneen ilman näyttöä ja säästää vähän aikaa jotta saisit näytölle tavittavat rahat kasaan...
Kone paketista en keksi muuta saastettävää kuin tuo Wistan version vaihtaminen hieman "huonompaan" basiciin, muuten nuo osat ovat mielestäni erittäin hyvät.
EDIT: typo
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. maaliskuuta 2007 @ 16:55
|
thtorsten
Senior Member
1 tuotearvio
|
7. maaliskuuta 2007 @ 16:56 |
Linkki tähän viestiin
|
ton nayton ainaki vaihat... Ei ole edes DVI-liitantaa
|
Senior Member
|
7. maaliskuuta 2007 @ 17:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Toi on hyvä paketti, ainoastaan vaihtaisin näytön tuohon @thtorstenin paketissa olevaan BenQ FP91G+ (19").
|
thtorsten
Senior Member
1 tuotearvio
|
7. maaliskuuta 2007 @ 17:05 |
Linkki tähän viestiin
|
ja kun Vistaan vaihtamassa niin venaappas etta 8600GTS ja 8600Gt tulee markkinoille
|
Harlie
Junior Member
|
8. maaliskuuta 2007 @ 17:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Minkä hintaisia näytönohjaimia noi on?
|
thtorsten
Senior Member
1 tuotearvio
|
8. maaliskuuta 2007 @ 17:04 |
Linkki tähän viestiin
|
150-200e. 8600GTS ( te jotka luulette etta sen nimi on Ultra, olette vaarassa ) maksaa noin 200e ja on melko tehokas DX10 kortti
|
Harlie
Junior Member
|
11. maaliskuuta 2007 @ 17:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Kuinka paljon koneen tehot kärsis jos vaihtais tosta E6400:n tohon E6300:n? ___
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. maaliskuuta 2007 @ 17:54
|
Member
1 tuotearvio
|
12. maaliskuuta 2007 @ 04:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Tassa PALJON tehokkaampi masiina zimsalabim
Pakko kommentoida tätä pakettia. Millä meinasit tuota pyörittää? Tahdonvoimalla? Entä mihin meinasit kasata? Olohuoneen lattialleko? Anteeksi vittuilu, mutta joiltakin tuntuu joskus unohtuvan osia paketista ja jos on budjetti tuo 1000e niin silloinhan tuo paketti ei käy. Entä hiiri ja näppäimistö? Tarvitaanko niitä?
Tuosta paketista saa kyllä säätämällä ihan hyvän. core2duo E4300 on tällä budjetilla aivan varmasti riittävä. E4300 ylikellottuu myös ERITTÄIN helposti e6600 tasolle, jos lisätehoa tahtoo (vakiojäähyllä vieläpä ja huonoillakin emoilla). Perus E4300 on varmasti myös riittävä tuon tason koneessa. Siinä säästää muutaman euron, jolla voi ostaa vaikkapa kopan tai virtalähteen.
Vistasta kannattaa hommata vähintään home premium. XP:lläkin pärjää vielä pitkään. Jos pakolla pitää karsia niin 1gb muistillakin pärjää vielä vähän aikaa ainakin. Joistakin peleistä voi joutua graffatasoa laskemaan, mutta pyörii uusimmatkin pelit ainakin vielä. Toisen gigan muistia voi ostaa sitten myöhemmin kun saa taas rahaa kasattua. Eipä tuo 70 euroo muistista paljoa ole, mutta jos on rahat tiukassa niin onhan sekin jo säästö. Sillä hinnalla saa vaikka sen näppäimistön ja hiiren.
