Paras laskentateho/vääntö
|
|
Senior Member
|
5. maaliskuuta 2007 @ 18:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Pitäis kasata pari myllyä, joita käytetään videon/elokuvan muokkaukseen.
Olen pudonnut jo aikaa sitten kärryiltä mikä olisi kohtuullinen ratkaisu. Lähinnä kommentteja ja ehdotuksia prossu/emo/muisti yhdistelmälle. Koneilla ei siis tehdä muuta kuin puretaan ja pakataan kuvaa ja ääntä. Eli se nopeus olis aika tärkeä tekijä.
|
Regel
Member
|
5. maaliskuuta 2007 @ 19:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Taitaa mennä intelin uusimpiin prossuihin. Tukeekohan ohjelmasi esim. neliydinprossuja (ymmärtääkseni pitää olla hyödyntävä softa, jotta jotain järkeä siinäkin)?
Mikähän on budjetti per kone?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. maaliskuuta 2007 @ 19:16
|
Senior Member
|
6. maaliskuuta 2007 @ 04:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Yksikään ko. ohjelma ei ole vielä moniprosessoritekniikkaa(tuplaydin yms.) hyödyntävä.
Käsittääkseni ainut hyöty niistä saadaan ajettaessa kahta eri prosesseja käyttävää ohjelmaa samanaikaisesti. Korjatkaa jos olen väärässä.
Budjetti on venyvä; tosin kokemus on osoittanut että keskihintaisen komponentin yläpuolelta saa parhaan vastineen rahoilleen.Eli uusimman edellinen tai sitä edellinen.
Eli euroina olen ajatellut prossun maksavan noin 200-300 ja emon noin 100-200 ja muistien noin 80(/kpl) euroa.Kaikki muu on alati vaihtuvaa etupäässä erilaisia kaappauskortteja, äänikortteja, näytönohjaimia...
Edelliset(noin 4v sitten) vastaavaan hommaan kootut koneet:2,4P4/1gt 266/epoxin perusemo. Tosin muutamaa äänihommaa pyörittää 1,8 Duron ja 1,3 athlon vieläkin ihan kohtuullisesti.
|
AfterDawn Addict
|
6. maaliskuuta 2007 @ 05:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Heti alkuun täytyy sanoa että ole väärässä. Osa ohjelmista osaa kyllä hyödyntää moni ytimisyyttä. Kerroppa ihan tiukka budjetti, niin osaan koota koneen joka sopii parhaiten tuohon tarkoitukseen.
Tuohon käyttötarkoitukseen konetta kun hommataan, niin mitä enemmän on rahaa käytettävissä, sen paremman koneen saat.
N900/Xbox360/PS3/Wii/Desktop pc/kannettavax3
|
Senior Member
|
6. maaliskuuta 2007 @ 05:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Emo+Prossu noin 600 euroa. Muistin tarpeeksi arvioisin max 2gb,eli 100e/1gb.Jos mahdollista, emolla voisi olla agp ja ehdottomasti vähintäin 3 pci paikkaa.Nämä ovat omia kuvitelmia siitä mitä komponentit ehkä maksavat.
Ei ole mitään tiukkaa budjettia vaan kyse on siitä mitä rahalla saa.
Eli kylmiin lukuihin kun tuijottaa niin ei ole järkeä sijoittaa pieneen tehon nousuun; eli jos hyvän esim 3,4 p4 prossun saa 200 eurolla niin minulle ei ole järkevää hankkia 3,6 p4 400 eurolla.
Ja yksi täkeä pointti on se että ne komponentit pitää olla periaatteessa
hankittavissa helposti ns. peruskamaa, koska hajonneen tilalle pitää saada suht nopeasti uudet.Ja tietenkin se yhteensopivuus...
Käyttiksenä luultavasti modattu w2k(koneissa tällähetkellä) tai xp pro. Myöhemmin mahdollisesti Vista(=epätodennäköistä)
Kiitos etukäteen niille jotka jaksavat asiaa vatvoa.
|
AfterDawn Addict
|
6. maaliskuuta 2007 @ 05:55 |
Linkki tähän viestiin
|
N900/Xbox360/PS3/Wii/Desktop pc/kannettavax3
|
liuzka
Member
|
6. maaliskuuta 2007 @ 06:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Samaa mieltä. Itsellä loppuu ainakin 3gb kuvaeditoinnissa kesken.
E6600 (@3,0GHz/1,2500V), Zalman CNPS9500AT, P5B-Deluxe, 3Gb DDR2 (@666MHz), EN7950GT (@650MHz/1660MHz), Zalman VF900-Cu, Antec P180B, SyncMaster 225bw
|
Senior Member
|
6. maaliskuuta 2007 @ 06:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Minä kiitän ja kumarran!
|
Mainos
|
  |
|