Emolevyistäkin löytyy varmasti halvemmalla sellaisia jotka pyörittää ihan hyvin tuota kokoonpanoa. Säästää taas muutaman kymmenen euroa. Jos meinaa tulevaisuudessa paljon ylikellotella niin sitten kyllä ei kovin surkeaa emolevyä kannata ostaa. Siihen menisi kuitenkin hermot sitten samantien. Jos ei aio ylikellotella niin halvemmallakin pärjää jo ihan hyvin.
|
thtorsten
Senior Member
1 tuotearvio
|
12. maaliskuuta 2007 @ 10:47 |
Linkki tähän viestiin
|
no voi anteeks etta unohdin lisata kopan, voi vittu mika pilkunnussia...
Lainaus: Tuohonhan tarvitisi vielä kotelon
Ja tohon mun pakettiin viitaten on jo todettu etta koppa puuttuu
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. maaliskuuta 2007 @ 10:51
|
Harlie
Junior Member
|
12. maaliskuuta 2007 @ 12:59 |
Linkki tähän viestiin
|
ja ite olen jo lisänny sen tohon pakettiin ja siitäkin on linkki.
Stanner: olisko hyvää ehdotusta sitten halvemmasta emolevystä, koska kellotella en aio.
Prossustakin vois viel pistää mielipiteitä. E6400 vai E6300 vai E4300, kun en aio kellottaa?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. maaliskuuta 2007 @ 13:13
|
Member
|
12. maaliskuuta 2007 @ 13:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Harlie: Olen ajatellut hankkia uuden koneen 1000e budjetilla. Siihen pitäs sisältyä 19" näyttö. Koneen kasaamisesta ei ole mitään kokemusta eli käytännössä sen pitäs olla joku valmis konepaketti.
Acer Aspire E380:tä olen pitänyt vahvimpana vaihtoehtona tähän mennessä, mutta kuinka hyvin sillä onnistuu pelailu.
Windows Vista Home Premium
ATHLON 64 4000 DUAL CORE
250GB SATA
2 x 512MB
DVD RW
totahan myydään verkkokaupassa. anttilassa melkein sama kone mutta vähän huonompi näyttis ja prossu, maksaa 1000e johon sisältyy acerin 22" näyttö.
ATI X1650SE 512MB HM, DVI, VGA, TVO, PCIE
Kaiuttimet, USB multimedianäppäimistö ja optinen hiiri
18-in-1 muistikortinlukija
|
Harlie
Junior Member
|
13. maaliskuuta 2007 @ 11:54 |
Linkki tähän viestiin
|
kyllä mä tiedän että tota Aceria Anttilassa myydään, mutta en nyt kuitenkaan ole ostamassa sitä todennäköisesti, kuten aikasemmistakin viesteistä ilmeni...
emolevy ja prossu-jutuista sais pistää vielä mielpiteitä...
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. maaliskuuta 2007 @ 12:05
|
Mainos
|
  |
|
Member
1 tuotearvio
|
13. maaliskuuta 2007 @ 12:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Harlie: Stanner: olisko hyvää ehdotusta sitten halvemmasta emolevystä, koska kellotella en aio.
Itse olen budjettikoneissa suosinut aina noita persekiven(asrock) halpoja emolevyjä. Ainakin mulla ne on toiminut. Eipä tosin ole tarvinnut juhlia ylikellotuksilla, mutta jos ei aio ylikellottaa niin en näe mitään syytä miksei tyytyisi asrockkiin. Noissa asrockeissa kannattaa tarkistaa, että löytyy riittävästi liitäntöjä/korttipaikkoja omiin tarpeisiin. Niitä meinaa voi olla karsittu.
Esim joku tämmöinen:
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=23113
Tossa mallissa mua kyllä vähän hämäsi, että tiedoissa lukee takana olevan vain 2 usb liitäntää. Onkohan se liian vähän? Niitä voi mennä yllättävän paljon, kun alkaa pistää kiinni kaikkia hiiriä, printtereitä, joystickeja yms laitteita. 4-6 saisi ainakin mun mielestä olla takapaneelissa. Löytyyköhän perskiveltä parempaa mallia. Saahan noita usb liitäntöjä toki erillisellä pci kortilla lisää aina.
|